Kangaskartano Viitasaari

naana52

Onko kenelläkään kokemusta paikasta ? :) <3

66

9659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovasti odotan vastauksia ..:)

    • orpokotikartano

      Ap:lle kerran joutunut sinne ja toista kertaa en mee.

      • Minä menisin jos olisi tarvetta! Ihan eri paikka kuin nämä kirjoitukset antaa ymmärtää.


      • Anonyymi
        Spekkis kirjoitti:

        Minä menisin jos olisi tarvetta! Ihan eri paikka kuin nämä kirjoitukset antaa ymmärtää.

        Kyllä kirjoitukset antaa oikein ymmärtää.


    • Tyytymätön

      En suosittele menemään koko paikka on täysin luokaton ja omistajat ylimielisiä joita kiinnostaa vaan raha.

      • Anonyymi

        Itse olen ollut kaksi kertaa Kangaskartanossa alkoholiriippuvuuden vuoksi. Minulla on ainoastaan positiivisia kokemuksia. Henkilökunta on suhtautunut hienosti sopeuttaen jokaisen kuntoutuksessa olevan tilanteen olosuhteisiin. Itse ainakin sain käydä kuntosalilla, lenkillä, luonnossa, uimassa yms aina kun halusin, kunhan osallistuin päivän ohjelmaan. Kaarina porukoineen aivan ihana. Kiitos Kaarina, Sami, Paula, Tuomo ja Esakin😊 Terveisin Marjaana


      • Anonyymi

        Osa siellä hoitajista on vanhoja subu narkkeja.. Mistä sitä tietää,


      • Anonyymi

        Paska haisee pihalla ja on täysin paska nistien paikka... Vittu siellä vaan simputetaan ihmistä ja ruokaa saa vaan annoksina... Ei voi valita mitä haluaa.... Täysin rahastuspaikka vailla ammattitaitoista henkilökuntaa ja itse Sami Karjalainen on omistaja ja täysin ammattitaidoton paska tyyppi. En suosittele kenellekään tuota paikkaa... Hyi kauhia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paska haisee pihalla ja on täysin paska nistien paikka... Vittu siellä vaan simputetaan ihmistä ja ruokaa saa vaan annoksina... Ei voi valita mitä haluaa.... Täysin rahastuspaikka vailla ammattitaitoista henkilökuntaa ja itse Sami Karjalainen on omistaja ja täysin ammattitaidoton paska tyyppi. En suosittele kenellekään tuota paikkaa... Hyi kauhia...

        Jos kyseessä on kodinomainen yhteisö, jossa kokkaillaankin yhdessä, niin kyllä luulisi että ruokaa olisi riittävästi ja itse saisi valita mitä syö ja ottaako lisää ym. Ruoka on tärkeää erityisesti toipuvalle.


      • Anonyymi

        Tämmöistä ei ole nyt tapahtunut omistajaa ei edes näy kuin jos tuo jonkun tänne uuden asiakkaan nyt ollut kaikki ok voi olla että tuolloin on paikkaa paranneltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa siellä hoitajista on vanhoja subu narkkeja.. Mistä sitä tietää,

        Ei ole ja sehän vain olisi hyvä jos omakohtaista tietoa nyt ovat kyllä vain hoitajia kaipaisi kokemus asian tuntijaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ja sehän vain olisi hyvä jos omakohtaista tietoa nyt ovat kyllä vain hoitajia kaipaisi kokemus asian tuntijaa

        Kokemusasiantuntijuus hyvä, mutta omaa raittiutta pitää olla takana pitkästi ja kokemusasiantuntijan oma pakka kasassa. Ei ole ammattimaista ottaa pari kuukautta kuivilla ollutta käyttäjää ”kokemusasiantuntijaksi”.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ollut kaksi kertaa Kangaskartanossa alkoholiriippuvuuden vuoksi. Minulla on ainoastaan positiivisia kokemuksia. Henkilökunta on suhtautunut hienosti sopeuttaen jokaisen kuntoutuksessa olevan tilanteen olosuhteisiin. Itse ainakin sain käydä kuntosalilla, lenkillä, luonnossa, uimassa yms aina kun halusin, kunhan osallistuin päivän ohjelmaan. Kaarina porukoineen aivan ihana. Kiitos Kaarina, Sami, Paula, Tuomo ja Esakin😊 Terveisin Marjaana

        Mukavaa kuulla että joku muukin tykkäsi paikasta. Kun tämä vuonna kävin asukkaat oli hyviä tyyppejä,osattiin pitää toisist huolta ja vetämään yhtä köyttä. 15 henkilön yhteisö jossa ollaan sosiaalisessa kanssakäymisessä joka päivä ni on vähän pakko,ja miksi ei. Ohjaajat oli tiiviisti yhteydessä asukkaisiin pienillä palavereillä ja muilla tavoin,tällain ollut ajantasalla ko henkilöstä. Henkilökunta mukavaa,kohteli asukkaita tasavertaisesti ja olivat ymmärtäväisiä (ja pitkäpinnasia). Minulle luennot joita ohjaajat pitivät olivat hyödyllisiä suunnattu kutoutujalle ja mielenkiintoisia. Sain napattua muutama työkalu joka ollu apuna minulle raittiina pysymisestä. Iso plussa paikalle myös siitä että saa ottaa kotieläimiä mukaan kuntoutukseen. Mikä on tärkeää itse kuntoutukseen keskittymisen kannalta. Asukkaiden kesken oli lämmin tunnelma yhteisönä .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos kyseessä on kodinomainen yhteisö, jossa kokkaillaankin yhdessä, niin kyllä luulisi että ruokaa olisi riittävästi ja itse saisi valita mitä syö ja ottaako lisää ym. Ruoka on tärkeää erityisesti toipuvalle.

        Kyllä siellä pärjäsi jos kävi syömässä sillo kun oli ruoka aika. Kaupasta on voinu ostaa itelle ilta mässyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa siellä hoitajista on vanhoja subu narkkeja.. Mistä sitä tietää,

        Nehän ne on oikeesti parhaita hoitajia. Tietävät mitä puhuvat ja pystyvät omaksumaan asiakkaan olot ja tarpeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ja sehän vain olisi hyvä jos omakohtaista tietoa nyt ovat kyllä vain hoitajia kaipaisi kokemus asian tuntijaa

        Olen valmis tulemaan jos palkasta ja asunnosta sovitaan. Teillä on siellä kyllä mun yhteystiedot t.petri k. j.koski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paska haisee pihalla ja on täysin paska nistien paikka... Vittu siellä vaan simputetaan ihmistä ja ruokaa saa vaan annoksina... Ei voi valita mitä haluaa.... Täysin rahastuspaikka vailla ammattitaitoista henkilökuntaa ja itse Sami Karjalainen on omistaja ja täysin ammattitaidoton paska tyyppi. En suosittele kenellekään tuota paikkaa... Hyi kauhia...

        No tuo on kyllä vähän huono, jos ruokaa säännöstellään. Ravitsemus on kumminkin aika tärkeä toipumista tukeva asia ja jokaisella on omat ruokatottumuksensa sekä myös keho kertoo, mitä se tarvitsee, sitä tekee mieli. Lukuunottamatta sokeri, se auheuttaa riippuvuutta ja sitä tekee mieli sitä enemmän mitä enemmän sitä syö.

        Itselleni tuli Tuhkimossa niin paha ummetus, että jouduin alkaa polttamaan tupakkaa sen takia. En siis ole ikinä varsinaisesti tupakoinut, mutta pilven seassa polttanut sen verran, että tiedän sen vetävän vatsan löysälle. En voinut saada gluteenitonta ruokaa, mikä ruokavalio minulla oli ollut vuosia, koska ei ollut lääkärintodistusta keliakiasta. Käytettiin terveyskeskuksessa vilja-allergiatesteissä, kun ei vaan millään Raija voinut uskoa tai edes googlettaa, että keliakia ja vilja-allergia on eri. Ei löytynyt vilja-allergiaa. Kumminkin olin ollut sillä ruokavaliolla jo vuosia ja lapsuudesta asti olleet suolisto-oireet väistyneet ryyppäämisestä huolimatta. Koska ei löydetty vilja-allergiaa, eikä voitu hankkia gluteenitonta ruokaa, mutta en halunnut vuosien jälkeen alkaa syömään viljaa uudelleen, niin tehtiin sillätavalla, että en vain syönyt leipää, puuroa enkä mitään lämmintä ruokaa silloin jos oli makaroonia. Sain ottaa enempi salaattia ja jonkun lisäjogurtin ja hedelmän joskus. Ummetus tuli silti ja oli hankittava norttiaski. No, en tosiaan pidä tupakasta, joten tupakointi ei jäänyt päälle vaan lopetin sen heti kun pääsin kotiin ja normaalille ruokavaliolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paska haisee pihalla ja on täysin paska nistien paikka... Vittu siellä vaan simputetaan ihmistä ja ruokaa saa vaan annoksina... Ei voi valita mitä haluaa.... Täysin rahastuspaikka vailla ammattitaitoista henkilökuntaa ja itse Sami Karjalainen on omistaja ja täysin ammattitaidoton paska tyyppi. En suosittele kenellekään tuota paikkaa... Hyi kauhia...

        Sama kokemus itselläkin tosta Samista.. alkoi pitää mykkäkoulua ku sille sosku työntekijä sanoi asiasta ku se nöyryyttää asiakkaitaan..


      • Anonyymi

        Jep ite iha samaa mieltä. Se johtaja Sami on iha täys kusipää jolla ei ole ollenkaan hermoja eikä ammattitaitoa.


    • Anonyymi

      Huh huhhh..oli kirjaimellisesti minuuteista kiinni etten itse innostunut hakeutumaan paikkaan! Olipa HYVÄ TIETÄÄ! Kiitos, jepp jepp, kattotaan mistä löytyis sopiva😨

    • Anonyymi

      on. huonoja kokemuksia

    • Anonyymi

      Kerroin toivottavasti meni perille 🎶

    • Anonyymi

      😁❄️

      • Anonyymi

        Jep


    • Anonyymi

      Juu "kokemusasiantuntija" aikoi pieksää minut.

      • Anonyymi

        Tää on siis totta, uhkailtiin väkivallalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on siis totta, uhkailtiin väkivallalla!

        Missä tilanteessa näin kävi?


      • Anonyymi

        Täällä ei ole kokemus tuntijoita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on siis totta, uhkailtiin väkivallalla!

        Mitens siviilissä onko uhattu koskaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitens siviilissä onko uhattu koskaan?

        Minut siis kokemusasiantuntija haastoi ulos ottamaan matsia, ei tykännyt kun en alistunut ja sanoin että mennään. Oli sillä makella sen verran tilannetajua että ei menty ottamaan matsia..


    • Anonyymi

      Täältä lähtee kommentit!

    • Anonyymi

      Pääset myös peseen pyykkiä hirveissä viekkareissa ja se on pakko

      • Anonyymi

        Opetetaan elämää tällä tavoin sinä et varmaan pese muutenkaan pyykkiä,kuin piri päissäs


      • Anonyymi

        Mulla ainakin pyykinpesu on se ensimmäinen kotityö, johon viekkareissa pystyn. Olettaen että pyykki pestään kuitenkin koneella, eikä käsin... Sitten vähän myöhemmin vasta jaksan laittaa ruokaa, tiskata ja luututa oksennukset lattioilta.


    • Anonyymi

      Elä mene..

    • Anonyymi

      Huomenna kotiin olen just täällä.tykkään paikasta kotimainen paikka ei hirveesti tuputeta mitään alkoholi/huume ohjeita jos itse on preikin paikka ja noin nyt ei ihan huonona suosittelen.porukka paikan tekee mulla sattui hyvä jengi saa vertaistukija ja koira mukana vähän toi tievtuossa on pimeä ja rekat ajaa kovaa.mutta löytyy hiekkatietä missä aamu lenkit tekee.tänne vaan jos pääsee🙏

    • Anonyymi

      Kun ei muuten saada työntekijöitä, niin haalitaan ”kokemusasiantuntijoita” suoraan kuntoutusjaksolta työntekijöiksi. Ei herätä luottamusta.

    • Anonyymi

      Mun mielestä hyvä paikka. Ainaki nykyään. Olin kuukauden siellä.Mukavaa ja asiallista poruķkaa,henkilökuntaa mukaanlukien. Kaikki tuli toimeen keskenään,enemmän tai vähemmän ihan oman omaaloitteisuuden verran. Porukka on aika tiivis ja kuntoilemaan pääsee kuntosalin merkeissä,tai vaihtoehtoisesti esim biljardia Huonossa kunnossa sinne ei kannata mennä,vaan kuntoutukseen se paikka on tarkoitettu. Toimintaa kuin esim luentoja,webinaareja tai liikunta tunteja on,joihin on osallistuttava sopimuksen mukaan. Hyvän kokemuksen minä sieltä sain. 8/10 pistettä. Koirankin sain ottaa sinne muhaan

    • Anonyymi

      No siis aivan eri tason paikka kuin monet muut, toki sais useampi ammattitaitoinen työntekijä olla, nyt ei ole kuin kaksi. Juuri olin kaksi kuukautta enkä voi muuta kuin suositella. Ja se Tuija, Ai että.. En olisi uskonut että rakastun tulisesti ohjaajaan tuollaisessa paikassa, uskomattoman ihana nainen, täydellinen luonne.. Harmi vaan että on tämä alkoholiongelma sun muut niin saa vain haaveilla😂😂

      • Anonyymi

        No jos sä oot miespuolinen niin sitten siinä on jo vitun paljon isompikin ongelma esteenä😂 Ei varmaan tarvi selitellä enempiä😂🏳️‍🌈


    • Anonyymi

      Moikka 👋 olen lähdössä kohtapuolin Kangaskartanon kuntoutukseen, onko millaisia kokemuksia porukalla? Lähden nyt 2 viikkoo ekaks katkolle tiputtaa bentsot, oikeastaan ottaa olot vastaan 😬 sen jälkeen siitä sitten suoraan kangaskartanoon, voin kuvitella oloani niin voinko toipua rauhassa siellä ekaks vai lähteekö "toiminta" heti liikkeelle vaikka olis kipeä..🤨

      • Anonyymi

        Juu tänne vaa tääl hyvä porukka koos tällä hetkellä ja muutenki iha hyvä paikka👍 Ryhmiin yms pakko osallistuu heti samana päivänä ku tulee ja oman vastuualueen saa yleensä muutaman päivän päästä tulemisesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu tänne vaa tääl hyvä porukka koos tällä hetkellä ja muutenki iha hyvä paikka👍 Ryhmiin yms pakko osallistuu heti samana päivänä ku tulee ja oman vastuualueen saa yleensä muutaman päivän päästä tulemisesta

        Toivottavasti oli kavereita siellä. Voitte pitää vähän lomaa!!


    • Anonyymi

      Onkohan helppoa erottaa kuka on potilas ja kuka on hoitaja?

    • Anonyymi

      Kommentit häviää harvinaisen kiivaassa tahdissa. Kyseenalaisista tapahtumista kertova kritiikki poistetaan. Kuka ei kestä totuutta ja miksi? Eikö ihmisillä tosiaankaan ole oikeutta jakaa täällä omia kokemuksiaan?

    • Anonyymi

      Orjatyö. Ylimieliset omistajat.Brassailijoita, Muiden asioita puidaan puhelimessa että kaikki kuulee.
      Joku kadottaa lääkkeitä, kuka niitä syö jos ei itse putleri puolisoineen. Ruokaa on liian vähän, muutama porkkanalettu- kaikki on säännöstelty. Siihen rahaan vois kai saada sapuskat, luulen? Jätkät duunaa orjatyönä yhtä sun toista joka sit menee omistajien omiin juttuihin.
      Mieluummin minnesotahoitoon kuin tuonne.
      Ihan kuin se omistaja olis joku ……ehkä tulkitsin väärin mutta luulikohan se että oon kiinnostunut siitä. Mies joka ei enää käytä alkoholia.

    • Anonyymi

      Miksi viestit häviää? Miksi? Kuka niitä poistattaa?

    • Anonyymi

      Aivan loistava paikka kuntoutua!
      Itse olen tuon paikan avulla saanut elämän kuntoon ja elän nyt raittiina toista vuotta.

      Olen tätä ketjua aina välillä käynyt lukemassa ja näissä kirjoituksissa toistuu selkeä kaava: ne jotka kamppailevat edelleen päihteiden kanssa, eivätkä ole saaneet käyttämistä kuntoutuksen avulla katki, syyttävät Kangaskartanoa siitä ja keksivät aivan naurettavia juttuja omistajista ja työntekijöistä.
      Ja positiiviset palautteet tulee raitistuneilta ihmisiltä.

      Siellä on päiväohjelma jota tulee noudattaa, mutta se on kuitenkin sellainen, että jokainen siihen kykenee osallistumaan.
      Katkolla olevien ei siihen tarvitse osallistua, mutta harvoin siellä vissiin katkolaisia edes on.

      Ja kuntoutuksen alussa jos on kovat vieroitusoireet, pystyy asioista henkilökunnan kanssa keskustelemaan!

      Jos etsii kuntoutuspaikaksi lepokotia, jossa ei tarvii eväänsä liikauttaa, niin siinä vaiheessa pitäisi miettiä, että onko ylipäätään valmis tekemään itse MITÄÄN raittiuden eteen.
      Raitistuminen kun väkisin tulee vaatimaan mukavuusalueelta poistumista.

      Mutta kaikki jotka oikeasti haluavat raitistua ja ovat valmiita tekemään töitä sen eteen, niin Kangaskartano on aivan oikea paikka teille.
      Itsellä on kokemusta mm. Ridasjärvestä, Järvenpään sos.sairaalasta.. niin Kangaskartaano on aivan ylitse muiden.

      Iso suositus tästä paikasta.

      • Anonyymi

        Et voi tietää mistään kaavoista yhtään mitään, koska kirjoituksista ei voi päätellä, kuka on raitistunut ja kuka ei. Typerää väittää noin.


      • Anonyymi

        Lainaus: "Olen tätä ketjua aina välillä käynyt lukemassa ja näissä kirjoituksissa toistuu selkeä kaava: ne jotka kamppailevat edelleen päihteiden kanssa, eivätkä ole saaneet käyttämistä kuntoutuksen avulla katki, syyttävät Kangaskartanoa siitä ja keksivät aivan naurettavia juttuja omistajista ja työntekijöistä.
        Ja positiiviset palautteet tulee raitistuneilta ihmisiltä."

        Niin varmasti. Osa voi olla keksittyjä juttuja. Itse en ole Kangaskartanossa käynyt, mutta olen kyllä kohdannut muissa päihdehoitopaikoissa (Hoitokoti Tuhkimossa ja jo onneksi edesmenneessä Karvoshovissa Pohjois-Pohjanmaan Nivalassa) henkilökunnan taholta niin ihmeellistä käytöstä, että ei niitä juttuja monet usko todeksi ja se tekee traumoista syvempiä. Että kyllähän ihmiset jatkuvasti on pahoja ja epärehellisiä ja ilkeitä, mutta se tuntuu pahemmalta, kun sitä tekee ihmiset joilta odotti apua ja jotka ulospäin näyttelee olevansa hyväntekijöitä ja haluavansa auttaa. Ja heille maksetaan siitä. Sitten he tekevätkin jotain ihan muuta ja tekevät hoidossa oloni mahdottomaksi ja sitten minä saan syyt siitä niskoilleni ja vuosikausien muistuttelut ja vittuilut kelantätiä myöten, että olen jättänyt kuntoutukset kesken. Lisäksi vielä valehtelevat sinne papereihin kaikenlaista, mutta enemmistö uskoo minun valehtelevan... Tulee araksi sitten hakeutumaan hoitoon.

        Sitten kun uskaltautuu pakosta taas hakeutumaan ja koittaa kysellä etukäteen miten hoitopaikoissa toimitaan, vertailla niitä keskenään, että mihin kannattaisi mennä, ettei kävisi taas samalla tavalla, ettei siellä hoidossa pysty olemaan ja kunnan rahat menee hukkaan... Tulee ystäviltäkin kommenttia: "Hassua kun sinä olet tuollainen sosiaalitapaus ja sinä rupeat kilpailuttamaan niitä hoitopaikkoja..." Niin. Kun minua oltiin laittamassa hoitoon dementiakotiin, missä ei minkäänlaista päihdehoitoa ollut, eikä olisi saanut edes kahvia keittää itse, liikkua olisi kuulemma saanut vapaasti ja alle 2km lähimpään Alkoon. Perustelut: "Pelataan vähän kotiin päin". Ilmeisesti siis kun paikka olisi ollut melkein kotikunnassa. Siellä samassa kunnassa oli kyllä myös useampia päihdeongelmaisten asumisyksiköitä, että miksei niihin? Ja, että "Se on aika havahduttava paikka se dementiakoti". No minä kyllä tiedän, että alkoholinkäytöstä voi dementoitua. Mutta kunta olisi maksanut 3000e siitä, että lepäilen siellä kuukauden tekemättä mitään. En ollut tietääkseni kovin toimintakyvytön tuolloin, koska asuin puulämmitteisessä mökissä, jossa kannoin vedet kaivosta. Sauna oli 500m päässä, jonne kesällä kannoin ja talvella vedin pulkalla polttopuut. Bussipysäkki ja roskalaatikko olivat kahden kilometrin päässä, lähin kaveri kuuden kilometrin päässä ja ruokakauppa 20km:n päässä, missä kävin kesäisin pyörälläkin.

        Jos sinne dementiakotiin pitää mennä havahtumaan, että se alkoholiongelmaan auttaa, että näkee dementikkoja, niin olisiko ollut fiksumpaa maksaa vain mulle kuukausikortti linja-autoon ja työkokeiluun tai palkkatuella töihin. Yhtälailla olisin nähnyt läheltä dementikkoja, joista osa alkoholidementikkoja. Silloin oisin voinut tehdä siellä jotain, enkä turhautua vaan ja ei olisi maksanut niin paljon.

        No en mennyt sitten sinne dementiakotiin, enkä mihinkään muuallekaan. Menin kaverin luokse kirkonkylälle rivitaloon juopottelemaan ja katselin keittiönikkunasta, kun kaksi miestä, kaverin naapuri ja joku muu tukee sitä sosiaalityöntekijää, joka ois mua ollu dementiakotiin lähettämässä kainaloista, kun se on umpikännissä keskellä päivää, eikä pysty kävelemään. Suutarin lapsilla ei ole kenkiä, mutta pelataanpa kotia päin...

        Ainoa keino niistä tapahtumista ylipääsemiseen on puhua ja kirjoittaa niistä. Joka kerta, kun rehellisiä tosijuttuja epäillää, tulee takapakkia ja täytyy puhua lisää. Ei pääse puhumaan sitten siitä alkuperäisestä ongelmasta, eli alkoholiongelmasta. Alkoholiongelma on minun alkuperäinen ongelma ja se ei ole kenenkään syy, mutta useat ammatti-ihmiset vain ovat vaikeuttaneet siitä toipumista. Sitten läheiset ajoittain itkee, että kun menisit hoitoon ja hekään eivät jaksa monet kuunnella, että minä mielellään menisin, jos pystyisin luottamaan, että kohtelu on asiallista ja henkilökunta rehellistä.

        Nyt olen vain avohoidossa, mutta eihän se meinaa riittää. En vain löydä itsestäni jotain... Jotain nappia, josta asiat naksahtaisi oikealle tolalle. Tiedänhän minä alkoholismista jo tälläiällä, mutta ikäänkuin tunteen ja järjenvälilllä olisi jotain. Niinkuin silta olisi poikki.

        Siksi tällä sivustolla lueskelemassa, kun kuumeisesti mietin, pitäisikö vielä jonnekin kalliiseen hoitoon yrittää totuttelemaan selvään päähän. Luulen kuitenkin, ettei ehkä Kangaskartanoon. Onko siellä enimmäkseen huumeidenkäyttäjiä? Joku tuossa kirjoitti, että pitää olla niinkuin vankilassa, että pitää huolta vaan omista asioistaan. En oo ollu vankilassa, mutta oon varma, etten tälläisena höpsönä yliempaatikkoautistina siellä pärjäisi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainaus: "Olen tätä ketjua aina välillä käynyt lukemassa ja näissä kirjoituksissa toistuu selkeä kaava: ne jotka kamppailevat edelleen päihteiden kanssa, eivätkä ole saaneet käyttämistä kuntoutuksen avulla katki, syyttävät Kangaskartanoa siitä ja keksivät aivan naurettavia juttuja omistajista ja työntekijöistä.
        Ja positiiviset palautteet tulee raitistuneilta ihmisiltä."

        Niin varmasti. Osa voi olla keksittyjä juttuja. Itse en ole Kangaskartanossa käynyt, mutta olen kyllä kohdannut muissa päihdehoitopaikoissa (Hoitokoti Tuhkimossa ja jo onneksi edesmenneessä Karvoshovissa Pohjois-Pohjanmaan Nivalassa) henkilökunnan taholta niin ihmeellistä käytöstä, että ei niitä juttuja monet usko todeksi ja se tekee traumoista syvempiä. Että kyllähän ihmiset jatkuvasti on pahoja ja epärehellisiä ja ilkeitä, mutta se tuntuu pahemmalta, kun sitä tekee ihmiset joilta odotti apua ja jotka ulospäin näyttelee olevansa hyväntekijöitä ja haluavansa auttaa. Ja heille maksetaan siitä. Sitten he tekevätkin jotain ihan muuta ja tekevät hoidossa oloni mahdottomaksi ja sitten minä saan syyt siitä niskoilleni ja vuosikausien muistuttelut ja vittuilut kelantätiä myöten, että olen jättänyt kuntoutukset kesken. Lisäksi vielä valehtelevat sinne papereihin kaikenlaista, mutta enemmistö uskoo minun valehtelevan... Tulee araksi sitten hakeutumaan hoitoon.

        Sitten kun uskaltautuu pakosta taas hakeutumaan ja koittaa kysellä etukäteen miten hoitopaikoissa toimitaan, vertailla niitä keskenään, että mihin kannattaisi mennä, ettei kävisi taas samalla tavalla, ettei siellä hoidossa pysty olemaan ja kunnan rahat menee hukkaan... Tulee ystäviltäkin kommenttia: "Hassua kun sinä olet tuollainen sosiaalitapaus ja sinä rupeat kilpailuttamaan niitä hoitopaikkoja..." Niin. Kun minua oltiin laittamassa hoitoon dementiakotiin, missä ei minkäänlaista päihdehoitoa ollut, eikä olisi saanut edes kahvia keittää itse, liikkua olisi kuulemma saanut vapaasti ja alle 2km lähimpään Alkoon. Perustelut: "Pelataan vähän kotiin päin". Ilmeisesti siis kun paikka olisi ollut melkein kotikunnassa. Siellä samassa kunnassa oli kyllä myös useampia päihdeongelmaisten asumisyksiköitä, että miksei niihin? Ja, että "Se on aika havahduttava paikka se dementiakoti". No minä kyllä tiedän, että alkoholinkäytöstä voi dementoitua. Mutta kunta olisi maksanut 3000e siitä, että lepäilen siellä kuukauden tekemättä mitään. En ollut tietääkseni kovin toimintakyvytön tuolloin, koska asuin puulämmitteisessä mökissä, jossa kannoin vedet kaivosta. Sauna oli 500m päässä, jonne kesällä kannoin ja talvella vedin pulkalla polttopuut. Bussipysäkki ja roskalaatikko olivat kahden kilometrin päässä, lähin kaveri kuuden kilometrin päässä ja ruokakauppa 20km:n päässä, missä kävin kesäisin pyörälläkin.

        Jos sinne dementiakotiin pitää mennä havahtumaan, että se alkoholiongelmaan auttaa, että näkee dementikkoja, niin olisiko ollut fiksumpaa maksaa vain mulle kuukausikortti linja-autoon ja työkokeiluun tai palkkatuella töihin. Yhtälailla olisin nähnyt läheltä dementikkoja, joista osa alkoholidementikkoja. Silloin oisin voinut tehdä siellä jotain, enkä turhautua vaan ja ei olisi maksanut niin paljon.

        No en mennyt sitten sinne dementiakotiin, enkä mihinkään muuallekaan. Menin kaverin luokse kirkonkylälle rivitaloon juopottelemaan ja katselin keittiönikkunasta, kun kaksi miestä, kaverin naapuri ja joku muu tukee sitä sosiaalityöntekijää, joka ois mua ollu dementiakotiin lähettämässä kainaloista, kun se on umpikännissä keskellä päivää, eikä pysty kävelemään. Suutarin lapsilla ei ole kenkiä, mutta pelataanpa kotia päin...

        Ainoa keino niistä tapahtumista ylipääsemiseen on puhua ja kirjoittaa niistä. Joka kerta, kun rehellisiä tosijuttuja epäillää, tulee takapakkia ja täytyy puhua lisää. Ei pääse puhumaan sitten siitä alkuperäisestä ongelmasta, eli alkoholiongelmasta. Alkoholiongelma on minun alkuperäinen ongelma ja se ei ole kenenkään syy, mutta useat ammatti-ihmiset vain ovat vaikeuttaneet siitä toipumista. Sitten läheiset ajoittain itkee, että kun menisit hoitoon ja hekään eivät jaksa monet kuunnella, että minä mielellään menisin, jos pystyisin luottamaan, että kohtelu on asiallista ja henkilökunta rehellistä.

        Nyt olen vain avohoidossa, mutta eihän se meinaa riittää. En vain löydä itsestäni jotain... Jotain nappia, josta asiat naksahtaisi oikealle tolalle. Tiedänhän minä alkoholismista jo tälläiällä, mutta ikäänkuin tunteen ja järjenvälilllä olisi jotain. Niinkuin silta olisi poikki.

        Siksi tällä sivustolla lueskelemassa, kun kuumeisesti mietin, pitäisikö vielä jonnekin kalliiseen hoitoon yrittää totuttelemaan selvään päähän. Luulen kuitenkin, ettei ehkä Kangaskartanoon. Onko siellä enimmäkseen huumeidenkäyttäjiä? Joku tuossa kirjoitti, että pitää olla niinkuin vankilassa, että pitää huolta vaan omista asioistaan. En oo ollu vankilassa, mutta oon varma, etten tälläisena höpsönä yliempaatikkoautistina siellä pärjäisi...

        Siksi kyselen, onko enimmäkseen huumeidenkäyttäjiä, koska monensorttisessa ja laajassa tuttavapiirissäni on myös joitakin huumeidenkäyttäjiä ja oon ollu huomaavinani, että heillä on enemmän sellaista kaikenlaista valtapeliä, sosiaalista hierarkiaa, venkoilua ja manipulointia, joita en ymmärrä yhtään eikä kiinnostakaan ymmärtää ja siksi en semmoisessa porukassa varmaan oikein sopeudu.

        Minä en väistä Maukkaa sillä perusteella, että Maukka ja Maukan kaverit sanoo Maukan olevan tärkeämpi ja isompi ihminen kuin minä. Minä saan ottaa yhtä monta siivua juustoa, kuin Maukka ja puhua ryhmässä yhtä paljon. Minua ei kiinnosta, jos minulle nauretaan. Minua ei kiinnosta kuulua tyhmien ihmisten porukkaan ja sitten henkilökunta savustelee minut pihalle, koska en sopeudu porukkaan.

        Joku empaattihoitsu yksilökeskustelussa itkien ensin kyselee, että "Miten sinä oot sopeutunu porukkaan?". Minua ei kiinnosta, minä vapaa-ajat piirrän ja kirjoitan kirjeitä huoneessani ja odotan lisää tehtäviä. Sitten alkaa savustelu, haluataan antaa lamaannuttavia mömmöjä, etten olisi niin iloinen päästyäni hoitoon, joka varmaankin auttaa ja saan uuden suunnan elämälleni. Näin niinku keksittynä esimerkkinä pohjautuen aiempiin elämänkokemuksiin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainaus: "Olen tätä ketjua aina välillä käynyt lukemassa ja näissä kirjoituksissa toistuu selkeä kaava: ne jotka kamppailevat edelleen päihteiden kanssa, eivätkä ole saaneet käyttämistä kuntoutuksen avulla katki, syyttävät Kangaskartanoa siitä ja keksivät aivan naurettavia juttuja omistajista ja työntekijöistä.
        Ja positiiviset palautteet tulee raitistuneilta ihmisiltä."

        Niin varmasti. Osa voi olla keksittyjä juttuja. Itse en ole Kangaskartanossa käynyt, mutta olen kyllä kohdannut muissa päihdehoitopaikoissa (Hoitokoti Tuhkimossa ja jo onneksi edesmenneessä Karvoshovissa Pohjois-Pohjanmaan Nivalassa) henkilökunnan taholta niin ihmeellistä käytöstä, että ei niitä juttuja monet usko todeksi ja se tekee traumoista syvempiä. Että kyllähän ihmiset jatkuvasti on pahoja ja epärehellisiä ja ilkeitä, mutta se tuntuu pahemmalta, kun sitä tekee ihmiset joilta odotti apua ja jotka ulospäin näyttelee olevansa hyväntekijöitä ja haluavansa auttaa. Ja heille maksetaan siitä. Sitten he tekevätkin jotain ihan muuta ja tekevät hoidossa oloni mahdottomaksi ja sitten minä saan syyt siitä niskoilleni ja vuosikausien muistuttelut ja vittuilut kelantätiä myöten, että olen jättänyt kuntoutukset kesken. Lisäksi vielä valehtelevat sinne papereihin kaikenlaista, mutta enemmistö uskoo minun valehtelevan... Tulee araksi sitten hakeutumaan hoitoon.

        Sitten kun uskaltautuu pakosta taas hakeutumaan ja koittaa kysellä etukäteen miten hoitopaikoissa toimitaan, vertailla niitä keskenään, että mihin kannattaisi mennä, ettei kävisi taas samalla tavalla, ettei siellä hoidossa pysty olemaan ja kunnan rahat menee hukkaan... Tulee ystäviltäkin kommenttia: "Hassua kun sinä olet tuollainen sosiaalitapaus ja sinä rupeat kilpailuttamaan niitä hoitopaikkoja..." Niin. Kun minua oltiin laittamassa hoitoon dementiakotiin, missä ei minkäänlaista päihdehoitoa ollut, eikä olisi saanut edes kahvia keittää itse, liikkua olisi kuulemma saanut vapaasti ja alle 2km lähimpään Alkoon. Perustelut: "Pelataan vähän kotiin päin". Ilmeisesti siis kun paikka olisi ollut melkein kotikunnassa. Siellä samassa kunnassa oli kyllä myös useampia päihdeongelmaisten asumisyksiköitä, että miksei niihin? Ja, että "Se on aika havahduttava paikka se dementiakoti". No minä kyllä tiedän, että alkoholinkäytöstä voi dementoitua. Mutta kunta olisi maksanut 3000e siitä, että lepäilen siellä kuukauden tekemättä mitään. En ollut tietääkseni kovin toimintakyvytön tuolloin, koska asuin puulämmitteisessä mökissä, jossa kannoin vedet kaivosta. Sauna oli 500m päässä, jonne kesällä kannoin ja talvella vedin pulkalla polttopuut. Bussipysäkki ja roskalaatikko olivat kahden kilometrin päässä, lähin kaveri kuuden kilometrin päässä ja ruokakauppa 20km:n päässä, missä kävin kesäisin pyörälläkin.

        Jos sinne dementiakotiin pitää mennä havahtumaan, että se alkoholiongelmaan auttaa, että näkee dementikkoja, niin olisiko ollut fiksumpaa maksaa vain mulle kuukausikortti linja-autoon ja työkokeiluun tai palkkatuella töihin. Yhtälailla olisin nähnyt läheltä dementikkoja, joista osa alkoholidementikkoja. Silloin oisin voinut tehdä siellä jotain, enkä turhautua vaan ja ei olisi maksanut niin paljon.

        No en mennyt sitten sinne dementiakotiin, enkä mihinkään muuallekaan. Menin kaverin luokse kirkonkylälle rivitaloon juopottelemaan ja katselin keittiönikkunasta, kun kaksi miestä, kaverin naapuri ja joku muu tukee sitä sosiaalityöntekijää, joka ois mua ollu dementiakotiin lähettämässä kainaloista, kun se on umpikännissä keskellä päivää, eikä pysty kävelemään. Suutarin lapsilla ei ole kenkiä, mutta pelataanpa kotia päin...

        Ainoa keino niistä tapahtumista ylipääsemiseen on puhua ja kirjoittaa niistä. Joka kerta, kun rehellisiä tosijuttuja epäillää, tulee takapakkia ja täytyy puhua lisää. Ei pääse puhumaan sitten siitä alkuperäisestä ongelmasta, eli alkoholiongelmasta. Alkoholiongelma on minun alkuperäinen ongelma ja se ei ole kenenkään syy, mutta useat ammatti-ihmiset vain ovat vaikeuttaneet siitä toipumista. Sitten läheiset ajoittain itkee, että kun menisit hoitoon ja hekään eivät jaksa monet kuunnella, että minä mielellään menisin, jos pystyisin luottamaan, että kohtelu on asiallista ja henkilökunta rehellistä.

        Nyt olen vain avohoidossa, mutta eihän se meinaa riittää. En vain löydä itsestäni jotain... Jotain nappia, josta asiat naksahtaisi oikealle tolalle. Tiedänhän minä alkoholismista jo tälläiällä, mutta ikäänkuin tunteen ja järjenvälilllä olisi jotain. Niinkuin silta olisi poikki.

        Siksi tällä sivustolla lueskelemassa, kun kuumeisesti mietin, pitäisikö vielä jonnekin kalliiseen hoitoon yrittää totuttelemaan selvään päähän. Luulen kuitenkin, ettei ehkä Kangaskartanoon. Onko siellä enimmäkseen huumeidenkäyttäjiä? Joku tuossa kirjoitti, että pitää olla niinkuin vankilassa, että pitää huolta vaan omista asioistaan. En oo ollu vankilassa, mutta oon varma, etten tälläisena höpsönä yliempaatikkoautistina siellä pärjäisi...

        Tunnen myötätuntoa sinua kohtaan. Oletko kokeillut netin kautta "Päihdelinkkiä"?
        Saisit tukea samalla kun voisit hoitaa omia asioitasi kotisi rauhasta,
        Kukaan ei luokkaisi sinua, eikä häiriköisi ja saisit tukea.
        Näköjään kykent ja haluat ilmaista tunteitasi ja kokemuksiasi kirjoittaen.
        Onnea ponnisteluillesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen myötätuntoa sinua kohtaan. Oletko kokeillut netin kautta "Päihdelinkkiä"?
        Saisit tukea samalla kun voisit hoitaa omia asioitasi kotisi rauhasta,
        Kukaan ei luokkaisi sinua, eikä häiriköisi ja saisit tukea.
        Näköjään kykent ja haluat ilmaista tunteitasi ja kokemuksiasi kirjoittaen.
        Onnea ponnisteluillesi!

        Heippa! Aloinkin nyt jo eilen pitkästä aikaa kirjoitella sinne Päihdelinkkiinkin. Sinne pitää kirjautua ja olin tietenkin unohtanut sekä käyttäjä tunnuksen että salasanan, mutta ne oli luotu nykyisellä sähköpostiosoitteellani niin sain palautettua.

        Siellä on paljon väkeä, jotka myös haluaa purkaa tuntojaan kirjoittamalla. Välillä mietteet on niin syviä, että menee minun pehmenneestä päästä yli hilseen, mutta kyllä se varmaan on paras tapa minulle hakea sieltä sitä vertaistukea. A-a-kerhoakin yrittänyt kymmenen vuoden aikana lukemattomia kertoja, mutta joku siinä aina tökkii, vaikka ihmiset olisi ystävällisiä. Ja ei sielläkään usein hyväksytä jos kertoo, että on saanut huonoa kohtelua hoitotahoilta. Kommentoidaan, että "Hoitajat haluaa aina hyvää". Niin kommentoi yleensä miehet, koska hoitajat ovat useimmat naisia ja heidän hoivaviettinsä kohdistuu reppanoihin miehiin, mutta samaan ongelmaan apua hakeva nuori nainen (en ole enää nuori, mutta olin silloin kun aloin hakea apua ja kaikista hulluimmat julmistelut tapahtui) on varmaan heille sitten joku pikku huora joka vie heiltä miehen tai jotain. Tai kuva heidän heidän omista heikoista kohdistaan, joita eivät voi hyväksyä. Ei ole totta, että ihminen kokisi empatiaa enemmän omaa sukupuoltaan edustavaa henkilöä kohtaan. Ainakaan naiset eivät tee niin.

        Meidän kylällä on naispuolinen psykiatrinen sairaanhoitaja, jonka juttusilla ennen kävin ja hänen asenteensa oli minua kohtaan älyttömän kylmä. Hän oli silminnähden pettynyt, jos sain jonkin vaikean asian elämässäni hoitumaan. Puolusteli manipuloivaa ja narsistista miesystävääni. Hänen mielestään minä ansaitsin huonoa kohtelua, minun olisi vain pitänyt hyväksyä se. Miespuolinen päihdeongelmainen kaverini taas on käynyt tällä samalla hoitajalla jo 15-20 vuotta ja kehuu, miten hyvä hoitaja. No tuo mies ei olekaan minulle ystävä vaan kaveri tai tuttava, vaikka olemme tunteneet kauan. Meillä on niin erilaiset asenteet ja ajatusmaailma, ettei ole syventynyt ystävyydeksi. Ehkä hänellä voi myös sukupuolesta riippumatta olla sen sh:n kanssa samantapainen ajatusmaailma ja minulla taas ei. Taannoin toinen naispuolinen päihdeongelmainen kaveri myös sanoi, että hänellä on tosi vaikeaa ollut sen hoitsun kanssa. Että ehkä sillä hoitsulla vaan on jotain toisia naisia vastaan. Jos sen jo edesmennyt mies vaikka petti ja sai siltä herpeksen, mistä sen tietää... Mikä vaivaa, ei hoitaja puhu omista asioistaan.

        Siinämielessä vertaistuki on parempaa, mutta nykyinen hoitajani, jonka luona joudun käymään vähän kauempana, hän taannoin kertoi, että heilä oli ollut itsemurhien ehkäisystä joku koulutus ja siellä puhuttiin verkostoista, että oikeastaan päihde- ja mielenterveysongelmaisella kannattaa olla monenlaisia kontakteja; ammattilaisia, vertaisia, muita ystäviä, niitä joita näkee livenä ja nettituttuja joiden kanssa kirjoitella. On vähän eri myös kirjoittaa tänne suomi24:n ja Päihdelinkkiin. Molempi parempi ehkä, jos siellä päihdelinkissä kovin aivopiereskelee, kuten minulla on tapana, niin siellä sen joutuu tekemään vakituisella nimimerkillä. Täällä voi pierrä anonyymisti.

        Kiitos tuesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa! Aloinkin nyt jo eilen pitkästä aikaa kirjoitella sinne Päihdelinkkiinkin. Sinne pitää kirjautua ja olin tietenkin unohtanut sekä käyttäjä tunnuksen että salasanan, mutta ne oli luotu nykyisellä sähköpostiosoitteellani niin sain palautettua.

        Siellä on paljon väkeä, jotka myös haluaa purkaa tuntojaan kirjoittamalla. Välillä mietteet on niin syviä, että menee minun pehmenneestä päästä yli hilseen, mutta kyllä se varmaan on paras tapa minulle hakea sieltä sitä vertaistukea. A-a-kerhoakin yrittänyt kymmenen vuoden aikana lukemattomia kertoja, mutta joku siinä aina tökkii, vaikka ihmiset olisi ystävällisiä. Ja ei sielläkään usein hyväksytä jos kertoo, että on saanut huonoa kohtelua hoitotahoilta. Kommentoidaan, että "Hoitajat haluaa aina hyvää". Niin kommentoi yleensä miehet, koska hoitajat ovat useimmat naisia ja heidän hoivaviettinsä kohdistuu reppanoihin miehiin, mutta samaan ongelmaan apua hakeva nuori nainen (en ole enää nuori, mutta olin silloin kun aloin hakea apua ja kaikista hulluimmat julmistelut tapahtui) on varmaan heille sitten joku pikku huora joka vie heiltä miehen tai jotain. Tai kuva heidän heidän omista heikoista kohdistaan, joita eivät voi hyväksyä. Ei ole totta, että ihminen kokisi empatiaa enemmän omaa sukupuoltaan edustavaa henkilöä kohtaan. Ainakaan naiset eivät tee niin.

        Meidän kylällä on naispuolinen psykiatrinen sairaanhoitaja, jonka juttusilla ennen kävin ja hänen asenteensa oli minua kohtaan älyttömän kylmä. Hän oli silminnähden pettynyt, jos sain jonkin vaikean asian elämässäni hoitumaan. Puolusteli manipuloivaa ja narsistista miesystävääni. Hänen mielestään minä ansaitsin huonoa kohtelua, minun olisi vain pitänyt hyväksyä se. Miespuolinen päihdeongelmainen kaverini taas on käynyt tällä samalla hoitajalla jo 15-20 vuotta ja kehuu, miten hyvä hoitaja. No tuo mies ei olekaan minulle ystävä vaan kaveri tai tuttava, vaikka olemme tunteneet kauan. Meillä on niin erilaiset asenteet ja ajatusmaailma, ettei ole syventynyt ystävyydeksi. Ehkä hänellä voi myös sukupuolesta riippumatta olla sen sh:n kanssa samantapainen ajatusmaailma ja minulla taas ei. Taannoin toinen naispuolinen päihdeongelmainen kaveri myös sanoi, että hänellä on tosi vaikeaa ollut sen hoitsun kanssa. Että ehkä sillä hoitsulla vaan on jotain toisia naisia vastaan. Jos sen jo edesmennyt mies vaikka petti ja sai siltä herpeksen, mistä sen tietää... Mikä vaivaa, ei hoitaja puhu omista asioistaan.

        Siinämielessä vertaistuki on parempaa, mutta nykyinen hoitajani, jonka luona joudun käymään vähän kauempana, hän taannoin kertoi, että heilä oli ollut itsemurhien ehkäisystä joku koulutus ja siellä puhuttiin verkostoista, että oikeastaan päihde- ja mielenterveysongelmaisella kannattaa olla monenlaisia kontakteja; ammattilaisia, vertaisia, muita ystäviä, niitä joita näkee livenä ja nettituttuja joiden kanssa kirjoitella. On vähän eri myös kirjoittaa tänne suomi24:n ja Päihdelinkkiin. Molempi parempi ehkä, jos siellä päihdelinkissä kovin aivopiereskelee, kuten minulla on tapana, niin siellä sen joutuu tekemään vakituisella nimimerkillä. Täällä voi pierrä anonyymisti.

        Kiitos tuesta!

        Heippa! Kivaa kuulla, että olet löytänyt "Päihdelinkin"!
        Siellä on monia hyviä terapeutteja, jotka ovat itsekin kokeneet.
        Sitten niitä, jotka ponnistelevat "nenänpää veden pinnan yläpuolella".

        Sinulla on kiva tyyli ilmaista itseäsi, joten moni hyötyisi kertomuksistasi.
        Olet vilpitön, päättäväinen kohentaa hyvinvointiasi, joten hyvä esimerkiksi.

        Uskallatko ilmaista täällä nimimerkkisi, vai saako siitä stalkkaajia?
        Ne ovat viimeiset kivet rekeen, jonka pieni mätäs saa kaatumaan.

        Hyvää alkavaa viikkoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa! Kivaa kuulla, että olet löytänyt "Päihdelinkin"!
        Siellä on monia hyviä terapeutteja, jotka ovat itsekin kokeneet.
        Sitten niitä, jotka ponnistelevat "nenänpää veden pinnan yläpuolella".

        Sinulla on kiva tyyli ilmaista itseäsi, joten moni hyötyisi kertomuksistasi.
        Olet vilpitön, päättäväinen kohentaa hyvinvointiasi, joten hyvä esimerkiksi.

        Uskallatko ilmaista täällä nimimerkkisi, vai saako siitä stalkkaajia?
        Ne ovat viimeiset kivet rekeen, jonka pieni mätäs saa kaatumaan.

        Hyvää alkavaa viikkoa!

        Juu, en laita tänne nimimerkkiä, koska tämä on anomuumipalsta, mutta saahan sen stalkattua, jos joku on niin kiinnostunut. Olen senverran paljastanut itsestäni ja kirjoitustyylistäkin voi ihmisen tunnistaa. Tänävuonna kuollut Ted Kaczynski eli Unabomberihan taisi jäädä kiinni juuri sillain, että hänen veljensä vaimo oli tunnistanut hänen tyylinsä niistä lehtikirjoituksista.


    • Anonyymi

      Siel kuulemma ollu TOSI huono yhteishenkj täl hetkel

    • Anonyymi

      Juuri kotiuduin kangaskartanosta. Bussimatka Helsingistä on sinne pitkä. Noin 4 tuntia. Ruoka on ihan hyvää. Omista asioista ei kannata puhua muille ja kannattaa huolehtia vain omista asioista niin kuin vankilamaailmassakin. Provinkkinä kannattaa ottaa hieman loleja mukaan.

      • Anonyymi

        Miten siitä päihderiippuvuudesta voi sitten parantua puhumatta muille? Siis meinaatko, että asiat puhutaan vaan hoitajan kanssa, että ei vertaisten kanssa jaeta ollenkaan? Vai meinaatko että siellä ollaan vaan katkolla, että päihdeongelmaa ei mitenkään käsitellä? Päästään vaan kuiville?


    • Anonyymi

      Ahdistava paikka kuin poikakoti tai työsiirtola fiilis tuli.

    • Anonyymi

      Olen ollut kangaskartanolla kaksi kk ja jatkoin Aho kartanolla 7kk. Mielestäni paikka oli oikea minulle, viihdyin siellä, kokemukseni oli loistava siellä, pääsin adtioistani eroon ja sain ihanan elämän muutoksen! 😊 Henkilökunta tuki ja auttoi minua tekemään hyviä päätöksiä mutta tiedäthän että kaikki on kiinni itsestäsi. Sinä sen työn teet, henkilökunta tukee kaikkia parhaansa mukaan. Ruoka oli hyvää ja sitä sai lisää jos tarvitsi. Päivä ohjelmat antoivat tekemistä, jotta arki ja rytmi onnistuivat. Olihan siellä sääntöjä mitkä ei aina miellyttänyt. Isoissa ryhmissä on pakko olla että homma toimii. Suuret kiitokset Kaarinalle ja Samille ja upealle henkilökunnalle 🤗 terveisin entinen päihteiden käyttöä jolla oli puhtia vähän liikaa 🤩

      • Anonyymi

        No et sinä pitkään raittiina pysy. Todennäköisesti olet jo sortunut juomaan


    • Anonyymi

      Ihan ok muuten mutta omistaja sami Karjalainen on täysi natsi joka ei todellakaan kannusta toipumaan ja törkeästi haukkuu asiakkaita.. en suosittele kenellekään..

    • Anonyymi

      Ihan paska paikka. Monessa olen ollut mutta tämä on ehdottomasti huonoin. Aivan älyttömiä sääntöjä ja omia lääkkeitä ei haluta millään antaa yms.. omistaja iha täysi muikku.. jne...

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1844
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1427
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1406
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1359
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1323
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1270
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1247
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      15
      1070
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1068
    Aihe