Yksinhuoltajien alentaminen

Sivustaseurannut

Nykyään on alkanut kiukuttamaan yksinhuoltajien etenkin äitien jatkuva alentaminen toisen luokan ihmisiksi ja ennakkoluulot vieraannuttamisesta baareissa käymisestä ja rahojen kuluttamisesta itseensä yms.

Vähemmälle huomiolle on jäänyt se kuinka lähivanhempi huolehtii lapsesta joskus 24/7 vuodet läpeensä.
Se vanhempi ei kykene hakemaan kolmivuorotyöhön, ei pääse usein yksin liikkeelle, mikäli töihin pääsee niin hoitaa lasten hoitojärjestelyt jos isä/ etävanhempi ei lasta otakaan. Hän ostaa lapsille vaatteet ruoat, harrastusvälineet ja kustantaa asumisen ja elämisen koulut ja lomat.
Hoitaa sairaudet mielenpahoittamiset rikki menneet pyörät tms.
Hän on se kokki siivooja ja talonmies.
Toisinaan autoton jolloin koordinointitaitoja tarvitaan paljon että arki sujuu.

Silti ainoa kuva jota joka tuutista yritetään antaa on se että yksinhuoltajaäiti on kaljaa kittaava laiska yhteiskunnan elätti joka yrittää riistää isältä mahdollisimman paljon rahaa ja vaihtaa miestä kuin sukkaa kun etsii mahdollisimman rikasta elättäjää itselleen ja lapsilleen.

Miksi ihmeessä kaikilta yksinhuoltajaäideiltä ei ole otettu lapsia pois kun heillä on alkoholiongelma eikä ole minkäänlaista elämänhallintaa jos näin on?
Miten ihmeessä päiväkodeista ja kouluista ei tehdä lastensuojeluilmoituksia jos elämänhallinta on niin heikkoa?

Olisiko jo aika oikaista mielikuvaa yksinhuoltajan arjesta ja sen todellisista haasteista jotka eivät liity siihen koska pääsee baariin tai saako uuden miehen vaan usein arjen sujumiseen silloin kun toinen vanhemmista ei kanna vastuuta lapsesta.

Etävanhemmalla ei käytännössä ole minkäänlaisia velvollisuuksia pitää sopimuksista kiinni joka saattaa aiheuttaa lähivanhemmalle yllättäviä muutoksia mm. työelämän vaatimusten kanssa.

3

481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietäjänainen

Sää käyt ovilla kierroksilla!!! Ei kukaan ketään alenna, ne vaan luulee niin kun epäonnistuvat. Itse oon ollu yh eikä kukaan ole mulle sanonu, et olen alaarvoinen yksinhuoltajana mutta avioliitossa olin arvostettu. Jokainen kuvittelee mitä itse tahtoo ja uskoo siihen.
      Jokaisesita puhutaan pahaa oli sitten liitossa tai ei, yksinäinen tai kaksinainen... se miten asiat otat, haet vaan sääliä, ylireagoit asioihin, jotta saisit sitä sääliä.
      Elä kuin ennenkin ja ole sellainen kuin oot, ei sua kukaan aliarvoi, sinä teet sen ihan ite.

• Sivustaseurannut

En minä sääli itseäni enkä hae sääliä.
        Ei minulla omasta puolestani edes kiukuta vaan sen takia että mitä olen ympärilläni nähnyt. Mollaaminen on kovaa ja se tuntuu heitä kohtaan kohtuuttomalta joihin se kohdistuu. Ja ihmisestä ja kohteesta riippumatta syytökset ovat samoja, aivan kuin ne olisi läksyinä opeteltuja kuin kertotaulu.
        Mutta se tuntuu olevan hyvin yleistä.
        Varsinkin silloin kun pakollisia sopimuksia täytyy tehdä tai uusia niin moni saa haukkumisryöpyn niskaansa.
        Itse arvostan yksinhuoltajia todella paljon koska he vastaavat yksin kaikesta siitä mistä monet vastaavat pareina.

• jmjmjmj

niinpä, kerran eräs äijä selitti etten koskaan saa uutta oikeaa suhdetta,ku oon yh. Ku tosi miehet eivät saastuneisiin koske. Ei tarvikaan, pärjään itsekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2007
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1688
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1367
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      232
      1313
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1179
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      80
      1135
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      317
      1085
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      342
      1082
    Aihe