Minkälainen kone? 18hp. 2-tahti. Kannattaako sekaantuu?Kokemuksia kyseestä koneesta.
Tohatsu
13
10759
Vastaukset
- honkkeli
Meillä on tuollainen pari vuotta vanha laite mökkiveneen perässä. Sähkökäynnistyksellä ja kauko-ohjauksella. Pieni mutta pippurinen. Paino oli yksi valintakriteeri. Taisi olla kevyimpiä. Jostain syystä nuo suvun aikuiset halusivat sähkökäynnistyksen, vaikka kevyempihän se ilman olisi, eikä akkuakaan tarvittaisi. Vesihiihto onnistuu hyvin, jopa yhdellä suksella pääsee pintaan, kun lähdön hallitsee.
- on Nissanin
valmistama. Vaikka Tohatsu ei merkkinä ole myyntitilastojen kärjessä se valmistaa moottoreita jotka myydään sitten toisilla nimillä. Keveys taitaa olla Tohatsun myynnin valtteja.Esim 90hv 2-tahti ruisku on huomattavasti keveämpi kuin kilpailijat.
- 0017
Mulla on kyllä semmoinen käsitys, että Tohatsu tekee omansa ja myös monelle muulle, esim. Mercuryn joitakin malleja ja jos en väärin muista, niin myös jotakin Yamahan mallia.
- mutta Nissan
0017 kirjoitti:
Mulla on kyllä semmoinen käsitys, että Tohatsu tekee omansa ja myös monelle muulle, esim. Mercuryn joitakin malleja ja jos en väärin muista, niin myös jotakin Yamahan mallia.
merkkisenä sitä myydään, esim. Ameriikan maahan. Totta on nuo mainitsemasi merkit. Ne on muistaakseni pieniä koneita.
- jale
Tohatsun moottoreita myydään jenkeissä Nissanin nimellä.
- pappa
Tohatsu erittäin suuri valmistaja maailmalla.
Itselläni on 30 v vanha, joka nyt tietysti alkaa olla jo tosi vanha, mutta luotettavuus on aina ollut tähän saakka hyvä. Ja voimaahan niissä on.
Suomessa ei kovin tunnettu ja sen vuoksi palvelut harvassa. Helsingin Marjaniemessä on kuitenkin merkkihuolto. - ossi
Moi, mulla on 18 hv 2t käsikäynnistys. Luotettava ja yllättävän ärhäkkä, käy puhtaasti, aito japsi! Todellinen teho lehden mukaan 21 ja jotain desimaaleja hv. Tismalleen samaa konetta myydän 15 hv kuristettuna Mercurynä ja Marinerina kalliimpaan hintaan. Ostin just yamarinin daycruiserin ja myyn tarpeettomana Hirvas 405 -97, kakskuorinen tukeva vene -04 Tohatsu 18 hv, vuos takuuta jäljellä. Hintaa molemmilla yhteensä reilu pari tonnia. Soittele 050 307 5744
- tohatsu 30
olen vertaillut ja katellut keskustelua perämoottoresita täällä palstalla... laitan itselleni tohatus 30 lyhytrikkisen sähkökäynnistyksellä, ja uskon että ajaa asiansa...
- vankka kokemus
Voit huoletta sekaantua Tohatsu merkkiseen laiteeseen (perämoottori) . Moottoreita on valmistettu vuodesta 1935 lähtien ja on mm. Japanin vanhin perämoottorimerkki. Erittäin tunnettu maailmalla, vaikei kauheasti meillä. Sumeko SGN.group tuo maahan meillä Suomessa. Jussi Alanko niminen mies tietää siellä moottoreista kaiken.
Itselläni on totaalisen timmi 35HP vm. 1984. moottori on kuin uusi. Myy en mistään hinnasta. valtavasti voimaa. Usko tai älä uusi 40hp 4-t Suzuki jäi heti lähdössä. Minulla on 10v aikana vain hyvää kerrottavaa. Tohatsu on ensimmäinen käytettynä ostettu moottorini. Ennen tätä minulla on ollut 25 uutta moottoria eri teholuokissa.- 0017
Minulla on myös kahdesta Tohatsusta kokemusta. Uskon kaiken hyvän niistä! Ei todellakaan mitään murhetta.
- ESA
0017 kirjoitti:
Minulla on myös kahdesta Tohatsusta kokemusta. Uskon kaiken hyvän niistä! Ei todellakaan mitään murhetta.
Ostin viime toukokuussa uuden 9.8 nelari Tohatsun, ajelin joitakin satoja tunteja, esim, kiersin Saimaan, kolmeviikkoa kesti.Vedin uistinta jäiden lähdöst jäiden tuloon. Eipä ollu koneen kanssa MITÄÄN ongelmia.Hyvä kone Merkuru ja Mariner pikkukoneet tekee Tohatsu.
- tramppas198
mulla on 30 hv tohatsu 2 tahti, 2005 vuosimalli ja toiminnu kymmenen vuotta ,kun puic myyn, ku tarvin isomman ku vene vaihtu. ei mitää pahaa sanaa tohatsusta.
- Yammu-setä
Kiitos tiedosta, eli siis ei mistään. Vain pari sanaa ymmärsin tuosta kännisestä vuodatuksesta vastauksena yli 10 vuoden takaiseen juttuun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219