Business-luokassa hyviä ja huonoja paikkoja?

Ylellisyyttävihdoin

Onko kokemuksia, mitä paikkoja kannattaa varata Finnair a350-koneen business-luokkaan? Eka kertaa on lento tässä luokassa, mutta ei hajuakaan, onko jossakin parempi istua ja maata kuin jossakin?

30

6977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zodiac_Lousyspace

      Kaikki paikat Finnairin koneessa ovat huonoja. Finnair on surkein A350 -koneita operoivista yhtiöistä, halpalentoyhtiöhän on kyseessä.

      • ÄläPetyLennolla

        Yhdyn kommenttiin. Älä myöskään odota liikaa laadukasta tarjoulua,nyt en tarkoita suinkaan alkoholia.
        Finnairin business luokka vastaa monen muun yhtiön premium economya.


      • novoivoisentään
        ÄläPetyLennolla kirjoitti:

        Yhdyn kommenttiin. Älä myöskään odota liikaa laadukasta tarjoulua,nyt en tarkoita suinkaan alkoholia.
        Finnairin business luokka vastaa monen muun yhtiön premium economya.

        Kyllä me suomalaiset ollaan sitten huonoja. Ulkomaalaiset ovat paljon parempia.


      • QSuite

        Surkein..., testaappa vaikka Hong Kong Airlines ja sen 411 istuimella oleva versio.
        Tai Air Carabeis (Ranska) 389 istuimella.

        Qatarin koneissa on nyt tuoreena QSuitea ja niiden penkkien toimitukset ovat takunneet.
        Qatarille juuri tänään luovutettava uusi ja ensimmäinen liikennekäyttöön tuleva A350-1000, jossa 46 business (QSuite) ja 281 eco eli yht. 327 istuinpaikkaa.


      • Anonyymi

    • QR942

      Se nyt vaan on niin että Finnairin business luokka ei pärjää muille yhtiöille. Ei ole Finnair sijoittunut 20 parhaan yhtiön joukkoon. Ymmärtäisit tämän itsekin jos joskus kävisit testaamassa Qatar Airwaysin (paras businessluokka 2017) tai vaikkapa Singapore Airlines businesta.

      • Laatusuhdetta

        Kaippa siinä pitäisi huomioida hinta vrt matkan pituus, tarjoilut ja muut.
        Mersuakin voi kehua, kunhan muistaa että se maksaa kolme kertaa tavallista autoa enemmän.

        Mikä työnantaja maksaa busineksessa lentelyt?


    • QR942

      Ei maksa työnantaja mun businesslentoja, vaan menee ihan omasta pussista , työnteolla hankituilla rahoilla. Niinhän niitä mainitsemiasi Mersujakin ostetaan ihan omalla rahalla (en tosin minä) , niin miksi ei myös vähän kalliimpia lentolippuja. Kuukauden päästä lennän seuraavan kerran Qatarin busineksessa ja privilege club tilillä odottaa 40 Qpoints jotka voin käyttää myöhemmin tänä vuonna oneway business upgrade Aasian lennolla. Upgrade yritän päästä testaamaan ekan kerran tuossa yllä mainittua QSuitea.

      • Ejymmärrä

        Tienaa muutkin, mutta ei hassaa rahojansa mersuun tai business-paikkaan. Paremman hyodyn saa kun vaikka satsaa matkan laatuun muuten. En muutenkaan ymmärrä miksi lentokoneessa pitäisi maksaa kallis paikka, mutta sitten mennä pihistelemään johonkin taikkulaan.


      • QR942
        Ejymmärrä kirjoitti:

        Tienaa muutkin, mutta ei hassaa rahojansa mersuun tai business-paikkaan. Paremman hyodyn saa kun vaikka satsaa matkan laatuun muuten. En muutenkaan ymmärrä miksi lentokoneessa pitäisi maksaa kallis paikka, mutta sitten mennä pihistelemään johonkin taikkulaan.

        En muistaakseni maininnut Thaimaasta mitään omassa tekstissäni. Qatar lentää aika moneen muuhunkin maahan Aasiassa Thaimaan ohella. Olen toki lentänyt Qatarin A380 yläkerrassa (ja alakerrassa) Bangkokiin, mutta olen myös lentänyt Qatarilla muualle Aasiaan ja Afrikkaan, sekä kerran lentänyt sillä USA:sta Aasiaan.
        En yleensä pihistele reissuillani. En majoitu huonommin reissussa kuin asun kotona Suomessa. En nuku korvatulpat korvissa kotona, enkä reissun päällä.


      • QSuites

    • Marithai

      Finnairista nyt kuitenkin kysyttiin... Itse en tykkää ihan eturivin penkeistä heti vessojen vieressä, missä kuitenkin ramppautuu väkeä eestaas. Itse tykkään paikoista vähän taaempana. Muutenhan paikoissa sinällään ei ole mitään eroa, kaikissa tasan sama tila. Jos matkustaa pariskuntana, keskellä saa vierekkäin paikat, mutta käsimatkatavarat on laitettava ikkunarivien yläpuolella oleviin lokeroihin, koska keskellä ei ole pakaasilokeroita. Makuasia...
      Ruoka ja juoma nyt on joka tapauksessa parempaa kuin economyssä, konjakki xo:ta ja lähtöä odotellessa samppanjat jne. Ruokajuomat valitaan parista valko-punaviinivaihtoehdosta ym. Amenity-pussukka ei kummoinen, eikä sisältö ole vuosiin muuttunut. Penkit ovat jotenkin huomattavasti epämukavammat kuin aiemmissa bisnesversioissa ja käsinojat niin kummallisesti asemoidut, että niillä ei ole mitään virkaa. Peitolla ja tyynyllä voi vähän penkin epämukavuutta "säätää".
      Puutteista huolimatta bisnes on kuitenkin huomattavasti mukavampi tapa matkustaa pitkällä matkalla kuin economy.

      • Pertdi

        Mikä siinä amenity-pussukan sisällössä on vikana?


      • Marithai
        Pertdi kirjoitti:

        Mikä siinä amenity-pussukan sisällössä on vikana?

        Pussukassa on silmälaput, korvatulpat (kun kuitenkin jokaisella paikalla on vastamelukuulokkeet, jotka on paljon tehokkaampi tapa estää ympäristön ääniä kuin tulpat), hammasharja ( kuinka moni harjaa lennolla) sekä pari minituubia (huulirasva ja kosteusvoide). Vain jälkimmäisiä olen käyttänyt.


      • BoseQC25

        Vastamelukuulokkeet päässä on hankala nukkua. Itse käytän koneessa nukkuessa töistä tuotuja korvatulppia. Samoin mulla on omat vastamelukuulokkeet. Hammasharja juttua mietin itsekin. Tai ihmettelen miksi ihmeessä jengi menee pesemään hampaitaan juuri ennen laskeutumista, jolloin on ruuhkaa vessoihin ja ne on likaisimmillaan. Lentokentillä kuitenkin useimmiten on puhtaat vessat heti käytössä koneen laskeuduttua.


    • 56plus

      Nämä on omia mieltymyksiä, mutta itse ottaisin paikan riveiltä 2-7. Viimeksi olin rivillä 1 ja se oli aika rauhaton WC:eiden ja keittiöstä kuuluvan puheen takia.

      Joissain finnairin a350-koneissa on business-luokan rivit 9-12, mutta niistä en ole pitänyt, keskellä olevien matkatavarasäilöjen takia alue tuntuu ahtaalta.

      Kaikenkaikkiaan finskin a350 business näyttää hyvältä mutta ei ole kovin mukava. Penkkejä aiotaan vaihtaa, mutta en tiedä milloin / ovatko uudet parempia,.

      • Huruseat

        OH-LWA...LWH on businessistuimet riville 12 saakka.
        -LWI...(LWL) on riville 8 saakka.


    • Ylellisyytävihdoin

      Mikä ihmeen OH-LWA...LWH? Finnairista kyselin.

      • Matkailuexpertti

        Et näköjään ymmärrä lentämisestä mitään.


      • mansenmatkaaja

        Jokaisella koneella on oma tunnus, vähän niin kuin autossa rekkari, jos tiedät..


    • Jaahas, ei ole moni yo kirjoittajista lentänyt 350:n busineksessä. Minä olen lentänyt Vantaalta Tokioon ja Lokakuun viimeisenä tänne Thaimaahan. Minä en saanut nukuttua business-penkeillä. Istuimet laitettu hölmösti koneeseen, koska ei ole omaa rauhaa. Paluulentoni vaihdoin yölentoon Bangkokista Toukokuulle, koska 330:n jakkaralla on parempi nukkua, paikaksi valitsin 4 A (2 A oli varattu).
      Parhaimpana business-jakkarana olen kokenut Qatarin 777-version. Qatarin 380:ssä olen istunut alakerrassa ja yläkerran busineksessä. baari oli kiva kokemus (tarkoitettu vain business/first asiakkaille).
      No business-lippu helpottaa Bangkokin päässä, kun saa fast trackin.

      • haluankuulla

        kerro kultakortistasi myös parilla lauseella jotain


      • Lorvikatarismus
        haluankuulla kirjoitti:

        kerro kultakortistasi myös parilla lauseella jotain

        Kiire on päästä fast trackille, mutta kiirettä ei ole kotiinpäin...


      • No ei ole kiirettä Thaimaasta Suomeen, olen täällä 6 kk. Qatarin kultakortti on menossa vanhaksi mutta Syyskuun alussa ehkä kourassa Finskin Gold. Riittäkö tämä? Ps Business-paikat hommattu Finskin pisteillä.


      • onkohannoin

        Tämän empakerro herran business tai kultakorttijuttuihin kannattaa suhtautua suurella varauksella. Väittää oleskelevan Thaimaassa marraskuun alusta lähtien, on tehnyt lyhyet visiitit Hong Kongiin ja Vietnamiin. Samaan aikaan herran naamakirjan sivuilla on tuoreita kuvia kotikaupungistaan Suomessa. Epäilyksien hälventämiseksi pyytäisin empakerro herraa kertomaan jotain yksityiskohtia vaikkapa Dohan Al Mourjan ja business loungen eroista ja tarjoiluista.


      • Historiakertoo
        onkohannoin kirjoitti:

        Tämän empakerro herran business tai kultakorttijuttuihin kannattaa suhtautua suurella varauksella. Väittää oleskelevan Thaimaassa marraskuun alusta lähtien, on tehnyt lyhyet visiitit Hong Kongiin ja Vietnamiin. Samaan aikaan herran naamakirjan sivuilla on tuoreita kuvia kotikaupungistaan Suomessa. Epäilyksien hälventämiseksi pyytäisin empakerro herraa kertomaan jotain yksityiskohtia vaikkapa Dohan Al Mourjan ja business loungen eroista ja tarjoiluista.

        Kovasti on olevinaan liikenteessä kun klikkaa tunnuksen keskusteluhistorian auki...

        Tosin tiedän että taikkulassa notkuvat joutuvat käymään määräajoin naapurimaassa, kun maassaolorajat tulevat vastaan.
        Ja onhan näitä millä on vaan halu reissata reisaamisen vuoksi kikkavitostempuilla
        http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2015032119398664_ma.shtml
        Dokumenttikin tuli taannoin aiheesta.


    • AhdastaOn

      Finnairin A350 -koneiden businessluokka on ainoa, missä olen törmännyt ilmastointiteipillä ynnä muilla pikafikseillä paikattuihin penkkeihin ja räppänöihin. Eikä värimaailmaltaan lähinnä hammaslääkärin vastaanottoa muistuttava cabin ylipäätään miellytä silmää. Tai no, hammaslääkäreissä on kyllä penkitkin mukavampia, Finnairilla loppuu makuuasennossa jaloilta tila.

      • 12plus

        Heh, joo - tosin en ole noihin teippivirityksiin enää törmännyt aikoihin.

        Mistä tuli mieleen, onko noissa uusimmissa koneissa jo uusittu penkkimalli?


    • A2hel

      Meidän nuoriso tykkäsi riveistä 11 ja 12 ikkunapaikoista ja me istuttiin rivillä 12 keskellä. Hyvät paikat ja loistava henkilökunta. Matka meni mukavasti hyvää ruokaa syöden ja leväten.

    • Anonyymi

      ainakun olen lentanyt 350 paras paikka a6

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe