Miten laihtua

haluanollalaiha

Moi! Oon 12v tyttö ja oon iha sika kauan yrittänyt laihduttaa,nyt viikko sitten alotin olee syömättä paljoo ja söin suunnilleen 250 kalorii päiväs kunnes tuli tää päivä ja lopetin koska en halunnu näyttää isälle et en haluu karkkei tai se olis epäilly ja nyt must tuntuu et oon tosi läski ja tällee no mut kuitenki Mul oli kysymys et pystyisinkö (jos nyt alottaisin) laihduttaa 5 kiloo kahdes viikos jos syön alle 350 kalorii päiväs ja Mul on 3 kertaa viikos treenit treenaisin kotona 2pvä viikost ja kävisin skillz gymillä 2 kertaa viikos?

11

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Painan siis tällä hetkellä 55 kg ja oon 160cm

      • painoindeksi

        Painoindeksin mukaan olet aivan normaalipainoinen. Liikunta on terveellistä ja syömällä paljon kasviksia ja hedelmiä, joilla voi sammuttaa pikkunälän tunteen helposti, sillä ne eivät kerrytä rasvaa. Olet vielä siinä iässä ettet ole vielä todennäköisesti saavuttanut nk. kasvupyrähdystä, joka vaatii ainakin pojilla pidekkeetöntä syömistä ilman, että se kertyy vyötärölle, sillä pituuskasvu vie ravinto kertymästä leijonanosan.
        Olet vielä niin nuori, että on syytä olla suhteellisen varovainen mahdottoman laihduttamisen suhteen, sillä et ole vielä aikuisiässä, jossa ylipainon suhteen on todella otettava härkää sarvista. Liika laihdutusinto ja ulkonäkövaatimukset johtavat helposti salakavalaan anoreksiaan, joka on vakava kuolemaan johtava sairaus ja josta on asiantuntevan hoidon piirissäkin todella vaikea päästä eroon, sillä psyykkisenä sairautena se ei ota mitään vastetta fyysisestä reaalitilanteesta, vaan noidankehän tavoin se on itseään vahvistava kierre, joka ei pahimmassa tapauksessa pääty kuin kuolemaan. Varsinkin mallimaailmassa äärettömine laihuus vaatimuksineen sitä voi kutsua "ammattitaudiksi". Tarkoitukseni ei ole pelotella, mutta terveen järjen käyttö on tässäkin asiassa enemmän kuin tarpeellista ja hyväksi. Automaailmassa puhutaan "höyryillä" ajamisesta, mutta sekin on ainoastaan kuvainnollinen ilmaisu ja ihmisen kohdalla se ei ainakaan toimi missään olosuhteissa ilman joskus pysyviäkin vaurioita etenkin naisten fysiologian kohdalla, joka eroaa meistä miehistä, koska me kuitenkin olemme tunnetusti "yksinkertaisia".


    • Eroaon

      Olen 187 cm, olet minua lyhyempi.

    • Anonymous6969

      Miksi haluat laihtua olet normaalipainoinen? Urheilua suosittelen. Ja miten toi 187cm olet minua lyhyempi oli joku asiaan liittyvä kommetti 🙄

    • Jokuvaaaaaaaaa

      Moi! Oot ihan ok painonen. Ei sun tarvi laihtuu. Jos haluut niin ruokavalio kuntoon ja lisää liikuntaa tai no, toi sun liikuntamäärä kuulostaa ihan hyvältä. Jos et syö, kuolet, ja et kasvu voi lakata, olet kasvava nuori joten älä jätä syömättä.

    • älätapataitseäsi

      Ulkonäkö ei oo hyvä syy tapattaa itteään, eikä se oo muutenkaan tavottelemisen arvosta näyttää sairaalta. Sulla ei oo mitään syytä laihduttaa, joten älä turhaan aiheuta vahinkoa keholles. Tollasilla kaloreilla sun keho käyttää vaan sun lihakset energiakseen. Myös sydämestä. Sydämen pysähtyminen on liian pienellä energiamäärällä elettäessä oikea riski. Aliravitsemuksesta kärsii myös hampaat, eikä olis kovin yllättävää menettää hampaitakin sen takia.

      Muutenkin oot vasta kohta tulossa murrosikään ja tarviit paljon energiaa kasvamiseen. Et pelkästään pituuden kasvamista varten, vaan myös mm. rintojen kasvamista varten. Jos tossa iässä alat näännyttämään itteäs, voi olla ettei sulle kasva rintoja ollenkaan. Eikä niitä myöhemmin voi saada muuten kun vaan leikkauksella. Samalla voit vaurioittaa sun elimiäs silleen, ettet koskaan pysty saamaan lapsia. Ja vaikka et lapsia haluaiskaan, niin et varmasti silti halua aiheuttaa muitakin mahdollisia pysyviä vaurioita sun keholles.

      Näännyttämällä ei muutenkaan saa pysyviä ja hyviä tuloksia. Suosittelen mieluummin alkamaan tekemään lihaskuntoa/liikkumaan muuten ja syömään huoletta. Painota mieluummin terveelliseen ruokaan, ku syömättömyyteen.

      • lapsenhölmöilyä

        Lapsihan tuo vielä on ja vanhempien tässä tapauksessa tulisi opastaa lastaan oikeaan syömiseen.


      • whyy

        Kuka v*ttu haluaa jotain tissejä. Hyi hittoooo! 😱😲😫


    • SueEllen12

      Lihaksikas on uusi laiha: opettele syömään terveellisesti (proteiineja, rasvaa ja hiilareita sopivassa suhteessa) ja ala harrastaa jotakin liikuntaa. Kun kasvat ja syöt terveellisesti, kroppasi toimii ja näytät hyvältä!

    • hsd

      Älkää hyvänen aika laihduttako tuossa iässä järjettömillä dieeteillä !
      Aliravitsemuksesta voi tulla elinikäisiä pahoja haittavaikutuksia elimistön toimintaan.
      Googlatkaa anoreksiaa Duodecim-sivuilta ja googlatkaa sellaista asiaa sen yhteydessä kuin prealbumiini ! Jos sen arvo menee liian alhaiseksi, voi uhata menehtyminen.
      Älkää leikkikö terveydellänne ! Syökää normaalisti kunnes aikuistutte.
      Miettikää sitten järkeä toivottavasti saatuanne, laihdutatteko ja miten.
      Se on tehtävä terveellisesti.

    • Kokemuszta

      Itse olen anorektikko ja suosittelen alottamaan tän parin vuoden päästä, kun et enää kasva pituutta. Ei oo kiva jäädä pätkäks.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe