Olen nettiriippuvainen, minkä vuoksi en voi pitää nettiliittymällä varustettua puhelinta mukanani enkä varsinkaan kotonani. Muuten kaikki aika menisi netissä roikkuen. Joskus kuitenkin pitää päästä hoitamaan esimerkiksi pankkiasioita netissä. Sen vuoksi olen havainnut seuraavan systeemin toimivaksi:
1.) Mukanani on jatkuvasti halpa perus "mummopuhelin" jossa ei ole nettiliittymää. Pystyn siis juttelemaan ja lähettämään tekstiviestejä kuten kuka tahansa, koska näihin asioihin ei liity addiktio-ongelmaa. Halpa peruspuhelin on myös siitä hyvä, että se on kevyt, akku kestää viikkokausia, eikä sen hajoamista tarvitse erityisemmin varoa.
2.) Minulla on kotonani henkilökohtainen älypuhelin jossa ei ole SIM-korttia. Jos tulee tarve hoitaa pankkiasia, niin käyn naapurissa olevassa baarissa jossa on asiakkaille wifi. En voi kuitenkaan jumittua tuntikausiksi roikkumaan nettiin - viimeistään baarin henkilökunta pitää siitä huolen. Lisäksi baariin siirtymisessä on oma vaivansa, mikä ehkäisee addiktiivista kierrettä.
Kun joku kaverini tulee kylään, niin hän voi tarvittaessa virittää omasta puhelimestaan minullekin hotspotin, jos meidän pitää esim. suunnitella jotain lomareissua netin kautta, tai katsella verkkokaupoista tavaroita. Kaverin läsnäolo ehkäisee addiktiivista käytöstä.
Otan samaisen SIM-kortittoman älypuhelimen tarvittaessa mukaan ulkomaan reissulle; minulla on siinä offline-karttasovellus jonka avulla voin suunnistaa vieraassa ympäristössä. Puhelin toimii myös kamerana. On kuitenkin ihanaa olla sosiaalisen median ja muun addiktiivisen paskan ulottumattomissa, ilman SIM-korttia.
3.) Töissä minulla on SIM-kortilla varustettu työnantajan kustantama älypuhelin. Sen avulla voin rajattomasti hoitaa ihan kaiken työhön liittyvän arkisin. Työpaikalla nettiriippuvuus ei muodostu ongelmaksi, koska työyhteisön läsnäolo estää addiktioihin uppoutumisen. Kuitenkin työpäivän päätteeksi jätän aina tämän puhelimen töihin, jotta olen illalla vapaa netin houkutuksista.
Suosittelen tämän tyylistä järjestelyä muillekin jotka kokevat netin liian addiktoivaksi. Olen elänyt itse näin jo muutaman vuoden, ja vaikutukset onnellisuuteen ovat olleet huomattavia. Kotini on nykyään vapaa kaikenlaisista someraivoista ja kohuista, ja olo on muutenkin levollinen!
Kolmen puhelimen taktiikka!
Nettiaddikti
0
226
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882