Pääsittekö käymään

LiianPITKÄmatka

Vene messuilla , ja oliko lippunsa arvoiset näin keskellä talvea ?

19

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikannatamennä

      Parhaan venemessu 2018 simulaattorin saat avaamalla keskioluen ja menemällä saunarantaan katselemaan naapurin ylösnostettua Busteria.

      • ..joka on juuri ja juuri ehditty nostaa ylös ennen uppoamistaan niittien poksahdellessa kuulaassa kesäillassa.


    • Juuentiedä

      Kävin koska asun kävelymatkan päässä. Jos harrastat kyykanheittoa niin ei lyö leiville. Jos harrastat veneilyä, tulee mieleen kysyä että haluatko ensin hypistellä penseän suomalaismyyjän tarvikkeita ihan livenä ennenkuin ostat ne svb:ltä, haluatko katsoa uusia veneitä ennenkuin ostat käytetyn, haluatko tuntea itsesi merten sankariksi vaikka ajatkin vain busterilla onkimaan, hsluatko kadehtia rikkaita, haluatko pitää vapaapäivän Helsingissä ilman vaimoa/miestä? Haluatko juoda kallista olutta muovituopista keskellä päivää?

      • testivoit

        Venemessuilta se kevään odotus alkaa joka vuosi. Enää 2kk niin vesille laskun aika koittaa. Aivan kiva katsella kaikkea mikä veneilyyn liittyy, saattaa löytyä hyviä ideoita. Yleensä vastaan tulee joitain tuttuja joitten kanssa on mukava sanoa käsipäivää. Minulla on tapana käydä messuilla joko avajais päivänä tai maanantaina, ovat hiljaisimmat päivät ja mihinkään ei tarvi jonottaa.


    • enmeneKiitos

      8 euron perusjunttikaljaa muovimukista laminaaattilastulevypöydillä, asuntojen hintaisia päiväretkiveneitä ja teollisuusjohtaja-jahteja, parkkimaksut kylpylässäkäyntitasoa, krääsäkojua myymässä puhallettavaa, syötävää, halvemmalla muualta ostettavaa, elektroniikkavalikoimaa jotka maksaa enemmän kuin keskiverto työssäkäyvän veneilijän koko vene. On tullut oltua venemessuilla 80-luvulta lähtien ja en näe niissä mitään mikä olisi koskaan tuonut sellaista jess-kannatti-fiilistä. Turhien unelmien herutusta.

    • pakko_pulla

      onhan se kieltämättä totta että konservatiivinen toimiala kuten venetuotanto tarjoaa harvakseltaan uusia elämyksiä.
      mutta silti messuilla voi aistia lähestyvän kauden alkamisen

    • Minipituinen

      Kävin pari kertaa joskus 80- tai 90- luvulla, sain tarpeekseni. Olen kotoisin saaristosta ja ollut veneiden kanssa tekemisissä niin pienestä kuin saatan mitään muistaa, mutta näillä messuilla ei ole minulle mitään annettavaa. Kaunista hameväkeäkin pääsee näkemään muuallakin!

    • prosenttimessut

      Jos joskus Suomessa järjestetään käytettyjen, alle 2000 euron veneiden messut, tulen paikalle vaikka se järjestettäisiin hornan tuutissa/keski-suomen korkeudella.

      Näitä 80 th fantasiavenemessuja on jo nähty tämän elämäni osalta liiankin kanssa

      • Tuommoisia järjestetään kaatopaikoilla. Sieltä löytää telfacatteja ja bustereita. Pääsylipun hinnalla saa myös snorkkelin perseeseen.


    • Uskoisin ettei jätekuormien kippaamista sisätiloihin katsottaisi hyvällä missään sopivassa tilassa. Toki kaatopaikkamessuilla on se hyvä puoli että köyhät saavat ilmaiseksi ulkoilmaa. Samaa ideaahan voisi hyödyntää järjestämällä autonäyttelyitä paalaamossa.

      • HYVÄLLÄtoljottaminenhan

        on toljottajan silimässä.


      • HYVÄLLÄtoljottaminenhan kirjoitti:

        on toljottajan silimässä.

        Niin mitä sait silmääsi?


      • Kunsanoit
        Kerttulitäti kirjoitti:

        Niin mitä sait silmääsi?

        että " ei katsottaisi hyvällä".


    • Valivalivali

      Kävin messuilla kun sain vapaalipun, asun lähellä. Ostin muutaman tuotteen "messuhintaan", olisin ostanut joka tapauksessa ennen seuraavaa veneilykautta, en tiedä olisinko saanut myöhemmin jostain halvemmalla.. Tehtiin treffit parin kaverin kanssa, juotiin parit kaljat ja yhdet viskit, (tiedän että prismasta saa koffia 0,9€ per tölkki ja ne vois juoda kotona kalsareissa).. Kovasti oli lauantaina porukkaa, mitähän väkeä ne mahtoi olla, kun palstan "veneilijät" oksentavat moiselle puuhalle? Onhan se hienoa että löytyy sivistyneempiä ajanviettotapoja. Ja tuskinpa näytteilleasettajat tekee persnettoa vuodesta toiseen kun jaksavat raahautua paikalle!! Ei mulla muuta senkin perusnegatiiviset reppana-ruikuttajat.. Missä ne tosiveneilijät muuten kokoontuu, tietää pysytellä kaukana?!

    • Kaisander

      Mukavan hiljaista messuilla, pääsi jututtamaan myyjiä ja heräteostona tehtiin kaupat uudesta veneestä. Venehallissa nautittiin lasilliset kuohuvaa.

    • yliamiraali

      Tuli käytyä. Messulippujen hinnalla ei nyt paljon merkitystä ole kun laskee hotelliyöpymiset ja lentoliput mukaan. Paljon tuli neuvoja ja tietoja lämmittimien ja kumiveneiden suhteen, VHF radioita tuli myös katseltua. Ainoa katsomisen arvoinen moottorivene oli Linssen, purjeveneitä en viitsinyt edes vilkaista. Veneilyssä tarpeellisia muovisia kuohuviinilaseja ei messuilta löytynyt, pitänee mennä Alt För Sjön messuille ensikuussa jos siellä olisi. Vaatetavaraa tuli osetettua se kun kulkee matkatavarassa hyvin mukana. Ja tietenkin oluetkin tuli juotua sämpylän kera.

    • OlispaTeilläkinVene

      Joo, ja ne jotka nillittää messulipun hinnasta ei taida edes venettä omistaa kun eivät kerran saa vapaalippuja? Ja keskellä talvea on hyvä messuilla, kun kesällä veneilijät on veneilemässä eikä messuilla! Ja junttikaljan lisäksi löytyy parempiakin merkkejä jos menee itse paikan päälle tsekkaamaan! Minäkin olen kotoisin saaristosta! Ostakaa oma vene tai elämä!!

    • Nettisöimessut

      2018 kävijämäärä 64.500, pudotusta viime vuoteen 9.7%.
      Vanhaan hyvään aikaan kävijöitä oli lähes 120.000.

    • Tungosta

      Niihin "vanhojen hyvien aikojen" haikailuun kannatta jämähtää, eli lopettaa messuilla käynti. Maailma muuttuu, niin sinäkin!? Aikoinaan moni muukin juttu oli toisin..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe