Uskooko tuonpuoleisen olemassaoloon vai eikö usko

hehehehee

Miten vaikuttaa tekemisiin, ihmissuhteisiin, arkeen ja juhlaan?

124

2091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hallelujjaa

      En välitä tuonpuoleisista tuon taivaallista.

    • Ei-jaksa-uskoa

      Riittää tämän puoleinen elämä. Kukaan ikinä ei ole tullut kertomaan, mitä siellä toistaiseksi kuvitteellisessa tuonpuoleisessa on? Löytyykö paratiisi kaikilla herkuilla vai pelkkä helevetti huonoilla kiuaskivillä?

    • Aavan meren tuolla puolen jossakin on maa....
      .

      • Per-kel

        Sinne tahdon mennä, lauluni nyt lennä, siellä viran tangokuninkaan saan ! (Innanen)


    • HuMpuukiaaa

      Mihin usko perustuu ? Ei mihinkään todelliseen .

      • Yksinkertaisuudenylistys

        Onko kiwaa julistaa julkisesti omaa yksinkertaisuuttaan?


    • ikätuo

      Kokkarit pitävät huolta tämänpuoleisesta omasta hyvinvoinnistaan, muulla ei niin väliä.

      • kaikkea.kanssa

        Pitäisikö heidän tai yleensä muiden pitää huolta sinunkin hyvinvoinnistasi?
        Kanna vastuu itsestäsi äläkä syytä muita jos et pärjää.


      • ikätuo
        kaikkea.kanssa kirjoitti:

        Pitäisikö heidän tai yleensä muiden pitää huolta sinunkin hyvinvoinnistasi?
        Kanna vastuu itsestäsi äläkä syytä muita jos et pärjää.

        Mitä sinä räpellät ? Minulla on kaikki hyvin, työeläke on pieni, mutta olen säästänyt pahan päivän varalle. Kaikilla ei ole yhtä hyvin.
        Eikö mukamas saisi arvostella ahneutta ? Minä ainakin haukun niin kauan kuin jaksan.


      • kaikkea.kanssa
        ikätuo kirjoitti:

        Mitä sinä räpellät ? Minulla on kaikki hyvin, työeläke on pieni, mutta olen säästänyt pahan päivän varalle. Kaikilla ei ole yhtä hyvin.
        Eikö mukamas saisi arvostella ahneutta ? Minä ainakin haukun niin kauan kuin jaksan.

        Hauku hauku kun et muuhun kykene.
        Ja kaikkien pitää kantaa vastuu itsestään eikä odottaa että muut elättävät.


      • jollainköyhäpää
        kaikkea.kanssa kirjoitti:

        Pitäisikö heidän tai yleensä muiden pitää huolta sinunkin hyvinvoinnistasi?
        Kanna vastuu itsestäsi äläkä syytä muita jos et pärjää.

        Sinä olet tyypillinen ahneiden edustaja. Olet valmis leimaamaan tuntemattoman ihmisen tietämättä edes hänen omistuksiaan.
        Jotkut pystyvät näkemään laajemmin kuin oman ahneen navanympäryksensä.


      • kaikkea.kanssa
        jollainköyhäpää kirjoitti:

        Sinä olet tyypillinen ahneiden edustaja. Olet valmis leimaamaan tuntemattoman ihmisen tietämättä edes hänen omistuksiaan.
        Jotkut pystyvät näkemään laajemmin kuin oman ahneen navanympäryksensä.

        Miksi leimaat minut ahneeksi tuntematta minua?
        Nimimerkki "ikätuo" leimasi kaikki kokkarit ahneiksi tuntematta heitä kaikkia ja heidän omistuksiaan.
        Eläkkeeni on 890 euroa kuukaudessa, hyvin tulen toimeen, ahnehtimatta tai haukkumatta enemmän saavia.


      • ikätuo
        kaikkea.kanssa kirjoitti:

        Hauku hauku kun et muuhun kykene.
        Ja kaikkien pitää kantaa vastuu itsestään eikä odottaa että muut elättävät.

        Kiukkuiseksi olet ainakin käynyt ressukka. Minulla omista palkoista hankittu asunto ja mökki. Ei pröystäilyä, mutta pärjään. Kyllä minua silti ärsyttää kokkareille tyypinen ihmisten leimaaminen. Jos heissä joku poikkeus löytyy, se on plussaa.
        Sinunlaistasi en arvosta, sanon ihan suoraan. Sääliäkään en jaksa.


      • kaikkea.kanssa
        ikätuo kirjoitti:

        Kiukkuiseksi olet ainakin käynyt ressukka. Minulla omista palkoista hankittu asunto ja mökki. Ei pröystäilyä, mutta pärjään. Kyllä minua silti ärsyttää kokkareille tyypinen ihmisten leimaaminen. Jos heissä joku poikkeus löytyy, se on plussaa.
        Sinunlaistasi en arvosta, sanon ihan suoraan. Sääliäkään en jaksa.

        Samat sanat sinulle, kadehdit paremmin pärjänneitä.


      • ikätuo
        kaikkea.kanssa kirjoitti:

        Samat sanat sinulle, kadehdit paremmin pärjänneitä.

        Miksi käyt minun kimppuuni ? Selvennys vielä, minä EN kadehdi ketään. Haluaisin vain yhteiskunnan meillä ja muualla olevan rehti ja oikeudenmukainen.
        Jos pysyisimme ketjun aiheessa, varojaan pimittävä rikas ei kuoleman hetkellä hyödy omaisuuksistaan. Hän on ihan saman tutkinnan edessä kuin hänen halveksimansa ja vähättemänsä.
        Toivon, että painut hittoon jahtaamasta minun sanomisiani. On täällä muillakin samantaoaisia ajatuksia. Pysy omies parissa!


      • kaikkea.kanssa
        ikätuo kirjoitti:

        Miksi käyt minun kimppuuni ? Selvennys vielä, minä EN kadehdi ketään. Haluaisin vain yhteiskunnan meillä ja muualla olevan rehti ja oikeudenmukainen.
        Jos pysyisimme ketjun aiheessa, varojaan pimittävä rikas ei kuoleman hetkellä hyödy omaisuuksistaan. Hän on ihan saman tutkinnan edessä kuin hänen halveksimansa ja vähättemänsä.
        Toivon, että painut hittoon jahtaamasta minun sanomisiani. On täällä muillakin samantaoaisia ajatuksia. Pysy omies parissa!

        Huh huh kuinka kireä olet ;)


      • ikätuo
        kaikkea.kanssa kirjoitti:

        Huh huh kuinka kireä olet ;)

        Tuo juuttumisesi johonkuhun on henkisen sairauden merkki. Minun saattaa ärsyttää eräs pintasairaus, mutta sehän ei sinulle kuulu.
        Rauha nyt sieluusi, toivottavasti pääset irti ainakin minusta. Lienee täällä satoja tuhansia muita.


      • kaikkea.kanssa

        Oletko psykiatri, tsori mutta väärän diagnoosin teit ;)
        Rauhaa sinullekin ;)


      • Hinnat.vaihtelevat
        ikätuo kirjoitti:

        Kiukkuiseksi olet ainakin käynyt ressukka. Minulla omista palkoista hankittu asunto ja mökki. Ei pröystäilyä, mutta pärjään. Kyllä minua silti ärsyttää kokkareille tyypinen ihmisten leimaaminen. Jos heissä joku poikkeus löytyy, se on plussaa.
        Sinunlaistasi en arvosta, sanon ihan suoraan. Sääliäkään en jaksa.

        Missäpäin Suomea asut?


    • Männessä.näkkee

      Kaikkivaltiaan olemassa olo ei ole vaikuttanut mihinkään, tuonpuoleinen kyllä kiinostaa jos suinkin mahdollista sinne lämmälle puolelle koska luulen parraitten kaverien olevan siellä.

    • Tuonpuoleinen elämä on jäljellejääneiden muistoissa, ja niin pitkä kun joku vielä muistaa.
      Suurimpia pahantekijöitä muistetaan kauimmin.
      Tuskin paljon mikään muu vaikuttaa ihmisen elämään, kun "mitä muut ajattelee".

    • Metoo-kampania
      • Metoo-kampania

        Missä on muun muassa femakkojen tuki Melissalle?

        Katso kulttuurialan #metoo-kannanoton nimilista täältä
        Kannanoton allekirjoittajien joukossa ovat muun muassa näyttelijä Iina Kuustonen ja ohjaaja Johanna Vuoksenmaa.

        https://yle.fi/uutiset/3-9957857

        Luulis nyt että sanoisivat joku jotain, mutta ei kun on kyseessä väärä " syyllinen "!


    • Eipä minun uskomiseni paljonkaan vaikuta asioihin.
      En oikein voi uskoa että kuoleman jälkeen olisi elämää toisenlaisessa muodossa. Mihinkään taivaaseen tai helvettiin en ainakaan usko.
      Kuolema on jokaisella edessä, toivotaan että ei tule yllätyksiä kunhan ensin kuolee.

    • En usko tuonpuoleiseen. En tietenkään usko myöskään siihen, ettei siellä mitään olisi tai etten jälleensyntyisi jonkinlaisena elämänmuotona jonnelin maailmankaikkeuteen. En usko, kun en tiedä, ja siksi olen ateisti.

      • Minä en ole ateistikaan koska en tiedä. SEn näkee sitten kun aika on.


      • Pimenee-kaikki
        siilenämää kirjoitti:

        Minä en ole ateistikaan koska en tiedä. SEn näkee sitten kun aika on.

        Uskotko tosiaankin vielä näkeväsi sen jälkeen kun olet out, hengetön?


      • Pimenee-kaikki kirjoitti:

        Uskotko tosiaankin vielä näkeväsi sen jälkeen kun olet out, hengetön?

        Eikun kuten sanoin etten tiedä mitä uskoa kun en ole nähnyt. en näkee sitten että näkeekö mitään vai ei.


    • En tiedä, mitä kaikkea tuonpuoleista aloittaja tarkoittaa.
      Onhan sitä kaikenlaista, mikä on tuonpuoleista, jos ei ole viereistä tai tämänpuoleista. Pakkohan siihen on uskoa, kun on nähnytkin. Tuonpuoleinen ranta ..., tuonpuoleinen talo ...

    • Uskoa.saa

      Satavarmasti maailma on evoluuttinen, jälleen syntyminen tarkoittanee elämän jatkumista jälkikasvussa, kuollut on kuollut.

      • Viimeisimmät tutkimukset ovat osoittaneet että ihmisen souluissa DNA on aktiivinen ja muuttuu aika kauan kuoleman jälkeenkin.
        Toisinaan aktiivisemmin kuin elävässä ihmisessä.
        -
        Pitäisiköhän alkaa harkita polttamatonta hautausta kuitenkin?
        Tiedä vaikka tuo DNA:n kuoleman-jälkeinen kiemurtelu onkin sielun pelastumista?
        -
        Sillä tuskin Tuhkasta on enää mihinkään uuteen elämään.
        Heiniin ja puihin korkeintaan.
        Ehkä myös Tilliin ja pensas-marjoihin... :)

        H.


      • tomuna-taivaalle

        Mekin tuskailemme ja kärsimme isiemme teot ties kuinka monennessa sukupolvessa, ja jatkuu jälkeemme sukupolvesta toiseen. Oma sukuni on pysähtymässä seuraavaan kierrokseen. Jatkuvuutta ei näy.

        Miksi koskaan ei puhuta äitiemme teoista. Soppakauhojen varsissa, niissä ei liene kronikaksi saakka painettavaa.


      • Bengalitikku
        hunksz kirjoitti:

        Viimeisimmät tutkimukset ovat osoittaneet että ihmisen souluissa DNA on aktiivinen ja muuttuu aika kauan kuoleman jälkeenkin.
        Toisinaan aktiivisemmin kuin elävässä ihmisessä.
        -
        Pitäisiköhän alkaa harkita polttamatonta hautausta kuitenkin?
        Tiedä vaikka tuo DNA:n kuoleman-jälkeinen kiemurtelu onkin sielun pelastumista?
        -
        Sillä tuskin Tuhkasta on enää mihinkään uuteen elämään.
        Heiniin ja puihin korkeintaan.
        Ehkä myös Tilliin ja pensas-marjoihin... :)

        H.

        Minusta tuon tutkimuksen tieto oli aika inha. Sitähän rupeaa mätänemään aika pian. Aivoissakin on soluja - harmaita mm. Tajuaakohan sitä, että nyt alan lemuta ja toivottavasti live-naapurikin tajuaa, jos issesseen hönkäisee ne viimeiset.

        En hirveästi mieti tuon- tai tänpuoleisia. Toivon sitä, että vika ajatus olisi, että näin tämän kaiken on pitänyt osaltani tapahtua - hyvineen ja pahoineen ja piste.


    • Ei.huolen.häivää

      Uudelleensyntymiseen uskon, olen saanut kokemuksia, että olen ollut tässä tilanteessa ennenkin, vaikka en taatusti tässä elämässä ole ollut. Tosin joku tutkija kertoi, että se on tyypillistä. No voihan ajatella että he muutkin minun lisäkseni muistavat tapauksia entisestä elämästään.
      Rukoilen ja kiitän, olen myös saanut rukousvastauksia. Mutta olen myös realisti ja päättelen, että kun vain elän niin oikein kuin osaan ja tunnen, niin hyvin tässä käy, tapahtuipa kuoleman jälkeen sitten mitä tahansa.

      • Kyllä niitä jonkunlaisia muistikuvia häilähtää silloin tällöin.
        Minullakin joskus aina sellaisia, että ihan niinkuin olisin joskus ollut siivooja. Ei ole voinut olla tässä elämässä, kun ympärilleen katselee tässä kämpässä.


    • 1eero

      Sitten kun olen satavuotias ja hyvin väsynyt mutta tyytyväinen elettyyn elämään niin luulen etten kaipaa uudelleen syntymistä.

      • Entä ikuista elämää uudessa olomuodossa?


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        Entä ikuista elämää uudessa olomuodossa?

        Tuhkana tuulessa polttohautaksen jälkeen, minne tuuli kuljettaa.


      • 1eero kirjoitti:

        Tuhkana tuulessa polttohautaksen jälkeen, minne tuuli kuljettaa.

        Kuka sen tuulelle antaa?


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        Kuka sen tuulelle antaa?

        Älä kysele noin vaikeita, koska tässä ei ole minnekkään kiire päivät on pidentyneet ja kevät koittaa elämä voittaa mieli virkistyy niinpois päin.


      • 1eero kirjoitti:

        Älä kysele noin vaikeita, koska tässä ei ole minnekkään kiire päivät on pidentyneet ja kevät koittaa elämä voittaa mieli virkistyy niinpois päin.

        Joojoo mutta hoitotahon voipi silti tehä. Saapi olla sen suhteenki sitten hyvillä mielin että tietää et kuka tuhkat levittää :D.


      • Tellukka
        siilenämää kirjoitti:

        Joojoo mutta hoitotahon voipi silti tehä. Saapi olla sen suhteenki sitten hyvillä mielin että tietää et kuka tuhkat levittää :D.

        Mitään väliä enää siinä vaiheessa ainakaan minulle.


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        Joojoo mutta hoitotahon voipi silti tehä. Saapi olla sen suhteenki sitten hyvillä mielin että tietää et kuka tuhkat levittää :D.

        Niiku Tellu mainihti ei sillä kovin merkitystä, jos tulle tyttären kanssa puheeks ni voiphan sen mainita, yleensä jutellaa eläviä asioita.


      • 1eero kirjoitti:

        Niiku Tellu mainihti ei sillä kovin merkitystä, jos tulle tyttären kanssa puheeks ni voiphan sen mainita, yleensä jutellaa eläviä asioita.

        Mullekkait on. Oon mä sen verta kiinnostunu omasta lopusta ja arvostan itteeni.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mitään väliä enää siinä vaiheessa ainakaan minulle.

        Mulle on. Haluan tietää miiin mut ripotellaan lopuksi.


      • Ihankukatahansa
        siilenämää kirjoitti:

        Mulle on. Haluan tietää miiin mut ripotellaan lopuksi.

        Uskaltaako kuollakaan, jos eivät noudatakaan hoitotahtoa ja ripottelevat tuhkat ties minne.
        Voiko tuhkistaan tehdä hoitotahdon?


      • Ihankukatahansa kirjoitti:

        Uskaltaako kuollakaan, jos eivät noudatakaan hoitotahtoa ja ripottelevat tuhkat ties minne.
        Voiko tuhkistaan tehdä hoitotahdon?

        Voi tehdä. Eri asia noudatetaanko sitä. Pitää valita tuhkien levittäjäksi joku semmonen luotettu, joka tekee mitä on sovittu.


    • uskon-jeesuksee-

      Uskon tähän ja nyt , ja jotenki uskon että on jokin korkeampi henki joka suojelee varjelee ohjailee oikeaan täällä elävien kirjoissa,

      näinki tunnen,
      kuoleman jälkeinen elämä on mielikuvituksissani pelkkää pimeetä, siis olemassa olo on hävinny tyhjyyteen,

      toisaaltaan
      jos luoja on olemassa uskon että hän tulee vastaan kuoleman jälkeen,
      jostain syystä uskon myös että näen kaikki minulle tärkeät ihmiset jotka ovat jo kuolleet paljon ennen minua, niitä on siellä jo paljon,

    • Lannenuskis

      Uskon maaritelma..Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
      Noin sanoo Hyva Kirja..usko ei ole nakemista,,vaan luottamista nakymattomaan.joka kuitenkin tiedetaan siella olevan..olen montakertaa saanut kokea nakymattoman olevan yhta todellisen,kuin nakyvaisenkin..eika nakymatonta tarvitse pelata..jos asiat ylospain ovat kunnossa.Muistan lapsuudestani lehdessa olleen artikkelin..enkeleita,,onko heita.?
      Tuossa kuolemanvaarassa olleet lapset kertoi ,kuinka he oli nahneet enkelin varjelleen heidat varmalta kuolemalta.,,noita tapauksia oli useita.lasten sydan ei ollut viela maailman paaduttama,joten he voi nahda tuonpuoleisia.
      Ateismi on uskonto myos,,ihminen valitsee oman tiensa ja uskonsa.ja myos 'johtajansa',,meita ei pakoiteta mihinkaan.

      • Lannenuskis
        Ateismi ei ole uskonto. Se, ettei usko, ei ole uskonto.
        Minulla ei myöskään ole mahdollisuutta itse valita, mitä uskon.


      • jocus kirjoitti:

        Lannenuskis
        Ateismi ei ole uskonto. Se, ettei usko, ei ole uskonto.
        Minulla ei myöskään ole mahdollisuutta itse valita, mitä uskon.

        Kyllä se ihan uskon varassa sinulla on, ettei Jumalaa ole. Vai onko sinulla siitä todisteita?


      • En.usko

        Kuka esittää todisteen jumalan olemassa olosta, raamattu ei todista vaikka kertoo.


      • En.usko kirjoitti:

        Kuka esittää todisteen jumalan olemassa olosta, raamattu ei todista vaikka kertoo.

        Sinäkin vain uskot, ettei Jumalaa ole. Esitäpä todisteet, ettei häntä ole.


      • Tellukka kirjoitti:

        Kyllä se ihan uskon varassa sinulla on, ettei Jumalaa ole. Vai onko sinulla siitä todisteita?

        Onko tämä väännettävä rautalangasta, kun luetun ymmärtämisessä on vaikeuksia:
        Kun en usko, en ole uskovainen. Enhän minä ole väittänyt, ettei jumalaa tai saunatonttua olisi, en vain usko niihin. Olemattomuutta ei tietenkään voi mitenkään todistaa.


      • bessie-
        jocus kirjoitti:

        Onko tämä väännettävä rautalangasta, kun luetun ymmärtämisessä on vaikeuksia:
        Kun en usko, en ole uskovainen. Enhän minä ole väittänyt, ettei jumalaa tai saunatonttua olisi, en vain usko niihin. Olemattomuutta ei tietenkään voi mitenkään todistaa.

        Kumpaan sinun olisi helpompi uskoa, Russelin teekannuun vai vaaleanpunaiseen yksisarviseen?


      • bessie- kirjoitti:

        Kumpaan sinun olisi helpompi uskoa, Russelin teekannuun vai vaaleanpunaiseen yksisarviseen?

        Kumpaakaan en ole nähnyt. Yksisarvisesta ja jumalasta olen kuullut tarinoita, joihin en usko, mutta Russelin teekannusta en ole kuullut edes juttuja, mutta jos sinä sanot niitä olevan, se kallistaa vaakaa uskon puolelle.


      • bessie-
        jocus kirjoitti:

        Kumpaakaan en ole nähnyt. Yksisarvisesta ja jumalasta olen kuullut tarinoita, joihin en usko, mutta Russelin teekannusta en ole kuullut edes juttuja, mutta jos sinä sanot niitä olevan, se kallistaa vaakaa uskon puolelle.

        Tietääkseni en ole itsekään nähnyt kumpaakaan. Russelin teekannuja kyllä uskon olevan 'oikeastikin' olemassa, vaaleanpunaisiin yksisarvisiin uskominen noin vain on jo huomattavasti vaikeampaa, mutta ei ihan mahdotonta. Muistelen joskus jopa aikoneeni selvittää minkä värisiä sarvikuonovauvat ovat vaikka järki sanoikin, ettei niillä ainakaan syntymähetkellä vielä voi sarvea olla. En kuitenkaan viitsinyt sille sivupolulle lähteä laiska kun olen ja varsinkin koska 'todisteluni' olisi mennyt asian vierestä, kysymyksessähän oli alunperinkin "näkymätön vaaleanpunainen yksisarvinen".

        Ei muuten ollut ensimmäinen kerta kun sinun kommenttejasi lukiessani mieleeni tuli heti Bertrand Russel :)


      • bessie- kirjoitti:

        Tietääkseni en ole itsekään nähnyt kumpaakaan. Russelin teekannuja kyllä uskon olevan 'oikeastikin' olemassa, vaaleanpunaisiin yksisarvisiin uskominen noin vain on jo huomattavasti vaikeampaa, mutta ei ihan mahdotonta. Muistelen joskus jopa aikoneeni selvittää minkä värisiä sarvikuonovauvat ovat vaikka järki sanoikin, ettei niillä ainakaan syntymähetkellä vielä voi sarvea olla. En kuitenkaan viitsinyt sille sivupolulle lähteä laiska kun olen ja varsinkin koska 'todisteluni' olisi mennyt asian vierestä, kysymyksessähän oli alunperinkin "näkymätön vaaleanpunainen yksisarvinen".

        Ei muuten ollut ensimmäinen kerta kun sinun kommenttejasi lukiessani mieleeni tuli heti Bertrand Russel :)

        Kyllä minä pitkälti allekirjoitan Russelin ajatukset siltä osin kuin niitä tunnen. En tosin ole hänen filosofiaansa perehtynyt. Kiitos kuitenkin kehuista, arvostan mielipiteitäsi.


    • Faktaa.kansalle

      Ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen paljastaa viimeinen tutkimus, aiempi tutkimus, jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ei perustunut mihinkään tutkimukseen.

    • Lannenuskis

      Ei usko ole uskoa,,jos se perustuu nakemiseen..se on tietoa.
      Ja todistamisista,,todistakaa nyt alkuun,vaikka etta biblia on vaarassa...tuota on muutama vuosituhat yritetty,,miten menee homma? Nuo yrittajat on vaan vaipuneet maan rakoon olemattomine todistuksineen..ei olisi varmaan kukaan uskonut,etta 12 opetuslapsen todistuksesta leviaisi vuosituhansien usko..uskonto..olisi luullut etta se haviaa olemattomiin,,vaan eipas vaan..Jumala on luvannut sanansa varjella,,ja on sen myos tehnyt..usko,,tai ala

      • Lannenuskis
        Olemattomuutta ei voi koskaan todistaa. Raamatun lukemattomat virheet, jumalan julmuudet ja epäloogiset järjettömät tuomiot ovat jokaisen näkyvissä. Mutta uskohan ei perustukaan järkeen vaan järjettömyyteen, ja siitäkin taitaa Raamatussa olla ovela maininta.


      • jocus kirjoitti:

        Lannenuskis
        Olemattomuutta ei voi koskaan todistaa. Raamatun lukemattomat virheet, jumalan julmuudet ja epäloogiset järjettömät tuomiot ovat jokaisen näkyvissä. Mutta uskohan ei perustukaan järkeen vaan järjettömyyteen, ja siitäkin taitaa Raamatussa olla ovela maininta.

        "jocus"

        Sinä et ymmärrä mitä kirjoitat.
        Kaikki epä-tietoisuudet Raamatussa ovat tarkoituksellisia.
        Raamattu ei ole Matematiikan oppi-kirja.
        Raamattu on luotu uskoa varten.
        Ei tietoa.
        -
        Tapasi ajatella Raamatusta saa, ainakin minussa aikaan sääliä.
        Sinulla on mielessäsi täysin tarpeettomia tutkaimia.

        H.


    • Turhaa-unelmoida-muusta

      Arkku tai Uurna. Se on mustan aukon lopullista.
      Minusta ei jää edes dna liittymää. Vain saunalahti.

      • tultapäin

        Joo eikun rohkeesti tulta päin ja mitään elollista ei jälkeen jää paitti jälkeläiset. Pelkureitten höpinää nuo uudestisyntymiset ja että oikein joku henki jäis taivaalle leijumaan, onkoon nuo uskovaiset enää täyvessä ällissään noissa horinoissaan.


      • Repikääsiitä

        Kukas teille on kertonut, että te ette olisi niitä pahimpia horisijoita? Mistä olette ylivertaiset tietonne saaneet? - Tai voihan se olla jopa niiin, että joka ei usko myös häviää mustaan aukkoon eikä hänestä jää mitään jäljelle. Meissä muissa on myös henki, se jolla tiedämme sen, mitä tiedämme.


    • ikätuo
    • sieluja

      Uskon koska olen paljon lukenut ja myös itse kokenut monen todistan ollessa mukana.

      Asiaa on turha miettiä se tulee kaikilla ajalla. Mitä tulee hautaukseen se on poltto.

    • hehehehee

      Olen seurannut tämän ketjun keskustelua, vaikken ole kommentoinut aiemmin, Kiitos mielipiteistänne!
      Sellainen kiinnitti huomioni, että hyvin harva näin isosta joukosta oli saanut viestin/viestejä edesmenneiltä läheisiltään.
      Minulle on tapahtunut kaksi kertaa niin. Kun olin elämässäni 20 vuotta sitten tosi vaikeassa tilanteessa, niin edesmennyt isäni tuli minua tsemppaamaan. Nyt reilu kuukausi sitten äitini tuli iloisena isosiskonsa kanssa minua moikkaamaan, kun olkaluu poikki kovissa kivuissa lepäilin. Se oli hyvin voimakas kokemus, itku tuli, ja itku tuli vielä, kun kerroin lapsilleni tästä. Hyvä ja lämmin kokemus, että äiti näki minun tilanteeni sieltä tuonpuoleisesta ja välittää minusta ja voi tulla antamaan tukea.

      • lähei

        Hyvä sinulle jolla on läheisiä jotka näkevät sinut.

        Todessa näin on hyvin monilla.


      • doc.tia.pam

        "hehehehee
        17.2.2018 17:51"

        Näet näkyjä. Onko se aina silloin kun lääkitystäsi vähennetään?


      • Oliko morfiinilla osuutta asiaan?
        Ajattelin tuota, kun olkaluu poikki ja kovat kivut.


      • hehehehee

        Joku ryntää hätääntyneenä ja hengästyneenä selittämään :D
        Näyttää olevan kaikkitietävä tämä ja tuo :D

        Jospa pidätte huolen vain omien lääkkeittenne sivuvaikutuksista - tehän lääkkeitä syötte. En minä.
        Sen voin todella sanoa, että en käytä lääkkeitä - olen intokuntoilija ja terve 60
        En ollut edes käynyt lääkärissä olkaluun murtuman takia vielä tuolloin, vaan kun ei kipuileminen parantunut, niin menin vasta 7-viikkoa myöhemmin otattamaan rtg-kuvan.
        En ole mikään turhan ruikuttaja lääkäreitä alvariinsa vaivaava ja lääkkeitä kourakaupalla popsiva sokeritautinen kuten jotkut laiskat heikkoluonteiset sohvaperunat pölyisissä kämpissään.

        Minulle vaan tapahtui tuollaista yllättäen ja pyytämättä. Otin siitä kokemuksesta voimaa, jota todella juuri silloin tarvitsin.
        On monelle muullekin vastaavaa tapahtunut.
        Ei siinä uskoa kysellä eikä uskoa tarvita: se vaan tapahtuu.


      • hehehehee kirjoitti:

        Joku ryntää hätääntyneenä ja hengästyneenä selittämään :D
        Näyttää olevan kaikkitietävä tämä ja tuo :D

        Jospa pidätte huolen vain omien lääkkeittenne sivuvaikutuksista - tehän lääkkeitä syötte. En minä.
        Sen voin todella sanoa, että en käytä lääkkeitä - olen intokuntoilija ja terve 60
        En ollut edes käynyt lääkärissä olkaluun murtuman takia vielä tuolloin, vaan kun ei kipuileminen parantunut, niin menin vasta 7-viikkoa myöhemmin otattamaan rtg-kuvan.
        En ole mikään turhan ruikuttaja lääkäreitä alvariinsa vaivaava ja lääkkeitä kourakaupalla popsiva sokeritautinen kuten jotkut laiskat heikkoluonteiset sohvaperunat pölyisissä kämpissään.

        Minulle vaan tapahtui tuollaista yllättäen ja pyytämättä. Otin siitä kokemuksesta voimaa, jota todella juuri silloin tarvitsin.
        On monelle muullekin vastaavaa tapahtunut.
        Ei siinä uskoa kysellä eikä uskoa tarvita: se vaan tapahtuu.

        """... kun olkaluu poikki kovissa kivuissa lepäilin."""

        """ olen intokuntoilija ja terve 60
        En ollut edes käynyt lääkärissä olkaluun murtuman takia"""

        Poikkiko se nyt oli vai murtunut?


    • Saa.uskoa

      Kaikella elollisella on tuonpuoleinen elämä, jopa kärpäselläkin on oma taivas.
      Ei ole palko uskoa.

      • elämäääää

        Näin on vähän tiedämme elämästä.

        Omalta kohdalta on pakko uskoa. Olen jo tavallaan lapsesta lähtien kiinnostunut aiheesta.


    • Ajatuksenjasananvapaus

      Miksi emme voi kunnioittaa eri ajatuksia ja hyvaksya niita.miksi ivaa ja saastaa syydetaan erilailla ajattelevien suuntaan.
      Mina uskiksena ainakin ajattelen vapaasti ..ollaan sita mita ollaan..ja annetaan kunkin ajatella vapaasti..

    • Sovitaan

      Huuhaahan saa uskoa kunhan ei haittaa jokapäiväistä elämää ja pitää omana tietona eikä yritä tuputtaa muille.

      • daasus.da

        He ... sielut näkevät elämäsi.... tiden main ia kain main si men... sielut tietävät elämäsi.


      • Sovitaan

        Sielu tarkoittanee minuutta, ajatusmaailmaa, luuletko tajunnan lähtiessä se siirtyisi kuollessa jonnekkin taivaaseen unimaailmaan.


      • Revisiitä-jososaat

        Yeap, sama koskee myös kaikkia niitä, jotka ovat niiin "huuhaita" että heiltä uupuu henki eli sielu eli se, mikä tekee ihmisestä ihmisen, henkisen olennon, josta katoaa vain kuori.


    • hehehehee

      En minä tällä aloituksella yritä ketään mihinkään käännyttää uskomaan.
      Ihmettelen vaan.
      Minulle tapahtui tuollaista yllättäen ja pyytämättä. Otin siitä kokemuksesta voimaa, jota todella juuri silloin tarvitsin.
      On monelle muullekin vastaavaa tapahtunut.
      Ei siinä uskoa kysellä eikä uskoa tarvita: se vaan tapahtuu.

      • Sinä onnellinen, aloittaja. Olen itse ollut aina taipuvainen näkemään, että tämän näkyvän todellisuuden takana on toinen todellisuus. Sellainen joka on vahvasti läsnä etenkin silloin, kun tarvitaan ylimääräistä voimaa jonkin koettelemuksen läpielämiseen.
        Minusta ihminen menettää merkittävän voimanlähteen ellei ole sille avoin vaan pitää mieluummin kiinni omavoimaisuudestaan, takertuu sovittuun maailmakuvaan ja vahvistaa sitä "tieteeseen" vedoten.
        Kiitos aloittaja, että jaoit kokemuksesi täällä - tietäen, että se ei välttämättä saa vastakaikua. Mutta kuten sanot: et ole yksin, tällaisia kokemuksia on varmasti ollut monilla. Kaikilla ei vain ole rohkeutta niitä jakaa.


      • elämänkantavavoima

        Komppaan. Mutta ei ollut luvallista.


      • hehehehee
        demeter1 kirjoitti:

        Sinä onnellinen, aloittaja. Olen itse ollut aina taipuvainen näkemään, että tämän näkyvän todellisuuden takana on toinen todellisuus. Sellainen joka on vahvasti läsnä etenkin silloin, kun tarvitaan ylimääräistä voimaa jonkin koettelemuksen läpielämiseen.
        Minusta ihminen menettää merkittävän voimanlähteen ellei ole sille avoin vaan pitää mieluummin kiinni omavoimaisuudestaan, takertuu sovittuun maailmakuvaan ja vahvistaa sitä "tieteeseen" vedoten.
        Kiitos aloittaja, että jaoit kokemuksesi täällä - tietäen, että se ei välttämättä saa vastakaikua. Mutta kuten sanot: et ole yksin, tällaisia kokemuksia on varmasti ollut monilla. Kaikilla ei vain ole rohkeutta niitä jakaa.

        Kiitos @demeter1
        Tällaisesta kokemuksesta on mahdotonta kertoa, että sen outo ymmärtäisi. Pyörittelin mielessäni, että miten tästä kirjoittaisin. Itsekin jättäisin omaan arvoonsa jonkun random-tyypin tämäntyyppiset jutut. Sitä vaistomaisesti varoo vaipumasta houreiden maailmaan, joka on ihan tervettä varovaisuutta.

        Sisarukseni - samojen vanhempien lapset - jonkinverran pääsevät jyvälle ja ovat jopa kateellisia, että miksei heille itselleen tuota tapahdu.
        Ensimmäisen kerran 20 vuotta sitten edesmenneen isäni puhuessa minulle - kotitöitä tein silloin juuri - ravistelin itseäni, että Ei, Ei, En halua tällaista. Mutta kuitenkin siitä isän huolehtimisesta jäi lämmin ja voimaa antava tunne.
        Nyt äitini pölahtäessä isosiskonsa kanssa olin avoimempi kohtaamaan ihmeen. He yllättyivät iloisesti minut nähdessään ja äiti kertoi, että on nyt siskonsa kanssa - isosiskonsa, joka kuoli nuorena ja jota äiti kaipasi koko ikänsä. Äitini tyypilliseen tapaansa kertoili vain iloisia omia kuulumisiaan mutta selvästi ilahtui minut tavatessaan ja molemmat sisarukset tuntuivat olevan tyytyväisiä minun aikaansaannoksiini tässä maailmassa.
        Joka tapauksessa minun kokemukseni ovat olleet hyviä ja lämpimiä eivätkä millään tavalla pelottavia. Enkä minä ole näiden kokemusteni pohjalta tullut yhtään viisaammaksi sanomaan, miten ihmisen pitää elää, jotta oikein menee.


      • hehehehee kirjoitti:

        Kiitos @demeter1
        Tällaisesta kokemuksesta on mahdotonta kertoa, että sen outo ymmärtäisi. Pyörittelin mielessäni, että miten tästä kirjoittaisin. Itsekin jättäisin omaan arvoonsa jonkun random-tyypin tämäntyyppiset jutut. Sitä vaistomaisesti varoo vaipumasta houreiden maailmaan, joka on ihan tervettä varovaisuutta.

        Sisarukseni - samojen vanhempien lapset - jonkinverran pääsevät jyvälle ja ovat jopa kateellisia, että miksei heille itselleen tuota tapahdu.
        Ensimmäisen kerran 20 vuotta sitten edesmenneen isäni puhuessa minulle - kotitöitä tein silloin juuri - ravistelin itseäni, että Ei, Ei, En halua tällaista. Mutta kuitenkin siitä isän huolehtimisesta jäi lämmin ja voimaa antava tunne.
        Nyt äitini pölahtäessä isosiskonsa kanssa olin avoimempi kohtaamaan ihmeen. He yllättyivät iloisesti minut nähdessään ja äiti kertoi, että on nyt siskonsa kanssa - isosiskonsa, joka kuoli nuorena ja jota äiti kaipasi koko ikänsä. Äitini tyypilliseen tapaansa kertoili vain iloisia omia kuulumisiaan mutta selvästi ilahtui minut tavatessaan ja molemmat sisarukset tuntuivat olevan tyytyväisiä minun aikaansaannoksiini tässä maailmassa.
        Joka tapauksessa minun kokemukseni ovat olleet hyviä ja lämpimiä eivätkä millään tavalla pelottavia. Enkä minä ole näiden kokemusteni pohjalta tullut yhtään viisaammaksi sanomaan, miten ihmisen pitää elää, jotta oikein menee.

        Hyvin kirjoitit, luontevasti, etkä kokemustasi mitenkään korostaen, aloittaja.

        Totta, että moni pelkää kokea tällaista eikä etenkään halua kokemuksistaan kertoa ettei tulisi leimatuksi ja oma arvokas kokemus mitätöidyksi ja väärin tulkituksi.

        Uskon, että tuollaiset kokemukset tarvitsevat tuekseen vahvan psyyken, kyvyn erottaa nuo kaksi maailmaa: tämän ja sen toisen..))

        Telkkarissa haastateltiin jokin aika sitten nuorta tutkijaa, joka kokosi rintamalla olleiden miesten "yliluonnollisia" kokemuksia. Taisi ihan tehdä niistä jonkinlaista väitöskirjaa... Niin että ehkä nämä kokemukset vielä nousevat sellaiseen arvoon, mikä niille kuuluisi, avartamaan maailmankuvaa, vapauttamaan ihmisen siitä itseriittoisuuden kuplasta, mihin "hyvä elämä" on hänet vanginnut.


    • Taitoisinpäin

      Miksi tuonpuoleisten pitäisi vaikuttaa tämänpuoleisiin mitenkään?

      • näintainoinpuolin

        Kun ei ole olemassakaan mitään tuonpuoleista. On vain olemassa "vähän hömppä" immeinen jonka omassa päässä tapahtuu "ihmeitä" ja kuulee ja näkee "kummia" kun mielikuvitus hyppää laukalle. Kuulun ennustajan Aino Kassisen piti tulla vielä kuolemansa jälkeen näytille, mutta eipä ole kuulunut, jos oikein muistan, siinä teille tuonpuoleista. Aino olis jo tullut jo jos olis voinut, se on varma.


      • Kerro.kuvastin

        Ei sellainen vaikuta mistä ei ole tietotoa, muista luulo ei ole tiedon väärtti.


      • rakkauseikatoa
        Kerro.kuvastin kirjoitti:

        Ei sellainen vaikuta mistä ei ole tietotoa, muista luulo ei ole tiedon väärtti.

        Sitä alkaa uskomaan kun kokee uskomatonta. Sitä ei voi selittää. Sitä ei voi järjellä ymmärtää. Kiitollinen saa olla, sillä se ei ole sallittua maailmankaikkeuden lakien mukaan.


      • Ihan.miten.haluatte

        Minun elämään ei jumalat ole vaikuttaneet, raamatun kirjoitukset ovat ihmisten päästä tulleet.
        Kun ymmärrys loppuu niin mielikuvitus saa siivet.
        Tiede on keskiajasta lähtien kumonnut uskontoon perustuvan käsitystä maailmankaikkeuden olemuksesta, sanotaan tieto on valtaa se pätee ajatusmaailmassakin.


      • Revisiitä-jososaat

        Miten kuvittelet että ihminen olisi tässä maailmassa keksinyt yhtään - siis yhtään! - mitään jos ei sillä olisi mielikuvitusta.


      • Ihan.miten.haluatte kirjoitti:

        Minun elämään ei jumalat ole vaikuttaneet, raamatun kirjoitukset ovat ihmisten päästä tulleet.
        Kun ymmärrys loppuu niin mielikuvitus saa siivet.
        Tiede on keskiajasta lähtien kumonnut uskontoon perustuvan käsitystä maailmankaikkeuden olemuksesta, sanotaan tieto on valtaa se pätee ajatusmaailmassakin.

        "sanotaan tieto on valtaa se pätee ajatusmaailmassakin" kirjoittaa "ihan. miten.haluatte".
        Sanotaan myös, että valta turmelee..))
        Samuli Paronen pistää vielä paremmaksi: "valta turmelee myös ne, joilla sitä ei ole"...


      • Ymmärryksen.puute
        Ihan.miten.haluatte kirjoitti:

        Minun elämään ei jumalat ole vaikuttaneet, raamatun kirjoitukset ovat ihmisten päästä tulleet.
        Kun ymmärrys loppuu niin mielikuvitus saa siivet.
        Tiede on keskiajasta lähtien kumonnut uskontoon perustuvan käsitystä maailmankaikkeuden olemuksesta, sanotaan tieto on valtaa se pätee ajatusmaailmassakin.

        Kirkolla oli tiukka ote kansaan vielä satavuotta sitten, kun ihminen alkaa ajattelee omilla aivoilla niin käsitys useimmiten muuttuu, ajatus tuonpuoleista ei perustu mihinkään, pelkkää mielikuvitusta.
        Tulevaisuudessa yhä pienempi joukko ihmisiä uskoo jjumaliin.


      • hehehehee
        Ymmärryksen.puute kirjoitti:

        Kirkolla oli tiukka ote kansaan vielä satavuotta sitten, kun ihminen alkaa ajattelee omilla aivoilla niin käsitys useimmiten muuttuu, ajatus tuonpuoleista ei perustu mihinkään, pelkkää mielikuvitusta.
        Tulevaisuudessa yhä pienempi joukko ihmisiä uskoo jjumaliin.

        "Kirkolla oli"
        "uskoo jjumaliin"

        Mistä vetaisit kirkon ja jumalat tähän?

        Minä en ole kirjoittanut mitään uskonnoista enkä jumalista! Kerroin vain oman kokemukseni edesmenneiden vanhempieni huolenpidosta ja tuesta vaikeassa elämäntilanteessani, yllättäen ja pyytämättä sen sain.

        Suomen asukkailla oli uskomuksia, muinaisuskonsa, ennen kristinuskon tuloa Suomenniemelle.


      • Siltäpuuttuuperusteet

        Se kuuluu niihin, joilla on "ymmärrtyksen puutetta" aiheessa, jota ei pysty ja kykene edes tutkimaan kun oma ymmärtämättömyys ja käsityskyky eivät riitä hahmottamaan henkistä puolta ihmisestä.


    • hehehehee

      Kaksi mielenrauhaa tuovaa asiaa sain, kun edesmenneet vanhempani tulivat juttelemaan minulle.

      Vaikkei sitä tule sanottua eikä ajateltuakaan, niin kyllä jossain mielen syvyyksissä on läheisten ihmisten kuoleman jälkeen hiukan syyllistävä ajatus, että olinko riittävän hyvä heille heidän elinaikanaan. Myös se askarruttaa, että missä he ovat kuolemansa jälkeen.
      Mutta koska "tervejärkinen ja vain tutkittuun tieteeseen luottava" ihminen tietää, ettei kuolleisiin saa yhteyttä eikä voi enää mitään kysyä, niin tuonkaltaiset syyllisyystunteet ja uteliaisuudet jättää suosiolla miettimättä ja taka-alalle ajatuksissa.

      Niin, siis ne kaksi mielenrauhaa tuovaa asiaa ovat:
      Ensiksi se, että vanhempani suhtautuivat minuun ihan lämpimästi ja huolehtivasti vailla vähäisintäkään kireyttä , saati moitetta = minun ei ole aihetta kantaa syyllisyyttä, etten olisi heidän mielestään ollut aivan kelpo lapsi.
      Ja toinen mielenrauhan tuoja on se, että vanhemmillani on hyvä olla kuolemansa jälkeen - ovat saaneet kohdata kaipaamiaan, heitä ennen kuolleita rakkaitaan.

    • maissiiii

      Uskon, että ihminen uskoo aina johonkin, se erottaa meidät eläimistä, ei touhuta pelkkien vaistojen ja viettien varassa.
      Jos ei tunne jumalaa, niin sitähän voi uskoa vaikka helsingin sanomiin tai omiin uniinsa.

      Kyllähän se on mielestäni ollut onnekasta, että olen saanut kasvaa luterilaisissa perinteissä. Ne vaikuttavat tekemisiini ja siihen miten suhtaudun kanssakulkijoihin ja muuhun, toinen vanhemmistani on ortodoksi ja sekin on jättänyt oman puumekkinsä elämääni. Viime aikoina olen perheeni ja työn kautta tutustunut katolisiin ja vapaiden suuntien edustajiin, kaikki on avartanut maailmankuvaani, eikä suinkaan supistanut vain omiin ympyröihini.

      kaikenlainen fanaattisuus on kauhistus, liittyy se sitten uskoon tai siihen ettei usko mihinkään. Nykyään uskotaan omaan itseen ja rahaan ja eikös hänkin ken ei usko mihinkään uskoo siihen ettei usko mihinkään, ateisti usko ateismiin jne.

      Mummoni aikoinaan sanoi, että jokainen tulee uskollaan autuaaksi, tarkoittiko hän, että
      uskon asioissa on hyvä olla suvaitsevainen, vai sitä että ihminen itse löytää oman uskonsa.

    • Aloittaja_taas

      Tarjoan kaikille 60 palstan kirjoittajille ja lukijoille virtuaalisesti kakkukahvit
      Olkaa hyvät
      ☕☕☕☕☕☕☕☕☕☕☕☕🍹🍹🍹🍹🍹🍹
      🎂🍰🍩🥨🥐🍕🍔🎂🍰🍩🥨🥐🍕🍔🎂🍰🍩

      Käsi paranee. Pakko se on minun pessimistinkin uskoa, niin hyvältä tuntuu. Yli kaksi kuukautta on liukastumisestani ja olkaluuni irtipoikki katkeamisesta. Konservatiivista hoitoa ja fysioterapiaa hoitona.

      Mitähän hyvää olen tehnyt ansaitakseni tällaisen elämän: Miinut lyödään epätoivoon ja maanrakoon ja sitten nostetaan ja olen niin onnellinen, että paineeseen tottuneena meinaan taas haljeta tästä onnestani.

    • maissiiii

      Kiitos, maistuupa hyvältä, mitä ihmeen hyvää olet tähän kakkuusi kätkenyt, niin hyvältä suorastaan aromikkaalta tämä maistuu. Ihanaa näin kovalla pakkasella vähän herkutella.

      Mukava kuulla ilostasi ja onnestasi, kaikkea hyvää kuntoutukseen, toivon, että siitä olastasi tulee entistä paljon, paljon vahvempi.

      • Bengalitikku

        Kiitos. Otan trooppisen juoman.
        Hieno uutinen.


      • Kiitos, kiitos. Sattuikin sopivasti. Ei tarvitse keittää kahvia enää..)) Kahden kupin kiintiö...
        Kiva kuulla että toipuminen edistyy hyvin. Kyllä meillä osataan. Ja tuntuu, että "koneisto" toimii vielä paremmin silloin kun itse osallistuu aktiivisesti omaan kuntoutumiseensa.


    • Kyllä.uskon

      Uskon että koko perheeni on kerran tuolla taivaallisissa Jumalan tykönä, sielut sielujen luona ikuisessa maassa.
      Usko vaikuttaa ihmissuhteisiin syventämällä ihmisten välejä. Heidän parasta ajattelee enemmän ja rukoilee heidän puolestaan. Elämän matkalla näkee miten heitä ja meitä suojellaan, rakkaus kantaa. Armo ja anteeksi antaminen vapauttaa ja välitetään toisistamme. Usko tuo elämäämme iloa, onnea ja siunausta. Suru puolittuu ja ilo kaksinkertaistuu rakkaudessa. Jumala on rakkauden alkulähde.

      • Kauniisti kirjoitat "Kyllä.uskon". Noin yksinkertaista elämä voisi olla ja miten monimutkaiseksi me sen teemme - kaikessa viisaudessamme...


    • Alahan.uskoa

      Tiede on pystynyt selvittämään maailmankaikkeuden synty ajankohdan, myös evoluutio selvitetty erinomaisesti mutta henkimaailmaa ei pysty koska sitä ei voi tutkia usko perustuu uskomiseen sillä siisti.

      • hyvä.uskoa

        Kyllä näin on. Erään kerran kokeilin rentoutumista erään kirjan mukaan parin viikon jälkeen alkoituntua että on päässyt sävelestä kiinni,niin tapahtui tämä näin itseni sängyssä olin kuin huoneen katon nurkassa ylhäällä kuva oli musta valkea. Ehkä oli niin että kehon toiminta meni liian alas, erosin tavallaan . Välittömästi vein kirjan takaisin lainastoon olin järkyttynyt en suosittele.

        Uskon asiaan on kuitenkin turha miettiä. Ruotsissa on kanava 7 jossa kerran viikossa mediot yrittävät selvittää "kummituksia" heistä vain osa on meedioita joita uskon, on kuiten hyvin ihmeellistä kuinka he tietävät.


    • Ei usko. Ei vaikuta tekemisiin, ihmissuhteisiin, arkeen ja juhlaan, ellei tuonpuoleiset nyt ala ihan silmille hyppelemään.

      • so.so

        Voivat tulla ja löydä!


      • En usko, en ole paha ollut kenellekkään.


      • sosu
        entinenmiäs kirjoitti:

        En usko, en ole paha ollut kenellekkään.

        Et tiedä..


      • enpelkääkuolemaa

        En kuulu kirkkoon, mutta uskon että sielu jatkaa jossakin ruumin kuoleman jälkeen.


      • 1eero

        Nii perustuu uskoon kuitenkaan ei ole ensimmäistäkään todistetta kuoleman jälkeisestä elämästä, sielun ruumiista irtautumisesta.
        Uskossa ei ajatella järkevästi, kummallista kun yritetään vakuuttaa jotain kuviteltua todeksi minusta se on järjen köyhyyttä.


      • enpelkääkuolemaa

        Voi olla, voi olla olematta. En sanoisi, että on järjen köyhyyttä. Ehkä ennemmin oman mielen hoitamista.


    • urali.da

      Uskon.

    • En usko mihinkään huuhaahan, oli sitten tän tai tuon puolista.

    • selvinpäi

      Nuorempana ku viina vielä maistu nii sillon tuli jurrissa nähtyä tuon puolisia ja vaikka minkä puolen näkyjä mut ei millonkaan selvinpäin . Et jos joku näkee selvinpäin jonku toisen puolen näkyjä kantsii mennä nuppilekurille tutkimuksiin ku viiraa nii et parempi antaa tutkii ammattilaisen ennenkun joutuu pöpilään.

      • Syntymähumalainen

        Juomarin henkisellä kapasiteetilla ei kannattaisi tuollaisia rupattaa.


    • ap.tap

      Vähä järkisten kanssa asiasta on turha keskustella.

    • Jarkki56

      Viestejä tuonpuoleisesta sarja on yksi typerimpiä ohjelmia tästä aiheesta tv:ssä. Siellä kun on esim. huolta missä sukat on. Tuntuu olevan sairasta hommaa. Täällä ollaan ja tänne tullaan..on sellaista kiertokulkua tämä elämä. Monella se on helvetti jo maan päällä, mitä noilla ohjelmilla sitten vielä haetaan ja pelotellaan sekä itketetään herkkäuskoisia hölmöjä.

      • Kapasiteettieiriitä

        Totta, elämä on "kiertokulkua" ja jos helvetti on olemassa, se on monella jo täällä maan päällä. Jos ihminen ei koskaan elämänsä aikana hoksaa ihmetellä kiertokulun, olemisen, elämisen ja pois menemisen ihmeellisyyksiä ja 'lainalaisuuksia' - ihan maan päällisiä asioita - niin on aivan turhaa edes yrittää saada selville tuonpuoleista. Sellaiset aiheet ovat suljetut läpyt ohimoilla kulkevilta.


    • vfihimsf

      - uskon niin näkyvän kuin näkymä
      mättömän maaiilman olemassa olemassaoloon
      Jos joskus olet lukenu kirjan joka kertoo kärpästen herrasta - paljastuu sekin tosiasia että heikompia ja vajakeiks luokiteltuja maailma hakkaa välillä kuin vierasta sikaa
      - netissäkin on paljon ilkkumaviestejä tyyliin syökää vain köyhät kaalejanne ja makaronia
      - läläläälällää rahaa -mulla on paljon ja varaa syädä ja juoda ravintoloissa mi tä mieleen juolahtaa ja ja kavereissa ynnä menopeisskin piisaa.......

      Osa maalman ihmistä aina joutuu elämään rikollistenkin armoilla - ei aina mitkään lakisääteisetkään asiatkaan toteudu elämän aikana.






      -

    • loputon

      Sukulainen osoitti sormellaan taivaalle sanoen hyvin hurskaasti : Kaikki on tuolla ylhäällä

      Samaan aikaan kiristi ja uhkaili perintötaloa jakamattomalta kuolinpesältä yksin omiin nimiinsä. Soitteli vanhuksille ja vammaisille manipuloiden näitä.


      Miten tässä voi tietää mikä on totta ja mikä tarua.

      • Loput-on

        "Sukulainen" on tekopyhä ja hänen ahneutensa "totta". Miksi et uskalla kertoa sitä hänelle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe