Mentaalisten mielikuvien maailma

Mitkä

Mitä ovat minun mentaaliset mielikuvani, jos tahdon paeta mielikuvissani ahdistavasta tilanteesta johon olen joutunut/jossa elän? Narsistien kanssa eläessä on ahdistusta ja vuoristorataa kerrakseen ja sellaisen elämänvaiheen jälkeen ja aikanakin on hyvä löytää joitain rauhoittumiskeinoja.
Tai jokin mielikuvituspaikka, jossa voi elää vaihtoehtoisesti, kun todellisuus ei ole riittävää.

13

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiuytrsdfg

      En voi kertoa kun siinä paljastuisi taiteeni sisältö :)

    • ennustajanlahjat

      ei ahdistavassa tilanteessa tarvitse pelastautua mielikuvituksen kanssa, riittää kun irtautuu ja omistautuu itselleen ja tapaa, tutkii terveitä ihmisiä. pian huomaa että osaa laittaa kaikki miinus asiat paperille. nämä on hyvä kertoa narsistille - ahdistus ja pulssi laskee kun ei altistu huonolle
      energialle. narsisti kääntää asiat toisin päin ja sekin on hyvä mainita, kirjoittaa paperille etukäteen
      ja näyttää narsistille minkälainen ennustaja olet

    • cascascasdca

      Mielikuvitusmaailmaan ei ehkä kannata mennä. Kannattaa kyllä luoda itselleen mielikuvia tulevaisuudesta jossa asiat onnistuvat, sitä kannattaa harrastaa. Mutta ei elää mielikuvitusmailmassa.

      • "Kannattaa kyllä luoda itselleen mielikuvia tulevaisuudesta jossa asiat onnistuvat, sitä kannattaa harrastaa. Mutta ei elää mielikuvitusmailmassa. "

        Samaa mieltä tuosta.

        Itselle tuli mieleen joskus aikoinani tekemäni joku juttu, jossa keskellä olin minä ja sitten siitä lähti viivoja itselleni tärkeistä eri aihealueista työ, ihmissuhteet, terveys, elämäntavat, kiinnostuksen kohteet, vapaa aika jne. tarkoituksena ajatella , missä näen itseni olevan viiden vuoden kuluttua ja millaista elämäni on silloin.

        Toki tuossakin kannattaa olla realistinen ja ottaa huomioon omat rerussinsa ja valita visionsa sillä periaatteella mihin asioihin itse pystyy vaikuttamaan. Että ehkei sitä lottovoittoa kuitenkaan kantsi laittaa ykkösasiaksi

        Jollekkin saattaa olla tuttukin juttu, tuon tapainen kysymys esitetään usein työhaastatteluiskin.

        Näin jälkikäteen ajatellen itselläni moni asia on toteutunutkin, on töitä, talouskin on hyvällä tolalla, parisuhde, oon päässy matkusteleen yms.

        Uskoisin, et joku tän tyyppinen vois vaikuttaa sillä tavalla , että sitä alkaa itse valitsemaan asioita siihen suuntaan mihin toivoisi olevansa menossa. Että aloittajan tapauksessa yks teema vois olla se, että viiden vuoden kuluttua hän olisi ns. narsistista vapaa

        Mitään vaihtoehto/mielikuvitusmaailmassa elämistä en itsekään näkisi hyväksi jos sillä pyritään lakaisemaan todellisuus maton alle, jolloin nille ongelmillekkaan ei tarvi tehdä mitään, kunhan vaan uskottelee itselleen, että kaikki on hyvin

        Se taas että sulkee silmänsä ja keksii jonkun itseään rauhoittavan näkymän ja hetken viihtyy sen äärellä ja palaa todellisuuteen rentotuneena on eri asia.

        Jossain kohtaa jo mainitsinkin, että itseäni aikoinaan paljon auttanut käveleminen/luonnossa liikkuminen, sekin voi käydä meditaatioista.

        https://hidastaelamaa.fi/2018/02/hiljentymisharjoitus-luonnossa-haasta-ystavasikin-mukaan/


    • Ehkä_onnistun

      No jos ihan tosissaan haluat parantua niin on vain kohdattava ja ennen kaikkea hyväksyttävä ne kaikki omat emootiot eikä paeta minnekään . Ei niissä fantasiasaarissa sinänsä mitään pahaa ole kunhan pitää sen erossa todellisuudesta. Mielukuvat on hieno asia , mutta todellisuutta kannattaa tarkastella ilman niitä! Siis tunne se kaikki paska , mutta nauti silti unelmista...omista ei sen toisen.

      • Ehkä_onnistun

        Meditaatio sopii joillekin, käyt läpi kaikki mieleen nousevat ajatukset ja tunteet


    • Ehkä_onnistun

      Se todellisuus juurikin on paljon riittävämpää kuin narsujen luomiin harhoihin uskominen ja jatkuva pettyminen tai jossain kummallisessa odotusten olotilassa eläminen. Usko pois että, harhoista luopuminen todella vapauttaa, enkä todellakaan tarkoita mitään luopumista kuvittelusta tai abstraktista ajattelusta.

      • poiuytrdsdfgb

        Narsistit todella luo harhamaailman ja saa siihen suuremmankin joukon ihmusiä mukaan,


    • poiuytrsdfg

      Nyt minun on aika lähteä- Palstalle tulo alkoi ahdistaa...

    • Leonardonvinssi

      Sinun pitää haluta asioita, ei vain toivoa ja unelmoida.

      Sano: "Minä haluan, että tulevaisuudessa asiat ovat näin ja näin" , erittele asiat miten haluat asioiden olevan. Vaikka :"Minä haluan itselleni kunnon parisuhteen/ työpaikan/ palkan/ koulutuksen/ tai muuta mitä ikinä keksit. Voit mennä asioissa vaikka kuinka pieniin yksityiskohtiin tahansa. Sinun pitää HALUTA asioita, ei toivoa. Se että haluat laittaa rattaat pyörimään, sinun on siis toteutettava se. Toivominen jättää kaiken kuin hyvän haltijan toteutettavaksi, siis jonkin ulkopuolisen pitäisi tehdä sinun eteesi. Eikä kukaan tee. Sitä että joku muu toteuttaisi toiveesi ja unelmasi, sitä saat kyllä odottaa kuolemaan saakka. Haluaminen pakottaa sinut toimimaan ja silloin kun sanot haluavasi jotain alat ihmeellisesti liikkua haluamaasi asiaa kohti tiedostamattomasti.

      Jos toivot pääseväsi narsistista eroon, et pääse. Jos haluat aidosti, silloin pääset.

      • Leonardonvinssi

        Eikä asioiden tarvii olla loppuun asti mietittyjä, riittää että näet vaan sen ensimmäisen askeleen paikan johon astut kävellessäsi kohti tavoitetta.


      • Leonardonvinssi
        Leonardonvinssi kirjoitti:

        Eikä asioiden tarvii olla loppuun asti mietittyjä, riittää että näet vaan sen ensimmäisen askeleen paikan johon astut kävellessäsi kohti tavoitetta.

        Ja jos 'hyvä haltija' toteuttaa toiveesi kaikki voi sitten olla järjestetty hyvän haltijan mielen mukaisesti, eikä sinun. Hyvä haltija saattaa juuri olla se narsisti.


    • Vapaaksi2

      Narsistin kanssa eläessä on niin sisällä jossain kierossa todellisuudessa, että uhri harvemmin ymmärtää enää että elämä voisi olla parempaa, ja että riippuvuudesta on mahdollista päästä vapaaksi. Se vaatii voimaa ja tahtoa. Narsistin kanssa sitä itse uskoo, luottaa ja toivoo että narsisti muuttuisi, mutta ei muutu.

      Älä mene mihinkään mielikuvitusmaahan, vaan kirjoita vaikka asioita ylös. Itse olin samassa tilassa, ja kun löysin pakon edessä voiman irrottautua, alkoi elämä tuntua paremmalta. Kun ne vieroitusoireet ensin kärsii, ja kärsin edelleen. Irrottautuminen antaa kyvyn ja ymmärryksen nähdä asiat laajemmin, ja se tuo ensin häpeän ja ahdistuksen. Mutta vapaaksi pääsee, kun sitä oikeasti haluaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe