Rietas nimi

onko totta?

Onko totta että Pillu on yleinen naisen etunimi Virossa. Tietävätkö ne Pillut mitä niiden nimi on suomeksi, ja jos tietävät, piittaavatko siitä? Mitä vanhempansa lienevät ajatelleet nimeä antaessaan! Olisi noloa jos vaimon nimi olisi Pillu. Toisalta se tuntuisi aika houkuttelevalta. Ranskassa lienee aika yleinen sukunimenä.

11

5314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merileik

minu arust on sul vedanud et sull ei ole mõni vastik hüüdnimi. Ühel mu sõbral on olnud 2 klassist saati hüüdnimi pillu. Nii aasta hiljem hakkati kutsuma teda tilluks. ja see on kestnud juba 7 aastat

• Pillu Kulli

Pillu on sukunimi Eestissä, kuin myös Kulli.

• Sobruslinna

Nimi lienee Pille ?

• pillu ja kulli?

Jos et tosiaan tiedä mitä pillu ja kulli tarkoittaa suomeksi, niin olisi ehkä syytä ottaa asioista selvää. Näin suomalaisena kyllä naurattaa jos kuulee että jonkun nimi on pillu tai kulli. Kyllä nyt Eestiläiset, ei millään pahalla, mutta teillä on kyllä vallan hauska kieli.

• pete
        pillu ja kulli? kirjoitti:

Jos et tosiaan tiedä mitä pillu ja kulli tarkoittaa suomeksi, niin olisi ehkä syytä ottaa asioista selvää. Näin suomalaisena kyllä naurattaa jos kuulee että jonkun nimi on pillu tai kulli. Kyllä nyt Eestiläiset, ei millään pahalla, mutta teillä on kyllä vallan hauska kieli.

minua siis naurata kutsumanimi Pete, yksi jätkä kerran sanoi että hän on kiva ja hänellä on paras nimi, joo meillä siis Pete tarkoitta sitä homoa, niin sanoin hänelle sitä, ei enää minun kuullessa sanonut, että hänellä olisi paras nimi. toiseksi yleinen nimi on Suvi Suomessa, meillä see tarkoitta kesä, en varma laittasi omalle lapselle nimeksi kesä.

• memme
        pete kirjoitti:

minua siis naurata kutsumanimi Pete, yksi jätkä kerran sanoi että hän on kiva ja hänellä on paras nimi, joo meillä siis Pete tarkoitta sitä homoa, niin sanoin hänelle sitä, ei enää minun kuullessa sanonut, että hänellä olisi paras nimi. toiseksi yleinen nimi on Suvi Suomessa, meillä see tarkoitta kesä, en varma laittasi omalle lapselle nimeksi kesä.

Suomessa suvi tarkoittaa ihan samaa kuin eesti keeles. Mitä vikaa on kesässä? Ma ei saa aru.

• peikko

Ranskasta löytyy autokauppa; Pillu`s Second Hand

• kuullut

Virossa naisen nimenä Pillua, mutta usein on nainen nimeltään Pille tullut vastaan. Sen sijaan Varblan ja Töstamaan välillä on kylä, minkä nimi on Kulli.

• Ullekas

Ei Eestissä ole sellaista naisennimeä. Pille on naisen nimi eikä mikään pillu. Sitä paitsi ei sukunimenäkään ole käytössä kulli vaan kull.
      Jättäkää rivot ajatuksenne omaan tietoon.

• Silverman

Kunagi aastaid tagasi oli mingis eesti autoajakirjas pilt Soome juhilubadest, ja nimi peal Kari Munne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      331
      7179
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4388
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3175
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2987
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1826
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      216
      1773
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1587
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1448
    Aihe