Volvo S90 vaihteisto

Onko totta, että uuden ison Volvon eli Volvo S90: neen ei saa manuaalivaihteistoa muutakuin diesel-moottorin yhteydessä eli bensa-moottoriset S90: set saa vain automaattivaihteisena?
Ilmoita


Miksi helvetissä haluat 230 heppaseen todella upeasti vaihtavaan automaattiin manuaalin?
7 VASTAUSTA:
Siksi koska olen tottunut manuaalin ja en varmasti ole ihan ainoa joka sellaisen vaihteiston haluaisi uuteen Volvoon.

Eli S90 bensamalliin ei saa manuaali vaihteistoa?
Jaa, onks S90 vielä manuaalilla? Luulis olevan jo tuplakytkimellä.
manuaaliin-tottunut kirjoitti:
Siksi koska olen tottunut manuaalin ja en varmasti ole ihan ainoa joka sellaisen vaihteiston haluaisi uuteen Volvoon.

Eli S90 bensamalliin ei saa manuaali vaihteistoa?
Tuskin on enää manuaalia olemassakaan.
Manuaalivaihteistolla tarkoitan tälläistä systeemiä:

http://lh3.googleusercontent.com/-rcqqNjjMWV0/VfFAflOfA8I/AAAAAAAABI8/ceMADAh34Do/s640/blogger-image-808037116.jpg
Ihanko totta?
Manuaali on vaan vanhanaikainen vaihteisto.
Tuplakytkin tekee työsi sinun puolesta monikertaisesti nopeammin.
Tämä vaikuttaa kiihtyvyteen sekä kulutukseen merkittävästi.
Manuaali on miehille. Naiset ja nuoriso ajavat automaatilla. Eräs suomalainen formula kuljettaja ei myöskään kelpuuta automaattia koska silloin auto päättää eikä kuski.
manuaaliin-tottunut kirjoitti:
Siksi koska olen tottunut manuaalin ja en varmasti ole ihan ainoa joka sellaisen vaihteiston haluaisi uuteen Volvoon.

Eli S90 bensamalliin ei saa manuaali vaihteistoa?
Otan osaa. Me mieluummin manuaalilla tai kaikki muut valinnat autossaan ensin tekevä ja jonkun vaihteiston rastittavat olemme jo niin pienessä vähemmistössä, että monilla on vaikeuksia ymmärtää ihan selvää kysymystä.

Eihän kyse ollut siitä, millä vastaajat ajavat mieluummin, vaan että mihin S90 malleihin saan manuaalivaihteiston?
+Lisää kommentti
Ei ainakaan ole Volvon hinnastossa bensaversioisena saatavana tikulla hämmennettävää äijävolvo versioita. Ehkä tilauksesta sellaisen voi saada tai sitten ei.
1 VASTAUS:
Ei se mikään persaukisten auto olekkaan.
+Lisää kommentti
tuokin asia kannattaisi tiedustella volvo liikkeestä eikä suomi24 mopo pojilta
1 VASTAUS:
Eli kun hinnastossa ei ole mainittu että bensamoottoriseen saisi manuaalivaihteisen version niin sellaista ei sitten saa?
+Lisää kommentti
En ole kyllä koskaan tajunnut manuaalia, ymmärrän sen rallissa koska itsekin ajanut paljon, mutta miksi normi autoon? Hullua.
2 VASTAUSTA:
Ja vain säännöt pakottaa rallissa tuollaiseen vaihteistoon, eikä silläkään ole mitään tekemistä perinteisen manuaalin kanssa jossa pitää polkea kytkintä, rallissa ei kytkintä käytetä.
Rallikuskina ymmärrät voimansiirron kontrollin, joten sitä ei tarvinne avata enempää. Tiedämme kumpikin selkeän eron olevan olemassa, mutta eikö voisi olla itse kunkin oma asia, kuinka sitä arvostamme?

Ajetaan menemään ja lakataan huolehtimasta muiden valinnoista. Vaikka sitten vaihteen.
+Lisää kommentti
Vieläkö joku onneton haluaa manuskan? Eihän niitä juurikaan ole edes superautoissa. Nykyiset automaatit toimivat paremmin ja järkevämmin kuin kukaan taviskuski ja jos haluaa vaihdella itse, niin sekin onnistuu, eikä siltikään tule missä ja viiveitä kytkimen kanssa.
Eikö suomalainen juntti kehity koskaan?
1 VASTAUS:
Minä ainakin olen onneton, koska läheskään kaikissa minua kiinnostavissa malleissa sitä valintaa ei minulle tarjota, vaan joudun ottamaan sen, jonka joko valmistaja tai lähes kaikki muutkin valitsevat (ettei jää epäkurantiksi luokiteltava Musta Pekka käteen).

Superauto on hyvä argumentti sitten, kun niitä näkyy nastarenkailla Suomen talvessa hiihtokeskusten ympärillä lumikinoksissa ja pienillä mökkiteillä.

Nykyautomaatit vaihtavat minua kauniimmin ja nopeammin, mutta eivät läheskään aina paremmin. Edelläni ajavien hidastaessa joudun usein napsuttelemaan vaihdeläpysköistä pakkovaihtoja alaspäin, koska automaattini ei ymmärrä ettei rullaaminen säilytä valitsemaani turvaväliä.

Moottoritielle mukaan mennessäni joudun sisäänmenorampilla valitsemaan S- ja E-ohjelman välillä, koska automaattini ei tiedä millä tavoin ja kuinka ahtaaseen väliin joudun kiihdyttämään.

Automaattini ei jostain syystä myöskään osaa vaihtaa alas moottorijarrutuksen korostamiseksi liukkaaseen mutkaan kääntymisen varmistamiseksi. Automaatin pakkovaihdot ovat tässä käytössä ihan hehtaaripyssy, koska kytkinpoljin puuttuu.

Nykyajan taloudelliseksi viritetyt turbiiniautomaatit ajavat niin pienellä turbiinin luistolla, että ruuhkassa matelu on ikävää, kun polkuautossa joutuu seisomaan koko ajan jarrulla. Manuaali lyhyillä välityksillä hiipii mukavan hitaasti 1-vaihteella tyhjäkäynnillä yhteenkään polkimeen koskematta. Jos vauhti ei riitä, voi kaasualla tilata lisää.

En minä ole vielä saanut ajaa automaattia, joka ajaisi kuten minä tahtoisin. Jatkuvasti niitä saa opettaa ihan selvissäkin liikennetilanteissa.

Kulutuslukemat ovat teoriassa viimeinkin tasoissa, mutta usein vain näennäisesti ja normikulutuksissa. NEDC normin mittauslämpötila on niin kova helle, ettei sitä monena päivänä Suomessa näy. Muina päivinä turbiiniautomaatin kulutus heti lähdön jälkeen nousee kylmien öljyjen vuoksi huomattavasti.

En edelleenkään halua tehdä voimansiirrosta uskonkappaletta, vaan valitsen ensin mieleiseni auton ja mietin sen jälkeen millainen voimalinja mielestäni sopisi kyseiseen autoon minulle hyvin. Löydän valmistajan esitteestä varsin helposti 10 tärkeämpääkin valintaa kuin manuaali- vs. automaattivaihteiston.

Jos tällä saa juntin maineen, niin sen kanssa minun on vain elettävä.
+Lisää kommentti
On kyllä totta että käsivaihteiseen autoon tottunut ei miellään aja automaattivaihteista autoa joten miksi Volvo ei tarjoa vispattavaa versioita bensamoottorin yhteydessä koska eihän se heiltä pois olisi.
1 VASTAUS:
Niinpä. BMW tekee tämän tyylikkäästi, kun alihankkivat vaihteistot Getragilta, jolloin lopputuloksena on myös vähemmistössä olevan voimansiirron miellyttävä toiminta, kuten Getragissa aina. Sama juttu muuten 1990-luvun viimeisissä Volvo 940 ja S/V90:ssa, ja ihan samasta syystäkin.

Automaatissa on paljon hyviä puolia. Jos ne ovat ainoat, jotka itselle merkitsevät, on valinta helppo. Jos ei jaksa enää ihastua pelkkään vaihteiden vaihtumiseen itsestään, saattaa valinta kääntyä manuaalin puolelle. MIksi näille valinnoille pitää yrittää tehdä joku tärkeysjärjestys, ja ennen kaikkea, miksi sitä pitää yrittää tehdä muiden puolesta?

Sehän on hyvä, että tekevät erilaisia, niin jokainen saa mieleisensä.
+Lisää kommentti
Aika vaikea on löytää käytettyä S60 autoa manuaaliversiota, siksi ostin uuden. Automaatit menee kaikki yrityskäyttöön. Jotenkin tuntuu turhalta laittaa manuaalivaihteistoa noin edistykselliseen S90 autoon. Tietysti lisävarusteena sitä voisi tarjota ja jättää hinnastosta pois.
Ilmoita
Kohta Volvolta ei saa dieselautoakaan, pelkkiä hybridiä tai täyssähköautoja. Varmaan kaikki automaattilootalla.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Volvo S90 vaihteisto

Onko totta, että uuden ison Volvon eli Volvo S90: neen ei saa manuaalivaihteistoa muutakuin diesel-moottorin yhteydessä eli bensa-moottoriset S90: set saa vain automaattivaihteisena?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta