kissa näykkii ja raapii kun sitä hoitaa

eläinrakas190

Hei kissojen ystävät.

Mun ystävälläni on kissa, joka jostain syystä tekee outoja vinkeitä. Kun kissa kerjää hoivaamista, niin aina sitä joku hoivaa. Mutta miksi kissa kesken kaiken puraisee tai raapaisee? Kissaan ei satu, sillä se kuitenkin nauttii saamastaan hellyydestä. Kissa tekee tätä niin omistajalleen kuin myös muille perheenjäsenille ja vieraille. Kissa ei pahemmin pelkää vieraitakaan, vaan hoidattaa itseään kellä vaan. Kissa monesti kujertaa hiljaa ja kiehnää ja kerjää hoitoa ja hellyyttä. Kun sitä sitten hellitään, niin kissa saattaa yht'äkkiä puraista tai raapaIsta, ikäänkuin se ei sitten tykkäisikään siitä. Sillä ei ole mitään merkitystä eikä vaikutusta, että kuka hellii, missä, miten ja milloin. Mistä outo käytös oikein johtuu?

Kissa on talvet sisällä ja kesät ulkona. Kissa syö, juo, käy tarpeillaan ja nukkuu normaalisti. Välillä se myös leikkii talon lasten ja joskus villakoirankin kanssa. Kissa on uros ja rotuja siinä on ainakin siiamilaista ja jotain toistakin rotua, jota en muista. Kissa on parin vuoden ikäinen ja leikattu ja rokotukset ja muut asiat ovat kaikki kunnossa.

Missä siis vika ja mitä asialle voisi tehdä?

6

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miukumaukunauku

Normaalia kissan käytöstä. Kissa ei ymmärrä, että raapaisu satuttaa karvatonta ihmistä. Se ilmoittaa, että nyt riittää, tai noin nuori vain haluaa leikkiä. Silityksiä ja harjausta tehdessä pitää jutella rauhoittavasti, kun raapaisee niin silloin heti lopetetaan ja voi sanoa EI! Vaatii totuttelua. Meillä oli ihan samoin alkuun, nyt antaa esim harjata mielellään, kääntää kylkeä ja antaa hoitaa myös masua, niin kauan kuin sitä itse haluaa, lähtee pois tai raapaisee, kun kyllästyy. 2vee on vielä aika kakara!

• eläinrakas190

KORJAUS: Kissa on noin 4-5 vuotias. Muistin väärin.

• eihaluaenää

No aikahyvin, et antaa kuitenkin vieraiden silittää.Meidän niin tarkka karvoistaan, et räppäsee heti, jos joku yrittää lääppiä sen turkkia.
      Kissat ei aina haluu et paljon silitetään, ja niille ku mitta tulee täyteen, niin sillon suuttuvat.Jättäkää enemmän rauhaan, ettei joudu komentamaan niin paljoa.

• eläinrakas190

Jos ei helli ja hoivaa, niin se kerjää vaan lisää hellyyttä ja hoivaa. Kumma kolli, kun ensin kerjää sitä ja sitten ei haluakaan sitä.

• kisulinmisuli

Meidän kisu tekee samoin. Jostain luin että kun kissa on vielä pentu, niin sen kanssa ei saa leikkiä omalla kädellä, vaan pitäisi olla vaikka joku kissojen lelu minkä kanssa kisulin kanssa leikkii.

Minä tein sen virheen, että heiluttelin kättä ja kisu sitten hyökkäili. Tiedä sitten onko tuo syy...

• naarmujariittää

Tuo on ihan totta. Pennun kanssa on kiva leikkiä, vaikka kädellä härnäten, mutta se kostautuu, kun kissa kasvaa. Leikki pitää heti lopettaa, jos raapii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10901
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3488
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      239
      2440
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      25
      2318
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1660
    6. 194
      1245
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1214
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1170
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1049
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      999
    Aihe