Volvo S90 vaihteisto

manuaaliin-tottunut

Onko totta, että uuden ison Volvon eli Volvo S90: neen ei saa manuaalivaihteistoa muutakuin diesel-moottorin yhteydessä eli bensa-moottoriset S90: set saa vain automaattivaihteisena?

21

1533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jereeehhh

      Miksi helvetissä haluat 230 heppaseen todella upeasti vaihtavaan automaattiin manuaalin?

      • manuaaliin-tottunut

        Siksi koska olen tottunut manuaalin ja en varmasti ole ihan ainoa joka sellaisen vaihteiston haluaisi uuteen Volvoon.

        Eli S90 bensamalliin ei saa manuaali vaihteistoa?


      • Jereeehhh

        Jaa, onks S90 vielä manuaalilla? Luulis olevan jo tuplakytkimellä.


      • MikaOjantauss
        manuaaliin-tottunut kirjoitti:

        Siksi koska olen tottunut manuaalin ja en varmasti ole ihan ainoa joka sellaisen vaihteiston haluaisi uuteen Volvoon.

        Eli S90 bensamalliin ei saa manuaali vaihteistoa?

        Tuskin on enää manuaalia olemassakaan.


      • manuaaliin-tottunut

      • Jereehh

        Ihanko totta?
        Manuaali on vaan vanhanaikainen vaihteisto.
        Tuplakytkin tekee työsi sinun puolesta monikertaisesti nopeammin.
        Tämä vaikuttaa kiihtyvyteen sekä kulutukseen merkittävästi.


      • Fullerilla_ajava

        Manuaali on miehille. Naiset ja nuoriso ajavat automaatilla. Eräs suomalainen formula kuljettaja ei myöskään kelpuuta automaattia koska silloin auto päättää eikä kuski.


      • manuaaliin-tottunut kirjoitti:

        Siksi koska olen tottunut manuaalin ja en varmasti ole ihan ainoa joka sellaisen vaihteiston haluaisi uuteen Volvoon.

        Eli S90 bensamalliin ei saa manuaali vaihteistoa?

        Otan osaa. Me mieluummin manuaalilla tai kaikki muut valinnat autossaan ensin tekevä ja jonkun vaihteiston rastittavat olemme jo niin pienessä vähemmistössä, että monilla on vaikeuksia ymmärtää ihan selvää kysymystä.

        Eihän kyse ollut siitä, millä vastaajat ajavat mieluummin, vaan että mihin S90 malleihin saan manuaalivaihteiston?


    • volvos90

      Ei ainakaan ole Volvon hinnastossa bensaversioisena saatavana tikulla hämmennettävää äijävolvo versioita. Ehkä tilauksesta sellaisen voi saada tai sitten ei.

      • Jereehhh

        Ei se mikään persaukisten auto olekkaan.


    • varmatieto

      tuokin asia kannattaisi tiedustella volvo liikkeestä eikä suomi24 mopo pojilta

      • manuaaliin-tottunut

        Eli kun hinnastossa ei ole mainittu että bensamoottoriseen saisi manuaalivaihteisen version niin sellaista ei sitten saa?


    • Jereehhh

      En ole kyllä koskaan tajunnut manuaalia, ymmärrän sen rallissa koska itsekin ajanut paljon, mutta miksi normi autoon? Hullua.

      • automaattiParasAina

        Ja vain säännöt pakottaa rallissa tuollaiseen vaihteistoon, eikä silläkään ole mitään tekemistä perinteisen manuaalin kanssa jossa pitää polkea kytkintä, rallissa ei kytkintä käytetä.


      • Rallikuskina ymmärrät voimansiirron kontrollin, joten sitä ei tarvinne avata enempää. Tiedämme kumpikin selkeän eron olevan olemassa, mutta eikö voisi olla itse kunkin oma asia, kuinka sitä arvostamme?

        Ajetaan menemään ja lakataan huolehtimasta muiden valinnoista. Vaikka sitten vaihteen.


    • MissäMetsässäAsutaan

      Vieläkö joku onneton haluaa manuskan? Eihän niitä juurikaan ole edes superautoissa. Nykyiset automaatit toimivat paremmin ja järkevämmin kuin kukaan taviskuski ja jos haluaa vaihdella itse, niin sekin onnistuu, eikä siltikään tule missä ja viiveitä kytkimen kanssa.
      Eikö suomalainen juntti kehity koskaan?

      • Minä ainakin olen onneton, koska läheskään kaikissa minua kiinnostavissa malleissa sitä valintaa ei minulle tarjota, vaan joudun ottamaan sen, jonka joko valmistaja tai lähes kaikki muutkin valitsevat (ettei jää epäkurantiksi luokiteltava Musta Pekka käteen).

        Superauto on hyvä argumentti sitten, kun niitä näkyy nastarenkailla Suomen talvessa hiihtokeskusten ympärillä lumikinoksissa ja pienillä mökkiteillä.

        Nykyautomaatit vaihtavat minua kauniimmin ja nopeammin, mutta eivät läheskään aina paremmin. Edelläni ajavien hidastaessa joudun usein napsuttelemaan vaihdeläpysköistä pakkovaihtoja alaspäin, koska automaattini ei ymmärrä ettei rullaaminen säilytä valitsemaani turvaväliä.

        Moottoritielle mukaan mennessäni joudun sisäänmenorampilla valitsemaan S- ja E-ohjelman välillä, koska automaattini ei tiedä millä tavoin ja kuinka ahtaaseen väliin joudun kiihdyttämään.

        Automaattini ei jostain syystä myöskään osaa vaihtaa alas moottorijarrutuksen korostamiseksi liukkaaseen mutkaan kääntymisen varmistamiseksi. Automaatin pakkovaihdot ovat tässä käytössä ihan hehtaaripyssy, koska kytkinpoljin puuttuu.

        Nykyajan taloudelliseksi viritetyt turbiiniautomaatit ajavat niin pienellä turbiinin luistolla, että ruuhkassa matelu on ikävää, kun polkuautossa joutuu seisomaan koko ajan jarrulla. Manuaali lyhyillä välityksillä hiipii mukavan hitaasti 1-vaihteella tyhjäkäynnillä yhteenkään polkimeen koskematta. Jos vauhti ei riitä, voi kaasualla tilata lisää.

        En minä ole vielä saanut ajaa automaattia, joka ajaisi kuten minä tahtoisin. Jatkuvasti niitä saa opettaa ihan selvissäkin liikennetilanteissa.

        Kulutuslukemat ovat teoriassa viimeinkin tasoissa, mutta usein vain näennäisesti ja normikulutuksissa. NEDC normin mittauslämpötila on niin kova helle, ettei sitä monena päivänä Suomessa näy. Muina päivinä turbiiniautomaatin kulutus heti lähdön jälkeen nousee kylmien öljyjen vuoksi huomattavasti.

        En edelleenkään halua tehdä voimansiirrosta uskonkappaletta, vaan valitsen ensin mieleiseni auton ja mietin sen jälkeen millainen voimalinja mielestäni sopisi kyseiseen autoon minulle hyvin. Löydän valmistajan esitteestä varsin helposti 10 tärkeämpääkin valintaa kuin manuaali- vs. automaattivaihteiston.

        Jos tällä saa juntin maineen, niin sen kanssa minun on vain elettävä.


    • ei-tomaattia

      On kyllä totta että käsivaihteiseen autoon tottunut ei miellään aja automaattivaihteista autoa joten miksi Volvo ei tarjoa vispattavaa versioita bensamoottorin yhteydessä koska eihän se heiltä pois olisi.

      • Niinpä. BMW tekee tämän tyylikkäästi, kun alihankkivat vaihteistot Getragilta, jolloin lopputuloksena on myös vähemmistössä olevan voimansiirron miellyttävä toiminta, kuten Getragissa aina. Sama juttu muuten 1990-luvun viimeisissä Volvo 940 ja S/V90:ssa, ja ihan samasta syystäkin.

        Automaatissa on paljon hyviä puolia. Jos ne ovat ainoat, jotka itselle merkitsevät, on valinta helppo. Jos ei jaksa enää ihastua pelkkään vaihteiden vaihtumiseen itsestään, saattaa valinta kääntyä manuaalin puolelle. MIksi näille valinnoille pitää yrittää tehdä joku tärkeysjärjestys, ja ennen kaikkea, miksi sitä pitää yrittää tehdä muiden puolesta?

        Sehän on hyvä, että tekevät erilaisia, niin jokainen saa mieleisensä.


    • XX90

      Aika vaikea on löytää käytettyä S60 autoa manuaaliversiota, siksi ostin uuden. Automaatit menee kaikki yrityskäyttöön. Jotenkin tuntuu turhalta laittaa manuaalivaihteistoa noin edistykselliseen S90 autoon. Tietysti lisävarusteena sitä voisi tarjota ja jättää hinnastosta pois.

    • Nuukaerkki

      Kohta Volvolta ei saa dieselautoakaan, pelkkiä hybridiä tai täyssähköautoja. Varmaan kaikki automaattilootalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe