Tarvitseeko maailma uuden Jumalan?

Kun olen uskonnosta kirjoittanut näkemyksiäni, on joku ihmetellyt, josko pyrin Jumalaksi.

En pyri, mutta heti suostun jos pyydetään. Valtaa pitäisi olla rutkasti aina avaruuteen asti. Nykyisellään kun on vaan taivaassa ja maan päällä.

Rakkautta tarvittaisiin paljon. En ole tuota rakkautta huomannut edes nimeksi. Jumalan Poika, Jeesus.näyttää kyllä rankaisevan kaikkia niin kuin uskontunnustuksessakin sanotaan.

Jos joku tuohon Jumalan hommaan ryhtyy, ovat arvostelut kovat.

65

1032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eitarvitse

      Maailmassa on jo ainakin satoja isompia uskolahkoja ja niillä on jokaisella omanlaisensa Jumala. Eiköhän noista löydy jokaiselle Jumalansa. On erityisen hankala markkinarako enää perustaa uutta uskonlahkoa ja sille muista lahkoista erottuva oma ohjelma ja ennenkaikkea uskottava uusi Jumala entisten Jumalien paikalle.

    • Tarkoitus ei saa olla lisätä jumalien määrää vaan löytää oikea ja ainut.

      Yhden Jumalan järjestelmä on löydettävä. Tämän nykyisen aikana on tuhoa syntynyt jo liikaa.

      • palstatuttu

        Jokaisella uskonnolla on vain yksi Jumala.
        Kun löydät oman uskontosi johon uskot, onhan sinulla yksi Jumala ja se on se järjestys: älköön sinulla olko muita Jumalia!
        Turhaa vouhotusta sanon, vanhana ystävänä.
        Jokaisella on oma uskontonsa ja vain Jehovan todistajat ovat kuin kulkukauppiaat ovelta ovelle tiedottamassa kuinka heidän "jahvettinsa" on ainoa oikea jumala ja vain Jehovaan uksovat pääsevät taivaaseen.
        Pitäkööt vain minun puolestani uskoaan ainoana oikeana, niin minäkin omaa uskoani, mutta en tyrkytä sitä kenellekkään, enkä halua jumaloiksi muita jumalia.


      • vaikea.valinta

        Jumalista top. ten vertailu esim. niin se auttaisi löytämään itselleen lähinnä oikean jumalan ja uskonnon. Kun vaan löytyisi henkilö joka on perehtynyt eri uskontoihin niin ehkä se helpottaisi monenkin valintaropleemia,


    • Olisi mielenkiintoista kuulla useiden palstalaisten käsityksiä. Minäkin olen kirkon jäsen, mutta ei tuo jäsenyyteen sido ajatuksiani. toivottavasti ei muidenkaan.

      • lopettaisitjo

        Montako kertaa höykytät palstalaisia kirjoittamaan käsityksiään Jumalasta ? Ei sinulle ole entisetkään vastaukset kelvanneet. Osataan kyllä olla kirkon jäseniä ja silti ajatella omilla aivoilla.


      • se.usko.joko.on.tai.ei

        Kukaan ei voi opettaa sinua tuossa asiassa, eihän seurakuntaan kuuluminen ole mikään uskonto, sehän on vain jonkin yhteisön jäsenyys ja meillä se on sidottu kasteeseen. Jos kastetaan luterilaisuuteen tulee jäsen ja veronmaksaja, mutta pääseehän siitä irti jos tuntuu pahalta ja väärältä.

        Voi meitä.
        Toivottavasti minä en eksy noin kauas siitä mikä minulle on se usko johon turvaudun.
        Koskaan ei ole varmaa vastaako se uskoni kohde koskaan rukouksiini niin kuin toivoisin, mutta onhan minulla jokin mitä en ymmärrä, eikä ole tarpeenkaan ymärtää.
        Riittää oma uskomiseni.


    • Sitten.vasta

      Siinä iässä jolloin aloin ajattelemaan omilla aivoilla niin tajusin ettei mitään todistettavaa jumalaa ole olemassa, sitten kun todistetaan jumalan olemassa olo voin ehkä muuttaa näkökantani.

      • Cndjdjddm

        Usko ja todisteet sotii jotenkin toisiaan vastaan.


      • Musta-aukko-ko

        Jos ihminen ei näe todisteita aiheesta ympärilleen katsomalla ja sisimpäänsä tutkimalla, niin mitä juttu kertoo sinusta? Onko sisälläsi tyhjää, " sitten vasta"?


    • Minkä nykyisen käsityskantasi muutat???

    • Suomenjamaailmanuskonnot

      http://www.uskonnot.fi/uskonnot/

      Tuosta linkistä löydät erilaisia uskontoja suomessa ja maailmalla. Sieltä voit valita itsellesi sopivan ja uskottavalta tuntuvan Uskonnon jos siltä tuntuu :)

    • Ai.mitä.mieltä

      Voisko joku selittää minkälainen on jumala.

      • omatunto.jumalasi

        "Voisko joku selittää minkälainen on jumala."

        Jos sinulle tulee joskus mieleesi, (peruutamattoman virheen tehtyäsi, viatonta loukatettasi, perättömiä puhessasi tms.() että kyllä nyt harmittaa.
        "Ei olisi pitänyt kiireessä ajaa kolaria, olisinhan voinut katsoa tarkemmin", tai siis, jos joskus HARMITTAA JA KADUT TEKOASI, sinulla on oma jumalasi itsessäsi.

        Onhan se joku jumala sinuun katumuksentunteen istuttanut!
        Piru ei sitä tee!


      • Näinonkin

        Jumala on Henkimaailman (uskomuksen) tuote, sen olemassaoloa ei voi kukaan todistaa oikeaksi tai vääräksi.


      • Näinonkin kirjoitti:

        Jumala on Henkimaailman (uskomuksen) tuote, sen olemassaoloa ei voi kukaan todistaa oikeaksi tai vääräksi.

        Noin minäkin näen. Kun monien uskontojen ja jumalien lukumäärästä huolimatta, ei aitoa, kunnollista Jumalaa ole edes olemassa pitäisi tilanne korjata.

        Vain yksi usko sille Jumala olisi hyvä ratkaisu nykytilanteeseen.


      • Ruuneman kirjoitti:

        Noin minäkin näen. Kun monien uskontojen ja jumalien lukumäärästä huolimatta, ei aitoa, kunnollista Jumalaa ole edes olemassa pitäisi tilanne korjata.

        Vain yksi usko sille Jumala olisi hyvä ratkaisu nykytilanteeseen.

        Vain yksi usko, mitenkähän sen saisit aikaan miljardien eri yksilöiden mielessä kun jumaluudesta on kysymys? Onhan nyt jo laaja skaala erilaisia uskontoja, jotka palvelee juuri sitä yhteisöä joka sitä tarvitsee!

        Ymmärrän hyvin kirjoittelusi perusteella, ettet hyväksy kristinuskon Jumalaa, kun hän sallii sotia, kärsimyksiä ja vääryyksiä maailmassa.

        Niinpä taidat vaan kaivata paratiisia, missä ei mitään pahaa tapahtuisi. Utopiaa mitä suurimmassa se on,... itse taas annan kaikkien uskontojen mielihyvin olla palvelemassa yhteisöjä, jotka niitä tarvitsee.
        Minulle kun riittää nykyinen Jumala ihan hyvin, eikä tulisi mieleenkään laittaa häntä vastuuseen ihmisen toilailuista!


    • Voi.että

      Niin niin omatunto ei ole mikään jumala, omatuntoko loi maailmankaikkeuden höpö höpö jos se olikin fysikaalinen ilmiö joka johti biologiseen kehitykseen, tähän ei tarvittu jumalia, se oli korkeampi voima muttei jumala. Fysiikka on ymmärrettävissä mutta huuhaahan en usko.

      • Eitietoaeitaitoaeitajua

        Et tietenkään. Kuulostat ilmiselvältä ja aidolta huuhaalta.


    • Manimanimani

      Eikö maailmalla ole jo uusi jumala? Raha.

    • tuo.mi

      Jumala on kaikissa meissä! Jotka tekevät jumalaa vastaan he tietävät. Tuomiot ovat nollila sillä ihmiset ovat eläimiä. Heti kuoleman tuomio on oikea tuomio.

      • tuoii.at

        Vankilat pitää poistaa niitä ei tarvita.


    • nyksäänieni
    • totuusesiinuskotaiet

      jaa mikäs se olikaan eka käsky..juu .....Minä olen Herra, sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia minun rinnallani.////voikos tuon selvemmin sanoa?

      • Totta-kaikki

        Tuo on aika heikko Jumala kun ei kestä muiden jumalien suosituksia. Sellainen jumala olisi hyvä joka sanoisi että pitäkää ittenne ihmisinä, niin että kohtelette toisianne niin kuin toivoisitte teitä kohdeltavan. Älkääkä olko elukoita :)


      • Totta-kaikki kirjoitti:

        Tuo on aika heikko Jumala kun ei kestä muiden jumalien suosituksia. Sellainen jumala olisi hyvä joka sanoisi että pitäkää ittenne ihmisinä, niin että kohtelette toisianne niin kuin toivoisitte teitä kohdeltavan. Älkääkä olko elukoita :)

        Älä sotke!!


      • Totta-kaikki
        Ruuneman kirjoitti:

        Älä sotke!!

        Pointtini oli että ovatko kaikki Jumalat niin itsekeskeisiä ja omahyväisiä että eivät osaa tai halua tehdä yhteistyötä muiden Jumalien kanssa. Jos nöyristyisivät edes sen verran että sopisivat sotien lopettamisen erilaisten Uskontojen tekosyyllä. Minkään muun tekosyyn varjolla ei ole tehty murhia kautta ihmisen historian kuin erilaisten uskontojen ja mukamas Jumalien käskystä.


    • harhaajuttusi
    • äitiopetti

      Ruune. Jos harhailet ajatuksinesi noin kaukana, jätä hetkeksi koko uskonnon pohtiminen ja ala tarinoimaan tavallisesta elämästä.
      Olen hetken aikaa seurannut kirjoittamaasi ja näen, että osaat ja kykenet muuhunkin sanan käyttöön kuin uskontojen ja jumalien pohtimiseen, niiden olemassaoloon tai olemattomuuteen.

      Eivät jumalat seiso rivissä pilven harteilla odottamassa kenet kukin valitsee omaksi jumalakseen, eivät ilmeisesti pidä kirkolliskokouksiakaan valitakseen parhaan joukostaan ainoaksi oikeaksi jumalaksi.
      Jokaisella uskonnolla on oma jumalansa, eikä uskoonsa ja jumalaansa luottava ihminen edes mieti muita jumalia ja muita uskontoja, muutoin, kuin eksyessään omalta uskon tieltänsä. Onko sinulle käynyt niin? Oletko hukannut lapsenuskosi ja lakannut luottamasta siihen joka on ollut aiemmin sinulle luottamuksen ja uskon kohde?
      Mikäli minulle tulee tuollainen etsikko-aika, että hukkaan oman lapsenuskoni, otan kyllä pikimmiten yhteyttä seurakuntani diakoniin tai pastoriin ja keskustelen syvällisesti siitä mikä epäilyttää.

      Lopultakin, vaikka minulla on oma uskoni ja uskontoni, ei mikään estä minua halutessani menemästä muiden uskontojen ja uskonnollisten ryhmien tilaisuuksiin kuuntelemaan ja selventämään ajatuksia.
      Mikäli joku muu tarjoaa kaiken mitä etsit, liity joukkoon ja koe oma valaistumisesi, mutta oman mielenrauhasi vuoksi voit keskittyä välillä ihan muihin asioihin ja kokea yhteyttä maallisimpien asioiden parissa muihin ihmisiin.
      Täällä on tilaa vieläkin yhdelle joka etsii ja löytää, sen tiedätkin, palstalla on tilaa mielipiteille, mutta älä vajoa liian syvälle jumaluuteen.
      Kirkasta maaliskuun alkua elämme, valoisin ajatuksin.

    • Kiitos järkevästä ja asiallisesta vastauksesta. Vain tuo äiti opetti oli nimimerkkiä toivoton.

      Ihmisen usko johonkin suurempaan voimaan on ollut lähtökohtana etsimisen tiellä. Kukaan ei ole löytänyt - en minä ainakaan.

      Ehdotus etsiä kaikista jumalista paras, on surkea. Etsien ja tieteellisesti perustellen löydetty, jonka jokainen pystyy hyväksymään, olisi paras. Me kaikki kristityt olemme lapsen uskossa Jumalan käskystä.

      Uskontojen sijasta yksi usko on minun päämääräni ja tartuntapintaa tähän yhteen totuuteen etsitään , näin toivon.

      Pahoittelen, etten pysty asioita sivistyneesti esittämään, en riittävän selvästikään. Olen vain oppimaton maalaispoika, joka pidän kirjoittamisesta ja pohtimisesta.

      • äitiopetti

        Ruune > Ihmisen usko johonkin suurempaan voimaan on ollut lähtökohtana etsimisen tiellä. Kukaan ei ole löytänyt - en minä ainakaan.>

        Vastaan; Juuri etsimisen kauttahan löydät sen totuuden mitä olet etsimässä. Jos uskot, miksi etsit muita jumali ja totuutta oikeasta uskosta. Oikea usko on se johon itse uskot!

        Ruune, tuolla aiemmassa viestissä kirjoitat näin;
        ""Pointtini oli että ovatko kaikki Jumalat niin itsekeskeisiä ja omahyväisiä että eivät osaa tai halua tehdä yhteistyötä muiden Jumalien kanssa. Jos nöyristyisivät edes sen verran että sopisivat sotien lopettamisen erilaisten Uskontojen tekosyyllä. Minkään muun tekosyyn varjolla ei ole tehty murhia kautta ihmisen historian kuin erilaisten uskontojen ja mukamas Jumalien käskystä. "" - Siksi vastasin tuossa aamulla suurin piirtein niin, etteivät jumala seiso rivissä valittavina eivätkä pidä valintakokouksia, joten eivät paremmuuksistaan neuvottele tai riitele kuten ihmiset hakiessaan suosiota, mutta jos haluat valintaa tehdöä ja oikean jumalasi löytää, se sinun on tehtävä ihan itse!

        Ruune; <Ehdotus etsiä kaikista jumalista paras, on surkea. Etsien ja tieteellisesti perustellen löydetty, jonka jokainen pystyy hyväksymään, olisi paras. Me kaikki kristityt olemme lapsen uskossa Jumalan käskystä.
        Uskontojen sijasta yksi usko on minun päämääräni ja tartuntapintaa tähän yhteen totuuteen etsitään , näin toivon. >

        Vastasin tuossa, suurin piirtein niin," etteivät jumalat seiso rivissä valittavina eivätkä pidä valintakokouksia, joten eivät paremmuuksistaan neuvottele. Kukaan ei voi tarjota sinulle valmista ja varmaa tietoa, kun et edes ajattele sitäkään mitä tarkoitin kehottaessani menemään mukaan ja kuuntelemaan. Jos se paras on sinulla vielä löytymättä."

        Ruune;<Pahoittelen, etten pysty asioita sivistyneesti esittämään, en riittävän selvästikään. Olen vain oppimaton maalaispoika, joka pidän kirjoittamisesta ja pohtimisesta.>

        Samoin, pahoittelen nikkiäni joka oli vastenmielinen, mutta en muuta sitä, saa kelvata tässäkin.
        Pahoittelen myös kun vastasin, etkä ymmärtänyt tarkoitustani.
        En palaa komentoimaan, koska en voi auttaa Sinua. Siirryn jatkamaa omaa kesken eräistä työtäni, pienen ulkoilun tein välillä, jäi netti vahingossa auki.


    • lannenuskis

      Ruune antaisin sinulle taysin painvastaiset ohjeet.kuin// mutta älä vajoa liian syvälle jumaluuteen./// et voi vajota siihen Jumalan etsimiseen liian syvalle,,vasta kun olet loytanyt rauhan ,,eli Jeesuksen,ja ymmartanyt Armon,,niin sitten voit paattaa etsimisesi...
      me kaikki emme ole---// Me kaikki kristityt olemme lapsen uskossa Jumalan käskystä.//kuka on Kristitty? ei jokainen kastettu ja kirkon jasen valttamatta ole Kristitty..
      vaan joka on kaantynyt pahoilta teiltansa ja tunnustanut tarvitsevansa 'taluttajan' kun ei itse omin voimin jaksa.niin silloin voi valo tulla sydameen..
      harva meista on Kristitty lapsesta saakka...niitakin on,,mutta useimmat ovat kaantyneet maailman teille,ja seuranneet vihollisen aanta..minakin tein niin,,ensimmaiset 25vuotta..kunnes Jumala antoi etsikkoajan minulle..ja kutsui selvasti..
      nyt liki 70kymppisena voin sanoa etta on ollut oikea tie tama uskontie..
      hae..etsi..loyda..varmasti Jumala kuulee etsivaa..
      ns.jumalia on paljon,,mutta vain yksi joka pelastaa ja vie perille..

      • entententenkö

        Israelilaisilla ei oikeastaan koskaan ole ollut yksijumalaisuutta, on ollut vain pääjumala Jahve ja jumalan pojat, joista osa sanoutui irti työehtosopimuksesta ja lähetettin vastakkaiseen työleiriin kuin Paavo päivän politiikassa. Eli tilanne on sama kuin muissakin valtauskonoissa.
        Päivä ja yö vastakohtina, lämpö ja kylmyys samoin. Myönteisenä koettu Aurinko ja tähdet Jumalan poikina (myös Israelin lapsina sekä osin kuu valona pimeyden keskellä). Juutalaisten kanssakäyminen lähikansojen kanssa sekä pakkosiirtolaisuuskaudet toivat mukanaan kultaisen vasikan sekä käärmeet tietynlaisina ikoneina, monijumalaisuuden symboleita yhtä kaikki. Jeesus Jumalan ainoana poikana ei ole saanut juutalaisten keskuudessa keskeistä roolia.


      • Lannenkuuntelija
        entententenkö kirjoitti:

        Israelilaisilla ei oikeastaan koskaan ole ollut yksijumalaisuutta, on ollut vain pääjumala Jahve ja jumalan pojat, joista osa sanoutui irti työehtosopimuksesta ja lähetettin vastakkaiseen työleiriin kuin Paavo päivän politiikassa. Eli tilanne on sama kuin muissakin valtauskonoissa.
        Päivä ja yö vastakohtina, lämpö ja kylmyys samoin. Myönteisenä koettu Aurinko ja tähdet Jumalan poikina (myös Israelin lapsina sekä osin kuu valona pimeyden keskellä). Juutalaisten kanssakäyminen lähikansojen kanssa sekä pakkosiirtolaisuuskaudet toivat mukanaan kultaisen vasikan sekä käärmeet tietynlaisina ikoneina, monijumalaisuuden symboleita yhtä kaikki. Jeesus Jumalan ainoana poikana ei ole saanut juutalaisten keskuudessa keskeistä roolia.

        Ei tilanne ole lainlaan sama kuin muissa uskonnoissa..missa muussa uskossa on kuoltu sijaiskarsijana sinun ja minun puolesta..missa muussa uskossa on ansaitsematon Armo .Jeesuksessa..
        Johonka uskomalla saa synnit anteeksi.ja taivasosuuden...ei missaan muussa...muissa uskoissa sinun on ansaittava pelastus...jos loydat vastaavan uskonnon.kuin Kristinusko on ..niin kerro toki...kuuntelen


      • entententenkö
        Lannenkuuntelija kirjoitti:

        Ei tilanne ole lainlaan sama kuin muissa uskonnoissa..missa muussa uskossa on kuoltu sijaiskarsijana sinun ja minun puolesta..missa muussa uskossa on ansaitsematon Armo .Jeesuksessa..
        Johonka uskomalla saa synnit anteeksi.ja taivasosuuden...ei missaan muussa...muissa uskoissa sinun on ansaittava pelastus...jos loydat vastaavan uskonnon.kuin Kristinusko on ..niin kerro toki...kuuntelen

        en kirjoittanut kristinuskosta kaikkine vivahteineen, mainitsin juutalaisuuden eli Israelin valtauskonnon.


    • Kastetta

      https://evl.fi/tutki-uskoa/kaste-ja-ehtoollinen/kaste

      Kastaminen on myöskin suunniteltu kierosti ainakin evl. kirkossa. Lapset kastetaan ennenkun osaavat puhua ja ymmärtävät mihinkä joutuvat. Laki täytyisi muuttaa niin että vasta sitten kun itse kastettava ymmärtää mitä on tekeillä ja miksi niin voisi kastaa.

      • Mikajurppii

        Mika siina kasteessa jurppii..ei raamattu lapsikastetta kiella..vai kieltaako..ja missa
        Kun siina raamatussa kastettiin..perhekunneittain..niin eikohan siihen sitten kuulunut lapsetkin...ainakin maatalousjarjen mukaan..vai kui..kun kerta talon orjatkin siihen kuului.


      • uskomatontaon
        Mikajurppii kirjoitti:

        Mika siina kasteessa jurppii..ei raamattu lapsikastetta kiella..vai kieltaako..ja missa
        Kun siina raamatussa kastettiin..perhekunneittain..niin eikohan siihen sitten kuulunut lapsetkin...ainakin maatalousjarjen mukaan..vai kui..kun kerta talon orjatkin siihen kuului.

        Mietippäs oikein järjen kanssa mitä kirjoitat, että talon orjatkin kastettiin samassa rytäkässä ja varmaankin omasta tahdostaan? Niinkö siellä ihmisten kirjoittamassa (raamattu) kirjassa lukee ?


    • kasteenmerkitys

      Muslimitkin kastattavat itsensä kristityksi, se on yksi keino kalastella turvapaikkaa. Sitten kun se paikka on saatu, voikin kirkosta erota. Homous on yksi tekosyy myös, sitten voikin kutsua Suomeen vaimon ja lapset ja tehdä lisää lapsia tänne sosiaaliturvalaan.

      • Mitämuutajäänytväliin

        Onko yksinkertaisuutensa pakko julistaa ihan julkisesti?


    • Jumalia on vain yksi, ihminen on kulttuurisidonnainen miten uskoaan ilmaisee, kirjavuutta löytyy aina yksilöllistäkin toteutusta myöten.
      Ihminen on mestari keksimään monia tapoja kyykyttää itseään ja toisiaan uskonnon varjolla. Siitä ei kannata jumalaa syyttää. Ihmisellä on uskon tarve jo sisimmässään, se pitää vain tunnustaa, antaa tulla osaksi itseään. 💜

      • Satoja-jumalia

        Jumalia on monia satoja tai enemmänkin, lähes jokaisella uskomus-suuntauksella on oma jumalansa. Ketjun alottaja Ruune miettii samaa asiaa, miksi ei kaikille uskovaisille kelpaa yksi ja sama jumala. Sodat ja ihmisuhrit loppuisivat yhden jumalan alaisuudessa hyvin nopeasti ja maailmaan tulisi rauha ja yhteisymmärrys. ps. Isis jumala mm. käskee tappamaan kaikki vääräuskoiset, mitäs vastaisit heidän jumalalleen?


      • Miksei kaikilla uskovaisia ole samaa jumalaa.Siinäpä se! Tarvittaisiin ikäänkuin paras uskonto, jonka tiedot olisivat muuta kuin yhden oletetun tiedon, Raamattu, varassa

        Siihen haku-uskooni tarvittaisiin täysin horjumaton tieto. Kyseessä ei tuolloin olisi yksi uskonto monien joukossa vaan Usko.


    • tarvitaanko.lisää

      Suomi on lähettänyt Ambomaalle lähetyssaarnaajia viemään uskontoa mustan kansan keskuuteen.herkimpiin
      Usein olen keskustellut asiasta muiden pohtijoiden kanssa oliko se hyvä suunnitelma alun alkaenkaan. Heilläkin on aikojen alusta asti ollut oma jumalansa, oma uskontonsa. Onko tummaihoisilla eri jumala? Miksi meidän pitää opettaa ihmisiä johonkin uskontoon, vieraannutta heidät omasta uskostansa?
      Nyt kun islamin uskoa jo levitetään kaikille kansoille ja tiedämme kuinka uskosuuntien ristiretket ja sotien vaikutukset ulottuvat herkimpiinkin ihmissieluihin, tulee mieleen uskosotien mielettömyys ja sen oikean uskon varjolla tehdyt pahat teot.

      Onko maailma uuden uskonnon ja jumalan tarpeessa, jääköön viisaampien mietittäväksi. Itselleni en jumalia kaipaa, vaikka tarpeen kai sekin on, kun niin monella on jumalansa.

    • uskoennenkuolemaasi

      onhan noita pikku jumalia...luottokortti on monien jumala..ja sitten ihminen tekee itsestään jumalan monessa tappauksessa..jollet Raamattun usko ,,jonakin päivänä uskot,,vahinko on siinä että silloin se usko tulee liian myohään...silloin se on näkemistä,,,ja too late

    • Ei se usko mistään ulkoapäin tule vaan ”etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.” Sisältä se halu pitää lähteä, ja lähteä etsimään ajaa sisäinen halu uskoa. Se on kuitenkin hyvin yksinkertaista eikä vaadi kaikenmaailman oppien tuntemista.
      Siis älä etsi ulkoa vaan sisältäsi.
      Se on ”kaput”sitten jos ei löydy, olet maallinen ja omavoimainen, niitä sanottiin joskus pakanoiksi. Moni pärjäilee niinkin.😌🙏

    • lannenuskis

      himmel...Siis älä etsi ulkoa vaan sisältäsi.
      Se on ”kaput”sitten jos ei löydy, olet maallinen ja omavoimainen///jep halu uskoon tulee ulkoapain..Jumala antaa sen halun sinun sydamessasi on Jumalan kokoinen aukko..tuota halua kutsutaan etsikkoajaksi,,se voi tulle voimakkaana 2--3 kin kertaa elamasi aikana,,jos paastat sen menemaan,etka vastaa siihen ,,voi olla etta se on mennyt eika palaa vaikka haluaisit..

      voit olla maallinen ja omavaltainen vain niin kauan,,kunnes vanhenet tai sairaudet yllattaa,,silloin loppuu omavaltaisuus ja ihmisen voima,.silloin tarvitaan apua ylhaalta,,mutta miksi et ottaisi sen avun jo terveena ollessasi..silloin se on sinulla kun sita todella tarviit..ja niinkuin sanon ei se Jumala kutsu loputtomasti,,ketaan ei vakisin taivaaseen vieda

      • Aamu_

        Kirjoitat vain meidän kristillisestä uskostamme, johon olemme kastetut.

        Meidän kirkollinen uskontojen on ihmisten omiin tarpeisiinsa valitsema ja Raamattukin on itse tehty.

        Ei uskontoja tarvita, yksi usko kaikille riittää. Olisiko ateismi oikea se kun kieltää nykyjumalan.


      • Hipsanteri

        Miten sellainen Jumala voi kutsua, jota ei ole edes olemassa????


    • kjhjhklklj

      hip... vaan kylla voi,,ja on selvasti kutsunut minua,,ja montaa muuta..olen elava todiste..ajattele jos elatkin harhassa..mitka ovat silloin mahdollisuutesi?

      • Kiinnostaa

        Kerro miten jumala on kutsunut sinua, kun suurin osa meistä ei ole kuullut pihaustakaan ?


    • raamattukannestakanteen

      uskallatko olla hiljaisuudessa..paljon on ihmisia,jotka eivat uskalla kuunnella hiljaisuutta..hiljaisuus voi puhua sinulle..Jumala voi puhua hiljaisuudessa..tai sanassaan Raamatussa,,maailman luetuin kirja muuten..suosittelen..

    • pus.pus

      Jumala voi olla ihmisille ei maapallolle joka elää niillä toiminnoilla joista ihmiset eivät tiedä tänäänkään yhtään mitään. Jumala toimii rahalla--piru, perkele toimii rahalla jos ei rahaa ei uskoja ja alussa oli rahan sijasta valta ja rahalla on valta tänään.

    • beaverpelt

      pus... Jumala toimii rahalla/// ai milla valuutalla?oravan nahoillako?

    • Ei kannata kuolla ellei Jeesus ole sydämessä. Raamatun kertomus rikkaasta miehestä ja lasaruksesta on Jeesuksen itsensä kertoma tarina ja Hän tietää mitä siellä rajan takan on,
      Tässä linkissä lisää. http://www.tv7.fi/vod/player/?program=47062

    • Inhottavaa

      https://yle.fi/uutiset/3-10106328


      Jehovan todistajien Jumala ei taida tulla kysymykseen etsittäessä parasta Jumalaa. Pikkutyttö uskonveljien raiskaamana, katsottiin hänen omaksi syykseen.

    • va.lot

      Kaikki jumalat ovat samoja, ihmiset erilaisia.

      • Luonnollisestikin

        On vain yksi. Ihmiset ovat tehneet monia omien tarpeittensa ja käsitystensä tueksi.


      • ju.la
        Luonnollisestikin kirjoitti:

        On vain yksi. Ihmiset ovat tehneet monia omien tarpeittensa ja käsitystensä tueksi.

        Ihmiset ovat apinoita----ei ole jumalaa- on vain olo ei ajassa vain totuudessa.


    • Soopaajauhat

      Miksi et sitten ole serkkupoikiesi kanssa puissa pomppimassa ja banaania puremassa

      • Apinasta.ihmiseksi

    • Simein

      Kun alkaa lukemaan raamattua, aloittaa vaikka Uudesta Testamentista Johanneksen Evankeliumista, niin eiköhän Jumala sieltä löydy.
      Joh.3:16
      www.tv7.fi

      • Huru-huru

        Ei löydy. Se puujalkalatina ei aukea kaikille ja jos teksti ei ole ymmärrettävää, siitä ei myöskään löydä sanomaa. Jumala löytyy aika monesta paikasta paljon paremmin kuin siitä ihmisten kirjoittamasta kirjasta.


    • aamumietteitä

      Tämä ruunen ketju on nostettu eilen 3.6 esille toteamuksella, että
      "usko ja todistelu sotii jotenkin toisiaan vastaan"!
      niin, jos todistelu olisi aukoton, olisi kysymyksessä "tieto"
      PS.
      Mutta ihmettelen tätä ruuneman'in tarvetta julkisuudessa suorittaa uskonnon etsintänsä, tai kumoamisensa ? Ihan yksin, omassa hiljaisuudessa sisäinen etsintä suoritetaan. Vain hiljaisuudessa voi avautua se uskon maailma, joka kantaa.
      Sankariksi (Jumalaksi asettuminenkaan ei kelpaisi ruunelle nykyjumaluuden valtuuksin) aloituksen mukaan hän tarvitsee valtaa siihen koko maailmankaikkeuden verran.
      Jaa a ,mitähän psykologi, ihmismielen tutkija tuohonkin sanoisi ?

      Uskosta sinänsä kannattaisi lukea ja ymmärtää Raamatun vertaus sinapinsiemenestä. Miten viisas vertaus sekin onkaan!
      Niin pienen pienestä uskon siemenestä voi kasvaa todella kookas pensas, hyvässä maaperässä.
      Kallion kovalle maaperälle joutuessaan, ei löydy sille paikkaa juurtua.

      • keikkuva.vene

        Kukin tulee uskollaan autuaaksi, sillä usko johonkin yliluonolliseen on osa ihmisen perusvieteistä. Mutta usko tai uskonto eivät ole täysin yksityisasioita. Uskonto on tärkeä elementti yhteisön vakauden kannalta, Sodissa soditaan yleensä kodin, isänmaan ja yhteisen
        uskon tai aatteen puolesta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2033
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      255
      1722
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      249
      1660
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      61
      1639
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      106
      1472
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1413
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1207
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      287
      1203
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1193
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      45
      1156
    Aihe