Passikuva juoksuttaa

eiimmeinenymmärrä

Osaisiko joku avata erikoista ilmiötä. Mistä johtuu, että joku matkustaa passikuvaa varten stadin toiselta laidalta jätkäsaareen asti, kun saman passikuvan saa läheltä muutaman euron erolla lupaverkkoon valmiiksi toimitettuna?

Ilmaiset ämpärit liikuttaa Suomalaisia tunnetusti pitkiä matkoja mutta miksi kukaan ei reagoi itse passin hintaan josta kansalainen voi jättää viranomaiselle muistutuksen.

18

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Passikuva maksaa helposti pari kymppiä. Tämä ei kaikille ole mikään pikkuraha, jotem jos sen saa eurolla voi siinä säästää. Lisäksi kuvat saa mukaan, joten niitä voi käyttää muuhunkin. Tuntuu tyhmältä maksaa kuvista, joita edes ei saa itselleen.

      Minä otin kuvani itse, joten ei maksanut mitään. On muuten älytöntä, että kuva saa olla vain 3 kk vanha vaikka dokumentti on voimassa 5 vuotta (ennen 10v).

      • epäileväinen

        Mistä ne sen valokuvan iän tarkistaa? Poistat kaikki sen kuvan lisätiedot ja tallennat uudelleen, niin siihen tiedostoon tulee uusi aikaleima.


      • Insinööri_1961

        Aha, sinulle pari kymppiä EI ole pikkuraha.
        Minulle taas se nimenomaan ON pikkuraha
        Keski-ikäisenä ja uudehkossa okt:ssa asuvana olen vain iloisesti yllättynyt, jos jokin asia on niin halpa. Olipa se asia sitten passikuva tai joku muu vastaava pikkujuttu.
        Me elämme ilmeisesti aika erilaisessa todellisuudessa. Sinusta en tiedä, mutta minun ei tarvitse venyttää jokaista centtiä ja lompakon pohjaa en ole nähnyt 1980 luvun opiskeluvuosien jälkeen kertaakaan.


      • from.paradise.to.hell
        Insinööri_1961 kirjoitti:

        Aha, sinulle pari kymppiä EI ole pikkuraha.
        Minulle taas se nimenomaan ON pikkuraha
        Keski-ikäisenä ja uudehkossa okt:ssa asuvana olen vain iloisesti yllättynyt, jos jokin asia on niin halpa. Olipa se asia sitten passikuva tai joku muu vastaava pikkujuttu.
        Me elämme ilmeisesti aika erilaisessa todellisuudessa. Sinusta en tiedä, mutta minun ei tarvitse venyttää jokaista centtiä ja lompakon pohjaa en ole nähnyt 1980 luvun opiskeluvuosien jälkeen kertaakaan.

        Minä tiedän miten erilainen todellisuus teillä on koska asuin lapsena omakotitalossa mutta itse en ole aikuisena kyennyt siihen elintasoon vaan vuokralla asun rivitalossa vielä näin 43 vuotiaanakin. Et varmasti pysty käsittämään miten erilainen todellisuus varakkaalla ja köyhällä onkaan jollet sitä itse koe. Varsinkin tällaisena että lapsena olet asunut hyvissä oloissa mutta erinäisistä syistä johtuen et itse kykene aikuisena samaan elintasoon niin olo on kuin olisi karkotettu paratiisista helvettiin!


    • kjhhgfdedf

      Tyhmyys on joskus huipussaan, kun ajetaan autolla liki 10 kilometriä maitolitran vuoksi, vaikka kauppa on nurkalla.
      Monesti halpuuden etsijät maksaa enemmän, kuin lähikaupasta saatava. Matkustetaan kymmeniä kilometrejä, käytetään siihen ainakin puoli päivää, kaydään välillä syömässä ja kahvilla, kun muuten ei jakseta.

    • Nikon_Kamera

      Lupapalvelimelle voi kuvansa lähettää itsekin. Ei maksa mitään. Minä lienen lähettänyt sinne kymmenittäin kuvia vuosien saatossa, kun perhettä on paljon ja aina joku uusimassa passia tai henkilökorttia. Jokainen kuva on kelvannut, joskin aika tarkkana saa olla mittojen kanssa. Kyllä niitä kuvia voi parannellakin, taustaa vaalentaa, paikalliskontrastia lisätä jne kunhan ei ryhdy naamaa liikaa kaunistamaan ja luomia poistamaan.

      • Sorbettit

        Kaiken toki voi tehdä itse.
        Kuinka monella on aikuisten oikeasti ohjelma, intoa, aikaa ja taito rusikoida kuva viranomaisten antamien arvojen ja rajausten sisään.
        Säännöt ovat kuulema tiukkenemassa kasvavien hylkäysten takia.


      • Luopa

        Tästä voi opetella, 7 sivua


      • Sorbettit kirjoitti:

        Kaiken toki voi tehdä itse.
        Kuinka monella on aikuisten oikeasti ohjelma, intoa, aikaa ja taito rusikoida kuva viranomaisten antamien arvojen ja rajausten sisään.
        Säännöt ovat kuulema tiukkenemassa kasvavien hylkäysten takia.

        Ei siinä mitään erityistä ohjelmaa tarvitse.


      • Järkihoi

        Valokuvaajalle kuvankäsittelyohjelma ei ole erityinen, monelle peruskuluttajalle se on yhtä vieras kun laskin valokuvaajalle.


      • Nikon_Kamera
        Järkihoi kirjoitti:

        Valokuvaajalle kuvankäsittelyohjelma ei ole erityinen, monelle peruskuluttajalle se on yhtä vieras kun laskin valokuvaajalle.

        Ja sitten on meitä valokuvaajia joilla on insinööriopintoja taustalla...


    • valistakaaaaa

      Valistakaa hyvät valokuvaaja toverit ystäviänne.
      Jos ilmoituksessa lukee passikuva tai passikuvaus EI automaattisesti tarkoita kuvan toimittamista poliisin lupaverkkoon.

      Eräs elektroniikka ketju tarjoaa kuvauksen eurolla muutaman tunnin ajan. Kuvan saa vain printtinä!!!!
      Se pitää itse skannata ja osata muuttaa viranomaisten antamien ohjeiden mukaan itse osata toimittaa järjestelmään.

      • Kuvan voi toimittaa ihan fyysisestikin. Tällöin tosi dokumentti maksaa neljä euroa enemmän.


      • Insinööri_1961
        okaro kirjoitti:

        Kuvan voi toimittaa ihan fyysisestikin. Tällöin tosi dokumentti maksaa neljä euroa enemmän.

        Että ihan NELJÄ euroa enemmän.
        Annapa osoitteesi niin lähetän sinulle kirjeessä neljä euroa jos se on noin merkittävä asia.


      • Insinööri_1961 kirjoitti:

        Että ihan NELJÄ euroa enemmän.
        Annapa osoitteesi niin lähetän sinulle kirjeessä neljä euroa jos se on noin merkittävä asia.

        Missä minä sanoin, että tuo olisi merkittävä summa? Pointtini nimenomaan oli, ettei se ole, mutta rehellisyyden nimessä mainitsin sen.


    • Peppit
    • Uskomatontavaimitä

      En voi ymmärtää tätä suomalaisten tinkimiskulttuuria ja teesi neuvonantajia.

      • cheapskate

        Menepä jonnekin ulkomaille, torille tai basaareihin tms. niin siellä sitä vasta tingitäänkin. Suomessa ei tingitä juuri mistään milloinkaan. Ehkä pitäisi kun hinnat vaan nousee jatkuvasti joka puolella mutta palkat eivät!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe