Apuja mullee!

Apuvaaaa

Mä en tiiä missä muualla avata tällänen keskustelu, mutta kuinka vakuuttaa itselleen että on oikeus onneen? Musta tuntuu etten ansaitse onnea. Jos ajattelen että läheisillä ei oo hyvä olla, niin mullakaan ei oo. Ja tätä mä koen kokoajan, tuntuu etten pysty olla onnellinen, kun muilla ei oo ehkä asiat hyvin! En osaa pukee tätä sanoiksi mutta tuntunut ikävältä pidempään.. mitä mä voin tehdä

4

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrityshyväkymmenen

      Olen kokenut joskus samoin. Olet jotenkin liian herkkä ja koet toisten tunteita omiksesi. Älä anna ihmisten päästä ns. ihon alle ja vaikuttamaan sinuun liikaa. Empaattisuus on hieno piirre mutta sen ei saa antaa pilata omaa elämää ja onnellisuuvtta. Et ole vastuussa siitä mitä muille tapahtuu eikä sinun onnesi ole muilta pois. Joskus voi tietysti olla hyvä jättää kertomattanne jos läheinen/ystävä sairastuu ja itse samaan aikaan vaikka voitat lotossa. Kaikki eivät kestä että muille tapahtuu jotain hyvää jos he itse kärsivät. Ehkä sinun pitää opetella sallimaan itsellesi onnellisuus eikä se välttämättä tapahdu hetkessä. En ehkä ollut suureksi avuksi mutta ainakin yritin.

      • aloitttaja

        Lohduttavia sanoja, kiitos <3


    • Minkä_Takia

      Mitä enempi kaikki menee pieleen sen parempi.
      En käsitä.
      Tämä on ihan oikein minulle. Enempää en ansaitse.
      En käsitä.
      Tämmöstä tämä vaan on.

    • jotainoppinut

      Jumalan sana: rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Totuus on ettei ihminen voi rakastaa lähimmäistään yhtään sen enempää kuin itseään eikä ole edes tarviskaan. Jos ei ole itse onnellinen, ei voi välittää onnea toiselle. On voitava ensin itse hyvin, oltava sielussaan vapaa, jos voi olla tueksi ja hyödyksi muille. Jos on aina uhraamassa, ei iloisesti luopumassa, hommasta ei ole todellista hyötyä. Terve itsestään huolehtiminen ja oman ajan, tilan, oikeuksien ottaminen ei ole itsekkyyttä vaan viisasta elämänsä hoitoa.
      Maailma on täynnä kärsimystä, ongelmia ja vaikeuksia riittää kaukana ja lähipiirissä: emme voi tulla Jumalan ja kaikkivoipaan paikalla. Jeesuskin sanoi, että minkä voimme tehdä yhdelle, se on hyvä. Ei tarvitse koko maailmaa pelastaa.
      Monella se omastaan totaalinen luopuminen, uhrautuminen, välittäminen toisista on tullut jopa lapsuudesta. On ollut perheessä se lapsista, jonka tulee ottaa huoli ja vastuu, pitää huolta toisten hyvinvoinnista. Onko liika miellyttäminen ja kiltteys myös alitajuista pelkoa: minut hylätään, jään yksin, minusta ei pidetä, jos en miellytä ja pidä kaverin puolta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      398
      1585
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1298
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1235
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1198
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      820
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      97
      734
    Aihe