Tutkimus sen todistaa:
"Alfa Romeoiden dieselmoottoreiden todettiin olevan pahimpia; ne tarvitsivat korjausta jopa neljä kertaa todennäköisemmin bensiinimalleihin verrattuna."
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/analyysi-paljastaa-jarkyttavan-totuuden-dieselmoottoreista-hajoavat-jopa-kolme-kertaa-bensamalleja-todennakoisemmin/6741520#gs.tgngjlI
Alfa-Romulla surkeimmat dieselit
57
994
Vastaukset
- paskaasaksasta
Näkyypä mersunpaskatkin listalla olevan.
- arkapaikka
Kun Mersumies haukkuu muita merkkejä, ne saa parhaiten hiljaiseksi kun alkaa puhumaan mersun ongelmista, vaihtuu nopeasti puheenaihe....
- Kommentia
Mitenkähän se Alfan diesel muka niin vikanen. Kun AutoBildissä oli Fiat 500X sadantuhannen testissä 1.6 Multijet ei minkäänlaista ongelmaa moottorissa turbokin oli uuttavastaavassa kunnossa samoja Fiatin dieseleitähän ne taitaa Alfassakin olla..
Kommentia kirjoitti:
Mitenkähän se Alfan diesel muka niin vikanen. Kun AutoBildissä oli Fiat 500X sadantuhannen testissä 1.6 Multijet ei minkäänlaista ongelmaa moottorissa turbokin oli uuttavastaavassa kunnossa samoja Fiatin dieseleitähän ne taitaa Alfassakin olla..
"MotorEasyn tekemässä tutkimuksessa on käynyt ilmi, että eniten moottorvikoja on Euro 5-normien mukaisissa, vuosien 2009–2015 dieselautoissa."
"Alfa Romeoiden dieselmoottoreiden todettiin olevan pahimpia; ne tarvitsivat korjausta jopa neljä kertaa todennäköisemmin bensiinimalleihin verrattuna."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/analyysi-paljastaa-jarkyttavan-totuuden-dieselmoottoreista-hajoavat-jopa-kolme-kertaa-bensamalleja-todennakoisemmin/6741520#gs.00mmgkarkapaikka kirjoitti:
Kun Mersumies haukkuu muita merkkejä, ne saa parhaiten hiljaiseksi kun alkaa puhumaan mersun ongelmista, vaihtuu nopeasti puheenaihe....
Aika huonosti on tepsinyt.
- Anonyymi
E220_CDl kirjoitti:
Aika huonosti on tepsinyt.
Wanhan kansan märssymiehet nyt on oma lajinsa...
Ostetaan ylivertaisen kestävä auto ja sitten kihnutetaa kaikkialla vähintään 10 alle rajoituksen & moottoritielläkin max 90 km/h ettei auto vaan kulu. Luonnollisesti ajovalopolttimoita ja vilkkureileitäkin pitää säästää... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wanhan kansan märssymiehet nyt on oma lajinsa...
Ostetaan ylivertaisen kestävä auto ja sitten kihnutetaa kaikkialla vähintään 10 alle rajoituksen & moottoritielläkin max 90 km/h ettei auto vaan kulu. Luonnollisesti ajovalopolttimoita ja vilkkureileitäkin pitää säästää...... ja kaupassa käytäessä mannelavetti pitää jättää pihaan rouskuttamaan, ettei starttimoottori kulu. Vai onko niissä sellaista varustetta?
Nimittäin uusistakaan ei löydy vakionopeussäädintä! Tai dementoituneet kuskit eivät osaa sitä käyttää. Nykyään mannelavetit erottuvat joukosta moottoriteillä, kun nopeus koko ajan seilailee miten sattuu. Erottuu, koska kansanautoissakin rupeaa vakionopeussäätimet olemaan.
Hidas sytytys mannelavettien kuskeilla on. VAGinakuskit aina lähtevät kisaan ohittajan kanssa.... märssykuskeista puolestaan pääsee ohi, mutta pari minuuttia myöhemmin märssykuskin komentosillalla pikkuhiljaa havahdutaan siihen, että joku meni ohi ja sitähän ei "johtotähden" kuskin itsetunto kestä -> pitää lähteä takaa-ajoon ja kuitata ohitus. Hitusen kyllä huvittaa touhua seurata, kun tilanteen hahmottamiseen kuluu useampi minuutti. Toisaalta ymmärrettävää, kun märssykuskeilla alkaa ikää olla eikä järki juokse kuin ennen ...tai kuin normaaleilla ihmisillä, oma lajinsahan nämä ovat! - Anonyymi
Kommentia kirjoitti:
Mitenkähän se Alfan diesel muka niin vikanen. Kun AutoBildissä oli Fiat 500X sadantuhannen testissä 1.6 Multijet ei minkäänlaista ongelmaa moottorissa turbokin oli uuttavastaavassa kunnossa samoja Fiatin dieseleitähän ne taitaa Alfassakin olla..
Siis yhdessä Fiatin bensakoneessa ei vikaa, mikä todistaa, ettei Alfan dieseleissäkään voi olla? Kuinka vakavasti kehari olet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis yhdessä Fiatin bensakoneessa ei vikaa, mikä todistaa, ettei Alfan dieseleissäkään voi olla? Kuinka vakavasti kehari olet?
Siis tuo kehuttu testiauto oli 500X 1.6 multijet eli diesel.
Express-lehti nimittää Alfa-Romuja öljypolttimiksi:
"Diesel cars are less reliable than petrol for more than seven in 10 manufacturers (71 per cent), with Alfa Romeo oil-burners faring the worst against their petrol counterparts and experiencing a fault almost four times as often."Ja linkki vielä mukaan: https://www.express.co.uk/life-style/cars/908539/used-cars-diesel-UK-breakdown-tax
Onneksi Alfa-Romu ei jatkossa pilaa dieseleiden mainetta:
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/ft-taas-yksi-autotehdas-lopettamassa-dieselautojen-valmistamisen/QxchBMik?ref=iltalehti:1970.- Sudensukuinen
Kuten fiatkin. Alfa ja fiat on maineeltaan yhden veroisia. Susien sukua yhtä kaikki.
Sudensukuinen kirjoitti:
Kuten fiatkin. Alfa ja fiat on maineeltaan yhden veroisia. Susien sukua yhtä kaikki.
Tuohon ei ole juuri lisättävää.
- Rudolf_D
Toyotan D4D diesel on kaikista huonoin henkilöautodiesel. Tehdas ei edes yritä korjata takuuaikana hajonnutta D4D:tä, vaan vaihto-osana on kokonainen moottori.
- gggggggggff
Ja silti se on MotorEasyn analyysissä yksi parhaista - taitaa olla huijausta koko lista.
gggggggggff kirjoitti:
Ja silti se on MotorEasyn analyysissä yksi parhaista - taitaa olla huijausta koko lista.
30.000 vian otoksesta saadaan ihan luotettava listaus.
Vain kaksi merkkiä sai yli 40 %:n lukeman:
"Vähiten luotetuimmat dieselautot (vikaprosentti)
1. Alfa Romeo, 47 %
2. Land Rover, 41 %"
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/analyysi-paljastaa-jarkyttavan-totuuden-dieselmoottoreista-hajoavat-jopa-kolme-kertaa-bensamalleja-todennakoisemmin/6741520#gs.14zWPIU- fellali
Makaroonit tuskin maailman rehellisin, kansa? Vai onkoo?
- Ronaldoooo
Niin ja alfa ja landrover on samaa fiat konsernia. Pahinta näissä on hinnanalennus kun tommosen ostat. Eikä niistä pääse eroon kovinkaan helposti.
Ei mene merkillä hyvin, mutta ei se ihme ole.
- Ellos
Nykyisissä uusissa autoissa on mahdollista tulla herkästi esimerkiksi sähköpuolen häiriöitä. Merkistä riippumatta. Tunteiden sotkeminen näihin asioihin ei kannata.
Eikä bensakoneissakaan kehumista ole.
"Alfa Romeo palasi Giulian myötä Amerikan markkinoille pitkän poissaolon jälkeen, ja jenkkimediat ovat vertailleet autoa ahkerasti pahimpien kilpakumppaneiden kanssa. Road & Track -lehti sai käsiinsä malliston huippua edustavan Quadrifoglion, jossa on yli 500-heppainen Ferrari-sukuinen tuplaturbo-V6. Italialaissportti vietiin radalle, mutta toimittajat joutuivat pettymään pahan kerran. Giulialla ei nimittäin päästy yhtään kierrosta ilman jonkinlaisia ongelmia." https://www.jokamies.fi/alfa-romeo-giuliassa-riittaa-ongelmia-alfan-pomo-teki-viallisesta-softasta-syntipukin/
- andysa6
no enemmän niissä on kehumista kuin mersun romuissa, tunges nyt muualle sen ruoste mersus kanssa
andysa6 kirjoitti:
no enemmän niissä on kehumista kuin mersun romuissa, tunges nyt muualle sen ruoste mersus kanssa
Eivät ne ruosteiset Alfa-Romut kehuja kirvoita!
- Alfa_racing
Se uusi Giulia on tehty hiilikuidusta ja alumiinistä lähes kaikki peltiosat , tiedä kuinka hyvä ruostetta vastaan, turhaa painoa mys vähentää on luokkansa kevein painoltaan..hyvä auto...
Alfa_racing kirjoitti:
Se uusi Giulia on tehty hiilikuidusta ja alumiinistä lähes kaikki peltiosat , tiedä kuinka hyvä ruostetta vastaan, turhaa painoa mys vähentää on luokkansa kevein painoltaan..hyvä auto...
Eivätköhän ne toimittajat anna tietoa paljon puolueettomammin ...
- Alfa_racing
E220_CDl kirjoitti:
Eivätköhän ne toimittajat anna tietoa paljon puolueettomammin ...
Eipä ne autotoimittajat taida auton ruostumisesta mitään tietää kun uusi auto on kyseessä..taitaa tällä cdi 220 olla jonkinlainen Alfa trauma kun niin kovasti siitä huolta kantaa.??
Alfa_racing kirjoitti:
Eipä ne autotoimittajat taida auton ruostumisesta mitään tietää kun uusi auto on kyseessä..taitaa tällä cdi 220 olla jonkinlainen Alfa trauma kun niin kovasti siitä huolta kantaa.??
"..hyvä auto..."
Giulialla ei nimittäin päästy yhtään kierrosta ilman jonkinlaisia ongelmia.Alfa_racing kirjoitti:
Eipä ne autotoimittajat taida auton ruostumisesta mitään tietää kun uusi auto on kyseessä..taitaa tällä cdi 220 olla jonkinlainen Alfa trauma kun niin kovasti siitä huolta kantaa.??
Kuluttajalle täytyy antaa tietoa merkittävistä asioista, jotta ei hairahdu ostamaan Alfa-Romuja.
- Anonyymi
E220_CDl kirjoitti:
"..hyvä auto..."
Giulialla ei nimittäin päästy yhtään kierrosta ilman jonkinlaisia ongelmia.Jenkeille nyt mikä vaan aiheuttaa ongelmia,alka jo olla lukutaitokin siellä harvinaista.
- tojossabmwdieselkone
ei toyotassa ja hynykiassa vikaa ollenkaan?
- Kestääkö
Ehkä hynyllä pääsee pitemmälle kuin toitsulla?
- Kyllä_kestää
Empä usko että Fiatin ja myös Alfan dieselit samoja taitavat olla mitään mekaanisia heikkouksia ole ihan yhtä kestäviä kun muittenkin dieselit..taitaa ne viat keskittyä sinne Commonrail systeemin sähköpuolelle yleisimmin..näin uskoisin..turha Italialaisten dieseleitä on yleisesti mollata ..
Kyllä_kestää kirjoitti:
Empä usko että Fiatin ja myös Alfan dieselit samoja taitavat olla mitään mekaanisia heikkouksia ole ihan yhtä kestäviä kun muittenkin dieselit..taitaa ne viat keskittyä sinne Commonrail systeemin sähköpuolelle yleisimmin..näin uskoisin..turha Italialaisten dieseleitä on yleisesti mollata ..
Uskon asioita ei kannata sotkea tähän, kun selvää dataa on olemassa:
"Vähiten luotetuimmat dieselautot (vikaprosentti)
1. Alfa Romeo, 47 %
2. Land Rover, 41 %
3. Mitsubishi, 36 %
4. Saab, 33 %
5. Mazda, 33 %
6. Kia, 29 %
7. Mercedes, 27 %
8. auxhall, 26 %
9. Mini, 26 %
10. Audi, 26 %
Lähde: MotorEasy"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/analyysi-paljastaa-jarkyttavan-totuuden-dieselmoottoreista-hajoavat-jopa-kolme-kertaa-bensamalleja-todennakoisemmin/6741520#gs.h5h7l8
Eli Land Roverilla dieselit hajoavat puolet herkemmin kuin Mersulla. Alfa-Romu on sitten siitä vielä pykälän huonompi eli kaikkein surkein.- Anonyymi
Tuommosia listoja on tuo netti täynnä nuokin jo vuosi vanhoja eipä kovin suurta merkitystä. eihän tuossa etes kaikkia merkkejä ole..Kyllä Fiatin dieselit kestää siinä kuin muutkin..
- Anonyymi
E220_CDl kirjoitti:
Uskon asioita ei kannata sotkea tähän, kun selvää dataa on olemassa:
"Vähiten luotetuimmat dieselautot (vikaprosentti)
1. Alfa Romeo, 47 %
2. Land Rover, 41 %
3. Mitsubishi, 36 %
4. Saab, 33 %
5. Mazda, 33 %
6. Kia, 29 %
7. Mercedes, 27 %
8. auxhall, 26 %
9. Mini, 26 %
10. Audi, 26 %
Lähde: MotorEasy"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/analyysi-paljastaa-jarkyttavan-totuuden-dieselmoottoreista-hajoavat-jopa-kolme-kertaa-bensamalleja-todennakoisemmin/6741520#gs.h5h7l8
Eli Land Roverilla dieselit hajoavat puolet herkemmin kuin Mersulla. Alfa-Romu on sitten siitä vielä pykälän huonompi eli kaikkein surkein.Pitäisi olla vähän enemmän tietoa siitä, miten tutkimus on tehty.
Nythän on ilmoitettu vain automerkki ja prosenttiluku. Ei mitään tietoa mitä siitä diesel-moottorista hajoaa. Vielä kun huomioidaan että valmistajalla voi olla kymmenenkin eri mallia, ja jokaisesta voi hajota eri asia.
Tarkoitan lähinnä sitä, että tutkimuksessa voi käydä niin, että kun toisessa moottorissa tulee kiertokanki lohkosta läpi, toinen moottori voi selvitä jonkun anturin vaihtamisella.
Kustannukset ja vian merkittävyys on aikalailla eri kokoluokkaa kyseisissä tapauksissa.
Googlettamalla Alfa Romeo diesel engine problems, selviää seuraavaa:
-moottorin jakoketju venyy
-EGR venttiili jumiutuu
-vesipumpun laakerit ei ole kestävintä laatua
Pieniä asioita jotka eivät aiheuta moottorin täystuhoa, mutta tietysti uudemman auton omistajalle kiusallisia, kun autolta odottaisi virheetöntä toimintaa. Anonyymi kirjoitti:
Tuommosia listoja on tuo netti täynnä nuokin jo vuosi vanhoja eipä kovin suurta merkitystä. eihän tuossa etes kaikkia merkkejä ole..Kyllä Fiatin dieselit kestää siinä kuin muutkin..
< eihän tuossa etes kaikkia merkkejä ole..>
Vähiten luotetuimpien listalla ei olekaan kaikkia merkkejä? Nyt alkaa selvitä, millaisia älyn jättiläisiä Alfa-Romun ostajat ovat...- Anonyymi
Pikkuvikojahan nuo vielä ovat Bemarista kun jakoketju katkeaa on eriluokan laskuista kyse ja näkyvät sylttäilevän , ei kummene Alfaa mollata ollenkaan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkuvikojahan nuo vielä ovat Bemarista kun jakoketju katkeaa on eriluokan laskuista kyse ja näkyvät sylttäilevän , ei kummene Alfaa mollata ollenkaan..
Ja tollolootan D4d mahtidieseliin kun vähän karstaa kertyy, kannentiiviste pettää. Se korjataan vaihtamalla koko moottori!
Kas kun lohko on niin hentoista tekoa, ettei se välttämättä kestä kansipulttien avaamista ja uudelleenkiristämistä. Helicoilia tms kierteenkorjaussarjaakaan ei saa asennettua, koska seinämävahvuus ei tätä salli.
Liikkeet korjaavat moottorin vaihtamalla sen kokokaan. Tätä operaatiota kaunistellaan kutsumalla sitä puolimoottorin vaihdoksi. Se puolikas tulee siitä, että apulaitteita, laturia yms. ei uusita samalla, vaan ne siirretään vanhasta moottorista uuteen. Mutta lohko kansi siis vaihtuvat.
Semmoinen 10 000 € kansipahvin vaihto, jos itse joutuu kustantamaan. Käytännössä kukaan täysipäinen ei remonttiin ryhdy, jos kilometrejä tai ikää on liikaa (muistaakseni yli 180 tkm/7 vuotta). Tällöin kannatta kokeilla itse kone avata ja kansipahvi vaihtaa. Kunhan saa nesteet edes hetken pysymään sisällä, se riittää. Auto vaan äkkiä kiertoon. Onneksi vieläkin riittää tojouskovaisia, jotka riemumielin ostavat luotettavuuden perikuvan... ;-D
No, onhan tällä luottomerkillä ollut myös ongelmia bensakoneiden öljynrenkaisen kanssa. Ja datsunilla puolestaan menee sylinterit soikeiksi, koska vaihdelaatikon kiiinnityspultit vedetty liian tiukkaan (?!). Ei tällaiset viat näy katsastustilastoissa eikä myöskään ovensuukyselyissä. Ns järkiauton ostajat eivät kehtaa itselleenkään tunnustaa, että hutiostos tuli tehtyä. Tappiot niellään kaikessa hiljaisuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi olla vähän enemmän tietoa siitä, miten tutkimus on tehty.
Nythän on ilmoitettu vain automerkki ja prosenttiluku. Ei mitään tietoa mitä siitä diesel-moottorista hajoaa. Vielä kun huomioidaan että valmistajalla voi olla kymmenenkin eri mallia, ja jokaisesta voi hajota eri asia.
Tarkoitan lähinnä sitä, että tutkimuksessa voi käydä niin, että kun toisessa moottorissa tulee kiertokanki lohkosta läpi, toinen moottori voi selvitä jonkun anturin vaihtamisella.
Kustannukset ja vian merkittävyys on aikalailla eri kokoluokkaa kyseisissä tapauksissa.
Googlettamalla Alfa Romeo diesel engine problems, selviää seuraavaa:
-moottorin jakoketju venyy
-EGR venttiili jumiutuu
-vesipumpun laakerit ei ole kestävintä laatua
Pieniä asioita jotka eivät aiheuta moottorin täystuhoa, mutta tietysti uudemman auton omistajalle kiusallisia, kun autolta odottaisi virheetöntä toimintaa.Missä Alfan dieselissä on ketju? EGR on turhin kapistus ikinä merkistä riippumatta. Keneltä porsii vesipumpun laakeri? Toisella kertaa voi valita 20 eri merkkisestä pumpusta,ei tarvii itkeä. P.S. Mesen penkit on kopioitu ikean satasen sohvasta.
- Anonyymi
Kyllä Alfa aina saksanpreemiumit voittaa. On oikeesti vähävikainen saksalaisiin verrattuna. Itellä neljä saksalaista autoa ollut ja vanhin niistä oli viisivuotias mersu ja aina niissä jotain vikaa. Kahdessa moottori remontti ja Audista losahti dsg loota, onneksi takuu korvasi. Alfa uudesta asti ja nyt ajettu 104 tkm vm.16. Eipä ole kuin parikertaa merkkivalo kuitattu pois ja etujarrulevyt ja palat vaihdettu, huoleton ja hauska auto.
100.000 km on nykyautolle pelkkä sisäänajo.
Yksittäiselle ihmiselle voi autojen kanssa käydä miten vain, koska täydellisen viatonta automallia ei ole olemassa.- Anonyymi
100.000 km ei ole mikään sisäänajo.
Autojen elinkaarta on tietoisesti lyhennetty, moottorit ei ole enkä 300tkm ajoissa varten vaan 200tkm
Selitys: vain 3% autoista ylittää elinkaarensa aikana 300tkm.
Sama pätee kaikkeen mitoituksen, miksi asentaa kalliimpia osia kun vähemmin riittää. Anonyymi kirjoitti:
100.000 km ei ole mikään sisäänajo.
Autojen elinkaarta on tietoisesti lyhennetty, moottorit ei ole enkä 300tkm ajoissa varten vaan 200tkm
Selitys: vain 3% autoista ylittää elinkaarensa aikana 300tkm.
Sama pätee kaikkeen mitoituksen, miksi asentaa kalliimpia osia kun vähemmin riittää.200.000 km on ehkä turboahtimen kesto. Moottorit sinänsä kestävät kauemmin, varsinkin dieselkoneet. Alfa-Romulla tilanne voi tietenkin olla erilainen.
- Anonyymi
Myyntilista kertoo kyllä tilanteen Suomessa selkeästi. Alfa Romeo ei mahdu 30 kärkilistalle. Näin vähäisellä myynnillä on vaikeaa luoda toimivaa jälkimarkkinointia. Giulia pitäisi saada 100 000 km käyttötestiin. Jos auto osoittautuu hyväksi se auttaa myyntiä. Myös takuu saisi olla vähintään 5 vuotta tai 300 000 km. Kumma jos ei sitten myynti lisäänny.
Autolehtien ei kannata testata näin huonosti myyviä merkkejä. Lehden menekki ei kasva yhtään romumerkkien testaamisista, mutta kuluja niistä tulee.
- Anonyymi
E220_CDl kirjoitti:
Autolehtien ei kannata testata näin huonosti myyviä merkkejä. Lehden menekki ei kasva yhtään romumerkkien testaamisista, mutta kuluja niistä tulee.
Totta. Ei kannata tuhlata aikaa marginaalimerkkiin. Jos Alfa Romeo ei satsaa hybridi ja täyssähköautoihin asia on sitten selvä. Tällä menolla tulee loppu.
- Anonyymi
Joo, Skodat ja Toyotat vaan testeihin, ne kiinnostaa ja lehdet myy.
- Anonyymi
Totta. Mallistossa täytyy olla jatkossa hybridi ja täyssähkö malleja. Malliston co2 keskiarvo täytyy saada 95 g /km.
- Anonyymi
Jos haluat hyvän auton osta Mercedes-Benz jos haluat lisäksi että se on hyvä ajaa joudut tyytymään Alfa Romeoon.
Aloittajan ei selvästikkään kannata edes harkita sellaisen legendan hankintaa kuin Alfa Romeo. Jos päälimmäisenä on sellaiset ajatukset kuin polttoainetalous ja luotettavuus, joutuu ehkä autovalintojaan rajaamaan sen mukaan, ei kuitenkaan aina. Eihän siinä pitäisi olla mitään ihmeteltävää. Sen sijaan ihmetyttää se, että tullaan "toiseen leiriin" selittämään täysin epärelevantteja asioita kuten vikatilastoja. Hävettää ihan oman automerkin puolesta.
Terv. EQE & AR75
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1428018Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432091Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252020- 911673
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51970
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850- 24838