Sulkematta jäänyt taloyhtiölaajakaista

5346574658

Olen asunut aikanaan asunnossa, jossa on ollut DNA:n taloyhtiölaajakaista kaapelimodeemilla. Olen muuttanut sittemmin asunnosta pois, mutta ilmeisesti unohtanut erikseen sulkea taloyhtiölaajakaistaliittymäni. Muuttorumbassa asia unohtui ja oli unohduksissa jonkin aikaa, sillä yhteys sisältyi vuokraan eikä maksanut minulle mitään.

Nyt selvisi, että kaista on edelleen auki ja vasta hiljattain sain sen suljettua. Kyseisessä asunnossa käytössä ollut kaapelimodeemi on myyty uudelle omistajalle (asuu eri osoitteessa mihin taloyhtiökaista oli otettu). Onko mahdollista että asunnon seuraava asukas tai kaapelimodeemin uusi omistaja olisi voinut käyttää nimissäni ollutta taloyhtiölaajakaistaa? Koko tilanne vaikuttaa sekavalta ja epäselvältä, jota se kieltämättä on.

Jos kaapelimodeemin jäljittäisi sen tunnistetietojen perusteella, jäljittyykö se minun entiseen asuntoon (jossa modeemi ei fyysisesti ole aikoihin ollut) vai sinne, missä se nyt todellisuudessa on, mikäli ko. modeemi on enää verkkoon kytketty?

3

3355

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lhku

Mitä väliä?

Rahallista vaikutusta asialla ei sinulle ole. Jos joku on tehnyt ko. yhteyden tai laitteen kautta rikoksia, sinun on helppo osoittaa että ne eivät ole sinun käytössäsi.

• 213442135634

Onko varmasti näin? Jos joku on onnistunut nimissäni olevan liittymän kautta lataamaan esim. laittomasti elokuvia ja siitä tulee perintäkirje? Toki pystyn todistamaan, että minä itse en ole rikollista toimintaa liittymällä harjoittanut ja sen, että olen muuttanut eri osoitteeseen ja modeemikin on myyty eri henkilölle. Mutta päteekö nämä perustelut lakifirmoille, jotka tuntuvat olevan aika tiukkana? Liittymä kun periaatteessa on ollut minun, vaikka en sitä ole käyttänyt.

• luulonväärti
        213442135634 kirjoitti:

Onko varmasti näin? Jos joku on onnistunut nimissäni olevan liittymän kautta lataamaan esim. laittomasti elokuvia ja siitä tulee perintäkirje? Toki pystyn todistamaan, että minä itse en ole rikollista toimintaa liittymällä harjoittanut ja sen, että olen muuttanut eri osoitteeseen ja modeemikin on myyty eri henkilölle. Mutta päteekö nämä perustelut lakifirmoille, jotka tuntuvat olevan aika tiukkana? Liittymä kun periaatteessa on ollut minun, vaikka en sitä ole käyttänyt.

Tiedät ainakin, milloin olet muuttanut. Sen jälkeen tapahtuneet, voitaneen osoittaa muiden tekosiksi. ja luulisi, että taloyhtiön laajakaista toimii vain ko. taloyhtiössä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      53
      887
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      63
      643
    3. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      55
      640
    4. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      43
      562
    5. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      31
      532
    6. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      4
      502
    7. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      32
      498
    8. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      73
      446
    9. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      33
      425
    10. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      37