RaspberryPi3

Leksa2222

Kokemuksia : Raspberry Pi 3 käyttöjärjestelmästä, kaksi vaihtoehtoa Ubuntu Mate vain raspbian os.

7

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikähän on käyttö? OpenElec myös hyvä.

      • ATK-ope

        Mikä räkänokka sinä olet ?


    • Raspbian OS:ssa on säädettynä ajurit ja testattuna yhteensopivuus, että se tietysti.

      • hehhhee

        Mitenkäs Matti Karvaperse nyt suosittelee harrastelijaviritelmää?
        "Raspbian is not affiliated with the Raspberry Pi Foundation. Raspbian was created by a small, dedicated team of developers that are fans of the Raspberry Pi hardware"
        Kun karvaperseen mielestä Mintissä on pahinta juuri se, että se on karvaperseen mielestä harrastelijaviritelmä. Lopeta karvaperse tuo itsesi munaaminen:D


      • Turbo-Urpo
        hehhhee kirjoitti:

        Mitenkäs Matti Karvaperse nyt suosittelee harrastelijaviritelmää?
        "Raspbian is not affiliated with the Raspberry Pi Foundation. Raspbian was created by a small, dedicated team of developers that are fans of the Raspberry Pi hardware"
        Kun karvaperseen mielestä Mintissä on pahinta juuri se, että se on karvaperseen mielestä harrastelijaviritelmä. Lopeta karvaperse tuo itsesi munaaminen:D

        Nyt menee lujaa, tarjolla ihan kunnun ydinfysiikkaa varastomiehille ja halvalla, ja muista, virtuaalisesti suoritettu seksuaalinen ahdistelu on sitten kielletty. Koitappa kaupan tekoa ensi kesän keskiviikkona uudestaan.


    • Raspbianille löytyy paremmin tukea kuin Ubuntulle Raspberry Pi alustalle. Joskin huomattava osa ohjeista jotka toimivat Raspbianissa toimivat myös tietty Ubuntussa.

      Itse käytän raspeissani Raspbiania mutta se johtunee ennemminkin siitä että se oli alunperin paras linux (lue ainoa) siihen. Lisäksi en käytä niissä graafista työpöytää vaan ne ovat IoT ja miniserverilaitteina joihin tarkoituksiin Raspbianin lite versio tuntuu soveltuvan parhaiten.

      • Juuri noin. Käyttötarkoitus ratkaisee. Median toistoon TV:n kyljessä OpenElec on hyvä. Jos taas haluaa tehdä valvontakameran niin sitten vaikka Raspbian. Työpöytäkäyttöön tuskin kukaan tuota hankkii. Itsellä käyttö jäänyt vähäiseksi - lähinnä kone jolla saa näytettyä kuvia tuttujen luona TV:ssä jos vanha vastaanotin


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe