Jos ei numerot nouse, niin...

kohta.tyhjätasku

Tää on kauheeta! Mulla on nyt ihan hirvee stressi! Vanhemmat uhkaa, että viikkorahasta lähtee kymppi jokaisesta laskeneesta numerosta, kun seuraava todistus tulee. Ja nousseesta numerosta tulee kymppi lisää. Jos nyt kaikki numerot on laskeneet mä en saa enää mitään! Ainakin osa on varmaan laskeneet. Oon nyt kasilla eli tätä jatkuu vielä ysillä. Sekoan varmaan jo ennen sitä. Onko teillä tällasia ihme viikkoraha systeemejä?

6

509

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No pärjää paremmin jos viikkoraha huolettaa.. jossain on jotain vialla jos raha ei motivoi opiskelemaan.

• kokokokok

no sulahan on näköjään varaa skarpata kun kerran olet laiskistunut opiskelussasi huomaa että se on vai n sinun parhaaksesi

• ihan.oikein

Niin se on aikuisillakin, että jos et tee töitä niin et voi ostaa joka viikko kalliita vaatteita ja laukkuja. Hyvä että vanhemmat opettavat jo nyt, ettei sinun tarvitse muutaman vuoden päästä ihmetellä, että ai pitääks täällä jotain tehdäkin palkkansa eteen.

• Kaett

Mun vanhemmille riittää, että teen parhaani. Niitten mielestä se on huonompi juttu kun tulee stressin kans hyviä numeroita, kuin se, että rennosti korkeintaa keskinkertasia. Kyllä ne kannustaa opiskelemaan, mutta niille riittää alemmatki numerot, jos mullekin.

Tää systeemi muuten toimii, muutama vuos sitten, mun vanhemmat oli tiukempia koulunkäynnin suhteen, ja mulla ja mun kolmella sisaruksella numerot oli korkeintaan 7-8.
      Sitten ne alko ottaa meidän koulunkäynnin rennommin, ja meillä kaikilla neljällä lapsella numerot nous 8-10 kun ei yritetä enää liikaa!

• ElämänOhjeita

Pyydä niiltä vaikka rahaa koulutarvikkeisiin tai johonki muuhun mihin ne vois antaa sulle rahaa (mutta käytät ihan mihin haluut).

Jos ei anna nii käyt vanhempies lompakolla kun ne ei oo kotona. (et vaan ota liikaa kerrallaan ja tarvittaessa syytät jotain sisarusta tms)

• voiettäsaatana

älä valita itte en saa viikko tai kuukausirahaa ollenkaan. ainoo mistä saan rahaa niin syntymäpäivälahjaksi ja jouluna

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kolme tunnistetta kaivatustasi

Anna kolme tunnistetta kaivatussasi!
      Ikävä
      68
      1216
    2. Kai mua vähän

Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine
      Ikävä
      137
      999
    3. Onko karhukanta jo liian iso? Lenkkeilijä kohtasi kontion juoksulenkillä

Rantasalmella lenkkeilijä kohtasi karhun. Kylällä karhun näkeminen on ollut tosi harvinaista. Onko karhukanta jo liian i
      Maailman menoa
      108
      679
    4. Vanhat konkarit ulos Elämäni biisistä - Yle selittelee

Elämäni biisi starttaa taas tänä syksynä. Mukana on ripaus uutta, mutta poissa on iso osa vanhaa... Poissa ovat Markku
      Tv-sarjat
      16
      581
    5. S-ryhmän Israel-boikotti liiketalouden opintojen tapausesimerkkinä

Tätä S-ryhmän Israel-boikottitapausta käsitellään jo kauppakorkeakoulujen ja johtamiskorkeakoulujen esimerkeissä. Se ant
      Maailman menoa
      22
      542
    6. Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen

Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁
      Ikävä
      61
      521
    7. Oot upea nainen, älä vähättele ittees

Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀
      Ikävä
      31
      503
    8. Mies miksi moinen vetäytyminen?

1) Olit loukkaantunut tai suuttunut 2) Sulla oli toinen nainen 3) Luulit, etten halua jatkaa tutustumista 4) Vai joku
      Ikävä
      52
      499
    9. Mitä vit,,tua!

Mikä hiivatin kommunistien teltta oli kirsikan nurkalla, olivat vähällä jäädä telttoinensa auton alle kun olivat sen kul
      Suomussalmi
      22
      466
    10. Hyvä Kukkola! toitte tänne taas jotain uutta

Niin sitä pitää! Kehittää oikeasti tarjontaa. Nyt on maut kohdillaan! Käykäähän herkuttelemassa wingseillä ja siipiweikk
      Haapavesi
      62
      465
    Aihe