Mulla on FreeBSD koneessa NFS-jako, mutta en pääse siihen Ubuntu koneesta kiinni, muuten kuin chmod 777 siihen jaettuun hakemistoon. Miten saisin Ubuntun käyttäjän sen hakemiston omistajaksi kun kummassakin koneessa on "omat käyttäjät" vaikka ovatkin samannimisiä?
NFS ja autentikointi?
4
336
Vastaukset
- Debianisti
Tee tiedosto
/etc/modprobe.d/nfs.conf
ja laita sisällöksi
options nfsd nfs4_disable_idmapping=0
Jotenkin näin se taisi mennä.- Debianisti
Taisi jäädä yksi d pois. Siis
/etc/modprobe.d/nfsd.conf - 4f5td6sy3u8i9
Mitenhän tämä tehdään FreeBSD:ssä?
Mulla on:
nfsv4_server_enable="YES"
nfsuserd_enable="YES"
/etc/rc.conf -tiedostossa. - hoituu_kyllä
En ole tätä toteuttanut, mutta "man exports" antoi osviittaa netgroup:sta. Eli jos squashing ei ole mahdollinen, niin sitten voi perustaa netgroupsin, esimerkki antaa trusted netgroup:lle rw-oikeudet /usr hakemistoon NFS-jaon yli:
/usr *.local.domain(ro) @trusted(rw)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt444746Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.562595Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391044Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611015Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh71984- 119935
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok71904- 137845
- 48820
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,51788