Minun täytyisi vaihtaa Mercedes-Benz E taloustilanteen vuoksi halvempaan dieseliin, mutta uuteen. Laskin sen hinnan ylärajaksi noin 30.000 euroa. En haluaisi ravata kaikissa mahdollisissa liikkeissä asiaa kyselemässä, joten pyydän apua palstalaisilta.
Ylipainoni vuoksi en haluaisi tinkiä sisätiloista kuljettajan paikalla, ja oviaukonkin olisi hyvä olla riittävän kookas. En kuitenkaan hyväksy maastureita tai tila-autoja niiden suuren otsapinta-alan vuoksi, joka suurentaa kulutusta moottori- ja maantieajossa.
Onko Superbissa saman verran tilaa kuskille? Tinkimisvaraa tilasta ei oikein olisi. Entä autoon/autosta nousu, onko matalampi?
Hinta on halvimmassakin Superbissa aika tiukka, mutta talvirenkaat voi kai ostaa myöhemmin?
Vaihto E-sarjasta, löytyykö samankokoista?
13
390
Vastaukset 13
- läskimaha
superpi on ihan yhtä romu kuin okutin.
- Sarkasmi.sakari
Kiitos tästä. Kiteytit palstan "annin" satunnaiselle vierailijalle ja neuvojen kysyjälle.
Tuon saman yhtenävyyden Skodan eri mallien välillä ovat toki kaikki huomanneetkin, kiitos Suomi24:n!
- Eikunkaupoille
Kyllä skota on sopiva auto ylipainoiselle. Noin imagonsa puolesta ainakin.
Sattuipa jännästi, kun on itselläkin sama nimimerkki kuin keskustelun avanneella Trollinmetsästäjällä.
Onneksi painoindeksini on terve 20 ja autoissa ahtautta aiheuttaa yleensä vain matalien autojen rajoittunut päätila. Mielenkiintoista silti nähdä, kuinka kipeästi joidenkin korvienväliin koskee kun heidän mielikuvansa kaadetaan faktoilla.
E-sarjalaisella on vielä budjetoitua käyttöaikaa jäljellä, joten omaani en vaihda mihinkään vielä muutamaan vuoteen, mutta olen kyllä valmistautunut laittamaan yhden vuoden sijoitustuotot Rouvan autoon, kunhan hän saa valituksi haluaako Mersun vai Lexuksen.- Päivävuorolainen
Yösijoittajan yöbudjetoinnit ovat varsin uskottavia.
- SkoodavaiMannemersu
Nämä on vaikeita asioita ja aiheuttaa unettomuutta.
Vastauksia on tullut ilahduttavan runsaasti, mutta Superb-mallia koskevia kovin vähän. Toivottavasti tilanne tältä osin paranee.
Katselin tarkemmin mallihinnastoa. Ymmärsin niin, että GreenLine on madallettu kulutuksen säästämiseksi. Muutoin hyvä asia, mutta varmaankin heikentää samalla käyttömukavuutta ovista kulkemisen osalta. Toisaalta tärkeämpää on riittävä tila sisällä, koska sehän on ajalliselta merkitykseltään monituhatkertainen.Etkö vaihdakaan Toyotaan, kuten tojopalstalla provoilet?
En ole merkkifanaattinen, vaan kyselen eri merkeiltä sopivia malleja. Mikäli olet sama kirjoittaja, joka keskusteli kanssani samalla, mutta kirjautumattomalla nimimerkillä Avensis-palstalla, niin sain käsityksen, että se olisi E:tä pienempi. Silloin Toyota ei ole hyvä vaihtoehto.
Eräs toinen nimimerkki toi hämmentävästi esiin Camryn, mutta sellaista ei ole Toyota.fi-sivustolla. Se oli kuitenkin aikanaan Carinaa isompi, joten se tietenkin kiinnostaisi.
Mielestäni en ole provoillut, vaan keskustellut aina asiallisesti ja muita keskustelijoita kunnioittaen.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa1062444Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as441690- 1201248
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1411179Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2331091Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain601043- 91982
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,55901- 63861
- 83841
- 48808
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215794Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.44763- 93759
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79678- 59603
Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S30580- 58569
- 39555
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast30532