Omat pakko-oireet ovat lisääntyneet reilusti viimeisen puolen vuoden aikana. Nykyään joudun seisahtumaan ennen kuin voin jatkaa kävelyä, kävelen kantapäillä, joudun nousemaan ylös jos istun, pyydän mielessäni anteeksi yms. Pelottaa, että minne olen näiden pakkoajatusteni kanssa menossa. Aikaa ja voimavaroja ne vievät koko ajan.
Kaikki lähtee siitä, kun mieleeni nousee jokin negatiivinen ajatus toisesta ihmisestä joko vastaan tulijasta tai jostain jota ajattelen. Tämä negatiivinen ajatus on esimerkiksi "läski ihminen". Tämän jälkeen pahoitan mieleni ko ajatuksesta ja alan pyytämään mielessäni anteeksi. Samalla teen pakkotoimintoja.
Onko jollain muulla samanlaisia oireita? Todella kuluttavia ja olenkin välillä todella puhki.
Voimat lopussa
3
232
Vastaukset
- yksocd
On sitä kaikenlaisia pakkoajatuksia ollut ja on vieläkin. Itseä lohduttaa hetket jolloin pääsee niiden niskanpäälle vaikka olisi pidempiäkin huonoja jaksoja. Kun oppii kuuntelemaan itseään, ni oireetkin voivat lievittyä. Kannattaa tutustua eri ocd-ihmisten kokemuksiin ja kokeilla rohkeasti erilaista. Tsemppiä!
- Voimatlopussa
Kiitos yksocd! :)
- Pakko-oireinen
Hei aloittaja! Vastasinkin yhdelle jo eri ketjuun. Minulla myös todella paha ocd (toki myös lukuisia muita ongelmia..) enkä ole ikinä päässyt kunnolla keskustelemaan ihmisen kanssa joka ymmärtää. Jos haluat vaihtaa ajatuksia niin laita mulle viestiä, tein tätä varten ihan oman s-postinkin. S-postini on [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389