Alfa-Romulla surkeimmat dieselit

Tutkimus sen todistaa:

"Alfa Romeoiden dieselmoottoreiden todettiin olevan pahimpia; ne tarvitsivat korjausta jopa neljä kertaa todennäköisemmin bensiinimalleihin verrattuna."
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/analyysi-paljastaa-jarkyttavan-totuuden-dieselmoottoreista-hajoavat-jopa-kolme-kertaa-bensamalleja-todennakoisemmin/6741520#gs.tgngjlI

57

1006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paskaasaksasta

      Näkyypä mersunpaskatkin listalla olevan.

      • arkapaikka

        Kun Mersumies haukkuu muita merkkejä, ne saa parhaiten hiljaiseksi kun alkaa puhumaan mersun ongelmista, vaihtuu nopeasti puheenaihe....


      • Kommentia

        Mitenkähän se Alfan diesel muka niin vikanen. Kun AutoBildissä oli Fiat 500X sadantuhannen testissä 1.6 Multijet ei minkäänlaista ongelmaa moottorissa turbokin oli uuttavastaavassa kunnossa samoja Fiatin dieseleitähän ne taitaa Alfassakin olla..


      • Kommentia kirjoitti:

        Mitenkähän se Alfan diesel muka niin vikanen. Kun AutoBildissä oli Fiat 500X sadantuhannen testissä 1.6 Multijet ei minkäänlaista ongelmaa moottorissa turbokin oli uuttavastaavassa kunnossa samoja Fiatin dieseleitähän ne taitaa Alfassakin olla..

        "MotorEasyn tekemässä tutkimuksessa on käynyt ilmi, että eniten moottorvikoja on Euro 5-normien mukaisissa, vuosien 2009–2015 dieselautoissa."
        "Alfa Romeoiden dieselmoottoreiden todettiin olevan pahimpia; ne tarvitsivat korjausta jopa neljä kertaa todennäköisemmin bensiinimalleihin verrattuna."
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/analyysi-paljastaa-jarkyttavan-totuuden-dieselmoottoreista-hajoavat-jopa-kolme-kertaa-bensamalleja-todennakoisemmin/6741520#gs.00mmgk


      • arkapaikka kirjoitti:

        Kun Mersumies haukkuu muita merkkejä, ne saa parhaiten hiljaiseksi kun alkaa puhumaan mersun ongelmista, vaihtuu nopeasti puheenaihe....

        Aika huonosti on tepsinyt.


      • Anonyymi
        E220_CDl kirjoitti:

        Aika huonosti on tepsinyt.

        Wanhan kansan märssymiehet nyt on oma lajinsa...

        Ostetaan ylivertaisen kestävä auto ja sitten kihnutetaa kaikkialla vähintään 10 alle rajoituksen & moottoritielläkin max 90 km/h ettei auto vaan kulu. Luonnollisesti ajovalopolttimoita ja vilkkureileitäkin pitää säästää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wanhan kansan märssymiehet nyt on oma lajinsa...

        Ostetaan ylivertaisen kestävä auto ja sitten kihnutetaa kaikkialla vähintään 10 alle rajoituksen & moottoritielläkin max 90 km/h ettei auto vaan kulu. Luonnollisesti ajovalopolttimoita ja vilkkureileitäkin pitää säästää...

        ... ja kaupassa käytäessä mannelavetti pitää jättää pihaan rouskuttamaan, ettei starttimoottori kulu. Vai onko niissä sellaista varustetta?

        Nimittäin uusistakaan ei löydy vakionopeussäädintä! Tai dementoituneet kuskit eivät osaa sitä käyttää. Nykyään mannelavetit erottuvat joukosta moottoriteillä, kun nopeus koko ajan seilailee miten sattuu. Erottuu, koska kansanautoissakin rupeaa vakionopeussäätimet olemaan.

        Hidas sytytys mannelavettien kuskeilla on. VAGinakuskit aina lähtevät kisaan ohittajan kanssa.... märssykuskeista puolestaan pääsee ohi, mutta pari minuuttia myöhemmin märssykuskin komentosillalla pikkuhiljaa havahdutaan siihen, että joku meni ohi ja sitähän ei "johtotähden" kuskin itsetunto kestä -> pitää lähteä takaa-ajoon ja kuitata ohitus. Hitusen kyllä huvittaa touhua seurata, kun tilanteen hahmottamiseen kuluu useampi minuutti. Toisaalta ymmärrettävää, kun märssykuskeilla alkaa ikää olla eikä järki juokse kuin ennen ...tai kuin normaaleilla ihmisillä, oma lajinsahan nämä ovat!


      • Anonyymi
        Kommentia kirjoitti:

        Mitenkähän se Alfan diesel muka niin vikanen. Kun AutoBildissä oli Fiat 500X sadantuhannen testissä 1.6 Multijet ei minkäänlaista ongelmaa moottorissa turbokin oli uuttavastaavassa kunnossa samoja Fiatin dieseleitähän ne taitaa Alfassakin olla..

        Siis yhdessä Fiatin bensakoneessa ei vikaa, mikä todistaa, ettei Alfan dieseleissäkään voi olla? Kuinka vakavasti kehari olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis yhdessä Fiatin bensakoneessa ei vikaa, mikä todistaa, ettei Alfan dieseleissäkään voi olla? Kuinka vakavasti kehari olet?

        Siis tuo kehuttu testiauto oli 500X 1.6 multijet eli diesel.


    • Express-lehti nimittää Alfa-Romuja öljypolttimiksi:
      "Diesel cars are less reliable than petrol for more than seven in 10 manufacturers (71 per cent), with Alfa Romeo oil-burners faring the worst against their petrol counterparts and experiencing a fault almost four times as often."

    • E220_CDl
      • Sudensukuinen

        Kuten fiatkin. Alfa ja fiat on maineeltaan yhden veroisia. Susien sukua yhtä kaikki.


      • Sudensukuinen kirjoitti:

        Kuten fiatkin. Alfa ja fiat on maineeltaan yhden veroisia. Susien sukua yhtä kaikki.

        Tuohon ei ole juuri lisättävää.


    • Rudolf_D

      Toyotan D4D diesel on kaikista huonoin henkilöautodiesel. Tehdas ei edes yritä korjata takuuaikana hajonnutta D4D:tä, vaan vaihto-osana on kokonainen moottori.

      • gggggggggff

        Ja silti se on MotorEasyn analyysissä yksi parhaista - taitaa olla huijausta koko lista.


      • gggggggggff kirjoitti:

        Ja silti se on MotorEasyn analyysissä yksi parhaista - taitaa olla huijausta koko lista.

        30.000 vian otoksesta saadaan ihan luotettava listaus.


    • fellali

      Makaroonit tuskin maailman rehellisin, kansa? Vai onkoo?

      • Eipä todellakaan.


      • Ihan tautinen kansa.


    • Ronaldoooo

      Niin ja alfa ja landrover on samaa fiat konsernia. Pahinta näissä on hinnanalennus kun tommosen ostat. Eikä niistä pääse eroon kovinkaan helposti.

      • Mielestäni Land Rover on eri konsernin, eli intialaisen Tata-konsernin merkki.


    • Ei mene merkillä hyvin, mutta ei se ihme ole.

    • Ellos

      Nykyisissä uusissa autoissa on mahdollista tulla herkästi esimerkiksi sähköpuolen häiriöitä. Merkistä riippumatta. Tunteiden sotkeminen näihin asioihin ei kannata.

    • Eikä bensakoneissakaan kehumista ole.

      • "Alfa Romeo palasi Giulian myötä Amerikan markkinoille pitkän poissaolon jälkeen, ja jenkkimediat ovat vertailleet autoa ahkerasti pahimpien kilpakumppaneiden kanssa. Road & Track -lehti sai käsiinsä malliston huippua edustavan Quadrifoglion, jossa on yli 500-heppainen Ferrari-sukuinen tuplaturbo-V6. Italialaissportti vietiin radalle, mutta toimittajat joutuivat pettymään pahan kerran. Giulialla ei nimittäin päästy yhtään kierrosta ilman jonkinlaisia ongelmia." https://www.jokamies.fi/alfa-romeo-giuliassa-riittaa-ongelmia-alfan-pomo-teki-viallisesta-softasta-syntipukin/


      • andysa6

        no enemmän niissä on kehumista kuin mersun romuissa, tunges nyt muualle sen ruoste mersus kanssa


      • andysa6 kirjoitti:

        no enemmän niissä on kehumista kuin mersun romuissa, tunges nyt muualle sen ruoste mersus kanssa

        Eivät ne ruosteiset Alfa-Romut kehuja kirvoita!


      • Alfa_racing

        Se uusi Giulia on tehty hiilikuidusta ja alumiinistä lähes kaikki peltiosat , tiedä kuinka hyvä ruostetta vastaan, turhaa painoa mys vähentää on luokkansa kevein painoltaan..hyvä auto...


      • Alfa_racing kirjoitti:

        Se uusi Giulia on tehty hiilikuidusta ja alumiinistä lähes kaikki peltiosat , tiedä kuinka hyvä ruostetta vastaan, turhaa painoa mys vähentää on luokkansa kevein painoltaan..hyvä auto...

        Eivätköhän ne toimittajat anna tietoa paljon puolueettomammin ...


      • Alfa_racing
        E220_CDl kirjoitti:

        Eivätköhän ne toimittajat anna tietoa paljon puolueettomammin ...

        Eipä ne autotoimittajat taida auton ruostumisesta mitään tietää kun uusi auto on kyseessä..taitaa tällä cdi 220 olla jonkinlainen Alfa trauma kun niin kovasti siitä huolta kantaa.??


      • Alfa_racing kirjoitti:

        Eipä ne autotoimittajat taida auton ruostumisesta mitään tietää kun uusi auto on kyseessä..taitaa tällä cdi 220 olla jonkinlainen Alfa trauma kun niin kovasti siitä huolta kantaa.??

        "..hyvä auto..."

        Giulialla ei nimittäin päästy yhtään kierrosta ilman jonkinlaisia ongelmia.


      • Alfa_racing kirjoitti:

        Eipä ne autotoimittajat taida auton ruostumisesta mitään tietää kun uusi auto on kyseessä..taitaa tällä cdi 220 olla jonkinlainen Alfa trauma kun niin kovasti siitä huolta kantaa.??

        Kuluttajalle täytyy antaa tietoa merkittävistä asioista, jotta ei hairahdu ostamaan Alfa-Romuja.


      • Anonyymi
        E220_CDl kirjoitti:

        "..hyvä auto..."

        Giulialla ei nimittäin päästy yhtään kierrosta ilman jonkinlaisia ongelmia.

        Jenkeille nyt mikä vaan aiheuttaa ongelmia,alka jo olla lukutaitokin siellä harvinaista.


    • tojossabmwdieselkone

      ei toyotassa ja hynykiassa vikaa ollenkaan?

      • On varmasti, mutta Alfa-Romua vähemmän.


    • Kestääkö

      Ehkä hynyllä pääsee pitemmälle kuin toitsulla?

      • Kyllä_kestää

        Empä usko että Fiatin ja myös Alfan dieselit samoja taitavat olla mitään mekaanisia heikkouksia ole ihan yhtä kestäviä kun muittenkin dieselit..taitaa ne viat keskittyä sinne Commonrail systeemin sähköpuolelle yleisimmin..näin uskoisin..turha Italialaisten dieseleitä on yleisesti mollata ..


      • Kyllä_kestää kirjoitti:

        Empä usko että Fiatin ja myös Alfan dieselit samoja taitavat olla mitään mekaanisia heikkouksia ole ihan yhtä kestäviä kun muittenkin dieselit..taitaa ne viat keskittyä sinne Commonrail systeemin sähköpuolelle yleisimmin..näin uskoisin..turha Italialaisten dieseleitä on yleisesti mollata ..

        Uskon asioita ei kannata sotkea tähän, kun selvää dataa on olemassa:

        "Vähiten luotetuimmat dieselautot (vikaprosentti)
        1. Alfa Romeo, 47 %
        2. Land Rover, 41 %
        3. Mitsubishi, 36 %
        4. Saab, 33 %
        5. Mazda, 33 %
        6. Kia, 29 %
        7. Mercedes, 27 %
        8. auxhall, 26 %
        9. Mini, 26 %
        10. Audi, 26 %
        Lähde: MotorEasy"
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/analyysi-paljastaa-jarkyttavan-totuuden-dieselmoottoreista-hajoavat-jopa-kolme-kertaa-bensamalleja-todennakoisemmin/6741520#gs.h5h7l8

        Eli Land Roverilla dieselit hajoavat puolet herkemmin kuin Mersulla. Alfa-Romu on sitten siitä vielä pykälän huonompi eli kaikkein surkein.


      • Anonyymi

        Tuommosia listoja on tuo netti täynnä nuokin jo vuosi vanhoja eipä kovin suurta merkitystä. eihän tuossa etes kaikkia merkkejä ole..Kyllä Fiatin dieselit kestää siinä kuin muutkin..


      • Anonyymi
        E220_CDl kirjoitti:

        Uskon asioita ei kannata sotkea tähän, kun selvää dataa on olemassa:

        "Vähiten luotetuimmat dieselautot (vikaprosentti)
        1. Alfa Romeo, 47 %
        2. Land Rover, 41 %
        3. Mitsubishi, 36 %
        4. Saab, 33 %
        5. Mazda, 33 %
        6. Kia, 29 %
        7. Mercedes, 27 %
        8. auxhall, 26 %
        9. Mini, 26 %
        10. Audi, 26 %
        Lähde: MotorEasy"
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/analyysi-paljastaa-jarkyttavan-totuuden-dieselmoottoreista-hajoavat-jopa-kolme-kertaa-bensamalleja-todennakoisemmin/6741520#gs.h5h7l8

        Eli Land Roverilla dieselit hajoavat puolet herkemmin kuin Mersulla. Alfa-Romu on sitten siitä vielä pykälän huonompi eli kaikkein surkein.

        Pitäisi olla vähän enemmän tietoa siitä, miten tutkimus on tehty.

        Nythän on ilmoitettu vain automerkki ja prosenttiluku. Ei mitään tietoa mitä siitä diesel-moottorista hajoaa. Vielä kun huomioidaan että valmistajalla voi olla kymmenenkin eri mallia, ja jokaisesta voi hajota eri asia.

        Tarkoitan lähinnä sitä, että tutkimuksessa voi käydä niin, että kun toisessa moottorissa tulee kiertokanki lohkosta läpi, toinen moottori voi selvitä jonkun anturin vaihtamisella.

        Kustannukset ja vian merkittävyys on aikalailla eri kokoluokkaa kyseisissä tapauksissa.

        Googlettamalla Alfa Romeo diesel engine problems, selviää seuraavaa:

        -moottorin jakoketju venyy
        -EGR venttiili jumiutuu
        -vesipumpun laakerit ei ole kestävintä laatua

        Pieniä asioita jotka eivät aiheuta moottorin täystuhoa, mutta tietysti uudemman auton omistajalle kiusallisia, kun autolta odottaisi virheetöntä toimintaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuommosia listoja on tuo netti täynnä nuokin jo vuosi vanhoja eipä kovin suurta merkitystä. eihän tuossa etes kaikkia merkkejä ole..Kyllä Fiatin dieselit kestää siinä kuin muutkin..

        < eihän tuossa etes kaikkia merkkejä ole..>

        Vähiten luotetuimpien listalla ei olekaan kaikkia merkkejä? Nyt alkaa selvitä, millaisia älyn jättiläisiä Alfa-Romun ostajat ovat...


      • Anonyymi

        Pikkuvikojahan nuo vielä ovat Bemarista kun jakoketju katkeaa on eriluokan laskuista kyse ja näkyvät sylttäilevän , ei kummene Alfaa mollata ollenkaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuvikojahan nuo vielä ovat Bemarista kun jakoketju katkeaa on eriluokan laskuista kyse ja näkyvät sylttäilevän , ei kummene Alfaa mollata ollenkaan..

        Ja tollolootan D4d mahtidieseliin kun vähän karstaa kertyy, kannentiiviste pettää. Se korjataan vaihtamalla koko moottori!

        Kas kun lohko on niin hentoista tekoa, ettei se välttämättä kestä kansipulttien avaamista ja uudelleenkiristämistä. Helicoilia tms kierteenkorjaussarjaakaan ei saa asennettua, koska seinämävahvuus ei tätä salli.

        Liikkeet korjaavat moottorin vaihtamalla sen kokokaan. Tätä operaatiota kaunistellaan kutsumalla sitä puolimoottorin vaihdoksi. Se puolikas tulee siitä, että apulaitteita, laturia yms. ei uusita samalla, vaan ne siirretään vanhasta moottorista uuteen. Mutta lohko kansi siis vaihtuvat.

        Semmoinen 10 000 € kansipahvin vaihto, jos itse joutuu kustantamaan. Käytännössä kukaan täysipäinen ei remonttiin ryhdy, jos kilometrejä tai ikää on liikaa (muistaakseni yli 180 tkm/7 vuotta). Tällöin kannatta kokeilla itse kone avata ja kansipahvi vaihtaa. Kunhan saa nesteet edes hetken pysymään sisällä, se riittää. Auto vaan äkkiä kiertoon. Onneksi vieläkin riittää tojouskovaisia, jotka riemumielin ostavat luotettavuuden perikuvan... ;-D

        No, onhan tällä luottomerkillä ollut myös ongelmia bensakoneiden öljynrenkaisen kanssa. Ja datsunilla puolestaan menee sylinterit soikeiksi, koska vaihdelaatikon kiiinnityspultit vedetty liian tiukkaan (?!). Ei tällaiset viat näy katsastustilastoissa eikä myöskään ovensuukyselyissä. Ns järkiauton ostajat eivät kehtaa itselleenkään tunnustaa, että hutiostos tuli tehtyä. Tappiot niellään kaikessa hiljaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi olla vähän enemmän tietoa siitä, miten tutkimus on tehty.

        Nythän on ilmoitettu vain automerkki ja prosenttiluku. Ei mitään tietoa mitä siitä diesel-moottorista hajoaa. Vielä kun huomioidaan että valmistajalla voi olla kymmenenkin eri mallia, ja jokaisesta voi hajota eri asia.

        Tarkoitan lähinnä sitä, että tutkimuksessa voi käydä niin, että kun toisessa moottorissa tulee kiertokanki lohkosta läpi, toinen moottori voi selvitä jonkun anturin vaihtamisella.

        Kustannukset ja vian merkittävyys on aikalailla eri kokoluokkaa kyseisissä tapauksissa.

        Googlettamalla Alfa Romeo diesel engine problems, selviää seuraavaa:

        -moottorin jakoketju venyy
        -EGR venttiili jumiutuu
        -vesipumpun laakerit ei ole kestävintä laatua

        Pieniä asioita jotka eivät aiheuta moottorin täystuhoa, mutta tietysti uudemman auton omistajalle kiusallisia, kun autolta odottaisi virheetöntä toimintaa.

        Missä Alfan dieselissä on ketju? EGR on turhin kapistus ikinä merkistä riippumatta. Keneltä porsii vesipumpun laakeri? Toisella kertaa voi valita 20 eri merkkisestä pumpusta,ei tarvii itkeä. P.S. Mesen penkit on kopioitu ikean satasen sohvasta.


    • Anonyymi

      Kyllä Alfa aina saksanpreemiumit voittaa. On oikeesti vähävikainen saksalaisiin verrattuna. Itellä neljä saksalaista autoa ollut ja vanhin niistä oli viisivuotias mersu ja aina niissä jotain vikaa. Kahdessa moottori remontti ja Audista losahti dsg loota, onneksi takuu korvasi. Alfa uudesta asti ja nyt ajettu 104 tkm vm.16. Eipä ole kuin parikertaa merkkivalo kuitattu pois ja etujarrulevyt ja palat vaihdettu, huoleton ja hauska auto.

      • 100.000 km on nykyautolle pelkkä sisäänajo.

        Yksittäiselle ihmiselle voi autojen kanssa käydä miten vain, koska täydellisen viatonta automallia ei ole olemassa.


      • Anonyymi

        100.000 km ei ole mikään sisäänajo.

        Autojen elinkaarta on tietoisesti lyhennetty, moottorit ei ole enkä 300tkm ajoissa varten vaan 200tkm

        Selitys: vain 3% autoista ylittää elinkaarensa aikana 300tkm.

        Sama pätee kaikkeen mitoituksen, miksi asentaa kalliimpia osia kun vähemmin riittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        100.000 km ei ole mikään sisäänajo.

        Autojen elinkaarta on tietoisesti lyhennetty, moottorit ei ole enkä 300tkm ajoissa varten vaan 200tkm

        Selitys: vain 3% autoista ylittää elinkaarensa aikana 300tkm.

        Sama pätee kaikkeen mitoituksen, miksi asentaa kalliimpia osia kun vähemmin riittää.

        200.000 km on ehkä turboahtimen kesto. Moottorit sinänsä kestävät kauemmin, varsinkin dieselkoneet. Alfa-Romulla tilanne voi tietenkin olla erilainen.


    • Anonyymi

      Myyntilista kertoo kyllä tilanteen Suomessa selkeästi. Alfa Romeo ei mahdu 30 kärkilistalle. Näin vähäisellä myynnillä on vaikeaa luoda toimivaa jälkimarkkinointia. Giulia pitäisi saada 100 000 km käyttötestiin. Jos auto osoittautuu hyväksi se auttaa myyntiä. Myös takuu saisi olla vähintään 5 vuotta tai 300 000 km. Kumma jos ei sitten myynti lisäänny.

      • Alfa-Romuja myydään tahtiin yksi viikossa. Vaikuttaa ansaitulta.


      • Autolehtien ei kannata testata näin huonosti myyviä merkkejä. Lehden menekki ei kasva yhtään romumerkkien testaamisista, mutta kuluja niistä tulee.


      • Anonyymi
        E220_CDl kirjoitti:

        Autolehtien ei kannata testata näin huonosti myyviä merkkejä. Lehden menekki ei kasva yhtään romumerkkien testaamisista, mutta kuluja niistä tulee.

        Totta. Ei kannata tuhlata aikaa marginaalimerkkiin. Jos Alfa Romeo ei satsaa hybridi ja täyssähköautoihin asia on sitten selvä. Tällä menolla tulee loppu.


    • Anonyymi

      Joo, Skodat ja Toyotat vaan testeihin, ne kiinnostaa ja lehdet myy.

      • Anonyymi

        Totta. Mallistossa täytyy olla jatkossa hybridi ja täyssähkö malleja. Malliston co2 keskiarvo täytyy saada 95 g /km.


    • Anonyymi

      Jos haluat hyvän auton osta Mercedes-Benz jos haluat lisäksi että se on hyvä ajaa joudut tyytymään Alfa Romeoon.
      Aloittajan ei selvästikkään kannata edes harkita sellaisen legendan hankintaa kuin Alfa Romeo. Jos päälimmäisenä on sellaiset ajatukset kuin polttoainetalous ja luotettavuus, joutuu ehkä autovalintojaan rajaamaan sen mukaan, ei kuitenkaan aina. Eihän siinä pitäisi olla mitään ihmeteltävää. Sen sijaan ihmetyttää se, että tullaan "toiseen leiriin" selittämään täysin epärelevantteja asioita kuten vikatilastoja. Hävettää ihan oman automerkin puolesta.

      Terv. EQE & AR75

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

      Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      26
      2598
    2. Vieläkö odotat että

      Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      143
      1971
    3. Haluan sinun kanssa sänkyyn

      Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      66
      1927
    4. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

      Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      35
      1483
    5. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

      Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      60
      1472
    6. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

      että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      62
      1385
    7. Nainen sä olet

      arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      77
      1289
    8. Kuinka paljon

      Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      117
      1204
    9. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

      mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      59
      1142
    10. Jos olisin

      Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      1137
    Aihe