Sairasran kilpirauhasen vajaatoimintaa ja minulla on lääkitys ja arvot kunnossa. Myös vointini kieltä lukuunottamatta on hyvä. Kieleni on ollut jo vuoden ajan ajoittain arka ja piparkakkureunainen. Myös kieli tuntuu kauttaaltaan vähän tervonneelta. On otettu sieniviljelmä ja olen käynyt nenä- ja kurkkulääkärillä ja he eivät osanneet antaa selitystä. Minulla on uurrekieli, mutta sen ei pitäisi aiheuttaa tällaista. Välillä puhuminenkin sattuu, kun kieli käy hampaiden reunoihin. Tuntuu siltä, että kieli on liian iso. Onko kellä ollut vastaavia oireita ja onko siihen saatu apua?
Vajaatoimintaisen kieliongelmat
2
577
Vastaukset
- lääkityn_T3v_5.5
Tuo "arvot kunnossa" on yleensä lääkärien pötypuhetta. "Viitearvoissa" olo ei merkitse terveyttä, vaan mahtumista puolisairaan vertailujoukon 95-prosenttisen enemmistön puitteisiin.
Varsinkin lähellä viitealueen rajoja on sairaus hyvin todennäköinen.
Onko T3v noin 5.5 eli olikeasti hyvä ? Ja TSH 0.0...0.5 ?
https://www.thieme-connect.com/products/ejournals/abstract/10.1055/s-0043-125064- puffy.eyes
Kielen turpoaminen ei ole yleisimpiä oireita kilpirauhasen vajaatoiminnassa, mutta muutaman kerran vuodessa se tulee vastaan suurilla kansainvälisillä vertaistukipalstoilla.
Yleisin turpoamisharmi on silmissä. Nilkoissakin melko usein.
Lääkitys vaan riittäväksi, lääkärin suostumuksella tai ilman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849