SINUT.
Minä haluan sinut. Mutta en saa sinua enkä saa halutakaan sinua! Miten pääsen tästä eteenpäin?
Sitä vain kerran elämässään tapaa ihmisen, joka on niin käsittämättömän oikea. Sellainen ihminen sekoittaa pakan, sulattaa jään, saa kaiken totuutena pitämäsi kyseenalaistumaan, näyttää sinulle kipukohtasi, haavasi, keskeneräisyytesi, näkee lävitsesi eikä sinun tarvitse olla yhtään enempää kuin olet. Sellainen ihminen tuo elämääsi toivon ja pienen häivähdyksen onnellisuudesta. Sellainen ihminen katsoo sinua niin, että tulet ensimmäisen kerran elämässäsi oikeasti nähdyksi. Sellainen ihminen näyttää sinulle omat haavansa ja kipeät kohtansa, aran lapsen itsessään, pehmeytensä, herkkyytensä, lempeytensä. Sellainen ihminen antaa sinun katsoa itseään. Sellainen ihminen saa sinun arvostuksesi, koska uskaltaa olla niin auki, niin halukas oppimaan elämää, niin innoissaan kaikesta pienestä, tavallisesta elämästä... ihmeissään kuin lapsi joka näkee kaiken ensimmäistä kertaa.
Sellainen ihminen... niin kaunis, uskomaton ihminen, olet sinä.
Varkain välillä uhmaan Luojan erehtymättömyyttä: Entä jos minä synnyin väärään paikkaan, väärään aikaan, elämään väärää elämää vääränä ihmisenä?
Jospa olisinkin voinut syntyä ihmiseksi jota et voi olla rakastamatta! Jospa olisinkin itse ollut tekemättä käsittämättömiltä tuntuvia valintoja elämässäni aikanaan! Jospa olisin tavannut sinut aikaisemmin.
Ja samalla tiedän, että yhtään virhettä ei ole tapahtunut. Kaikki on tismalleen juuri niin kuin Sallimus on tarkoittanut. Jotakin minulle opetetaan, sinun kauttasi. Ehkä sen vielä joskus ymmärrän ja näen, todeksi elän. Nyt saan olla olemassaolostasi valtavan kiitollinen.
Jospa joskus tulee aika, jolloin kaikki vaikea on ohi ja voin katsoa sinua silmiin. Katsoa vain sinun syviin silmiisi, ei muuta.
Minä haluan sinut
29
3131
Vastaukset
- nappisilmätsyväkatse
Niin kaunista, että itkin.
Sun on täytynyt miettiä paljon asioita kun sait ne noin ylös kirjoitettua.
Jotakin opetetaan toisen kautta. Se mm. on hieno ajatus.
Kaunista, kaikki...- Sallimuksen.tarkoittamaa
Kiitos. Kyllä olen asioita joutunut
funtsimaan aika tavalla. Kaikesta huolimatta on sellainen oudon rauhallinen olo, että vaikka tekee kipeää, tällä kaikella on jokin suurempi tarkoitus. Se on turvallinen tunne.
- kaikki_aikanaan
Lämmitti mieltäni kirjoituksesi. Kuin rakkaani olisi kirjoittanut, mitä hänestä olenkaan tulkinnut.
- Sallimuksen.tarkoittamaa
Kiitos. Toivon että sinun rakkaallasi on helpompi polku kuljettavanaan. Toki jokaisella on omansa, tuskin kenenkään polku kivuton on.
- ötyäää
Hyvää yötä!💋
- ItseniKaltainen
Voi rakas, kaikki menee niin kuin tarkoitettu on! ❤️
"Tiesin hyvin kyllä mikä mä oon, joskus varoin astumasta aurinkoon. Sinä olit niin itseni kaltainen kun omaa kuvajaistani katselin mä peräännyin, koska säikähdin. Ja minä luulin sinun tietäneen minkä taakan jouduit ottamaan. Samaa maata, samasta puusta, sama välke molemmilla katseissaan.
Oon sulle antanut vapauden mennä ja tulla. Sillä ikuista rakkautta ei vankila takaa. Ja itsekin nääntyisin kuiviin.
Tiesin hyvin kyllä mikä mä oon, joskus varoin astumasta aurinkoon. Sinä olit niin itseni kaltainen kun omaa kuvajaistani katselin mä peräännyin, koska säikähdin. Ja minä luulin sinun tietäneen minkä taakan jouduit ottamaan. Samaa maata, samasta puusta, sama välke molemmilla katseissaan.
Samaa maata, samasta puusta, sama välke katseissaan.
Ja minä luulin sinun tietäneen
Sinä olit niin itseni kaltainen kun omaa kuvajaistani katselin mä peräännyin, koska säikähdin. Ja minä luulin sinun tietäneen minkä taakan jouduit ottamaan. Samaa maata, samasta puusta, sama välke molemmilla katse"- Sallimuksen.tarkoittamaa
Mikä toi hieno teksti on, omasta kynästäsikö peräisin?
- ItseniKaltainen
Sallimuksen.tarkoittamaa kirjoitti:
Mikä toi hieno teksti on, omasta kynästäsikö peräisin?
Valitettavasti ei ole oma keksimä teksti. Se on yhden mulle tärkeän biisin sanat. Ne vaan kolahti muhun kovaa ja tuo mieleeni yhden mulle tärkeän ihmisen. Haikeaksi vetää mielen...
ItseniKaltainen kirjoitti:
Valitettavasti ei ole oma keksimä teksti. Se on yhden mulle tärkeän biisin sanat. Ne vaan kolahti muhun kovaa ja tuo mieleeni yhden mulle tärkeän ihmisen. Haikeaksi vetää mielen...
Saanko kysyä, minkä biisin? Tosi koskettavat sanat.
- Sivusta.tiedän
Neon2 uus biisi
- ItseniKaltainen
No saathan sä kysyä. Se on Neon2 ja biisin nimi on Itseni Kaltainen 😊
- ItseniKaltainen
En tiedä kenelle tämä on osoitettu, mutta on niin mielettömän upea ja kaunis kirjoitus, että kylmät väreet meni joka puolella ja perhosia tuli vatsaan. Minäkin haluan sinut, en ole vain pystynyt sitä sulle sanomaan suoraan, mutta kyllähän sä sen tiedät jo itsekkin. Sinun kohtaaminen on saanut minut avautumaan kokonaan. Muistatko, kun sanoin että olet saanut ne mun pimeet puolet esille. Osa on niin kipeitä juttuja, ettei niitä oikein haluaisi käsitellä. Olen ollut muutamana päivänä niin surullinen ja alakuloinen, mutta sitten toisaalta täynnä toivoa ja jokin syvä varmuus on tullut mun sisälle. Sä olet se ihminen, joka minun tulikin kohdata tässä elämässä, meidän täytyy yhdessä selvittää tämä palapeli. Uskallatko ottaa haasteen vastaan?
Jos olisit Se Ihminen, niin joutuisin sanomaan, että en minä tiedä ollenkaan haluatko. En minä tiedä sinun tunteistasi yhtään mitään. Jos nyt kuvitellaan että olisit Se Ihminen, niin kysyisin sinulta, mikä sua on estänyt kertomasta?
- ItseniKaltainen
Jos olisit Se Ihminen, niin joutuisin sanomaan, että en minä tiedä ollenkaan haluatko. En minä tiedä sinun tunteistasi yhtään mitään. Jos nyt kuvitellaan että olisit Se Ihminen, niin kysyisin sinulta, mikä sua on estänyt kertomasta?
No ensinnäkään en usko, että tunnemme toisemme. Enhän edes tiedä kirjoitatko miehelle vai naiselle. Sinun ajatukset ja tunteet tuota ihmistä kohtaan ovat hurjan koskettavat. Jos nuo olisi mulle tarkoitettu, niin kukaan ei ole sanonut mitään noin kaunista ja liikuttavaa. Kyyneneet silmässä luin aamulla tuon tekstisi. Se syy miksi en ole uskaltanut tunteistani on epävarmuus hänen tunteistaan sekä oma elämäntilanteeni. En voi tehdä mitään asian suhteen, mikäli olenkin tulkinnut kaiken väärin. En todellakaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Kaiken tämän säilytän sydämessäni ja vaalin tätä muistoa. Voi kunpa olisikin tilaisuus ja mahdollisuus tämän kaiken kertomiseen!
Itse asiassa en asiassa minäkään usko että tunnemme. Kirjoitustyylin perusteella may be. Ymmärrän paremmin kuin hyvin tuskasi mitä tulee epävarmuuteen toisen tunteista ja omasta elämäntilanteesta. Joskus, luvattoman usein, elämä vaan sanelee asioita aivan eri tavoin kuin haluaisimme. Jotta välttyisi katkeroitumiselta, on vain pyrittävä ajattelemaan, että kaikella on tarkoituksensa... Eikä koskaan voi tietää, millaisia polkuja pitkin saavumme päämäärään, saati, mitä polkujen varsille on meille varattuna. Voi olla, ja tätä toivon sinulle, että sinulla hyvinkin vielä on mahdollisuus kertoa kaikki, kaikki tuo kaunis rakastamallesi ihmiselle. ❤
- ItseniKaltainen
Itse asiassa en asiassa minäkään usko että tunnemme. Kirjoitustyylin perusteella may be. Ymmärrän paremmin kuin hyvin tuskasi mitä tulee epävarmuuteen toisen tunteista ja omasta elämäntilanteesta. Joskus, luvattoman usein, elämä vaan sanelee asioita aivan eri tavoin kuin haluaisimme. Jotta välttyisi katkeroitumiselta, on vain pyrittävä ajattelemaan, että kaikella on tarkoituksensa... Eikä koskaan voi tietää, millaisia polkuja pitkin saavumme päämäärään, saati, mitä polkujen varsille on meille varattuna. Voi olla, ja tätä toivon sinulle, että sinulla hyvinkin vielä on mahdollisuus kertoa kaikki, kaikki tuo kaunis rakastamallesi ihmiselle. ❤
Kiitos sinulle kannustavista ja kauniista sanoistasi. Mun tapaus on aika pitkä ja vaiheikas tarina. Välillä kaikki tuntuu kuin unelta ja en ole voinut kuin ihnetellä tätä kaikkea. Toisina päivinä olen ajatellut, että olen kuvitellut kaiken ja olen varmaan hulluksi tulossa. Toisina päivinä taas sydämen ääni kuiskailee hiljaa asioita, että josko se olikikin totta.... Että meidät on tarkoitettu yhteen...
Sain kirjoituksestasi taas voimaa ja uskoa tulevaan, että kaikella todella on tarkoituksensa. Olisi mukavaa kuulla sinun tarinaasi enemmän, kuinka ja miten olette tavanneet sinun tärkeän ihmisesi kanssa. Joka tapauksessa toivon teille ihanaa yhteistä tulevaisuutta. Sekä onnea ja rakkautta! - Hengitäsyvään
ItseniKaltainen kirjoitti:
No ensinnäkään en usko, että tunnemme toisemme. Enhän edes tiedä kirjoitatko miehelle vai naiselle. Sinun ajatukset ja tunteet tuota ihmistä kohtaan ovat hurjan koskettavat. Jos nuo olisi mulle tarkoitettu, niin kukaan ei ole sanonut mitään noin kaunista ja liikuttavaa. Kyyneneet silmässä luin aamulla tuon tekstisi. Se syy miksi en ole uskaltanut tunteistani on epävarmuus hänen tunteistaan sekä oma elämäntilanteeni. En voi tehdä mitään asian suhteen, mikäli olenkin tulkinnut kaiken väärin. En todellakaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Kaiken tämän säilytän sydämessäni ja vaalin tätä muistoa. Voi kunpa olisikin tilaisuus ja mahdollisuus tämän kaiken kertomiseen!
Ainahan se tilaisuus on. Ja juurihan tuon sanoit. Kun itselleen sanoo asioita ääneen tai vaikka kirjoittaa ne anona tänne, voi löytää ne ajatukset sisältään. Se luottaminen toiseen on oikeastaan luottamista itseensä. Sitä koittaa aina löytää kaikkea tunteita ja ajatuksia muitten kautta, mutta aina ne lopulta löytyy ihan itsensä sisältä. Me pelätään satuttamasta itseämme, kun ei paljasteta kokonaan itseämme toiselle, mutta mitä kukaan ihminen sillä tekisi, ei se kosketa ketään muuta niin paljon kuin itseämme, mutta sen avaaminen on osoitus jostain suuremmasta, jonka toinen tekee ehkä myös sinulle.
- puhutaannyt
Ei vain katsota jooko?
- Juhaniiii
Jos kumpikin antaisi 100%, muuten ei.
- TodellaKaunista
Tämä on todella kaunis aloitus. Älä aloittaja kadota itseäsi, pidä kiinni kaikesta oppimastasi 😢
Kaikella on tarkoitus vaikka välillä maailma tuntuu epäreilulta.
Näitä opetuksia mitä maan päällä saa ei olisi ikinä voinut oppia täydellisessä maailmassa/taivaassa- TodellaKaunista
Minä sain ensin yhden ihmisen (ateistin) elämääni testaamaan uskoani jumalaan ja rehellisyyttäni, ja sitä valitsenko toisen henkilön miellyttämisen vai jumalan. Valitsin sen mitä sydän sanoi ja sain toisen ihmisen elämääni opettamaan minulle enemmän jumalasta, mutta samalla kyseenalaistamaan kaiken mitä hän tiesi ja opettamaan hänellekkin asioita. Minun läsnäoloni sai hänet opiskelemaan enemmän, näin hän itse kertoi. Kaikella on tarkoitus.
- TodellaKaunista
TodellaKaunista kirjoitti:
Minä sain ensin yhden ihmisen (ateistin) elämääni testaamaan uskoani jumalaan ja rehellisyyttäni, ja sitä valitsenko toisen henkilön miellyttämisen vai jumalan. Valitsin sen mitä sydän sanoi ja sain toisen ihmisen elämääni opettamaan minulle enemmän jumalasta, mutta samalla kyseenalaistamaan kaiken mitä hän tiesi ja opettamaan hänellekkin asioita. Minun läsnäoloni sai hänet opiskelemaan enemmän, näin hän itse kertoi. Kaikella on tarkoitus.
Kun tapasin ateistin sisälläni oli usko jumalaan, mutta en ollut ikinä opiskellut uskonnon tunteja enempää ja olin hieman hämmentynyt Jumalaan liittyen. Silti minussa on ollut usko Jumalaan lapsesta lähtien.
Ateisti kysyi suoraan "uskotko jumalaan" ja oli jo antanut ymmärtää että pitää sitä huuhaana.
Uskon että Jumala palkitsi minut antamalla minulle opettajan kuukauden sisällä vastauksestani. Kaikki se tapahtui aika nopeasti.
Pikaisesti vielä kirjoitan muutamam rivin vaikka väsymys painaa...
Kiitollisuudesta. Kyllä mä olen hyvin kiitollinen siitä, että hän on elämässäni rakkaana ystävänä. Vaikka elämäntianteet ovat mitä ovat. Mutta ystävyys, se, että toinen näkee ja kuulee sinut; se on valtavan suuri lahja. Ihmettelen yhä uudestaan, miten ihmeessä hän haluaa olla ystäväni, kaiken jälkeen. En ole muuta tehnyt kuin mokaillit oikein urakalla.- EräälleMielessäni
Todella koskettava kirjoitus, jota en ollut aiemmin huomannutkaan. Tuollaisen ihmisen löytäminen on lahja, josta kannattaa pitää kiinni, vaikka sattuisi. Tai niin luulen, ettei se helppoa varmasti ole. Jos hän on ystäväsi, vaikka olet sanojesi mukaan mokaillut, niin hän taitaa myös rakastaa sinua, vaikka ei ole pystynyt sitä kertomaan syystä tai toisesta. Toivottavasti jaksat uskoa tulevaisuuteen ja antaa hänelle ja itsellesi myös mahdollisuuden kertoa tunteistanne, mihin tahansa se sitten johtaakin.
- Hyväkirjoitus
Niinhän se menee, aina ei voi saada kenet haluaa, voi vaan todeta että miksi sitten.
- Kaveruudestaalkaa
Opetetaanko sinulle Shamaanisuutta? Luonnon kanssa yhtä olemista, feminiinisyyden ja maskuliinisen tasapainoa?
Onko enään mitään keinoa että voisimme ystävystyä? - Ainaihanyksin
Ihanasti kirjoitettu <3
Itse en ole ikinä kokenut tuollaista tunnetta. Voiko sydän särkyä jos ei ole ikinä rakastunut? Satuttaa kun ei tiedä onko sellaista ihmistä edes olemassa. Mutta toisaalta, satuttaisi varmaan vielä enemmän, jos olisi tuollaisia tunteita, mutta ei saisi mitään vastakaikua?
En tiedä kykenenkö rakastumaan tai rakastamaan. Sekin satuttaa. Sydämessä tuntuu vain ikävän tunne, ikävöin ihmistä, jota ei ehkä ole olemassa. Ikävöin tunnetta, jota ei ehkä ole olemassa. Elämä on erittäin ristiriitaista. - kysynpä
Ootko ap mies vai nainen?
- KulkuriMatkaa
Itselläkin tämä viestiketju mennyt ohi. Samaistuminen helppoa. Riittämättömyyden tunne itsellä monesti mielessä, ei halua olla pettymys toiselle, jota helposti ajattelee, jollei ole tyytyväinen omaan tilanteeseensa. Itsellä nykyisin jopa jonkin asteisia keskittymis vaikeuksia, omaan tekemiseen jaksan kyllä keskittyä, mut esim. näihin kirjoituksiin ja vielä pitkiin kirjoituksiin saa jo tsempata itseä, et jaksaa lukea ne ajatuksella läpi.
Itsellä tilanne ollut pitkään jo sellainen, et keskittynyt pääasiassa vain omaan tekemiseen, kun ei ole ollut tarvetta ajatella sitä, et toinen voisi minusta olla sillai kiinnostunut? Joskus tehnyt aloitteitakin toiselle ja saanut niistä täystyrmäyksiä. Olen liikunnallinen ollut aina, vaikken siltä päällepäin näyttäisi. Nyt tuntunut siltä, et hän, jolta saanut täystyrmäyksiä, voikin olla minusta jollain tavalla kiinnostunut? Sen vain aistii jollain tapaa?
Ajatusleikkejä kevyesti funtsinut välillä, nämä tuntunut minusta liian hyvältä ollakseen totta ja aina pyrkinyt nollaamaan tuntemukset, koska pettymys voi olla liikaa mun tilanteessa epäonnistuessaan aiheuttaa selkeää haittaa arkeeni. Siltikään en ole luovuttanut asian suhteen. Toimiiko minulle jonkinlaisena energiantuojana, toivona paremmasta huomisesta, kun muuten tuntuu elämä murjovan/ vaikeutuvan ainakin hetkellisesti? Olen kuitenkin optimistinen luonne.
Elämänkumppani? Toivossa hyvä elää ja makustella sitä mielessä, mitä kaikkea se voi tuoda mukanaan? On velvotteita, vastuita ja muutoksia aiempaan. Koen itseni muutosmyönteiseksi ihmiseksi monella tapaa, ainakin silloin kun näkymä on positiivinen, vastoinkäymiset voi myös rampauttaa tehdä skeptisemmäksi? Lähtökohtaisesti toisesta ajattelee vain positiivisia asioita, minkälaisia on sitten ne odottamattomat ja ei niin toivotut ominaisuudet? Olisiko toinen valmis vapautumaan omista kahleistaan, kertomaan omista luurangoista kaapissa?
Kaikki perustuu luottamuksesta toiseen eli kun toinen jotain paljastaa itsestään niin vastavuoroisuus toimii siinä parhaiten. Näin itse ajattelen. Mut sit jos toisella onkin paljon enemmän kerrottavaa kuin toisella niin luottamuksen tasolla on merkitystä. Toisen arvostus ja kunnioitus oltava olemassa. Vaatia en voi toista itselleni vain toivoa häntä rinnalleni, vaikka halua olisin kuinka paljon.
Olen monella tapaa varautunut ihminen ja se tästä tekeekin entistä vaikeampaa. Toinen helposti ajattelee, ettei toi taidakaan olla minusta kiinnostunut ainakaan niin kuin hän itse toivoisi? Olettamuksilla tässä on menty pitemmän aikaa. Mairitella häntä voisin yhtä lailla kuin ap;kin, mut en uskalla heittäytyä tuntemuksiin niin vahvasti, kun ei olee täyttä varmuutta toisen tuntemuksista mua kohtaan? Toivossa elän paremmasta huomisesta, samoin toivon hänenkin suhteen, että saisin selkeämpiä merkkejä hänen kiinnostuksesta minua kohtaan, vaikka olen ollut tällainen vaikea tapaus :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1826604- 1481824
- 1131598
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471029Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41985Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5879Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248871- 41839