Sairasran kilpirauhasen vajaatoimintaa ja minulla on lääkitys ja arvot kunnossa. Myös vointini kieltä lukuunottamatta on hyvä. Kieleni on ollut jo vuoden ajan ajoittain arka ja piparkakkureunainen. Myös kieli tuntuu kauttaaltaan vähän tervonneelta. On otettu sieniviljelmä ja olen käynyt nenä- ja kurkkulääkärillä ja he eivät osanneet antaa selitystä. Minulla on uurrekieli, mutta sen ei pitäisi aiheuttaa tällaista. Välillä puhuminenkin sattuu, kun kieli käy hampaiden reunoihin. Tuntuu siltä, että kieli on liian iso. Onko kellä ollut vastaavia oireita ja onko siihen saatu apua?
Vajaatoimintaisen kieliongelmat
2
605
Vastaukset
- lääkityn_T3v_5.5
Tuo "arvot kunnossa" on yleensä lääkärien pötypuhetta. "Viitearvoissa" olo ei merkitse terveyttä, vaan mahtumista puolisairaan vertailujoukon 95-prosenttisen enemmistön puitteisiin.
Varsinkin lähellä viitealueen rajoja on sairaus hyvin todennäköinen.
Onko T3v noin 5.5 eli olikeasti hyvä ? Ja TSH 0.0...0.5 ?
https://www.thieme-connect.com/products/ejournals/abstract/10.1055/s-0043-125064- puffy.eyes
Kielen turpoaminen ei ole yleisimpiä oireita kilpirauhasen vajaatoiminnassa, mutta muutaman kerran vuodessa se tulee vastaan suurilla kansainvälisillä vertaistukipalstoilla.
Yleisin turpoamisharmi on silmissä. Nilkoissakin melko usein.
Lääkitys vaan riittäväksi, lääkärin suostumuksella tai ilman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854970- 962953
- 432846
- 1992402
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj292050- 1331969
- 1781570
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161501Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51379- 171315