Jatko-opinnot restonomille (maisteri)

Restonomi22

Valmistuin restonomiksi puolisen vuotta sitten ja haluaisin kovasti jatkaa opintojani MUTTA en tiedä miten. Haaveenani olisi opiskella markkinointia ja viestintää ja tulevaisuudessa tehdä töitä matkailumarkkinoinnin parissa.. Olen miettinyt kauppista maisterin tasolla, mutta onko se ihan mahdotonta restonomin papereilla?? Mitä lisä-kursseja tarvitsen?

Restonomiopintoihini kuului muutamia viestintä- ja markkinointikursseja. En ole kiinnostunut ylemmästä AMK-tutkinnosta, koska sitä ennen pitää tehdä töitä 3 vuotta.

Missä te näkisitte jatko-opinnot maisteritasolla restonomille? Muita ehdotuksia kuin kauppis?

5

3694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ntön

      Kauppikseen on erittäin vaikea päästä maisteriopintoihin tradenomin tutkinnolla, joten voisin kuvitella, että restonomin tutkinnolla se on vielä vaikeampaa. Kaikkein vaikeinta, ellei suorastaan mahdotonta, se on ilman monivuotista työkokemusta. Riippuu toki varmaankin myös opintosuunnasta.
      Jotenkin tässä tuntuu, että haluat opiskella opiskelun vuoksi. Voisiko matkailumarkkinoinnin pariin hakeutua ilman maisterin tutkintoa? Mitä hyötyä maisterin tutkinnosta siinä olisi?

      • Restonomi22

        Hei kiitos vastauksesta!
        Lähinnä ajattelin että markkinoinnin osaamisen vahvistuminen auttaisi etenemään ja toki ylempi tutkinto toisi lisää "arvoa". Ikävä kyllä restonomi ei ole mikään kovin arvostettu tutkinto... Usein restonomit mielletään respaan tai ravintola-alalle, ja itseäni hotelli-ja ravintola-ala ei kiinnosta juurikaan, vaan unelmissa olisi nimenomaan joku markkinointiin ja viestintään liittyvä.
        Totta on toki myös että työkokemuksen kautta voisi edetä, mutta joku "aiheeseen" liittyvä tutkinto auttaisi asiaa


    • Restonomi22

      Minkälaisia kursseja tai jatko-opiskelupaikkoja näkisitte hyödyllisenä jos tähtämisessä olisi tuo edellä mainittu matkailumarkkinointi? Vai tarvitseeko niitä mielestänne ollenkaan ja työelämän kautta olisi fiksumpaa jatkaa? Matkailualan restonomin papereilla siis mennään so far!

      Itse olen miettinyt lähinnä markkinointi, viestintä ym. ja siis alunperin olen pähkäillyt maisteritason opintoja ja kauppista seuraavaksi, mutta en osaa yhtään kuvitella kuinka vaikeaa sinne olisi päästä JA minkä muun kuin kauppakorkean maisteriopintoihin restonomi voisi jatkaa?!

      Olisivatko avoimen yliopiston kurssit vaihtoehto mielestänne?

    • FMFM

      Lapin yliopiston kauppatieteiden ja matkailun tiedekunta saattaisi olla se sinun juttusi. Selvitä itse asiaa tarkemmin!

      • Sorruvaa

        Sorry, mutta tuota ei taida enää olla. Lapin yliopiston yhteiskuntatieteiden tiedekunnassa on matkailututkimuksen koulutusohjelma. Olisiko se jotain?

        Tosin nähdäkseni matkailumarkkinointiin ei tarvita maisterin tutkintoa. Jos tarvitaan, niin ihan tavallinen markkinointia opiskellut KTM kelpaa. Työ opitaan käytännössä, ei koulussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe