Allergiat periytyvät,isälläni oli todella paha heinäallergia.1940/50-luvuilla ei lääkkeitä vielä tunnettu.Isä meinasi tukehtua peltotöissä heinäaikaan.Timotei ja muutkin heinät.Sitten kun lääkkeitä tuli hän niistä edes jotain apua.Ammatin vaihto tuli hänelle eteen.
Siskollani samoin, paha allergia.oli ihotauti klinikalla hoidossakin.
Itse kärsin hirvikärpäsallergiasta, opiskelin metsäalan mutta allergian takia en pysty olemaan metsässä.Oireet ovat kovat. Samoin jotkut metallit aiheuttavat allergiaa, tehtiin sormuksia kanan merkeistä ja sormiin tuli oireita.
Tv:Riku.
Allergian periytyvyys
2
291
Vastaukset
- monen_murhe
Rokotteet aikaansaavat monenlaista yliherkistymistä. Vielä muutama vuosikymmen sitten lääkäritkin saattoivat sanoa, että allergiat ovat pieni vaiva siihen nähden, mitä rokotteilla torjutaan. Nyt lääkärit varovat sanomisiaan, koska niin helposti leimaantuvat pahamaineisiksi rokotevastaisiksi. Toki geeneillä on sijansa, mutta kuten poikansa rokotteiden vuoksi menettänyt ranskalaislääkäri meilläkin luennoidessaan kertoi, rokotteet mahdollistavat myös muutokset geeniperimään. Todella suuri vahinko, että suomalaislääkäri ei voi julkisesti kritisoida rokotteita.
Allergiat voivat estää pahastikin jokapäiväistä elämää, vaikeuttaa ammatinvalintaa, horjuttaa mielentasapainoa ja johtaa jopa vakavaan aliravitsemukseen, kuten useille ruoka-aineille herkistyessä käy. Anafylaktinen shokki ja kuolemakin voivat seurata. Tulevaisuudessa lääkeaineisiin, etenkin rokotteisiin on pakko ottaa tiukempi kanta. Nyt tuo tuntuu kovin vaikealta, koska rokotteisiin on perinteisesti suhtauduttu vahvan tunteikkaasti, eikä epäkohtia ole haluttu lainkaan kuulla. Rokotteiden kohdalla tulee todistetuksi se ikävä tosiseikka, mitä tapahtuu, kun vain yhdensuuntainen arvio lääkeaineesta sallitaan.- Lisätietoa
"
monen_murhe
3.5.2018 5:05
Rokotteet aikaansaavat monenlaista yliherkistymistä. Vielä muutama vuosikymmen sitten lääkäritkin saattoivat sanoa, että allergiat ovat pieni vaiva siihen nähden, mitä rokotteilla torjutaan. Nyt lääkärit varovat sanomisiaan, koska niin helposti leimaantuvat pahamaineisiksi rokotevastaisiksi. Toki geeneillä on sijansa, mutta kuten poikansa rokotteiden vuoksi menettänyt ranskalaislääkäri meilläkin luennoidessaan kertoi, rokotteet mahdollistavat myös muutokset geeniperimään. Todella suuri vahinko, että suomalaislääkäri ei voi julkisesti kritisoida rokotteita."
Hyvä kommentti, kiinnostuin tuosta, miten rokotukset mahdollistavat muutoksia geeniperimään. Olen itse jo vuosi pähkäillyt tuota. Löytyykö tästä artikkeleita tai lisää tietoa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378797Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo7375824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751322Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17976Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40814- 51797
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672