käden ojennus

jeesustelija-

Hei vaan kaikki jehovan todistajat.
Tässä on käteni johon voitte tarttua.
Tällä kertaa ei väännetä oppikysymyksistä eikä käytännöistä , kuka on oikeassa kuka väärässä vaan nyt on eri meininki.
Tässä puhuu yksilö yksilölle, ihminen ihmiselle.
Ollaanko siis kavereita?

20

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Ollaanko siis kavereita?"
      Ei vastauksia.
      Taitavat tykätä riitelystä.

• Pullaulla

Ei.
        Lahkon mainosvaltuutettu ei ole vielä kerennyt saamaan vastausohjetta pääkonttoristaan

• uhuku

Mutta Turusen One Wayn valtuutettu oli sitäkin nopeampi, kuten tavallista.

• ihantosi

Aloittaja voi mennä valtakunnansalille tai torille etsimään todistuskärryjä. Siellä voi saada tosi ystäviä.

• tosiystäviäkö

Alkavatko valtakunnansalilta löytyneet tosi ystävät vältellä, jos heidän kanssaan on eri mieltä uskonasioista?

• Otsarypyksi

Perinteisesti lahkolaiselle on annettu tiedoksi valtakunnansalilla, että erimieliseen ei saa hukata aikaa, koska loppu on niin pian.
        Tuohon fraasiin ja rientoon sitten tulisi erimielisenkin muuttua ja sopeutua. Loppu on pian.

• ihantosi
        tosiystäviäkö kirjoitti:

Alkavatko valtakunnansalilta löytyneet tosi ystävät vältellä, jos heidän kanssaan on eri mieltä uskonasioista?

Eivät ala, keskustele vaan, näin asiat selviävät.

• Sääntöjenmukaan

Oikeasti, jos lahkolaisen kanssa on eri mieltä, niin on sillä tavalla,
        että kun lahkolaisella on vain vartiotornin sisältöä mielenä ja vartiotorni sanoo sen ainoaksi oikeaksi totuudeksi
        ja vartiotorni sanoo että lahkotoveri ("tosi ystävä" on lahkolaistoveri, muu henkilö voi hyödyllinen kenttätyöraporttiin kirjattavan ajan värväämisajan käytön kannalta) on käräytettävä vanhimmalle ajattelurikoksesta, vartiotornin epäilemisestä,
        niin lahkolainen joutuu käräytetyksi ja seurauksena sitten se mökötystuomio.

• ihmeellinenluonto

Eikö olisi jo aika lopettaa toivoton touhusi. Kirjoittelusi ei ole järkevän ihmisen touhua. Kuka ottaa kirjoittelusi tosissaan. Vaikuttaa epätoivoiselta. Pääsisit itsekin jo rauhaan. Kaikki energiasi menee toisten vihaamiseen. Olisi mukava lukea muidenkin kirjoittamista. Tympäisee jatkuvat toistosi.
        Olisi mielenkiintoisenpaa keskustella esimerkiksi luomisesta ja siihen liittyvistä asioista. Luonnon ihmeistä ja kaikkeuden ihmeellisyyksistä, eikä törmätä jatkuvasti tyhjänpäiväiväiseen ihmisten vikojen kaiveluun.
        Onko oma elämäsi kaiken arvostelun ulkopuolella?

• Loiskeleena

"aika lopettaa toivoton touhusi..."
        -Onpas sinulla siinä paljon adjektiiveja taivuttelussasi.
        Mutta mikset pysy foorumin aiheessa ?
        Minusta nimim. Sääntöjenmukaan on oikeassa.
        Vartiotorni on lahkon ainoa totuus.
        Kuten kun Room. 13 esivallat olivat v:een 1929 maallisia, vuosina 1929 - 1962 taivaallisia, ja vuodesta 1962 taas maallisia, niin kulloinkin erimieltä oleva sai mökötystuomion.
        Ja kun vartiotorniuskonto sitten on tullut eri mieltä olleen kanssa samalle mielelle, ei mökötystuomiota peruuteta, anteeksipyynnöstä puhumattakaan.

"Olisi mielenkiintoisenpaa keskustella esimerkiksi luomisesta"
        -Niin, kun lahko jakaa, pirstoo jumaluuden, opettaa että Pyhä Henki olisi vain "voima", niin jurui luomiskertomuksessa voi todeta, että kun Jumala tekee, niin se tapahtuu ilman "voimaa" siten kuin vartiotorniuskonto selittää.
        Kuten: "Tulkoon valkeus" - ja valkeus tuli.
        Mutta miksi lahkojehova loi metson ja teeren eri lajeiksi, jotka kuitenkin risteytyvät ?
        Kun luontoa katsoo Jehovan luomuksena, rukoillen ymmärrystä, niin tuonkin selittää Jehovan viisas luonnon evoluutio.

"tyhjänpäiväiväiseen ihmisten vikojen kaiveluun. "
        -Luehan sieltä vartiotornistasi. Se sanoo olevansa jehoovansa kanava. Kirjoita sinne ja oikaise että ihmisten vikoja kirjoittavat esiin.

• eiksvain

Niin sinun mielestäsi, mutta ei monen muun. Saahan sitä väittää mitä tahansa.

• tottatotta100

Kyllä Jumala käytti henkeään luomisessa. Eikös sinun lahkosi ole pirstonut jumaluuden kolmeen osaan? On kuitenkin yksi tosi Jumala Raamatun mukaan.

• vieläkö_ystäviä
        ihantosi kirjoitti:

Eivät ala, keskustele vaan, näin asiat selviävät.

Entäpä jos osoittaa Jehovan todistajien olevan väärässä jossain asiassa?

• Toiputin

tottatotta100 26.2.2018 23:38

"Kyllä Jumala käytti henkeään luomisessa"
      -Raamattu sanoo että Jumala on Henki, Pyhä Henki.

" Eikös sinun lahkosi ole pirstonut jumaluuden kolmeen osaan?"
      Kun Jeesus ilmoitetaan Jumalaksi, Joh. 1:1, niin asia on myös ilmaistava, että Jumala puhuu Jeesuksen kautta.

" On kuitenkin yksi tosi Jumala Raamatun mukaan "
      2 Korintt. 5:19 "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa"

jk monelleko todistajalle sinä juuri nyt tavatessasi mökötät ?
      Entä lahkon ulkopuoliselle ?

• makkaratiski

Ainakin minulle, ex-jt:lle.
        Kaupassa on makkaratiski jossa myy lihava jehovantodistajanainen. Voi sitä läskin määrää!
        Jos menen siihen tiskille ostamaan jotain, hän ei sano päivää vaikka minä sanon. Hän laittaa naamansa turparullalle ja katsoo rumasti kun otan maistiaisia.
        Kun olen ostokseni tehnyt ei hän tietenkään sano: "näkemiin" vaikka minä sanon.
        Näin toimii oikea jehovantodistaja. He vihaavat ihmisiä, joita me exätkin olemme.

• Outojuttu

Mun vaimo on Jehovan todistaja ja on töissä vaateliikkeessä.
        Jos sinne tulee ex-jt asiakkaaksi, hän menee palvelemaan iloisesti tervehtien ja on ystävällinen häntä kohtaan niinkuin kaikkia muitakin kohtaan, sanoo heippa ja ehkä antaa alennustakin.

Mutta onhan heitä moneksi, vaikka itse en ole JT niin olen kuitenkin tyytyväinen että vaimoni on normaali eikä mikään fanaatikko.

• einiinkäänoutoa
        Outojuttu kirjoitti:

Jos sinne tulee ex-jt asiakkaaksi, hän menee palvelemaan iloisesti tervehtien ja on ystävällinen häntä kohtaan niinkuin kaikkia muitakin kohtaan, sanoo heippa ja ehkä antaa alennustakin.

Mutta onhan heitä moneksi, vaikka itse en ole JT niin olen kuitenkin tyytyväinen että vaimoni on normaali eikä mikään fanaatikko.

Karttamisesta on joitakin poikkeuksia, esim. asiakaspalvelutilanteet ja työkavereiden kanssa tapahtuva työhön liittyvä kanssakäyminen voidaan hoitaa jotakuinkin normaalisti. Vaikka ei Raamattu tällaisia poikkeuksia mainitse.

• makkaratiski
        Outojuttu kirjoitti:

Onneksi minäkin olen nykyään ihan normaali. tervehdin Jehovan todistaja makkaramyyjä jatkossakin.
        Mutta karjumaan ei mulle rupea. Sitten haen pomon.

• Reijaana

tottatotta100 26.2.2018 23:38

" Eikös sinun lahkosi ole pirstonut jumaluuden kolmeen osaan? "
      -Tuossa on yksi lahkon erikoisuus jota havoin tiedetään.

Vartiotorni, paitsi että se opettaa vartiotorniuskonnon, opettaa myös kristinopin, omana versionaan, jota vastaan tulisi todistajain hyökätä, etsittyään sellaisia värvättäviä jotka eivät ole yksityiskohdista niin perillä.
      Kun vartiotorni opettaa, että kristitty puhuessaan kolminaisuudesta tarkoittaa että kristityllä on kolme erillistä jumalaa, niin se on todistajalle sellainen totuus, jota ei kristitty saisi muuksi selittää, koska vartiotorni tietää kaiken, ei vaikka krsititty näyttäisi Raamatusta, niin todistaja sanoo, että kristitty ei tunne omaa uskontoaan.

5 Moos 6: 4. Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
      Joh. 1:1 "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala"
      -Tuo "Sana oli Jumala" elikkä Jeesus oli Jumala ei tarkoita erillistä Jumalaa, vaan että Jeesuksessa puhui Jumala, sama 5 Moos 6:4.
      Tästä on kysymys kristitylle. Mutta vartiotorni opettaa että siinä olisi kristitylle toinen jumala (vartiotorni väärentää Joh. 1:1 Jumalan pienelle alkukirjaimelle, tehden siis epäjumalan).

Pyhä Henki puolestaan, niin, Jumala on vailla kroppaa, siis Henki, ja kun on Jumala, on Pyhä, eli Pyhä Henki.

Pyhä Henki Persoonana tulee esiin esim. Joh 14: 26 " Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut"

• jeesustelija-

Alkaa tuo käsi pikkuhiljaa puutua....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      119
      4595
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      27
      3334
    3. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      20
      3205
    4. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      45
      2963
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      120
      2797
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      49
      2797
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      18
      2580
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2305
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2125
    10. Vornanen ja oulainen

Voi voi Ville mihin sekaannuit🥶
      Oulainen
      7
      1991
    Aihe