Pakkasia on vieläkin luvassa. Laita kaksi vedellä täytettyä isoa limppapulloa ulos , vaikkapa parvekkeelle jäätymään ja ihan kunnolla. Laita toinen pullo jääkaappiin luovuttamaan kylmää ylähyllylle ja vaihda pullot keskenään vuorokauden välein. Saat ilmaista kylmäenergiaa, älä tee kylmää vain sähköllä, näin jääkaapin kompressori pääsee huilimaan, käyttötunnit kompuralla pienenee ja säästät ehkäpä jonkun sentin sähkölaskussakin.
Ilmaista kylmää jääkaappiin
9
291
Vastaukset
- BlowUp
Olis ollut hyvä sanoa, että pulloihin tarvitaan iso tila jäätymisvaraa varten.
- Anonyymi
laita niihin pulloihin pakkasnestettä,niin ei tarvitse niinpaljon jäätymisvaraa ja varaustarve lisääntyy
- Anonyymi
Sulaminen sitoo lämpöä paljon enemmän kuin nesteen lämpeneminen. Pakkasneste ei jäädy, joten ei toimi kylmäpatterina pakkasnestepullo.
- Anonyymi
Nykyiset pullot eivät halkea kuska ne ovat muovia. Säästöä tulee mutta vain senttejä (siis rahaa).
- Anonyymi
Se muovipullo vasta helposti halkeaakin. Ohutta materiaalia on.
jo jääkaapin oven avauksessa kuluu se mitä 10 litran limpsapullolla säästät.
mutta niin säästää ja tuotteiden laatu paranee kun ei ole lämmönvaihtelua ovea avatessa.
Laita aina tyhjänä olevaan tilaan vaikka talous, tai vc paperirullia.
tai laita pahvilaatikko .
jos on lähes tyhjä jk, niin kaikki ilma vaihtuu ovea avatessa , kai käsität.- Anonyymi
Taitaa mennä tämäkin säästäminen pakkasen puolelle -ainakin näin lämmityskaudella.
- Anonyymi
Jääkaappi muuttaa kylmäntekoenergian lämmöksi huoneisiin. Eli, täysin turha temppu talviaikaan kun pitää lämmittää muutenkin.
Lämpö pysyy jääkaapin takana ja kun se tulee ulos se ulostullessaan ensimmäisenä lämmittää taas sitä kylmäkalustetta.
Jääkaapin kylmä on uskomattoman kallista, verrattuna vaikkapa ilmastointilaitteen kylmään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503854
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262458- 201879
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51809- 1851766
- 271497
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861459Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238