Mitä lihavempi, sen nälkäisempi??

nälkäinenn

Oon tässä viime puolen vuoden aikana lihonnut n.5kg ja nyt tuntuu että mulla on KOKO AJAN nälkä. Onko mun keho tottunut liikaan ruokaan vai johtuuko tää siitä että kehoa pitää ikäänkuin ruokkia enemmän että nälkä lähtee? Vielä viime vuonna laihduttaminen oli mulle helppoa, ei ollut paljonkaan nälkä. Söin ihan normaalisti, ennen kuin masennusjakso iski tuossa syksyllä ja sen takia lihoin kuin söin paljon roskaruokaa ja join alkoholia monta viikkoa putkeen. Mun keho ei oo koskaan ennen ollut tällänen. Mistä tää nälkä nyt johtuu? Onko teillä muilla nälkä kasvanut kun ootte lihonnut?

7

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vhhapua

      Koita VHH, Veijo P osaa kertoa lisää.

    • Silloin kun ruoka tuntuu maistuvan, paino kohoavan, oon herännyt aamuisin hirveeseen nälkään. Se on outoa, herätä nälkään?? Oma traditioni silloin kun oon ollut hoikempi. Sitruunavesi, joko lämpösenä kuivatun inkiväärin, hunajan kera. Tai s it vaan ihan semmosenaan sitruuna plus vesi. Kurlutus vedellä ettei hampaille käy huonosti.

      Vihreetä teetä myös juon usein mut silloin on pakko ottaa jotain alle. Oon niitä joille tulee huono olo jos juo vihreetä teetä tyhjään mahaan. Eli siis kananmunia keitettynä tai paistettuna. Näkkileipää.. vatsa toimii silloin joka aamu. Ja jos vielä kahvia sen jälkeen niin ..noin kilo putoaa sinne pönttöön jossain vaiheessa.

      Maustamaton jugurtti Kauraleseillä. Käyhän noi muutkin leseet. Ihmisen pitäs juoda paljon nesteitä. Ja ennen ruokailua lasi vettä. Ei tuu syötyä niin paljon. Mahaa on turha täyttää liikaa kiinteällä kun nesteet ajaa saman asian.

      Mulle litra appelsiinimehua tarkoittaa 4-5 litraa juomaa. Puoltoista tuntia liikkumista.. päivässä.. eli noin 10 kilometrii. No ei nyt tietty ihan joka päivä.. ja jos on töissä niin eri asia. Näillä liikutaan 62-67 kilon väliä. Kun paino oli 73.. se oli herätys.. ja tyttöystävä pottuili oonko raskaana..höh. paino keräänty just tuohon keskivartalolle.

      • IsotVaipat

        Norsu sieltä on tulossa. Kärsä näkyy jo.


      • nälkäinenn

        Eli siis nesteitä pitäis tankata niin nälkä lähtee? Enpä tiedä meniskö monta litraa appelsiinimehua alas, sokeriahan siinä on ihan rutosti.


      • nälkäinenn kirjoitti:

        Eli siis nesteitä pitäis tankata niin nälkä lähtee? Enpä tiedä meniskö monta litraa appelsiinimehua alas, sokeriahan siinä on ihan rutosti.

        Ihmisen kun pitäisi juoda paljon nesteitä, tuskin pelkkää vettä monta litraa. Pelkkä vesi monta litraa on paha keholle.
        Tarkoitin tuolla mehulla sitä, että saan laimennettuna litrasta makeaa sokeripitoista mehua noin 4 litraa sopivan makeaa juomaa. Missä ei ole sitten liikaa sokeria. Ihminenhän on suuremmaksi osaksi vettä. Ja täyttäähän se neste. Juo lasin vettä esim ennen ruokailua.

        Keitot ovat myös hyviä. Täyttäviä ruokia. Tietty pitää olla paljon muutakin. Mutta noin se paino pysyy ainakin itsellä paremmin hallinnassa.


      • nälkäinenn
        uunounelmaerakko kirjoitti:

        Ihmisen kun pitäisi juoda paljon nesteitä, tuskin pelkkää vettä monta litraa. Pelkkä vesi monta litraa on paha keholle.
        Tarkoitin tuolla mehulla sitä, että saan laimennettuna litrasta makeaa sokeripitoista mehua noin 4 litraa sopivan makeaa juomaa. Missä ei ole sitten liikaa sokeria. Ihminenhän on suuremmaksi osaksi vettä. Ja täyttäähän se neste. Juo lasin vettä esim ennen ruokailua.

        Keitot ovat myös hyviä. Täyttäviä ruokia. Tietty pitää olla paljon muutakin. Mutta noin se paino pysyy ainakin itsellä paremmin hallinnassa.

        Ai siis että lantraat litrasta enemmän mehua, onko se vielä hyvänmakuista sitten? Ostin itse kivennäisvettä, niitä on eri makuisia nii voi vaihella. Ja se happo siinä "täyttää" sitten vähä paremmin kuin normaalisti.


      • nälkäinenn kirjoitti:

        Ai siis että lantraat litrasta enemmän mehua, onko se vielä hyvänmakuista sitten? Ostin itse kivennäisvettä, niitä on eri makuisia nii voi vaihella. Ja se happo siinä "täyttää" sitten vähä paremmin kuin normaalisti.

        Joo normaali halpa appelsiinimehu sellaisenaan on kauhean makeaa. Joten helposti voi lantrata sitä veteen eikä tarvitse niitä vielä makeampia mehutiivisteitä ostella. Ne vasta kauhealta maistuvatkin. Toki juon muitakin juomia ihan normaalisti mutta hyvää vatsantäytettä ettei tartte aina niin paljoa syödä. Siis vaikkapa ennen ateriaa otettuna.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      3985
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3062
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      3020
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2848
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2794
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2525
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      304
      2444
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      226
      2117
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1997
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1967
    Aihe