Jos ei numerot nouse, niin...

kohta.tyhjätasku

Tää on kauheeta! Mulla on nyt ihan hirvee stressi! Vanhemmat uhkaa, että viikkorahasta lähtee kymppi jokaisesta laskeneesta numerosta, kun seuraava todistus tulee. Ja nousseesta numerosta tulee kymppi lisää. Jos nyt kaikki numerot on laskeneet mä en saa enää mitään! Ainakin osa on varmaan laskeneet. Oon nyt kasilla eli tätä jatkuu vielä ysillä. Sekoan varmaan jo ennen sitä. Onko teillä tällasia ihme viikkoraha systeemejä?

6

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No pärjää paremmin jos viikkoraha huolettaa.. jossain on jotain vialla jos raha ei motivoi opiskelemaan.

    • kokokokok

      no sulahan on näköjään varaa skarpata kun kerran olet laiskistunut opiskelussasi huomaa että se on vai n sinun parhaaksesi

    • ihan.oikein

      Niin se on aikuisillakin, että jos et tee töitä niin et voi ostaa joka viikko kalliita vaatteita ja laukkuja. Hyvä että vanhemmat opettavat jo nyt, ettei sinun tarvitse muutaman vuoden päästä ihmetellä, että ai pitääks täällä jotain tehdäkin palkkansa eteen.

    • Kaett

      Mun vanhemmille riittää, että teen parhaani. Niitten mielestä se on huonompi juttu kun tulee stressin kans hyviä numeroita, kuin se, että rennosti korkeintaa keskinkertasia. Kyllä ne kannustaa opiskelemaan, mutta niille riittää alemmatki numerot, jos mullekin.

      Tää systeemi muuten toimii, muutama vuos sitten, mun vanhemmat oli tiukempia koulunkäynnin suhteen, ja mulla ja mun kolmella sisaruksella numerot oli korkeintaan 7-8.
      Sitten ne alko ottaa meidän koulunkäynnin rennommin, ja meillä kaikilla neljällä lapsella numerot nous 8-10 kun ei yritetä enää liikaa!

    • ElämänOhjeita

      Pyydä niiltä vaikka rahaa koulutarvikkeisiin tai johonki muuhun mihin ne vois antaa sulle rahaa (mutta käytät ihan mihin haluut).

      Jos ei anna nii käyt vanhempies lompakolla kun ne ei oo kotona. (et vaan ota liikaa kerrallaan ja tarvittaessa syytät jotain sisarusta tms)

    • voiettäsaatana

      älä valita itte en saa viikko tai kuukausirahaa ollenkaan. ainoo mistä saan rahaa niin syntymäpäivälahjaksi ja jouluna

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1874
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      7
      1461
    3. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1447
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1429
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      148
      1372
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      95
      1290
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1287
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1097
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1088
    Aihe