Kertokaa

Tupu

Te joilla todettu osteoporoosi,mitkä olivat oireet?Milloin hakeuduitte lääkäriin?Olen lukenut osteoporoosista noin yleisesti ja aina mainitaan luiden murtumisista oireena.Kuitenkin täällä palstallakin ihmisiä joilla ei mitään murtumia ole koskaan ollut ja sairastavat osteoporoosia.Olisin kiitollinen jos vaivautuisitte kertomaan millaisia teidän oireet ennen diagnoosia olivat,kiitos jo etukäteen!

3

1239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahjopää

mulla ainakin noi orfenadriinit alko reistalemaan ja kun sain noidannuolen, ni menin lääkäriin. ja tulos paljasti: minulla ei ole osteoporoosia.

• Heta

Minulla ei sinäänsä ole mitään vakavia oireita.Kuitenkin luita on ajoittain "kolotellut", siis sellaista jäytävää kipua aina silloin tällöin etenkin pitkissä luissa (sääret,kädet). Mutta kipuja ei ole ollut siinä määrin, että olisin ollut sairaslomalla tai muulla tavalla toimintakyky olisi rajoittunut.Riskitekijöiden perusteella heräsin osteoporoosin mahdollisuuteen.Oleellista on kartoittaa riskitekijöitä osteoporoosin suhteen (esim. perintä, ruokavalio, onko laktoosi-intoleranssia, keliakiaa, kilpirauhasen häiriötä yms.)Puhutaan jo vaikeasta osteoporoosista mikäli tulee pieni energisiä murtumia. Siis murtumat voivat olla oire osteoporoosista, mutta sitten tilanne voi olla jo vakava.
      Parhaiten saat selville oman luustosi tilanteen käymällä luuntiheysmittauksessa. Tutkimusta tehdään ainakin yksityisillä lääkäriasemilla ja siihen pääsee yl. ilman lähetettä.

• Tietäjätär

minulla olen jo 60v rupesi särkemään sääriluita.. ostin rautaa söin viikon ja paranin jo parissa päivässä..Nyt ei vuoteen ole särkenyt luita.. olen syönyt Omega3:a ja kalkkia ilman D:ee vitamiiniä..ajatuksena että Omegassa on se jo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2553
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      195
      954
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      53
      733
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      662
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      49
      562
    6. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      14
      496
    7. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      484
    8. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      49
      483
    9. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      55
      455
    10. Auto katolleen Huhtalantiellä

Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit
      Lapua
      11
      450
    Aihe