Yksinhuoltajien alentaminen

Sivustaseurannut

Nykyään on alkanut kiukuttamaan yksinhuoltajien etenkin äitien jatkuva alentaminen toisen luokan ihmisiksi ja ennakkoluulot vieraannuttamisesta baareissa käymisestä ja rahojen kuluttamisesta itseensä yms.

Vähemmälle huomiolle on jäänyt se kuinka lähivanhempi huolehtii lapsesta joskus 24/7 vuodet läpeensä.
Se vanhempi ei kykene hakemaan kolmivuorotyöhön, ei pääse usein yksin liikkeelle, mikäli töihin pääsee niin hoitaa lasten hoitojärjestelyt jos isä/ etävanhempi ei lasta otakaan. Hän ostaa lapsille vaatteet ruoat, harrastusvälineet ja kustantaa asumisen ja elämisen koulut ja lomat.
Hoitaa sairaudet mielenpahoittamiset rikki menneet pyörät tms.
Hän on se kokki siivooja ja talonmies.
Toisinaan autoton jolloin koordinointitaitoja tarvitaan paljon että arki sujuu.

Silti ainoa kuva jota joka tuutista yritetään antaa on se että yksinhuoltajaäiti on kaljaa kittaava laiska yhteiskunnan elätti joka yrittää riistää isältä mahdollisimman paljon rahaa ja vaihtaa miestä kuin sukkaa kun etsii mahdollisimman rikasta elättäjää itselleen ja lapsilleen.

Miksi ihmeessä kaikilta yksinhuoltajaäideiltä ei ole otettu lapsia pois kun heillä on alkoholiongelma eikä ole minkäänlaista elämänhallintaa jos näin on?
Miten ihmeessä päiväkodeista ja kouluista ei tehdä lastensuojeluilmoituksia jos elämänhallinta on niin heikkoa?

Olisiko jo aika oikaista mielikuvaa yksinhuoltajan arjesta ja sen todellisista haasteista jotka eivät liity siihen koska pääsee baariin tai saako uuden miehen vaan usein arjen sujumiseen silloin kun toinen vanhemmista ei kanna vastuuta lapsesta.

Etävanhemmalla ei käytännössä ole minkäänlaisia velvollisuuksia pitää sopimuksista kiinni joka saattaa aiheuttaa lähivanhemmalle yllättäviä muutoksia mm. työelämän vaatimusten kanssa.

3

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietäjänainen

      Sää käyt ovilla kierroksilla!!! Ei kukaan ketään alenna, ne vaan luulee niin kun epäonnistuvat. Itse oon ollu yh eikä kukaan ole mulle sanonu, et olen alaarvoinen yksinhuoltajana mutta avioliitossa olin arvostettu. Jokainen kuvittelee mitä itse tahtoo ja uskoo siihen.
      Jokaisesita puhutaan pahaa oli sitten liitossa tai ei, yksinäinen tai kaksinainen... se miten asiat otat, haet vaan sääliä, ylireagoit asioihin, jotta saisit sitä sääliä.
      Elä kuin ennenkin ja ole sellainen kuin oot, ei sua kukaan aliarvoi, sinä teet sen ihan ite.

      • Sivustaseurannut

        En minä sääli itseäni enkä hae sääliä.
        Ei minulla omasta puolestani edes kiukuta vaan sen takia että mitä olen ympärilläni nähnyt. Mollaaminen on kovaa ja se tuntuu heitä kohtaan kohtuuttomalta joihin se kohdistuu. Ja ihmisestä ja kohteesta riippumatta syytökset ovat samoja, aivan kuin ne olisi läksyinä opeteltuja kuin kertotaulu.
        Mutta se tuntuu olevan hyvin yleistä.
        Varsinkin silloin kun pakollisia sopimuksia täytyy tehdä tai uusia niin moni saa haukkumisryöpyn niskaansa.
        Itse arvostan yksinhuoltajia todella paljon koska he vastaavat yksin kaikesta siitä mistä monet vastaavat pareina.


    • jmjmjmj

      niinpä, kerran eräs äijä selitti etten koskaan saa uutta oikeaa suhdetta,ku oon yh. Ku tosi miehet eivät saastuneisiin koske. Ei tarvikaan, pärjään itsekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe