Sulkematta jäänyt taloyhtiölaajakaista

5346574658

Olen asunut aikanaan asunnossa, jossa on ollut DNA:n taloyhtiölaajakaista kaapelimodeemilla. Olen muuttanut sittemmin asunnosta pois, mutta ilmeisesti unohtanut erikseen sulkea taloyhtiölaajakaistaliittymäni. Muuttorumbassa asia unohtui ja oli unohduksissa jonkin aikaa, sillä yhteys sisältyi vuokraan eikä maksanut minulle mitään.

Nyt selvisi, että kaista on edelleen auki ja vasta hiljattain sain sen suljettua. Kyseisessä asunnossa käytössä ollut kaapelimodeemi on myyty uudelle omistajalle (asuu eri osoitteessa mihin taloyhtiökaista oli otettu). Onko mahdollista että asunnon seuraava asukas tai kaapelimodeemin uusi omistaja olisi voinut käyttää nimissäni ollutta taloyhtiölaajakaistaa? Koko tilanne vaikuttaa sekavalta ja epäselvältä, jota se kieltämättä on.

Jos kaapelimodeemin jäljittäisi sen tunnistetietojen perusteella, jäljittyykö se minun entiseen asuntoon (jossa modeemi ei fyysisesti ole aikoihin ollut) vai sinne, missä se nyt todellisuudessa on, mikäli ko. modeemi on enää verkkoon kytketty?

3

2314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lhku

Mitä väliä?

Rahallista vaikutusta asialla ei sinulle ole. Jos joku on tehnyt ko. yhteyden tai laitteen kautta rikoksia, sinun on helppo osoittaa että ne eivät ole sinun käytössäsi.

• 213442135634

Onko varmasti näin? Jos joku on onnistunut nimissäni olevan liittymän kautta lataamaan esim. laittomasti elokuvia ja siitä tulee perintäkirje? Toki pystyn todistamaan, että minä itse en ole rikollista toimintaa liittymällä harjoittanut ja sen, että olen muuttanut eri osoitteeseen ja modeemikin on myyty eri henkilölle. Mutta päteekö nämä perustelut lakifirmoille, jotka tuntuvat olevan aika tiukkana? Liittymä kun periaatteessa on ollut minun, vaikka en sitä ole käyttänyt.

• luulonväärti
        213442135634 kirjoitti:

Onko varmasti näin? Jos joku on onnistunut nimissäni olevan liittymän kautta lataamaan esim. laittomasti elokuvia ja siitä tulee perintäkirje? Toki pystyn todistamaan, että minä itse en ole rikollista toimintaa liittymällä harjoittanut ja sen, että olen muuttanut eri osoitteeseen ja modeemikin on myyty eri henkilölle. Mutta päteekö nämä perustelut lakifirmoille, jotka tuntuvat olevan aika tiukkana? Liittymä kun periaatteessa on ollut minun, vaikka en sitä ole käyttänyt.

Tiedät ainakin, milloin olet muuttanut. Sen jälkeen tapahtuneet, voitaneen osoittaa muiden tekosiksi. ja luulisi, että taloyhtiön laajakaista toimii vain ko. taloyhtiössä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4642
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1947
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1630
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      132
      1186
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1121
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1056
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      953
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      916
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      882
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe