Ihosyöpä nuorella

Panikoinkoturhaan

Kiinnitin huomiota muutamaan luomeen, jota oon käynyt näyttämässä kouluterkkarille, joka sitten varata mulle koululääkäri ajan. Kuinkahan tod. Näköisesti voi pelkän luomen ulkonäön perusteella nähdä onko kyseessä normaali luomi vai pahemmassa tapauksessa jotain syöpää tms. Vai pystyykö sanomaan vasta kun luomi poistettu ja otettu testit? Yksin luomista on muuten aika normaalin näköinen, mutta reunat epätasaisesti ja vaalenee reunoille päin. Siinä luomessa on kaksi mustaa pistettä enkä ole varma milloin ne ovat ilmestyneet. Tarkasti jos kattoo luomessa niin siinä on myös tummemman ruskeampia kohtia, kokoa luomella reilu sentti. Toinen luomi on taas tosi tumma ,lähes musta. En oo tarkemmin pystynyt tutkimaan sitä kun se on vaikeassa paikassa johon en helposti näe. luomen reunat on aivan vähän punertavat välillä. Silläkin kokoa on ainakin 1 -1,5cm. Sen vieressä on pieni todella tumma luomi kans. Sitte kyljessä muuten normaalin näköinen todella tasapyöreä luomi, joka on tosi paljon irti ihosta. Mulla on vaalea iho, joka harvemmin palaa mut menee tosi punaiseksi helposti. En käytä aurinkorasvaa melkein ikinä (tiedän, todella tyhmää). Maalailenko nyt turhaan piruja seinille vain odottaen pahinta? Kans se huolestuttaa varsinkin, kun oon lukenut näistä ja monessa paikassa mainittiin ihosyöpien lisääntyvän nuorillekkin. Help?

3

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuule ei sulla varmaan mitää hätää oo. Mä oon 15-vuotias poika jolla oli sama ongelma. Kävin sit koululääkärillä ja se katto niitä. Sit se sano et varaa mulle ajan luomenpoistoon kun mullaki on muutama luomi vähäse epämuodostuneen näkönen. Sit parin viikon päästä menin sinne. Se lääkäri katto niitä vielä sellasella dermatoskoopilla ja ne oliki hyvänlaatusia. Ei tarvinnu onneks poistaa. Tässä on vielä sulle sellanen opetus, että jos useampi luomi näyttää oudolta, se on PALJON epätodennäkösempää et sulla ois mitää niissä. Lääkäri sano ainaki mulle että ne kasvaa vaan mun ihon mukana ja on siks väliaikasesti oudon näkösiä. Uskon että sulla on sama homma.
      Ei ois ehkä kannattanu tehä tota samaa vorhettä ku mä että alat googlettamaan liikaa. Siitä tulee yleensä vaan turhaa ahdistusta... tai no, voihan netistä kattoo mutta mee vaan suoraan lääkärille jos huomaat jotakin outoa.
      Mutta tsemppiä sulle ja kuten sanottu, ne luomet on vaan siks tommosia ku sun iho luultavasti kasvaa. Ja sä kyllä taidat panikoida turhaan ;)

• Anonyymi

Kannattaa myös kuvata ne puolen vuoden välein ja kattoo sit et onks muuttunu. Luultavasti niistä tulee jossain vaiheessa ihan tarkkarajasia taas.

• Anonyymi

Ok oon myöhässä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      51
      1925
    2. Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."

Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1539
    3. Suurinta rakkautta

On päästää irti ja antaa toisen mennä. 😎🌹
      Ikävä
      82
      1163
    4. Sedun opettaja?

Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma
      Seinäjoki
      40
      1144
    5. Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"

Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1040
    6. Kumpi ihastui teistä ensin

Sinä vai kaivattusi?
      Ikävä
      56
      1039
    7. Milloin nähdään?

😕💕 Alan olla ihan loppu.
      Ikävä
      48
      1005
    8. Mitä mun pitää tehdä?

Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid
      Ikävä
      40
      958
    9. Keskusta on kovassa nousussa

Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.
      Maailman menoa
      123
      928
    10. Näytät paremmalta kuin koskaan ennen

Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.
      Ikävä
      38
      906
    Aihe