Käytetystä VW Golfista tuli riesa

"Käytetystä VW Golfista tuli riesa: Häiriövalo loisti itsepintaisesti – paljastui vikojen suma

Vantaalaisen autofirman myymästä Volkswagen Golf Variantista tuli ostajalleen riesa, sillä jo kolmen viikon kuluttua auton hankinnasta aloitti häiriövalo mittaristossa tanssinsa.
Valo paloi satunnaisesti reilun kahden kuukauden ajan, minkä jälkeen valo ei enää sammunut. Autosta löytyi useita vikakoodeja.

Turboahdin ja jakoketju vaihdettiin. Näin häiriövalo poistui ensimmäisen kerran pitkiin aikoihin.

Autolla oli ajettu vajaat kahdeksan vuotta. Mittarissa oli ostohetkellä 100 000 kilometriä. Auto maksoi lähes 12 000 euroa kesällä 2015.

Kuluttajariitalautakunnalle annetun selvityksen mukaan autosta uusittiin ahtimen kiertoilmaventtiili, kaasuläppäkotelo, läppien tunnistin ja aktiivihiilisäiliön venttiili. Imusarjan kanavat puhdistettiin ja paineanturijohdinsarja kunnostettiin.

Korjauskustannukset tekivät 3 460 euroa. Summasta autoliike hyvitti 1 465 euroa ja asiakas maksoi loput.

Asiakas vaati autoliikkeeltä 1 995 euron lisäkorvausta. Hänen näkemyksensä oli, että auton moottorin olisi pitänyt kestää 250 000 kilometriä. Häiriövalo syttyi kuuden kuukauden virhevastuulain määrittämänä aikana.

Kuluttajariitalautakunta toteaa, että käytetyn auton korjaaminen ei osoita, että autossa olisi virhe.
Lue myös: Some toimii kuluttajariitalautakunnan eduksi.
Lautakunta kuitenkin totesi, että turboahdin ja jakoketju kestävät tavanomaisesti käytettynä pidempään kuin tässä tapauksessa oli käynyt, joten auto oli rikkoutunut ennenaikaisesti.

Lautakunta suositti yksimielisesti, että liike maksaa maksamiensa hyvitysten päälle vielä 450 euron vahingonkorvauksen.

Osa 8/10. Juttusarjassa käsitellään Kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja autokauppariidoissa.

Lue alla olevista linkeistä sarjan aiemmat tapaukset."

https://www.is.fi/autot/art-2000005574504.html
1
Ilmoita

onhan tuo jos 100tkm päästy että volsku temppuilee.harvinainen että nuinki paljon kestäny ennenkuin vikoja.
1
Ilmoita
Niin tuli omastakin golffi vokkelosta aikoinaan. Joka kerta kun vaihdoit öljyt niin turbo piti vaihtaa. Ekan maksoi liike, toinen maksettiin puoliksi ja kolmas itse. Omasta pussista maksamisen jälkeen pistin uudella turbolla vaihtoon ja en ole katunut.
Ihmettelenkin miksi ihmiset ostaa kyseisen valmistajan kulkineita vielä!
Itse en oo koko konsernin kulkineisiin sekaantunut enää... valmistusmaa pysyi silti samana.
1
Ilmoita
Kyllöä me köyhimmät luovumma VW tuotteesta kun seuraavaa autoa vaihamma
muutenkin kallista ja viat pahimmat
1
Ilmoita
Onkin varmasti ainoa auto jossa noista valoista on harmia ja ainut automerkkikin.
1 VASTAUS:
sama auto on myös audi,skoda ja seat

https://yle.fi/uutiset/3-8002604

köyhät riitelee areenalla :)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17021.0
+Lisää kommentti
Osta Toyota.
1
Ilmoita
meillä ollut vw golf samanlainen riesa. ensimmäinen jakoketju katkesi 34tkm ajettuna eli hiukan ensimmäisen öljynvaihdon jälkeen, turboahdin oli väljä 40tkm ajettuna ja alkoi vuotamaan öljyä pakoputkeen. vikavalot paloi ennen sitä lähes joka viikko ja vikavalojen palaessa ei suostunut edes käynnistymään jos erehtyi sammuttamaan. hirveästi kului rahaa vikojen korjaamiseen. kerta kokeilu riitti vw romuja meidän perheessä.
0 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
jakoketju tullut tiensä päähän? hei tota.... jakoketjuhan on ikuinen, siis moottorin kestoiän jakoketju kestää, ei sitä tarvitse vaihtaa. itselläni oli nissan almera ja jakopää ketjulla, ajoin sillä 429tkm eikä jakoketjua vaihdettu. kehräsi täysin virheettömästi kuin kissa. mikä volkkaria vaivaa kun ei osaa perus moottoria tehdä? onko halpuutus mennyt liian pitkälle? ei kannata kiinalaiselta nyrkkipajalta niitä ketjuja tilata kun taitaa olla jotain polkupyörän ketjuja.
1
Ilmoita
Tuokin juttu vain vahvistaa että VW on aina mustapekka käytettynä - tosin uuttakin voi joutua käyttämään takuuhuollossa 10 kertaa vuodessa.
1
Ilmoita
Kuulemma japanilaisia ketjuja. Ilmeisesti Koben metalliseosta.
1 VASTAUS:
Varma tieto: VW:n jakopäänketjut tehdään Mersujen ruosteisista romupelleistä. Kierrätys kun on päivän sana you know....
+Lisää kommentti
Tehdäänkö volkkaritkin vanhoista Esson öljykannupelleistä kuten Skodat? Kaameita rimpuloita kaikki .
1
Ilmoita
Kauppalehdessä luki että TDI porukka on löysässä hirressä
autojen arva laskee ja ostajaomistaja isse maksaa 3000e katalysaattorin
1
Ilmoita

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

1
Ilmoita

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Riesa= VW,skoda,seat tai audi
Ilmoita

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Oman Golfini eka ahdin hajosi 40 tuhannessa, reistattuaan sitä ennen lähes uudesta. Toisella (onneksi meni takuuseen) ajeltiin aina 90 tuhanteen saakka, kunnes sekin hajosi, syöttäen öljyt ja siipipyöränmurut imusarjaan. Kolmannesta riitelyn jälkeen maksoin 1600. Seuraavana päivänä auto lähti vaihtoon, eikä tuota Meksikon lahjaa ihmiskunnalle, ilmesty pihaani enää koskaan.
1 VASTAUS:
Täyden hinnan olet maksanut turbosta jos 1600e maksoit. Oikeastaan liikaa maksoit. Eli ei kannattanut riidellä. Volkkarillakaan ei ole omia turboja, vaan käyttää samoja, mitä muutkin merkit. Eikä noilla tehoilla mitkään hirmuiset ahtopaineetkaan ole. Onko sammutettu turbo punaisena hehkuen tms? Muillakin merkeillä huoltovälit kuitenkin 20-30tkm, eikä joudu vaihtamaan kun +150 tkm.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Käytetystä VW Golfista tuli riesa

"Käytetystä VW Golfista tuli riesa: Häiriövalo loisti itsepintaisesti – paljastui vikojen suma

Vantaalaisen autofirman myymästä Volkswagen Golf Variantista tuli ostajalleen riesa, sillä jo kolmen viikon kuluttua auton hankinnasta aloitti häiriövalo mittaristossa tanssinsa.
Valo paloi satunnaisesti reilun kahden kuukauden ajan, minkä jälkeen valo ei enää sammunut. Autosta löytyi useita vikakoodeja.

Turboahdin ja jakoketju vaihdettiin. Näin häiriövalo poistui ensimmäisen kerran pitkiin aikoihin.

Autolla oli ajettu vajaat kahdeksan vuotta. Mittarissa oli ostohetkellä 100 000 kilometriä. Auto maksoi lähes 12 000 euroa kesällä 2015.

Kuluttajariitalautakunnalle annetun selvityksen mukaan autosta uusittiin ahtimen kiertoilmaventtiili, kaasuläppäkotelo, läppien tunnistin ja aktiivihiilisäiliön venttiili. Imusarjan kanavat puhdistettiin ja paineanturijohdinsarja kunnostettiin.

Korjauskustannukset tekivät 3 460 euroa. Summasta autoliike hyvitti 1 465 euroa ja asiakas maksoi loput.

Asiakas vaati autoliikkeeltä 1 995 euron lisäkorvausta. Hänen näkemyksensä oli, että auton moottorin olisi pitänyt kestää 250 000 kilometriä. Häiriövalo syttyi kuuden kuukauden virhevastuulain määrittämänä aikana.

Kuluttajariitalautakunta toteaa, että käytetyn auton korjaaminen ei osoita, että autossa olisi virhe.
Lue myös: Some toimii kuluttajariitalautakunnan eduksi.
Lautakunta kuitenkin totesi, että turboahdin ja jakoketju kestävät tavanomaisesti käytettynä pidempään kuin tässä tapauksessa oli käynyt, joten auto oli rikkoutunut ennenaikaisesti.

Lautakunta suositti yksimielisesti, että liike maksaa maksamiensa hyvitysten päälle vielä 450 euron vahingonkorvauksen.

Osa 8/10. Juttusarjassa käsitellään Kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja autokauppariidoissa.

Lue alla olevista linkeistä sarjan aiemmat tapaukset."

https://www.is.fi/autot/art-2000005574504.html

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta