Tää on kauheeta! Mulla on nyt ihan hirvee stressi! Vanhemmat uhkaa, että viikkorahasta lähtee kymppi jokaisesta laskeneesta numerosta, kun seuraava todistus tulee. Ja nousseesta numerosta tulee kymppi lisää. Jos nyt kaikki numerot on laskeneet mä en saa enää mitään! Ainakin osa on varmaan laskeneet. Oon nyt kasilla eli tätä jatkuu vielä ysillä. Sekoan varmaan jo ennen sitä. Onko teillä tällasia ihme viikkoraha systeemejä?
Jos ei numerot nouse, niin...
6
507
Vastaukset
No pärjää paremmin jos viikkoraha huolettaa.. jossain on jotain vialla jos raha ei motivoi opiskelemaan.
- kokokokok
no sulahan on näköjään varaa skarpata kun kerran olet laiskistunut opiskelussasi huomaa että se on vai n sinun parhaaksesi
- ihan.oikein
Niin se on aikuisillakin, että jos et tee töitä niin et voi ostaa joka viikko kalliita vaatteita ja laukkuja. Hyvä että vanhemmat opettavat jo nyt, ettei sinun tarvitse muutaman vuoden päästä ihmetellä, että ai pitääks täällä jotain tehdäkin palkkansa eteen.
- Kaett
Mun vanhemmille riittää, että teen parhaani. Niitten mielestä se on huonompi juttu kun tulee stressin kans hyviä numeroita, kuin se, että rennosti korkeintaa keskinkertasia. Kyllä ne kannustaa opiskelemaan, mutta niille riittää alemmatki numerot, jos mullekin.
Tää systeemi muuten toimii, muutama vuos sitten, mun vanhemmat oli tiukempia koulunkäynnin suhteen, ja mulla ja mun kolmella sisaruksella numerot oli korkeintaan 7-8.
Sitten ne alko ottaa meidän koulunkäynnin rennommin, ja meillä kaikilla neljällä lapsella numerot nous 8-10 kun ei yritetä enää liikaa! - ElämänOhjeita
Pyydä niiltä vaikka rahaa koulutarvikkeisiin tai johonki muuhun mihin ne vois antaa sulle rahaa (mutta käytät ihan mihin haluut).
Jos ei anna nii käyt vanhempies lompakolla kun ne ei oo kotona. (et vaan ota liikaa kerrallaan ja tarvittaessa syytät jotain sisarusta tms) - voiettäsaatana
älä valita itte en saa viikko tai kuukausirahaa ollenkaan. ainoo mistä saan rahaa niin syntymäpäivälahjaksi ja jouluna
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514