Sunnuntailapsi

Olen juuri saanut tiedon olevani sunnuntailapsi ja syntynyt 29 pvä helmikuuta. Monet asiat selittyvät tällä tiedolla....tai sitten ei?

49

2970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpä.
      Kaikkihan me olemme miljoonien joukossa.
      Taidamme olla jo Miljardienkin.
      Myriadien...?
      Olemme löytäneet lokeromme.

      H.

      • Kuinka kauaksi palstamme sarkaa riittää?

        H.


    • Mitkä asiat? Kumpi on enemmän elämääsi vaikuttanut, sunnuntaina vai karkauspäivänä syntyminen?
      Tiedätkö vaikuttaneen vai oletatko vain?

      • En sitten tiedä enkä oleta pätkääkään. Kuha sanoin.
        Sanovat että sunnuntailapset vaeltavat aurinkoisia polkuja.
        Sain tämän tiedon itsestäni ja omasta syntymästäni vajaa tunti sitten, kätilöni tyttäreltä.
        ***
        Välttämättä en halua edes keskustella itsestäni, tulipahan tuokin uutinen jaettua. :)
        ***
        On olemassa tiettyjä uskomuksia ja kansanperinteitä syntymäpäiväksi sattuneen viikonpäivän vaikutuksesta ihmisen perusluonteeseen. Minä en usko mihinkään taikoihin. Mutta jos ihmisille on 70 vuoden aikana sanottu että on lauantailapsi ja ennakolta määrätty jynssämään lattioita ja sitten saakin kuulla että ehei....

        "Se, joka syntyy maanantaina, on kaunis aina.

        Katsohan tiistai lasta, niin sulokasta!

        Keskiviikon lapsella on ilo vasta!

        Torstain lapsella siivet kantaa.

        Perjantai lapsi rakastaa ja antaa.

        Lauantai lapsi saa puuhata aina

        vaan se, joka syntyy sunnuntaina

        on hyvä ja kaunis ja huoleton aina."


      • No jo on outoa, jos ei äiti ole tuollaista asiaa lapselleen kertonut.

        Ehkä kaikissa perheissä ei kesutella.


      • maissiiii
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En sitten tiedä enkä oleta pätkääkään. Kuha sanoin.
        Sanovat että sunnuntailapset vaeltavat aurinkoisia polkuja.
        Sain tämän tiedon itsestäni ja omasta syntymästäni vajaa tunti sitten, kätilöni tyttäreltä.
        ***
        Välttämättä en halua edes keskustella itsestäni, tulipahan tuokin uutinen jaettua. :)
        ***
        On olemassa tiettyjä uskomuksia ja kansanperinteitä syntymäpäiväksi sattuneen viikonpäivän vaikutuksesta ihmisen perusluonteeseen. Minä en usko mihinkään taikoihin. Mutta jos ihmisille on 70 vuoden aikana sanottu että on lauantailapsi ja ennakolta määrätty jynssämään lattioita ja sitten saakin kuulla että ehei....

        "Se, joka syntyy maanantaina, on kaunis aina.

        Katsohan tiistai lasta, niin sulokasta!

        Keskiviikon lapsella on ilo vasta!

        Torstain lapsella siivet kantaa.

        Perjantai lapsi rakastaa ja antaa.

        Lauantai lapsi saa puuhata aina

        vaan se, joka syntyy sunnuntaina

        on hyvä ja kaunis ja huoleton aina."

        Kiva tieto sinulle.

        Piti katsoa 'kulta-aika lapsuuden' kirjasta,
        minä päivänä sitä oikein suostuin syntymään.
        perjantai päivänä ja 20 päivä ja kello 8.40.
        isä on aikoinen kaiken tallentanut,
        ensimmäisestä hiuskiehkurasta alkaen,

        eli tänään on syntymäviikonpäiväni


      • Heikunkeikku
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En sitten tiedä enkä oleta pätkääkään. Kuha sanoin.
        Sanovat että sunnuntailapset vaeltavat aurinkoisia polkuja.
        Sain tämän tiedon itsestäni ja omasta syntymästäni vajaa tunti sitten, kätilöni tyttäreltä.
        ***
        Välttämättä en halua edes keskustella itsestäni, tulipahan tuokin uutinen jaettua. :)
        ***
        On olemassa tiettyjä uskomuksia ja kansanperinteitä syntymäpäiväksi sattuneen viikonpäivän vaikutuksesta ihmisen perusluonteeseen. Minä en usko mihinkään taikoihin. Mutta jos ihmisille on 70 vuoden aikana sanottu että on lauantailapsi ja ennakolta määrätty jynssämään lattioita ja sitten saakin kuulla että ehei....

        "Se, joka syntyy maanantaina, on kaunis aina.

        Katsohan tiistai lasta, niin sulokasta!

        Keskiviikon lapsella on ilo vasta!

        Torstain lapsella siivet kantaa.

        Perjantai lapsi rakastaa ja antaa.

        Lauantai lapsi saa puuhata aina

        vaan se, joka syntyy sunnuntaina

        on hyvä ja kaunis ja huoleton aina."

        Hämärästi olisi muistikuva, että äitini olisi sanonut minun syntyneen maanantaina. Kyl passaa mulle, jos kerta "joka syntyy maanantaina, on kaunis aina" :)
        Vanhin lapseni on sunnuntailapsi myös ja nuorin on syntynyt maanantaina.

        Mutta entäs sitten, jos olis kauheen mäntti tyyppi, suuri valehtelija ja ja ja tai viheliäinen varas, niin kai semmonenkin jonaki päivänä on syntynyt.
        Pitäisi kenties olla parempi luettelo.
        Niinku vaikka sillä tavalla, että maanantaina syntynyt on kaunis aina TAHI pönttöpää.
        Tiistaina syntynyt oi on niin sulokas TAHI vietävä pahantekijä:)
        Jne... :)


      • markeena kirjoitti:

        No jo on outoa, jos ei äiti ole tuollaista asiaa lapselleen kertonut.

        Ehkä kaikissa perheissä ei kesutella.

        Kyllä meidän perheessä ollaan keskusteltu aika monesta asiasta mutta en muista äidin koskaan maininneen tuota asiaa. Nyt serkkuni vahvisti tämän ja koska hänen äitinsä oli kätilönä, niin pakkohan se on uskoa. Luulen että se merkittiin vain käytännöllisistä syistä 28 pvälle ja että äitini oli unohtanut koko jutun. Nyt on myöhäistä kysyä enää. Setäni vaimo joka oli auttamassa synnytyksessä on kerran aikaisemminpuhunut sitä.


      • pirremiinapas
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En sitten tiedä enkä oleta pätkääkään. Kuha sanoin.
        Sanovat että sunnuntailapset vaeltavat aurinkoisia polkuja.
        Sain tämän tiedon itsestäni ja omasta syntymästäni vajaa tunti sitten, kätilöni tyttäreltä.
        ***
        Välttämättä en halua edes keskustella itsestäni, tulipahan tuokin uutinen jaettua. :)
        ***
        On olemassa tiettyjä uskomuksia ja kansanperinteitä syntymäpäiväksi sattuneen viikonpäivän vaikutuksesta ihmisen perusluonteeseen. Minä en usko mihinkään taikoihin. Mutta jos ihmisille on 70 vuoden aikana sanottu että on lauantailapsi ja ennakolta määrätty jynssämään lattioita ja sitten saakin kuulla että ehei....

        "Se, joka syntyy maanantaina, on kaunis aina.

        Katsohan tiistai lasta, niin sulokasta!

        Keskiviikon lapsella on ilo vasta!

        Torstain lapsella siivet kantaa.

        Perjantai lapsi rakastaa ja antaa.

        Lauantai lapsi saa puuhata aina

        vaan se, joka syntyy sunnuntaina

        on hyvä ja kaunis ja huoleton aina."

        Jaha meillä on synttärit samana päivänä, paitsi joka neljäs vuosi.
        Ei ikävä kyllä tullut kysyttyä syntymäni viikonpäivää, ja nyt se on jo myöhäistä.
        Myöhästyneet Synttäri Onnittelut :)


      • Muistamatonä
        markeena kirjoitti:

        No jo on outoa, jos ei äiti ole tuollaista asiaa lapselleen kertonut.

        Ehkä kaikissa perheissä ei kesutella.

        Minä yritin keskustella ja kysyin äidiltä Niin mikä päivä se syntymäpäivä oli ei muistanut


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        En sitten tiedä enkä oleta pätkääkään. Kuha sanoin.
        Sanovat että sunnuntailapset vaeltavat aurinkoisia polkuja.
        Sain tämän tiedon itsestäni ja omasta syntymästäni vajaa tunti sitten, kätilöni tyttäreltä.
        ***
        Välttämättä en halua edes keskustella itsestäni, tulipahan tuokin uutinen jaettua. :)
        ***
        On olemassa tiettyjä uskomuksia ja kansanperinteitä syntymäpäiväksi sattuneen viikonpäivän vaikutuksesta ihmisen perusluonteeseen. Minä en usko mihinkään taikoihin. Mutta jos ihmisille on 70 vuoden aikana sanottu että on lauantailapsi ja ennakolta määrätty jynssämään lattioita ja sitten saakin kuulla että ehei....

        "Se, joka syntyy maanantaina, on kaunis aina.

        Katsohan tiistai lasta, niin sulokasta!

        Keskiviikon lapsella on ilo vasta!

        Torstain lapsella siivet kantaa.

        Perjantai lapsi rakastaa ja antaa.

        Lauantai lapsi saa puuhata aina

        vaan se, joka syntyy sunnuntaina

        on hyvä ja kaunis ja huoleton aina."

        Kuhan häntä kyselin, minulla on kaksi sunnuntailasta.


      • pirremiinapas kirjoitti:

        Jaha meillä on synttärit samana päivänä, paitsi joka neljäs vuosi.
        Ei ikävä kyllä tullut kysyttyä syntymäni viikonpäivää, ja nyt se on jo myöhäistä.
        Myöhästyneet Synttäri Onnittelut :)

        Katsopa alla olevasta linkistä, minä viikonpäivänä synnyit, jos kiinnostaa.
        En muista olenko kuullut aikaisemmin, että olen syntynyt perjantaina. Katsoin ensimmäiseksi googlaamalla esiin nousseesta linkistä. En siis anna takuuta. ;)

        http://www.netikka.net/hans.backman/birthdate.html


      • Tässä on toisella hakukoneella hankittu toinen linkki, joka antoi saman tuloksen.
        Tämä linkki tarjoaa tiedon useamman vuosisadan kalentereista, jos haluaisi vaikka tarkistaa edellisten vuosisatojen sukulaisten syntymäpäiviä. ;)

        http://gamma.nic.fi/~jsr/edu/03_kal_iki.html


      • pirremiinapas
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Katsopa alla olevasta linkistä, minä viikonpäivänä synnyit, jos kiinnostaa.
        En muista olenko kuullut aikaisemmin, että olen syntynyt perjantaina. Katsoin ensimmäiseksi googlaamalla esiin nousseesta linkistä. En siis anna takuuta. ;)

        http://www.netikka.net/hans.backman/birthdate.html

        Maanantaina olen tänne maailmaan laitettu, hmmm "kaunis aina"..hyvä vitsi jos nytkin peiliin vilkaisisi he..
        Melkein veikkaisin sinulle sunnuntaita syntymäsi viikonpäiväksi, tai jos ei niin kalenteri on erehtynyt :)


      • pirremiinapas
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Tässä on toisella hakukoneella hankittu toinen linkki, joka antoi saman tuloksen.
        Tämä linkki tarjoaa tiedon useamman vuosisadan kalentereista, jos haluaisi vaikka tarkistaa edellisten vuosisatojen sukulaisten syntymäpäiviä. ;)

        http://gamma.nic.fi/~jsr/edu/03_kal_iki.html

        Kiitos linkistä..


      • pirremiinapas kirjoitti:

        Maanantaina olen tänne maailmaan laitettu, hmmm "kaunis aina"..hyvä vitsi jos nytkin peiliin vilkaisisi he..
        Melkein veikkaisin sinulle sunnuntaita syntymäsi viikonpäiväksi, tai jos ei niin kalenteri on erehtynyt :)

        Mieheni oli syntynyt sunnuntaina ja molemmat vanhempani torstaina.

        Tyttäreni olisi syntynyt sunnuntaina, elleivät kätilöopistolla olisi kieltäneet lähtemästä sinne, kun kysyin puhelimessa neuvoja ja kerroin jo pitkään kestäneistä sipistuksista. Lapsiparalla oli pää muotoutunut synnytyskanavassa vähän pitkulaiseksi, mutta onneksiksi muovautui kauniimmaksi oikeaan muotoonsa jo parissa viikossa. - Mietin välillä olisiko hän kuitenkin sunnuntailapsi. ;)


      • markeena kirjoitti:

        No jo on outoa, jos ei äiti ole tuollaista asiaa lapselleen kertonut.

        Ehkä kaikissa perheissä ei kesutella.

        Se on outoa.
        Yhtä outoa, ettei kätilöillä ole ollut vaitiolovelvollisuutta, koska kätilö on tyttärelleen antanut tiedoksi jonkun syntymän.

        Taksikuskeilla on nähtävästi ollut vaitiolovelvollisuus jo silloin.
        Pikkuveli ajoi extraa yhden taksikuskin firmassa. Kerran sitten oli tullut puheeksi hänen syntymänsä ja hän kertoi syntyneensä kyseisen taksikuskin isän auton takapenkillä. Taksikuski oli hämmästynyt, että ihanko tosi, kun ei hänen isänsä ollut sellaisesta kertonut koskaan, eipä tosin muistakaan asiakkaistaan edes perheelleen.


    • ö-Öö

      Nojoo

      Puhutaanhan niistä hopealusikka suussa syntyneistäkin. Just sellasia vanhanajan kiertoilmauksia, millä kateelliset kuvailee muita ihmisiä. Liittyy siis juoruiluun. JOs susta juorutaan, kaitpa se jotain merkitsee, tai kertoo.

      Tota miettinyt joskus, jos syntynyt karkauspäivänä, mitens synttärit`? Kakaroille asialla voi olla merkitystä. Mä tunnen kaks jouluaattona syntynyttä, ne aina happamia, kun eivät ikinä saa synttärilahjoja, eikä niillä ole synttäreitä.....

      =DW=

    • Eipä ole kauaa siitä, kun viimeksi oli aloitus miete-lauseista ja sanonnoista.
      Tämä kopio tuli ihan liian aikaisin.

      H.

    • mimmimum-..mi

      Sulla on erikoinen syntymäpäivä....sunnuntailapsi minustakin piti tulla...kuulemma....meni kuitenkin maanantain puolelle yöllä.... Hain vahvistuksen googlen hakukoneesta ...kyllä se maanantaita näytti...

    • honkankolist

      Torstain lapsi olen. Googlesta löytyy kuukausi ja vuosi

    • 1eero

      En perusta horoskooppehin ynnä muihin uskomuksiin mut eipä tuo haitanne.
      Kuiteskin minua sanottiin markkina lapseksi, syntynyt maliskuun 15 päivänä jolloin Mikkelissä kaksipäiväiset maalismakkinat, tänä vuonna sattuu torstaiksi.

      • 1eero

        Ai nii hymylytti, Heikku kirjoitti olevansa maanantaikappale :)


      • Bengalitikku

        Mua hymyilytti molemmat kommentit. Aurinkoinen sunnuntai, aamuyö, jumppasin aika kauan, ennen kuin suostuin tulemaan ulos, autettuna, tähän maailmaan.


    • Hakukoneelta katsoin.
      Perjantaina näytän syntyneen.
      Vaan en tiedä satoiko vai paistoiko.

    • RealistiN

      Olen ymmärtänyt ettei sunnuntailapsella tarkoiteta sunnuntaina syntyneitä, vaan ihmisiä joille kaikki sujuu kuin leikiten, vaikka eivät pahemmin rasittaisivatkaan itseään asioiden hoitumiseksi.

    • Ei-vikaa-pahemmin

      Minulle tuli ilmoitus, että olen maanantai kappale. Pientä tuunaamista ja säätöä läpi elämän mutta kilometrit ovat riittäneet hyvin.

      Entä Elsat, kohtalon lapset, entä moni muu kovan onnen lapsi?

      • Ei-vikaa-pahemmin

        Naurattaa kyllä itteänikin. Heitin lonkalta maanantain. Ei ollut hajuakaan, mikä päivä olen syntynyt?
        Mutta. Kävin tarkastamassa ja niin vaan olenkin syntynyt maanantaina.


    • Onneksi olkoon Paloma, näin jälkikäteen. Veljentyttöni on myös syntynyt 29.2. viikonpäivää en muista. 20.2..- 29.2. aikavälillä on minulla niin monet syntymäpäivät, että omani tahdon jo jättää väliin..))
      Mutta varmasti kiva saada tuollainen ensikäden tieto omasta syntymäpäivästään. Käsittääkseni se ei aina ollut ihan päivän päälle kirkonkirjoissa. Kotisynnyksissä varsinkaan. Yksi päivä sinne tai tänne, ajateltiin ehkä.

      Tuon värssyn viikonpäivistä äitini kirjoitti vähän eri versiona vaikka sisältö oli sama.
      "Lapsi ken syntyy sunnuntaina on ihana, suloinen taivaan laina, mi merkeissä onnen kulkee aina". Meidän perheestä kolme lasta syntyi sunnuntaina, minäkin.

      Minulla on hyllyssä Leea Virtasen (folkloristiikan tutkija) kirjoja eri elämänaloilta.
      Tuo värssy saattaa tulla kirjasta "Enteitä ja uskomuksia syntymästä ja kuolemasta".
      Eihän näitä tarvitse tosissaan ottaa, mutta kai ne joiltakin osin, joidenkin kohdalla ovat sitten pitäneet paikkansa kun ovat perimätietona kulkeneet...

    • Sunnuntaina olen minäkin syntynyt. Googltin juuri, kuinka pärjättiinkään ennen Googlea.

      • Elettiin-tyhmyys-kuplas

        Niin. Ihan rovastin juttusille piti mennä silloin ennen, jos halusi tietää milloin on syntynyt.
        Papintodistuksia tarvittiin joskus -- nyky virkatodistus, ellei ole jo vaihtanut nimeään sekin? Rippikoulukin käydä.
        Kodin tai kirjastojen (jo valmiiksi vanhat) tietosanakirjat. Lehdet ja TV ja radio eivät tarjonneet paljon mitään tietoa.

        Nyt ei tarvitse enää sängystäkään nousta kun saa itsensä täyteen infoa ja tietoa, jos / kun kiinnostaa? Sää tiedot kilahtaa puhelimeen, ei tarvitse verhoja avata saati mittareita katsella.


    • Per-kel

      60°23′29″N 25°40′01″Ö... Maanantai 21/2-49 klo 0100

      • maissiiii

        Per-ke, vaude, noin tarkasti, hienoa.
        sullehan voisi vaikka syntymähorroskoopin laatia.
        heti laatisin,
        jos vain ossoisin.
        Vähän pitää vielä harjoitella.


    • Popeta-ei-lopeta
    • Torstain lapsella siivet kantaa.

    • staka

      Keskiviikon lapsella on ilo vasta!

      Pikkusiskoni syntyi sunnuntaina. Jopa muistan sen päivän, aurinko ainakin paistoi.
      Mutta ei ole hänen elämänsä paljon sen kummempaa ollut kuin meidän muidenkaan. Ihan samanlaisilla rauta- tai alpakkalusikoilla on syöty. Onneksi sentään kahvipöydässä oli hopealusikat ;-). Pientä luksusta muuten yksinkertaiseen eloon ja oloon.

    • Saga.Kabinetti

      Minä olen sunnuntainta syntynyt. Isällä oli ollut kauhea krapula, oli edellisiltana naapurin synttäreillä aamu viiteen asti.

      Mikä lie omituinen sapatti ollut, kun en ole kaunis aina. Enkä onnenpolkujakaan pitkin ole kulkenut. Ehkä mä olen se poikkeus joka vahvistaa säännöt.

    • Se oli maanantai, kesäpäivänseisaus ja täysikuu kun minä synnyin.

    • ettänäinpä

      Selittyy ainakin vuosi, sillä sen täytyy olla 48, koska silloin karkauspäivänä oli sunnuntai, 52 sattui perjantaiksi, 56 keskiviikolle, vuonna 60 oli maanantai ja 44 puolestaan tiistai.

    • Mukava keskustelu, joka pakotti minutkin mielenkiinnosta katsomaan, minä päivänä olen syntynyt. Keskiviikkohan se oli, tuosta sanonnasta en tiedä keskiviikkona lapsella on ilo vasta.

      Samana kuukaudenpäivänä olen syntynyt kanssasi. 29 päivä minäkin, mutta eri kuukaudessa eli maaliskuussa. Oinaan merkeissä siis ja tunnistan kyllä itsessäni tyypillisiä taipumuksia oinaalle.

    • v.1952

      Minullakin on tuo kirja Kulta-aika lapsuuden. Se julkaistiin eka kerran 1949. Paloma on siis tuota nuorempaa vuosikertaa kuten minäkin. Olen tiistain lapsi.

      • tieto.on.varma

        Paloma on syntynyt v 1948


      • Vanhin sisareni on syntynyt -45 ja hänellä on myös se kirja.
        Mutta jos se on eka kerran julkaistu vasta -49, niin todennäköisesti äiti on sitten jälkeenpäin kirjoittanut siihen jossain säästämänsä tiedot.


    • Tykkäsin.aloituksesta

      Rattoisa, hieno avaus! Yksi lapseni on, ma-lapsi "Se, joka syntyy maanantaina, on kaunis aina", riittävästi menestyvä, oikeastaan onnekas verrattuna yhteen Polon ns. maanantai-autooni, vikoja täynnä. Tälle lapselle hymyillään kadulla, valloittaa katseellaan. Toinen on Torstain lapsi, "Lapsella siivet kantaa". Pitää paikkaansa, lehmänhermoinen home-omakotitalohelvetin läpikäynyt.
      Itse olen pe-lapsi. "Perjantai lapsi rakastaa ja antaa.". Siitä olisi pitkään kertomista. Luin nämä tulkinnat ketjusta.

    • Mikä_milloinkin

      Tämä oli mukava avaus, kepeätä jutustelua ilman että ketään syyllistetään mistään, silkaa ajankulua.

      Itse olen syntynyt sunnuntaina. Minulla oli menneinä vuosina tuttava (nyttemmin joko ylä- tai alakerrassa tai jossain muualla) joka oli syntynyt karkauspäivänä. Vietti synttäreitä neljän vuoden välein.

    • Minäkin olen sunnuntailapsi, sen muisti rakas äitini aina kertoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      141
      2091
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1264
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1147
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1027
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      946
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      912
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      880
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      834
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      820
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      723
    Aihe