Miten helposti yksinhuoltajuus

Viimeinenniitti

Olen päättänyt hakea yksinhuoltajuutta, asianajajalle aika muutaman vkon päästä. Mutta haluaisin kuulla muiden kokemuksia kuinka kauan kestänyt tms.
Minulla tilanne se että lasten isän kanssa erottu v.2016. Isä on ennen käyttänyt aineita ja syksyllä vanhempi tytöistä kertoi ihme asioita. Äitini teki ls ilmoituksen isästä kun nimenomaan oli mummille asioista puhunut ja jonkin verran minulle. Mutta äitini ehti sen ensin tekemään. Noh lastensuojelu ollut siitä asti pelistä ja kävi ilmi että eron jälkeen aloittanut uudelleen (voi olla että myös yhdessä olon aikana koska reissut aina kestivät joko yön yli tai pari pvää, Aloin epäillä samana vuonna kun erosimme asiaa)... Isä oli katkolla kesällä mutta retkahti tässä hetki sitten uudelleen (on myös retkahduksia tätäkin ennen tapahtunut mutta ei yhtä pahoja) ja viimeinen niitti oli se kun nykyinen vaimo oli alkanut epäilemään että edellis kerralla kun lapset olivat siellä niin käyttänyt (vaimo ei käytä).
Selville tuli kun päihdetyöntekijä minulle soitti että seuloissa näkyi kannabis, amfetamiini ja bentsot. Tämä oli se viimeinen niitti joten tilasin asianajajalle ajan oikeusaputoimiston kautta. Mutta kuinka hyvillä perusteilla yksinhuoltajuuden saa ja kuinka kauan käsittelyssä saattaa mennä koska käräjien kautta lähdetään, Isä ei vapaaehtoisesti suostu antamaan?
Nyt ei ole lapsiin pitänyt yli viikkoon mitään yhteyttä, toissa vkon lauantaina nähnyt viimeksi lapset kun kävivät porukalla vanhemman synttäreillä meillä.... vanhempi yrittänyt soittaa isälleen viime vkon keskiviikkona mutta ei vastannut eikä ole tähän päivään mennessä myöskään soittanut takaisin.

1

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiolehelppoasaada

Et välttämättä saa yksinhuoltajuutta mutta tapaamiset voi muuttua valvotuiksi. Miksi haluat juuri yksinhuoltajuuden etkä erilaisia tapaamisia?
      Käytännössä yksinhuoltajuus ei tuo ratkaisua tapaamisiin koska ne ovat kaksi eri sopimusta kuten varmaan jo tiedät eikä etävanhemman mielipidettä tarvita moneenkaan arkiseen asiaan joten sillä ei paljoa merkitystä ole mikä huoltajuussopimus teillä on. Hätätilanteissa myös vain toisen vanhemman lupa riittää.
      Tuo exäsi perhe on varmaan myös lastensuojelun asiakas ja mikäli isä ei lopeta aineiden käyttöä niin heidän lapset saatetaan sijoittaa pois kotoa isän elämäntavan vuoksi.
      Senhän varmaan jo tiesitkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puhut olevasi hyvä ja kiltti ihminen

Mutta todellisuudessa oletkin itsekeskeinen ja omahyväinen. Kaiken pitää pyöriä sinun ympärilläsi, kuten esimerkiksi tää
      Ikävä
      165
      2204
    2. Kimmo Kivelä mikä pösilö.

Kirkkoherra kehtaa kitistä saamastaan kunniamerkistä. Onpa törkee äijä. Ei niin pientä ojaa että meidän kirkkoherralla
      Kiuruvesi
      31
      1667
    3. Nainen kaunokainen

Mitä teet tänään illalla?
      Ikävä
      54
      1370
    4. Olisin halunnut...

Olisin halunnut jutella kaikki asiat selväksi. Olen joskus kirjoittanut tänne huonossa mielentilassa ja todella ajattele
      Ikävä
      98
      1338
    5. Paljonko sinulla nainen on velkaa tai säästöjä?

Sitä tässä mietin jatkoa ajatellen.
      Ikävä
      120
      1212
    6. Tänään on mun viimeinen päivä kanssas Sun

Tänään on mun viimeinen päivä Kanssas sun, täydellinen Ennenkuin mun mentävä on Kaihtimien välistä valo Tunkeutuu uniisi
      Ikävä
      209
      1048
    7. Kulta miten menee

Mitä tunnet nyt.
      Ikävä
      68
      1018
    8. Hyvä kuolema?

Niin.. minulta taas raskaamman puoleinen aloitus.. Olen kuunnellut äänikirjaa hyvästä kuolemasta keskiajalla ja siinä o
      Sinkut
      100
      997
    9. Nyt faktoja tiskiin mies

Kerro kaikki syyt miksi en kiinnosta. Arvaan jo joitain, mutta haluan kuulla ne sinulta.
      Ikävä
      77
      995
    10. Ollila työt

Ei kyllä ole kehumista näiden töistä!!Paitsi isä Ollila kyllä jaksaa ajella ja kyylätä mitä muut tekee.
      Oulainen
      22
      988
    Aihe