Koraanin sanaa vihasta

Koraaninsanaavihasta

Koraanissa on sanaa ja asiaa vihasta... se kuuluu NÄIN

"Kaikki, mitä teille siis on annettu, on vain tämän maallisen elämän aarteita; mutta se, mikä odottaa Jumalan tykönä, on parempaa ja kestävämpää niille, jotka uskovat ja turvaavat Herraansa,
niille, jotka karttavat pahoja syntejä ja riettautta ja vihastuessaan antavat anteeksi,"

_vihastuessaan antavat anteeksi_

Sunnasta löytyy aihepiiristä. Hadithin mukaan: "Kun olet vihainen pysyttele vaiti"

9

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JeshuaisKing

      Ja mitä raamattu sanoo vihasta?

      Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
      Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

      Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
      Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
      Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
      Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
      Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.

      Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
      Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
      Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
      sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
      Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
      koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

    • Niin niiden on vaikea pidättäytyä vihaamasta esim. varasta, jotka eivät ole lähteneet Jumalan retkelle. He eivät ole nähneet kadun kovuutta ja siellä pärjäämisen vaikeutta. Siksi he yhä rakastavat omaisuuttaan enemmän kuin Jumalaa. Ja usein tekevät vihan vallassa vääriä tekoja.

      Raamattu puhuu, että on paikka, jonka aarteet eivät ruostu tai katoa. Täällä maan päällä itselläni oli ennen farkkuja, jotka kestivät käyttöä yli 10 vuotta. Niiden kestävyyteen ihastui, mutta samalla toivoi muiden osaksi samaa onnea. Kestäviä vaatteita.

      Kun tavoittelee katoamatonta niin toivoo sen koituvan myös muiden hyväksi ja osaksi. Mutta mitä alttiimpi joku esine on katoamaan tai rikki menemään niin sitä enemmän vihastuu kun sen todella menettää. Nykyisin puuvilla sukat kestävät vain muutaman kerran käyttöä ja vihaan sitä.

    • Alhamdulillah

      Yksi Jumalan 99:stä nimestä on Rakastava. Ja Jumala neuvoo meitä rakastamaan toisiamme.

    • Jumalanviisaussuuri

      Vielä... hadithin mukaan uskon riemun sydämessään kokee se, joka rakastaa toista ihmistä, ja rakastaa tätä vain Allahin tähden.

      Rakkaus on muslimin voima, kylmyyttä ja vihaa ja välinpitämättömyyttä vastaan.

      • Ateistikysyy

        Mites jos pitäisi rakastaa vääräuskoista niin onnistuuko?


    • Ennäeongelmaa

      "vääräuskoinen" ei ole muslimien sana, me emme käytä sitä
      Mutta rakastan lähimmäisiäni jotka eivät ole muslimeita, ei ongelmaa
      Tiedän että monet muut muslimit ovat hyvissä väleissä ennen kääntymistä saatujen lastensa vanhempiensa, appivanhenpiensa, kavereidensa, jne kanssa

    • Anonyymi

      "Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä"
      "He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia"

    • Anonyymi

      Tämä on Koraanin ja sunnan opetus
      Lämpö, rakkaus, kohteliaisuus, pyytettömyys
      Kun on rakkaus Jumalaan ja Profeettaan (rh) on lämpö, luopuminen vihasta ja riitelystä ja vihaiset tunteet hillitään ja käsitellään vaikka rukouksessa, ei anneta niille valtaa

    • Anonyymi

      >> Suvi Teräsniska - Kaikki joiden jäljet säästin (Lyriikkavideo)

      Kaikki joiden jäljet säästin
      Hyvällä ja pahalla, joskus silkkihansikkain
      sydäntäni kosketettu on
      Rakkaudella aidolla silitelty sieluain
      mut en ole täysin haavaton
      Näkymättömiä jälkiä, niistä koostuu koko elämä

      Vaik en enää koskaan näkis sinua
      sä tuut aina oleen osa minua
      Ja ne kaikki jotka viereen päästin
      kaikki joiden jäljet säästin

      SUOMALAISEN VAPAUS KAHLEISTA

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe