Jos ei numerot nouse, niin...

kohta.tyhjätasku

Tää on kauheeta! Mulla on nyt ihan hirvee stressi! Vanhemmat uhkaa, että viikkorahasta lähtee kymppi jokaisesta laskeneesta numerosta, kun seuraava todistus tulee. Ja nousseesta numerosta tulee kymppi lisää. Jos nyt kaikki numerot on laskeneet mä en saa enää mitään! Ainakin osa on varmaan laskeneet. Oon nyt kasilla eli tätä jatkuu vielä ysillä. Sekoan varmaan jo ennen sitä. Onko teillä tällasia ihme viikkoraha systeemejä?

6

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No pärjää paremmin jos viikkoraha huolettaa.. jossain on jotain vialla jos raha ei motivoi opiskelemaan.

• kokokokok

no sulahan on näköjään varaa skarpata kun kerran olet laiskistunut opiskelussasi huomaa että se on vai n sinun parhaaksesi

• ihan.oikein

Niin se on aikuisillakin, että jos et tee töitä niin et voi ostaa joka viikko kalliita vaatteita ja laukkuja. Hyvä että vanhemmat opettavat jo nyt, ettei sinun tarvitse muutaman vuoden päästä ihmetellä, että ai pitääks täällä jotain tehdäkin palkkansa eteen.

• Kaett

Mun vanhemmille riittää, että teen parhaani. Niitten mielestä se on huonompi juttu kun tulee stressin kans hyviä numeroita, kuin se, että rennosti korkeintaa keskinkertasia. Kyllä ne kannustaa opiskelemaan, mutta niille riittää alemmatki numerot, jos mullekin.

Tää systeemi muuten toimii, muutama vuos sitten, mun vanhemmat oli tiukempia koulunkäynnin suhteen, ja mulla ja mun kolmella sisaruksella numerot oli korkeintaan 7-8.
      Sitten ne alko ottaa meidän koulunkäynnin rennommin, ja meillä kaikilla neljällä lapsella numerot nous 8-10 kun ei yritetä enää liikaa!

• ElämänOhjeita

Pyydä niiltä vaikka rahaa koulutarvikkeisiin tai johonki muuhun mihin ne vois antaa sulle rahaa (mutta käytät ihan mihin haluut).

Jos ei anna nii käyt vanhempies lompakolla kun ne ei oo kotona. (et vaan ota liikaa kerrallaan ja tarvittaessa syytät jotain sisarusta tms)

• voiettäsaatana

älä valita itte en saa viikko tai kuukausirahaa ollenkaan. ainoo mistä saan rahaa niin syntymäpäivälahjaksi ja jouluna

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4503
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      61
      3425
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      115
      2616
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      115
      2575
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      128
      2474
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      42
      2085
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2027
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      224
      1783
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1667
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1638
    Aihe