Elämään kyllästynyt

Kukkahattupoika

Olen 15v poika käyn koulua jne elämässäni ei ole mitään erityistä emme juurikaan matkustele tai tee mitään muutakaan vastaavaa, tuntuu välillä ettei olisi kavereita. Koen olevani turha jätkä. Ihmiset eivät vastaa "snappeihini" eivätkä muutenkaan pyytele ulos jne, pyörin kyllä porukassa mukana mutta olen kuulemma aina liikaa äänessä ja loukkaan muita, kun olen hiljaa ketään ei kiinnitä minkään sortin huomiota minuun ja vaikka puhuisin siltikään en saa huomiota. Missä on vika?

4

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuullos

Olet ilmeisestikin väärässä joukossa,missä on joku suosittu ketä muut palvovat ja sä yrität saada huomiota liialla sanomisilla vai? Ja jos olet hiljaa,siltikään et saa toivottua huomiota porukassa,missä on se suosituin. Töksäytätkö jotain kun loukkaat? Kiinnitä huomiosi mitä puhut ja miten. Tuollasessa seurassa roikkuminen on turhauttava ja yksinäinen olo tulee helpostikin. Ei ole helppoa. Pitäiskö sun alkaa harrastamaan jotain -olisko biljardin peluu tai nuorisotalolla jotain ryhmää tai kaveri joka olis vaikka kiinnostunut peleistä tai pingiksestä? Itse olen ennemmin yksin kuin huonossa seurassa kisaamassa huomiosta. Toivotaan että sait jotain ajattelemisen aihetta kirjoituksestani,et ole ketään vähemmän tai huonompi,ei se ole oikeassa kuka eniten huutaa!

• Hei Kukkahattupoika.

Elät vaihetta, jossa alat itsenäistyä ja löytää omaa tietäsi. Nyt tuot esiin tunteita, että tiet näyttävät umpikujilta eikä oikein ole seuraa sitä tietä kulkemaan kanssasi. Joskus omanoloisten ystävien löytäminen on kiven takana. Haluaisin kannustaa, että älä luovuta. Hakeudu omien kiinnostustesi pariin uusien ihmisten seuraan uudelleen ja uudelleen. Voit tutustua erilaisiin harrastus- ja tapaamismahdollisuuksiin paikkakunnallasi. Mm. kaupungin nuorisotalo tai vastaava, seurakunnan nuorten illat, erilaiset työväenopiston tai harrastusyhdistysten tarjonnat aina tähtitieteestä urheiluun ja taiteista kokkaukseen, kaikkea mahdollista varmaan löytyy. Kun löydät sen, mikä juuri sinua itseäsi inspiroi ja kiehtoo, sen ympärillä on helpompi alkaa vaihtaa ajatuksia muiden kanssa, jotka ovat samasta kiinnostuneet. Ihmissuhteiden syntymistä helpottaa ja kynnystä madaltaa, jos on jotain yhteistä. Tämä esimerkki on vähän räikeä, mutta jos sinua kiinnostaa vaikka shakinpeluu ja kaikkia kavereitasi lätkä, voi olla vaikea keksiä yhteistä tekemistä ja yhteisiä puheenaiheita. Joskus ei tiedä, mikä itseä sitten kiinnostaa. Onneksi voi kokeilla ihan kaikenlaista. Kokeilemalla voi testata, onko joku oma juttu vai ei.

Jos epäilet mielialasi olevan masentunut tai perheessäsi olevan pulmia, kun mainitsit, ettette tee mitään yhdessä, kannattaa ilman muuta käydä juttelemasa esim koulukuraattorille tai muissa nuorten palveluissa (nuorisoneuvola tms). Kun juttelee luotettavan aikuisen kanssa, saa turvallisesti käydä elämänsä pohdintoja läpi. Teini-ikä on monille nimensä mukaisesti suuri murros. Lapsuus loppuu ja pitäisi opetella aikuiseksi. Moni hyötyy aikuisesta, riittävän etäisestä keskusteluavusta noina tärkeinä vuosina.

Merja, diakoni

• Verkkomerja

Seurakuntaan ei kannata mennä, sieltä et mitään saa. Kuraattori ei välttämättä osaa asiaansa ja heillä on aina kiire. Käy puhumassa psykologille ja kohta teistä tehdään lastensuojelu ilmoitus.

• lukijat

Höpö höpö mitään lastensuojelua ilmoitella jos perhe ei matkusta tai harrasta yhdessä-toope. Olen diakonin kanssa samoilla linjoilla ,kyllä jokainen sielu löytää kaltaisensa joku kerta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      178
      7514
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      34
      4671
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      123
      2720
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      77
      2194
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      90
      1576
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      214
      1510
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1141
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      16
      1077
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      1019
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      987
    Aihe