Pennun hankinnasta

7777777777777

Olen eläkeläinen ja yhden 10v koiran omistaja. Harkinnassa on pentukoira. Ikää on aika paljon, joten pähkäilenkin, miten pitkään elämää itsellä riittää? On lähiaikoina muutaman vuoden vanhempia tuttuja kuollut...
Toisaalta miniä on innokas näyttelyissä kävijä. Oma kunto on hyvä. Vanha koira on tavoille oppinut. Uuden kanssa alkutahimiset odottaisi. Toisaalta se juuri toisi vipinää.
Varaus pennusta on. Mitä mieltä olette?

5

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelen1

Ota vaan. Kun nykyisestä koirastasi aika jättää, eikä ole valmiina seuraavaa, on vaarana se että jämähdät surussasi pirttiin. Liikunta pitää kunnossa ja mielen virkeänä.

• Eiongelmaa

Kunhan rotu on tarkkaan harkittu ja perusteltu, niin mitään ongelmaa ei ole. Päinvastoin, enemmän minä hyviä syitä koiranpennun ottoon keksin kunhan on tosiaan oikea rotu menossa oikeaan kotiin.

• koiratonni

Olenpa iloinen, kun en ottanutkaan pentua. Minä olen nauttinut eläkeläisen elämästä moninverroin enemmän nyt, kun pääsin vanhasta koirasta eroon. Tuntuu että elämä vihdoin alkaa kun ei ole velvollisuuksia. Ei työtä, ei lapsia kotona huollettavana, ei lemmikkejä. Saa nukkua aamuisin niin pitkään kuin haluaa, mennä lenkille kun huvittaa ja matkustella ex tempore halvoilla äkkilähdöillä. Nyt tulossa Dubain matka viikon sisään, kuukauden päästä Portugalin kevääseen, kesän olen Suomessa jos ei sada.

Peruin pentuvarauksen alunperin kasvattajasta kuulemieni ikävien puheiden johdosta ja tavattuani yhden edellisen pentueen koiran, joka oli todella luonnehäiriöinen ongelmakoira. Ahne kasvattaja pisti muuten taskuunsa koko varausmaksun sekä minulta että jälkeeni varanneelta, joka myös halusi perua.

• Omaelämä65

Riippuu siitä, haluatko edelleen koiran kanssa arkesu jakaa. Vai haluatko alkaa matkustelemaan enemmän, jolloin koirattomuus helpottaisi tälläistä elämäntapaa? Jos olet kunnossa, jaksat ja haluat edelleen koiran, niin siinä tapauksesa olisi hyvä miettiä varasuunnitelmaa siltä varalta, ettei itse pystykään koiraa enää hoitamaan.... ja sellainenhan olisi kaikilla niin lemmikkien kuin lasten huoltajille olla mielessä, kun elämästä ei koskas tiedä....🐶

• Mammanajadi

Minä yritin olla ilman koiraa vanhan koirani kuoltua ja otin kissan seuraksi. Lisäksi hoitelin tyttäreni koiraa hänen ollessa töissä. Totesin ettei se riittänyt minulle. Otin pennun enkä ole sitä kertaakaan katunut. Pentuni on nyt 2v.
      Eli Jos tuntuu yksinäiseltä ajatus olla ilman koiraa niin ota pentu. Vanha koirasi vielä ehtii opettaa pentu tavoille. Ja sovi vaikka miniäsi kanssa että hän ottaa koirasi jos sinulle sattuu jotakin.
      Jos kuitenkin haluat matkustella niin voisit harkita dogsitterin hommaa. Eli voit ottaa jonkin koiran päivähoitoon omistajan ollessa töissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1708
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1452
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1316
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1163
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1048
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1019
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      214
      830
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      773
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      122
      753
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      718
    Aihe