Tällä sivulla sanotaan Aspergeria kehitysvammaksi

ärsyttää_tällanen

40

1163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virhe-ryhmitys

      Aivan oikein kyseessä ei ole kehitysvamma. Ongelma on tässä Suomi24 palvelun tarjoajan luokituksessa, joka ryhmittelee Autismin kehitysvamman alle. Itse asiassa osa kehitysvammoista kyllä kuuluu Autismin alle, muttei kaikki.

    • Asperger98

      Asperger ei ole kehitysvamma, koska ei vaikuta älykkyyteen, mutta on kuitenkin keskushermoston kehityshäiriö ja sen takia jotkut virheellisesti yhdistää sen kehitysvammaisuuteen. Sivustolla myös sanotaan cp vammaa kehitysvammaksi, vaikka se ei sitä ole.

      • jaahah

        Ai ei vaikuta älykkyyteen? Minä tiedän yhden Asperger-ihmisen, jolla ei ole omia mielipiteitä mihinkään asiaan vaan puhuu erään tuttavansa suulla asioita ja on antanut tämän tuttavan manipuloida häntä. Tyhmyyttä tuollainen on ja isolla t:llä.


      • poiuyfdvg

        Mulla on manipuloiduksituloherkkyyttä mutta väitän sen johtuvan aivojen herkkyydestä sanoille ei älyn puutteesta, Samasta syystä aivot omaksuvat aika helposti suuren määrän verbaalista asiatietoa. Ja se vika on että on vaikea ymmärtää toisten manipulointihalukkuutta kun itsellä ei sitä ole-.


      • MissäMeneeRaja

        Mutta jos autistinen henkilö ei osaa esimerkiksi pukeutua itse, ei ottaa ruokaa jääkaapista, ei pestä hampaitaan, peseytä, ei mennä nukkumaan ja kävelee autojen alle, jos ei pidä hihasta kiinnin, niin onko hän silti älykäs vaiko kehitysvammainen?


      • mietiensin
        jaahah kirjoitti:

        Ai ei vaikuta älykkyyteen? Minä tiedän yhden Asperger-ihmisen, jolla ei ole omia mielipiteitä mihinkään asiaan vaan puhuu erään tuttavansa suulla asioita ja on antanut tämän tuttavan manipuloida häntä. Tyhmyyttä tuollainen on ja isolla t:llä.

        Viestissäsi osoittamallasi päättelykyvyllä tai pikemminkin sen puutteella ei paljoa juhlita älykkyydessä.


    • Autisticmother

      Mitähän v....ua taas. Mun asperger veli ei ole mielisairas eikä vammainen. Enkä kyl mäkään.

      • hohhoijaa_

        Onko täällä joku väittäny että on?


    • assipassa

      Suomi24 ei ole lääkärilinja ja jututhan on aivan naurettavia maallikkojen oletuksia ja luuloja! Uskokaa vaan näitä hömppäjuttuja!

      • äly_hoi

        Kuka tässä keskustelussa on uskonut tai väittänyt jotain, mikä ei ole totta?


      • anon7654

        Väittäisin, että ylivoimaisesti suurimmalla osalla asseista ei ole mitään erityiskykyjä. Mielenkiinnonkohteisiin kyllä panostetaan, mutta asperger ei näihin tuo mitään lisäarvoa. Tarkoitan, että on kyseessä sitten nentti taikka assi, niin jos käytät aikasi tiettyyn aihepiiriin myös asiantuntemus kasvaa. Sen takia ihmiset koulujakin käyvät.


    • assitäti

      ASSIA YM NEUROLOGIN POIKKEUSTILOISSA ON ERI TASOJA. Tunnen erittäin lahjakkaita älyllä varustettuja asseja kirurgeja,lääkäreitä, muusikkoja ym ammatin edustajia,eikä ketään manipuloida. Se ei liity älyyn millaantavoin ja se ketä manipuloidaan on muuten vain heikkolahjainen ja kehityksen viiveessä ja tyhmä suomeksi! Tämä palsta on tyhjäpäiden maallikkojen sepityksiä täynnä,aloittajakin uskoo kaiken kuin hullu puuroon mitä kuulee,näkee netissä,omat aivot käyttöön jos on kapasiteettia ! Nämä palsta ovat täysin satuja enin osa,kannattaa sivistää ja ottaa asioista selvää itse asiantuntijoilta eikä keekoilla hömppäpalstoilla,monikohan täällä saa luulotaudinkin,,,

      • keittiötohtori

        Lääkäreissä voi todellakin olla paljon asseja, koska kuten esim. kirurgi on keskittynyt siihen yhteen asiaan, kirurgiaan ja osaa sen kuus-nolla.
        Kotona kirurgin vaimo pyyhkiin tohtorin pepun vessakäynnin jälkeen ja hoitaa muutkin arkiset askareet. Mä en puhuisi tässä tapauksessa huimasta älykkyydestä, vaan lahjakkaasta keskittymisestä yhteen asiaan. :D


      • älä_täti_vaahtoo

        Mitä se täti horisee? Eihän aloittaja ole uskonut mitä palstalla puhutaan?


      • poiuytrddfg

        Uskotoko todella että vain kehityksen viiveessä olevia ihmisiä manipuloidaan ?


      • poiuyfdvb

        Siis uskooko täti niin ?
        Onko täti varma että tätiä ei ole koskaan manipuloitu ?


      • votelo

        Keittiötohtorilla ei ole ainakaan sitä vaaraa, että päätyisi kirurgiksi ja saisi jonkun pyyhkimään pyllyään.


      • hanzuli
        keittiötohtori kirjoitti:

        Lääkäreissä voi todellakin olla paljon asseja, koska kuten esim. kirurgi on keskittynyt siihen yhteen asiaan, kirurgiaan ja osaa sen kuus-nolla.
        Kotona kirurgin vaimo pyyhkiin tohtorin pepun vessakäynnin jälkeen ja hoitaa muutkin arkiset askareet. Mä en puhuisi tässä tapauksessa huimasta älykkyydestä, vaan lahjakkaasta keskittymisestä yhteen asiaan. :D

        Ei voi lääkäriksi mitenkään selviytyä ihminen, joka ei selviä normaaleista asioista. Mieti vähän minkälainen se koulutus on, ja minkälaista se työ. Jos voisikin heti alusta asti vaan tehdä tähystysleikkauksia robotilla, niin varmaan joo se joku yksi 10 miljoonasta aspergerista autistic savant tuohon pystyisikin. Mutta kun ei. Erikoistuttava on ihan normaalin lääkärintyön kautta, ja siinä on tehtävä aika paljon juttuja jotka muistuttaa yllättävän paljon sitä pyllyn pyyhkimistä.


      • brutus_86
        keittiötohtori kirjoitti:

        Lääkäreissä voi todellakin olla paljon asseja, koska kuten esim. kirurgi on keskittynyt siihen yhteen asiaan, kirurgiaan ja osaa sen kuus-nolla.
        Kotona kirurgin vaimo pyyhkiin tohtorin pepun vessakäynnin jälkeen ja hoitaa muutkin arkiset askareet. Mä en puhuisi tässä tapauksessa huimasta älykkyydestä, vaan lahjakkaasta keskittymisestä yhteen asiaan. :D

        Kukaan joka ei itse kykene persuksiaan pyyhkimään ei varmasti myöskään työskentele kirurgina


      • huoh_
        hanzuli kirjoitti:

        Ei voi lääkäriksi mitenkään selviytyä ihminen, joka ei selviä normaaleista asioista. Mieti vähän minkälainen se koulutus on, ja minkälaista se työ. Jos voisikin heti alusta asti vaan tehdä tähystysleikkauksia robotilla, niin varmaan joo se joku yksi 10 miljoonasta aspergerista autistic savant tuohon pystyisikin. Mutta kun ei. Erikoistuttava on ihan normaalin lääkärintyön kautta, ja siinä on tehtävä aika paljon juttuja jotka muistuttaa yllättävän paljon sitä pyllyn pyyhkimistä.

        Ai sinustako kukaan assi ei selviä normaaleista asioista? Minkä takia heitä sitten kuitenkin on lääkäreissä?


    • jimppa_

      Perseburgerismi on pötyä. Kyllä neurologisia poikkeavuuksia on, mutta perseburgerismi käsitteenä/oireyhtymänä on ristiriitainen, jota jatkuvasti muokataan, jotta sitä voidaan lyödä leimaksi.

      Terveisiä perseestä.

    • Toivo.Lång.Inkeroinen

      Kylläpä kalikka kalahti johonkin höyrypäähän kun vanhamies kirjoitti omalla nimellään. Ei tarvi epäillä, etteikö sekopäästä itsestään löytyisi assia pahempiakin vikoja.
      Esim. kaksitahoinen mielialahäiriö joillekin ihmisille on sellainen. Vaihtoehtopalstalla mellastava, lähes ikätoverimies, naapurikseni änkeytynyt kuuluu heihin. Vain sitkeä mielensairaus voi olla tuollaisen yli 10 vuotta kestäneen palstaterrorin takana.

      • ToivoInkeroinen

        NÄIN SE ON! NAULAN KANTAAN!


      • äppäppäp

        Öhöm, nuo on aloitettu minuuttia ennen kuin kirjoitit viestisi. Aikamoinen sattuma.


    Ketjusta on poistettu 73 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe