Vinyylilankku Pergo harmaa Chalet mänty lauta

Remonttipentti

Asennettiin otsikon vinyylilankku pieneen keittiöön jonka leveys on niin että 2 lankkua päittäin, toisen joutui lyhentämään ja niin, ettei saumat jääneet samaan kohtaan. Jonkun viikon jälkeen ilmestyi päihin raot. Kumipohjaisilla talvikengillä potkaistessa sai ne kiinni. Muutaman päivän jälkeen taas raot ilmestyivät.
Alla on laminaatti ja sen päällä aluskangas tai mikä se nyt onkaan, sama kun laminaatin allekin laitetaan.
Valitus myymälään, siellä sanottiin, että pitää laittaa ja ostaa vain tälle lankulle tehty aluskate ja lisäksi ostettava ihmeellinen metallinen pyörylä työkalu jolla saumat ikäänkuin painetaan kiinn ja tasaiseksi..
Syy oli muka se, ettei ollut oikea aluskate, tai sen olisi voinut jättää pois, koska alla on kova laminaatti.
Antoivat liiman, jota laittaa saumoihin. Saa nyt nähdä pysyykö saumat kiinni.
Asennetua saumat olivat kiinni ilman kallista pyörylävehjettäkin.
Vinyylilankku matsoi reilu 30€/ m2
Olohuoneeseen hankittiin toisen valmistaja lankkua ja saumat näyttävän pysyvän kiinni ainakin toistaiseksi. Siinä onkin huomattavasti enemmän neliöitä. Toivottavasti siitä ei tule harmia.
Ehkä päihin kannattaisi laittaa liimaa jo asennettaessa.
Olohuoneen lankku maksoi 20€/m2

5

2171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osa-aikaeläkeläinen

Talooni laitettiin vinyylilankkua n. 90 neliötä. Merkkiä en muista, mutta hinta oli n. 35 e/neliö. Asennus kävi helpoiten siten että laitettiin lähes huoneen levyinen letka kasaan, ja kepluteltiin se edelliseen kiinni. Päätypontti ja sivupontikin olivat niin pitävä, että jos jokin päätypontti jäi raolleen, piti koko letka irrottaa jotta liitoksen sai kiinni. Alla oli muovimatto. Lattia ei ole rakoillut.

• asennuspielessä

Noin pääsääntöiseti kahta uivaa ei tulisi asentaa ikinä päällekkäin. Tämä lukee varmaan myös
      ohjeissa jos olisi jaksanut lukea/tulkita oikein. Turha sitä valittaa jos mennyt asentamaan noin...

• Osa-aikaeläkeläinen

Minulla tässä kaupukipirtissäni on uiva parketti vinyylikorkin alla. Ongelmia ei ole ollut.
        Sillä vinyylisortilla mitä minulla on, eivät levyt irtoaisi toisistaan vaikka alla olisi pluikas plaattia.

• Osa-aikaeläkeläinen

Minä liimaisin nuo vinyylit laminaattiin kiinni. Ei kumpikaan käytännössä mihinkään liiku.

• Anonyymi

Täällä asennettu 15m2 huoneeseen pergon premium lukkopontti vinyyli. Betonilattia tasoitettu tasoitteella ja pergon oma alusmateriaali.

Nyt vuoden jälkeen vituttaa osittainen päätyponttien rakoilu/nousu. Tuli kans mieleen että olis pitäny pistää päätypontit liimalla kiinni. Myöskin naarmuja on ilmestynyt vuoden aikana pelkästään pikkuautoilla ajamisesta lasten huoneessa.

Nyt tulossa muiden huoneiden remontit ja pergon laatu on mietinnässä. Päätypontit tuntuu olevan huonosti toteutettu ja alkaa elämään omaa elämäänsä, myöskin naarmuuntumista tapahtuu herkästi.

Jos asentelette pergoa vinyylinä, pistäkää päätypontit liimalla kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe