Meillä nyt neljä vuotta vanha Asko astianpesukone joka eilen lakkasi toimimasta. Pesuohjelma lakkaa toimimasta ja näyttöön tulee vikakoodi f11. Tarkistimme poistoletkun -> ei tukoksia. Puhdistimme myös kaikki sihdit ym. mutta silti kone ei toimi. On irrotettu pistoke seinästä ja kokeiltu kaikkia ohjelmia erikseen. Kone lähtee heti käyntiin mutta ei mene kahta minuuttia kun vikakoodi taas piippaa. Toisinaan kone alkaa ottaan vettä, toisinaan ei. Voiskos joku auttaa, vai pitääkö tässä maksaa ittensä kipeeks ja nöyrtyä huoltomieheen joka ottaa pelkästä tervehtimisestä 100€!
ASKO ASTIANPESUKONE HUUTAA F11
8
15585
Vastaukset
- Tiim
Toista kuukautta jo aikaa, mutta.. poistoletku menee varmaankin tiskialtaan hajulukon tietämille, niin useasti on siellä hajulukon ja tiskarin liitoksen kieppeillä klönttejä mitkä hankaa sit tiskarin vedenpoistoa vastaan..
- Samanongelmankohdannut
Poistovesiputkeen on ilmeisesti jäänyt klönttejä. Kun ottaa suodattimet irti, niin ks. kaukalosta löytyy oikealta keltainen sovitepala, jonka saa irti ja sovitepalan takaa löytyy "hyrrä". Kyseinen hyrrä on poistovesipumppu, jota voi manuaalisesti käsin pyörittää. Se voi auttaa samaan paskaa pois poistovesi putkesta. Jos ei toimi niin sitten kannattaa soittaa ammattilaiselle, jos itseltä loppuu keinot...
- Anonyymi
Jeps, tämä auttoi. Kiitos.
- Anonyymi
Meillä auttoi kun otti poistovesiletun irti hajulukosta ja kone sitten huuhteluun (lavuaariin). Tuli pari pikku "tönkkiä" Nyt Pelaa taas
- Anonyymi
Pitäisköhän sun tollo yleensä pitää se tiskari puhtaana niin säätyisit näiltä vioilta. Tukkeutuuhan tuo haiseva koneesi tottakai. Hyi..
- Anonyymi
Moi. Miten tässä sitten lopuksi kävi? Mikä oli vika?
- Anonyymi
Jotkut ihmiset sanovat että niihin on säädetty edeltä, miten monta pesua niillä voi pestä itse ostin vanhan tilalle uuden ihan sen halvimman ja se kesti viikon yli takuu ajan , joten Stasi-aineisto seuraavan koneen ostossa myös kalliimpaan koneeseen , että saas nähdä miten kauan side kestää.
Kyllä minun mielestäni tiskikoneen pitäisi kestää ainakin 10 vuotta itselläni ei ole kun pisin aika ollut viisi vuotta kun on ollut uuden osto.
Niin että onkohan ne huhut tosia että ne jo tehtaalla laitetaa niin etteivät kauaa kestä, en tiedä - Anonyymi
Sama vika oli meillä. Putsasin siivilät, pumpun ja poistoletkun...ei vaikutusta. Mutta ajattelin vielä kurkistaa sen tiskialtaan haju/vesilukon. Tukos oli siinä poistoletkun ja altaan kiinnityskohdan pätkässä. Nyt toimii.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892