Oon 12v ja mulla on ollu valkovuotoa jo reilu 2vuotta. tänää kävin vessas ja huomasin et mul on ruskeeta töhrää mun pikkareissa. (Ei oo mitään 💩) ja mulla on eilisestä ollu alaselkä ja alavatsa kipuja niin onko nää kuukautiset? Jos on ni miten kerron äitille vai pitääkö mun kertoa ollenkaan? Kiitos niillä jotka vastaa!
Kuukautiset!?
4
309
Vastaukset
- aefghr
Eiköhän sieltä kuukautiset tee tuloaan. Vuoto voi aluksi olla pelkkää ruskeaa ja seuraavaa vuotoa voi joutua odottamaan pitkäänkin. Kaikki varsin normaalia.
Äidille kannattaa kyllä kertoa. Jos ei muuten, niin ainakin sen vuoksi, että tulet tarvitsemaan kuukautissuojia, mikäli kuukautiset nyt alkoivat. Äiti tietää sitten varata niitä riittävästi teille kotiin. - Bobsan
Itsellä alkoi torstaina kunnon kuukautiset ja tuo "töhnä" vaihe oli minulla 3 kertaa n.4kk sisällä. Ja nuo on siis kai niitä alku kuukautisia :) (oon itekki 12) väri kyllä muuttuu punaiseksi ja jos ei muutu ni puhu äidillesi. Mun äiti anto ainaki heti suojia :D
- Kerroaäidillesivaan
Mullakin oli valkovuotoa noin 2 vuotta ennen menkkojen alkamista. Itselläni meni hetki ennenkun uskalsin kertoa koska vuoto oli just sitä ruskeaa ja noin 1 "tippa" päivällä ja noin 2 yöllä, käytin silloin päivisin pikkuhousun suojia ja yöllä siteitä. Olin silloin isälläni korvessa mutta kannoin varmuudeksi aina itse ostamaani 2 side pakettia mukana koska minulla oli oikeastaan kaikki murrosiän mukana tulleet asiat (rinnat, karvat yms...). SItä ruskeaa vuotoa tuli noin puolitoista viikkoa ja ensimmäisen viikon olin isälläni koska oli syysloma. Kun tulin äidilleni luulin että "menkkani" olivat ehkä ohi enkä jaksanut käyttää siteitä joten päätin olla yön pelkällä pikkuhousunsuojalla ja aamulla huomasinkin että ei ne ollutkaan ohi ja tuo mikä on pikkuhousuissani on ihan kunnon verta eikä sitä ruskeaa (")verta("). Oli kouluaamu joten laitoin siteen ja lähdin kouluun. Ilmoitin kesken koulupäivän äidilleni whattsapp viestillä että Menkkani alkoivat ja minulla on mukana pari sidettä (koulurepussani minulla oli pieni pussukkajoka sisälti 2 pikkuhousunsuojaa ja pari sidettä, sekä särkylääkettä) ja särkylääkkettä. Sanoin siinä viestissä myös että menen jatkamaan kuvaamataito työtäni vaikka puhelinta saikin käyttää. Lisäsin tuon viestiin sen takia että en jotenkin kehdannut laittaa viestiä että " 'Heii äitii, istun nyt koulun vessassa ja mun jalkojen välissä on tulva' " (ei siis ollut tulva vielä silloin :D).
Äitini vastasi viestiin että voisin tulla kotiin jos tulee jotain tai on hankalaa. Kun tulin kotiin puhuin mukamas puhelimessa koska oli mukamas kiusallista. Myöhemmin illalla äitini kertoin vähän erillaisista siteistä ja kertoi myös laittaneensa hieman erillaisia siteitä "esille" vessaan.
Nauratta toi puhelimeen puhuminen yms... :D Itse koin että viestillä oli helpoin kertoa.
Pääset moneja kymppejä halvemmalla jos kerrot äidillesi ja luulisin että hän voisi ostaa sinulle suojia.
Ihan rauhassa oot ja avoimesti vaan kerrot äidillesi niin varmasti antaa siteitä tai/ja neuvoja sinulle menkoista. Muista että hän on käynyt saman kuin sinä :) - Help
Oon 13 ja eilen huomasin, että mulla oli ruskeeta juttua alushouissa ja ei ollu💩 koska tuli etupäästä... sama jatkui vielä tänään mutta sen väri on ruskeaa ja joskus jopa mustaa.. onko se normaali? Jos nää on menkat ni nää on siis mun ekat🤨 kipuja ei ole
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303651Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91718Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2271348Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1431015Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34923Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243915- 62908
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ69894Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98849