Ongelmia lapsien isän kanssa

Hukasss

Eli meillä on Ero prosessi käynnissä lasten isän kanssa. Lyhyesti kerrottuna: Lasten isä ei hyväksy eroa, tästä syystä piinannut minua kolmatta kuukautta. Lapsia ei suostu tapaamaan ja jos suostuu tapaamaan, vaatii että itse olen paikan päällä jne.
Nyt keksinyt että minun täytyisi perua hänen isyytensä.. eli pitäisi väittää että olen juossut vieraissa ja ollut uskoton ettei lapset ole Hänen ja vain avioliiton nojalla "virheellisesti" hänet olisi todettu isäksi.

Ihmettelen tällaista toimintaa.
Onko kellään antaa vinkkejä miten toimin lasten isän/ex mieheni kanssa.

Asiallisia viestejä kiitos.

21

623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LapsetEnsin

      Se on oikein hyvä että saat olla paikanpäällä kun kuvauksesi mukaan noinkin häiriintyneen oloinen mies lapsianne tapaa. Jos ajattelet asiaa lastenne, etkä itsesi kannalta tällaiset tapaamiset voivat eron alkuvaiheessa olla vain lasten etu.

      Kannattaa tehdä isyystestit, niin tuokin väite joko kumoutuu tai sitten ei.

      • LapsetEnsin

        Se on oikein hyvä että saat olla paikan päällä kun kuvauksesi mukaan noinkin
        häiriintyneen oloinen NAINEN- JA "VIRANOMAINEN" lapsianne tapaa. Jos
        ajattelet asiaa lastenne, etkä itsesi kannalta tällaiset tapaamiset voivat eron
        alkuvaiheessa olla vain lasten etu.
        Kannattaa tehdä äitiystestit, niin tuokin väite joko kumoutuu tai sitten ei.


      • Hukasss

        Lapsia en ole missään vaiheessa halunnut isän elämästä viedä kokonaan pois. Hän itse kieltäytyy olemasta heidän kanssa. Haluaa kieltää lapsensa sen tähden ettei joutuisi osallistumaan lasten elatukseen. itse toivonut että Lasten isä viettäisi viimeistään nyt aikaa Lastensa kanssa kun ei sitä yhdessä asuessamme tehnyt.

        ..ja isyystesteihin hän ei suostu.


      • LapsetEnsin
        Hukasss kirjoitti:

        Lapsia en ole missään vaiheessa halunnut isän elämästä viedä kokonaan pois. Hän itse kieltäytyy olemasta heidän kanssa. Haluaa kieltää lapsensa sen tähden ettei joutuisi osallistumaan lasten elatukseen. itse toivonut että Lasten isä viettäisi viimeistään nyt aikaa Lastensa kanssa kun ei sitä yhdessä asuessamme tehnyt.

        ..ja isyystesteihin hän ei suostu.

        Miksi sinulle on vaikeaa olla läsnä silloin kun isä tapaa lapsia? Minusta se olisi tuossa tilanteessanne optimaalista!


      • Hukasss

        Ongelma ei ole että olisin läsnä.. vaikka toki se oma aikakin ilman lapsia olisi edes hetken sillon tällöin upea juttu.
        Kaikesta huolimatta ns. Käyttänyt lapsia isänsä luona että edes joskus tapaavat.
        Isällä vain itsekkäät syyt siihen miksi minun täytyy olla läsnä. Yrittää uhkailla ja manipuloida minua jatkamaan yhteistä elämää, Mikä on mahdotonta... Yhteiselo ei toiminut ja se oli niin minulle kuin lapsille helvettiä.


      • Hukasss
        Hukasss kirjoitti:

        Lapsia en ole missään vaiheessa halunnut isän elämästä viedä kokonaan pois. Hän itse kieltäytyy olemasta heidän kanssa. Haluaa kieltää lapsensa sen tähden ettei joutuisi osallistumaan lasten elatukseen. itse toivonut että Lasten isä viettäisi viimeistään nyt aikaa Lastensa kanssa kun ei sitä yhdessä asuessamme tehnyt.

        ..ja isyystesteihin hän ei suostu.

        Lapsia en ole missään vaiheessa halunnut äidin elämästä viedä kokonaan pois. Hän itse kieltäytyy olemasta heidän kanssa. Haluaa kieltää lapsensa sen tähden, ettei joutuisi osallistumaan lasten elatukseen. itse toivonut että Lasten äiti viettäisi viimeistään nyt aikaa Lastensa kanssa kun ei sitä yhdessä asuessamme tehnyt.

        ..ja äitiystesteihin hän ei suostu.


      • Lapsetensin
        LapsetEnsin kirjoitti:

        Miksi sinulle on vaikeaa olla läsnä silloin kun isä tapaa lapsia? Minusta se olisi tuossa tilanteessanne optimaalista!

        Miksi sinulle on vaikeaa olla läsnä silloin kun äiti tapaa lapsia? Minusta se olisi tuossa tilanteessanne optimaalista!


      • Hukasss
        Hukasss kirjoitti:

        Ongelma ei ole että olisin läsnä.. vaikka toki se oma aikakin ilman lapsia olisi edes hetken sillon tällöin upea juttu.
        Kaikesta huolimatta ns. Käyttänyt lapsia isänsä luona että edes joskus tapaavat.
        Isällä vain itsekkäät syyt siihen miksi minun täytyy olla läsnä. Yrittää uhkailla ja manipuloida minua jatkamaan yhteistä elämää, Mikä on mahdotonta... Yhteiselo ei toiminut ja se oli niin minulle kuin lapsille helvettiä.

        Ongelma ei ole että olisin läsnä.. vaikka toki se oma aikakin
        ilman lapsia olisi edes hetken sillon tällöin upea juttu.
        Kaikesta huolimatta ns. Käyttänyt lapsia äitinsä luona että edes joskus tapaavat.
        äidillä vain itsekkäät syyt siihen miksi minun täytyy olla läsnä. Yrittää uhkailla ja manipuloida minua jatkamaan yhteistä elämää, Mikä on mahdotonta... Yhteiselo ei toiminut ja se oli niin minulle kuin lapsille helvettiä.


    • LapsetEnsin

      Kiitos avaaja, että vastasit vaikka tuo omituinen kopioija ja höpisiä yrittää pilata tämän keskustelun. Jätetään nuo viestit vain huomiotta. Tosin ilmoitin ne kyllä ylläpitoon.

      • EnsinLapset

        Kiitos vastaaja, että avaaja vaikka tuo omituinen kopioija ja höpisiä yrittää pilata tämän keskustelun. Jätetään nuo viestit vain huomiotta. Tosin ilmoitin ne kyllä ylläpitoon tuosta "Lapset Ensin".


    • NoVoiVoiVoi

      Jos ukko ei suostu isyystesteihin, on isyyden kumoaminen mahdotonta. Onko se mies joku ihan vähälahjainen? Niinkuin tuo joka kopioi muiden viestit ja söhlää ne ihan järjettömiksi. Äitiystesti hahaa. :D

      • NoVoiVoiVoi

        Jos akka ei suostu äitiystesteihin, on äitiyden kumoaminen mahdotonta. Onko se nainen joku ihan vähälahjainen? Niinkuin tuo "Lapset Ensin", joka kopioi muiden viestit ja söhlää ne ihan järjettömiksi. Isyystesti hahaa. :D


    • vaintotuus

      Minulle tulee mieleen, että olet eroamassa ihan oikeasta lasten isästä ja kyllästyneenä hänen toimiinsa täysin. Kun kirjoitit, että ei ole lasten kanssa teidän yhdessä ollessakaan. Ei ole nyt valmis maksamaan lasten elatusta.

      No varsin selkeä kysymys sinulle, onko sinulla jo uusi mies, vaikeuttaako tämä lasten tapaamista ilman sinua.

      Ymmärrän tavallaan sen, että et halua olla hänen kanssaan tekemisissä ja ainakaan olla öitä siellä.
      Uskon että tarvitset ihan apua asian hoitamiseen, sillä lasten vuoksi kannattaa tehdä kaikki parhain päin. Nyt on kysymys heistä ennen kaikkea muuta. Mutta mitä kaikkea teidänkin asia kokonaan sisällään pitää, en usko kaiken olevan kirjoituksessasi, eikä tarvitsekaan. Hoida asia asiantuntijoiden kanssa ja tuomitsematta ketään. Kerro vain totuus.

      • Hukasss

        Oikeassa olet, kaikkea en tässä ketjussa ole mainunnut. Syitä oli lähteä siitä liitosta enemmän kuin tarpeeksi. Oma perheeni tukenut päätöstä.

        Valitettavasti isää ei ole omat lapset kiinnostaneet missään vaiheessa. Ensimmäisen syntymästä asti hoitanut käytännössä lapset yksin. Isä ollut, mennyt ja tehnyt mitä halunnut. Pyynnöistä huolimatta apua ei saanut.

        Syy ettei halua maksaa elatusmaksuja on vain se kun kuvittelee minun haluavan "ryöstää" hänet ja olisin rahan perässä.. se kun ei pidä paikkansa. Mielummin poistaisin koko ihmisen elämästämme, mutta se ei ole oikein lapsille, heillä tietenkin oikeus isään vaikkemme toimeen tule keskemme. Yrittänyt olen pysyä väleissä vaikka vaikeaa onkin. Lastenvalvojalle on sovittu aikaa, mutta isä ei suostu paikan päälle tulemaan.

        Lapsien parasta olen ajatellut aina. Siksi oli lähdettävä lapset mukana. Kun se koti ei ollut turvallinen eikä hyväksi meille.

        Ja suoraan kysymykseesi suora vastaus. Uusi mies on kyllä kuvioissa. Hän ei millään tavalla halua eikä yritä viedä isän paikkaa lasten elämästä... Ollut mahtava tuki, apu ja myös ystävä niin minulle kuin lapsille.


      • vaintotuus

        Minulle tulee mieleen, että olet eroamassa ihan oikeasta lasten äidistä ja kyllästyneenä hänen toimiinsa täysin. Kun kirjoitit, että ei ole lasten kanssa teidän yhdessä ollessakaan. Ei ole nyt valmis maksamaan lasten elatusta.

        No varsin selkeä kysymys sinulle, onko sinulla jo uusi nainen, vaikeuttaako tämä lasten tapaamista ilman sinua.

        Ymmärrän tavallaan sen, että et halua olla hänen kanssaan tekemisissä ja ainakaan olla öitä siellä.

        Uskon että tarvitset ihan apua asian hoitamiseen, sillä lasten vuoksi kannattaa tehdä kaikki parhain päin. Nyt on kysymys heistä ennen kaikkea muuta. Mutta mitä kaikkea teidänkin
        asia kokonaan sisällään pitää, en usko kaiken olevan kirjoituksessasi, eikä tarvitsekaan. Hoida asia asiantuntijoiden kanssa ja tuomitsematta ketään. Kerro vain totuus, ilman "virranoomaisia"


      • Hukasss
        Hukasss kirjoitti:

        Oikeassa olet, kaikkea en tässä ketjussa ole mainunnut. Syitä oli lähteä siitä liitosta enemmän kuin tarpeeksi. Oma perheeni tukenut päätöstä.

        Valitettavasti isää ei ole omat lapset kiinnostaneet missään vaiheessa. Ensimmäisen syntymästä asti hoitanut käytännössä lapset yksin. Isä ollut, mennyt ja tehnyt mitä halunnut. Pyynnöistä huolimatta apua ei saanut.

        Syy ettei halua maksaa elatusmaksuja on vain se kun kuvittelee minun haluavan "ryöstää" hänet ja olisin rahan perässä.. se kun ei pidä paikkansa. Mielummin poistaisin koko ihmisen elämästämme, mutta se ei ole oikein lapsille, heillä tietenkin oikeus isään vaikkemme toimeen tule keskemme. Yrittänyt olen pysyä väleissä vaikka vaikeaa onkin. Lastenvalvojalle on sovittu aikaa, mutta isä ei suostu paikan päälle tulemaan.

        Lapsien parasta olen ajatellut aina. Siksi oli lähdettävä lapset mukana. Kun se koti ei ollut turvallinen eikä hyväksi meille.

        Ja suoraan kysymykseesi suora vastaus. Uusi mies on kyllä kuvioissa. Hän ei millään tavalla halua eikä yritä viedä isän paikkaa lasten elämästä... Ollut mahtava tuki, apu ja myös ystävä niin minulle kuin lapsille.

        Oikeassa olet, kaikkea en tässä ketjussa ole mainunnut.
        Syitä oli lähteä siitä liitosta enemmän kuin tarpeeksi.
        Oma perheeni tukenut päätöstä.

        Valitettavasti äitiä ei ole omat lapset kiinnostaneet missään vaiheessa. Ensimmäisen syntymästä asti hoitanut käytännössä lapset yksin. äiti ollut, mennyt ja tehnyt mitä halunnut. Pyynnöistä huolimatta apua ei saanut.

        Syy ettei halua maksaa elatusmaksuja on vain se kun kuvittelee minun haluavan "ryöstää" hänet ja olisin rahan perässä.. se kun
        ei pidä paikkansa. Mielummin poistaisin koko ihmisen elämästämme, mutta se ei ole oikein lapsille, heillä tietenkin oikeus äitiin vaikkemme toimeen tule keskemme. Yrittänyt olen pysyä väleissä vaikka vaikeaa onkin. vieraannuttaja "Lastenvalvojalle" on sovittu aikaa, mutta äiti ei suostu paikan päälle tulemaan.

        Lapsien parasta olen ajatellut aina. Siksi oli lähdettävä lapset mukana. Kun se koti ei ollut turvallinen eikä hyväksi äidille.

        Ja suoraan kysymykseesi suora vastaus. Uusi nainen on kyllä kuvioissa. Hän ei millään tavalla halua eikä yritä viedä äidin paikkaa lasten elämästä... Ollut mahtava tuki, apu ja myös
        ystävä niin minulle kuin lapsille.


    • PöbiKynäilee

      No nyt minäkin ymmärrän, miksi sinulle on hankalaa olla paikan päällä, kun lasten isä tapaa lapsianne.
      Minulle tuo olisi ollut ihanteellista, sillä pelkäsin antaa lapsia isälle, hänen ja hänen avokkinsa väkivaltaisen käytöksen vuoksi. Lasten isä ei pahoinpidellyt muita kuin minua, mutta uusi avokki hakkasi lapsiamme. Molemmat käyttivät heihin henkistä väkivaltaa.
      Onneksi ex-mieheni erosi avokistaan melko pian ja tilanne rauhoittui. Tapaamisetkin alkoivat sujua normaalisti, mutta lapsiin kyllä tuo episodi jätti ikuiset arvet.

      • PöbiKynäilee

        No nyt minäkin ymmärrän, miksi sinulle on hankalaa olla paikan päällä, kun lasten äiti tapaa lapsianne. Minulle tuo olisi ollut ihanteellista, sillä pelkäsin antaa lapsia äidille, hänen ja hänen avokkinsa väkivaltaisen käytöksen vuoksi. Lasten äiti ei pahoin pidellyt muita kuin minua, mutta uusi avokki hakkasi lapsiamme. Molemmat käyttivät heihin henkistä väkivaltaa. Onneksi ex-vaimoni erosi avokistaan melko pian ja tilanne rauhoittui. Tapaamisetkin alkoivat sujua normaalisti, mutta lapsiin kyllä tuo episodi jätti ikuiset arvet- ja äiti sosiaalitoimen järjestämänä tarkoitushakuisena "yksinholtajana", vieraannuttajana; perättö min selvityksin, lausumin lapsen olosuhteista "viranomais-" menettelyssä.


    • haukkako

      Nyt näyttää siltä, että kakkien olisi parasta jättää kirjoittamatta keskusteluun yhtään mitään, sillä selvästi nyt on ilmestynyt vainoaja mukaan. Hän käyttää kirjoituksessa toisen ihmisen nimimerkkiä ja kääntää tämän kirjouksen päinvastaiseksi. Täällä ei todellakaan ole järkevää kirjoittaa mitään. Tällainen nimetön keskustelu olisi hyvä apua monelle, joka näin voisi näistä vaikeista asioista päästä eteenpäin elämässään ja monesti vielä lastensa elämän vakaammaksi ja turvallisemmaksi.
      Joku tarvitsi apua ihan oikeilta terapeuteilta ja kiireesti ja ainoa keino häätää hänet täältä sinne terapeutille olisi jättää kirjoitusten kautta antamatta hänelle järkyttävää mahdollisuutta repiä rikki ihan kaikkia. Monet kirjoittajat saattavat elää varsin hektistä aikaa jo omien vaikeiden asioiden vuoksi, jotka vielä täällä joku vääristelee ja muokkaa mielipiteitä.

    • pop98

      Se on niin valittettavaa lukea näitä itsestään selvyyksiä palstoilta kerta toisensa jälkeen.

      Nainen on välttämättä halunnut tehdä lapsikatraan komean ja jännittävän, mutta täysin vatuuttoman narsistin kanssa, jonka asian tisekin tieesyt täysin
      Mutta minkä sille voi kun kiltti hyvätuloinen kunnon mies, esim usien tylsähkö insinööri joka olisi hoitanut lapsensa kanssasi yhdessä elämänne loppuun saakka, mutta kun se oli niin tavallisen näköinen, eikä saanut piikkareitasi kostumaan.

      Sitä sait mitä halusit, joten pitäis tyytyä siihen.

      • Putkiaivot

        Mistä sinä sen insinöörin joka naiselle kehität. Ei se parisuhde tai lasten tekeminen katso ammattia eikä oikeastaan edes ulkonäköä vaan sitä nappaako toinen ihminen ollenkaan. Jos ei niin ei. Hyvin komeakaan ihminen ei nappaa jos ei nappaa.
        Menetkö itse naimisiin ja teet lapsia ihmisen kanssa jota kohtaan sinulla ei ole minkäänlaisia tunteita?
        Ja kun puhut narsistista niin narsistit ovat todella hyviä manipuloimaan ihmisiä ja esittämään muuta kuin ovat. Vasta kun uhri on saatu siten koukkuun että lähteminen on hankalaa, näyttää narsisti oman luonteensa.
        Tyhjää täällä narsistinen uhreja parjaat kun et tuota edes ymmärrä.
        Sinun ei ehkä kannattaisi näillä palstoilla liikkua jos ymmärryksesi on niin kapea ettet ymmärrä vuorovaikutuksen vaikutusta ihmissuhteissa etkä näe kenessäkään vaikeuksia kohtaavansa mitään hyvää vaan syyllistät heitä jonkun toisen ihmisen käytöksestä.
        Ihmiset myös muuttuvat vuosien saatossa eikä toisen ihmisen toiveisiin, tulevaisuuden haaveisiin ja tavoitteisiin voi vaikuttaa. Etenkään jos ei ole niissä enää mukana.
        Ehkä kannattaisi ajatella mitä nämä jännämiehet saavat siitä että käyttävät tavallaan hyväksi toista ihmistä. Ehkä heillä on ongelmia parisuhteen luomisessa ja ylläpitämisessä sekä tunnemaailmassa yleensä.
        Se ei kuitenkaan ole päällepäin näkyvä ominaisuus kuten vaikka luomi joten on mahdotonta tietää etukäteen mitä elämä hänenlaisensa kanssa tuo tullessaan.
        Toisille ihmisille elämän muuttuminen mm. lasten saannin yhteydessä muuttaa myös montaa muuta asiaa mm. ajatusmaailmaa. Et koskaan voi tietää etukäteen jos toinen alkaakin ajatella elämän vakiintuessa enemmän kotiin alkaako puoliso haikailla vapauden eteen vai ei.
        Joten hieman laajempaa käsitystä erilaisista ihmisistä ja elämäntilanteista ennenkuin niitä kommentoit. Sinunkaan elämä ja ihmissuhteet eivät ole kokonaan sinun itsesi hallinnassa jos sinulla ihmissuhteita on ja ne voivat muuttua hetkessä ilman ennakkovaroitusta. Miten olisi jos sinua tällöin alettaisiin arvostella siitä että alunperin halusit tämän ihmisen kanssa olla edes missään tekemisissä?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe