Ruokinta probleema

Voi_mahdoton

Kaipailisin hieman neuvoja tai ideoita.

Mulla on kolme kissaa joista 2 on ihan mielettömän ahnaita. Niitä on lähes haastavaa ruokkia kun meno äityy niin villiksi että pahimmillaan mulla on jalat ja kädet naarmuilla.

Töistä tullessani mieletön huuto ja riehuminen alkaa heti ja jatkuu 3-4h ennen kuin saavat ruokansa oikeaan aikaan. Olen kokeillut olla huomioimatta niitä, leikittää niitä mutta ei auta. Viimein kun ruokahetki koittaa niin helvetti on irti, joudun usein sulkemaan nämä kauhukatit toiseen huoneeseen siksi aikaa että saan ruuat kippoon, muuten ne on pitkin lattioita. Mutta eristäminen pahentaa villiä menoa.

Aamuöisin kissat terrorisoi mut hereille ja möykkää niin kauan että kelloni soi ja nousen ylös. Huutaminen on maksimaalista. Tuntuu että tämä pahenee joka kuukausi entisestään.

Mikä neuvoksi? Olisi hienoa saada antaa rauhallisille kissoille ruuat nätisti. Miten niitä opettaisi? Ikinä ne eivät ole jääneet ruuatta,. Ruoka-ajat on pakko pitää, muuten mulla olisi 3 lihavaa kissaa, jos ruokaa olisi jatkuvasti saatavilla.

14

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auvo--

      Montako kertaa päivässä ne saavat ruokaa?

      • Voi_mahdoton

        2 kertaa.


      • Auvo--

        Kokeileppa antaa useammin, mutta vähemmän. Näin kissoille ei ehdi muodostua niin kova nälkä ennen ruokailua.


      • Voi_mahdoton

        Eli aamulla klo 5:45, iltapäivällä 17:15 ja illalla 20:30? Olen kokeillut syöttää niitä 3x mutta tuloksetta rauhoittumiseen..


      • Auvo--

        Miten vaan omaan aikatauluun sopii. Tuossakin on kyllä melko pitkä ruokatauko päivällä (11,5 h).


      • Voi_mahdoton
        Auvo-- kirjoitti:

        Miten vaan omaan aikatauluun sopii. Tuossakin on kyllä melko pitkä ruokatauko päivällä (11,5 h).

        Onhan se, mutta työmatkat vie ison siivun . Toisaalta ruuan jälkeen kissat kerjää kovaan ääneen kun itse syön.


    • Oisko niilä matoja?

      • Voi_mahdoton

        Madotan kissojani. Olisi ihme jos 2 kissalla olisi matoja ja yhdellä ei.


    • annaruokaa

      Selvästi ovat nälissään! Anna kunnon ruokaa, lihaa ja kalaa. Esim. possun suikaleita tai pumppua. Kissat pysyvät rauhallisina ja tyytyväisinä, kun saavat hiiren kokoisia annoksia useamman kerran päivässä. Hyviä raksuja voi olla koko ajan saatavilla ja raikasta vettä. Välipaloina voi antaa märkäruokaa pussista niin tulee vitamiinit turvattua.

      • Voi_mahdoton

        Kiitos vinkistä, ruokin kyllä kissojani eläinlääkärinkin mielestä aika hyvin; kanankauloja, kanansiipiä, sydäntä, kalaa välillä, munia kerta viikkoon, vitamiiniöljyä eläinkaupasta, välillä raksuja, riistanrippeitä kuten riistalintua- ja sorkkaeläimiä, mutta märkäruokaa en syötä. Kissalla ei ole luontaisesti ruokaa jatkuvasti saatavilla, joten en pidä nappuloita esillä lainkaan. Kuten aijemmin mainitsin, ne 2 ahnetta söisivät itsensä palloiksi joka päivä. Tämän todistanut sillä että olivat ratsanneet ruokaboksin auki ja syöneet 10kg nappulasäkistä puolet työpäiväni aikana! Lienee selvää että meillä on lapsilukot myös roskikseen ja kuivakaappiin nykyään sillä nekin on ryövätty, leivät pureskeltu, spagetit riivitty, kahvinpurut ruoantähteineen ympäri kämppää! Ei auta vaikka olisivat saaneet ruokansa 20min ennen minun iltapalaani, niin ne kerjää heti kun kuulevat mun kokkailevan.

        Haluaisin vaan nyt tietää, että mitä mä teen? Miksi kissoillani on ruokaa kohtaan niin hillitön raivo?


    • annaruokaa

      Nyt kuullostaa uskomattomalle! Oletko ihan tosissasi? Onko ne oikeesti kissoja eikä leijonia? Taidat vedättää!? Meillä on ollut kissoja 30vee, niin olen luullut kyllä jotain niistä tietäväni, tuo kuullostaa jo vähän sadulta.

      • Voi_mahdoton

        Taivahan tosissani täällä kirjoittelen. Ilomielin kutsuisin sinut katsomaan tätä pienpetojen meininkiä. Sinun 30 vuoteen kissojen kanssa on tainnut mahtua niitä kissoja, jotka viihtyvät omissa oloissaan ja käyvät näyttäytymässä silloin, kun haluavat tankata ruokakupistaan kolontäytettä vatsassa. Mun kissat on taas eri maata, en voi itse sille mitään. Yhäkin haluaisin vaan neuvoja, miten rauhoittaa hullunmylly. Löytyyhän koirienkin yltiöpäisiin käyttäytymisiin joku syy ja keino stabilisoida tilanne. Lisäämällä ruokaa ei tapahdu mitään toisin. Ehkä mulla vaan sitten on ruoka-addiktiiviset kissat.


    • sivustaseuraajan

      Auttaisikohan jos piilottaisit osan ruoasta pitkin asuntoa? Aikaa syömiseen kuluisi kauemmin ja saavat samalla aktiviteettiä ruokaa etsiessään. Myös ruokinta-automaatit voisivat rauhoittaa tilannetta, kun kissat hoksaisivat ettei se sapuska tulekkaan aina sinulta. Ajasta esimerkiksi niin että yksi ruoka tulee työpäiväsi aikana.

      • kjhgfhgyt

        no heh heh. kissa pyydystää saaliinsa elävänä sen petomaiselle psykologialleen kuuluvalla tavalla. ei sille asunnossa sellaisia virikkeitä saa, ellei kasvata siellä hiiriä. kissa tarvitsee ravinnokseen n. 10 hiirtä päivässä. kissa tietää itse ruoka-aikansa. järkevät ihmiset tietää kissojen olevan asuntoihin sopimattomia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      271
      9047
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      15
      2826
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      56
      2076
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      356
      1847
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1798
    6. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1789
    7. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      39
      1749
    8. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1744
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      160
      1704
    10. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1701
    Aihe