Olen eläkeläinen ja yhden 10v koiran omistaja. Harkinnassa on pentukoira. Ikää on aika paljon, joten pähkäilenkin, miten pitkään elämää itsellä riittää? On lähiaikoina muutaman vuoden vanhempia tuttuja kuollut...
Toisaalta miniä on innokas näyttelyissä kävijä. Oma kunto on hyvä. Vanha koira on tavoille oppinut. Uuden kanssa alkutahimiset odottaisi. Toisaalta se juuri toisi vipinää.
Varaus pennusta on. Mitä mieltä olette?
Pennun hankinnasta
5
143
Vastaukset
- suosittelen1
Ota vaan. Kun nykyisestä koirastasi aika jättää, eikä ole valmiina seuraavaa, on vaarana se että jämähdät surussasi pirttiin. Liikunta pitää kunnossa ja mielen virkeänä.
- Eiongelmaa
Kunhan rotu on tarkkaan harkittu ja perusteltu, niin mitään ongelmaa ei ole. Päinvastoin, enemmän minä hyviä syitä koiranpennun ottoon keksin kunhan on tosiaan oikea rotu menossa oikeaan kotiin.
- koiratonni
Olenpa iloinen, kun en ottanutkaan pentua. Minä olen nauttinut eläkeläisen elämästä moninverroin enemmän nyt, kun pääsin vanhasta koirasta eroon. Tuntuu että elämä vihdoin alkaa kun ei ole velvollisuuksia. Ei työtä, ei lapsia kotona huollettavana, ei lemmikkejä. Saa nukkua aamuisin niin pitkään kuin haluaa, mennä lenkille kun huvittaa ja matkustella ex tempore halvoilla äkkilähdöillä. Nyt tulossa Dubain matka viikon sisään, kuukauden päästä Portugalin kevääseen, kesän olen Suomessa jos ei sada.
Peruin pentuvarauksen alunperin kasvattajasta kuulemieni ikävien puheiden johdosta ja tavattuani yhden edellisen pentueen koiran, joka oli todella luonnehäiriöinen ongelmakoira. Ahne kasvattaja pisti muuten taskuunsa koko varausmaksun sekä minulta että jälkeeni varanneelta, joka myös halusi perua. - Omaelämä65
Riippuu siitä, haluatko edelleen koiran kanssa arkesu jakaa. Vai haluatko alkaa matkustelemaan enemmän, jolloin koirattomuus helpottaisi tälläistä elämäntapaa? Jos olet kunnossa, jaksat ja haluat edelleen koiran, niin siinä tapauksesa olisi hyvä miettiä varasuunnitelmaa siltä varalta, ettei itse pystykään koiraa enää hoitamaan.... ja sellainenhan olisi kaikilla niin lemmikkien kuin lasten huoltajille olla mielessä, kun elämästä ei koskas tiedä....🐶
- Mammanajadi
Minä yritin olla ilman koiraa vanhan koirani kuoltua ja otin kissan seuraksi. Lisäksi hoitelin tyttäreni koiraa hänen ollessa töissä. Totesin ettei se riittänyt minulle. Otin pennun enkä ole sitä kertaakaan katunut. Pentuni on nyt 2v.
Eli Jos tuntuu yksinäiseltä ajatus olla ilman koiraa niin ota pentu. Vanha koirasi vielä ehtii opettaa pentu tavoille. Ja sovi vaikka miniäsi kanssa että hän ottaa koirasi jos sinulle sattuu jotakin.
Jos kuitenkin haluat matkustella niin voisit harkita dogsitterin hommaa. Eli voit ottaa jonkin koiran päivähoitoon omistajan ollessa töissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446