Narsistin lapsen tarpeet

Pörrrrrrrrr

Narsistivanhempi määrittelee lapsensa tarpeet: Lapsellani on vain yksi ja suuri tarve, ja se tarve olen minä. Lapseni tarvitsee aina vain minua ja minä olen se kaikki jota lapseni tarvitsee, ja siksi voin määrätä lapseni elämästä kaiken. Olen lapseni luoja ja jumala. Hän palvoo vain minua. Lapsen tulee alistua luojansa edessä ja totella luojaansa ja tekijäänsä. Lapsi ei saa pitää muita ihmisiä tärkeinä, vain ainoastaan hänet. Kun minä olen läsnä, lapsellani on silloin kaikki mitä hän elämässään tarvitsee.

21

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihhanvihta

Tulin palstalle että kirjoittaisin kysymyksen päästääkö narsisti irti koskaan uhristansa joka tässä tapauksessa on oma lapsi mutta tämä taitaa vastata kysymykseeni.

Omat vanhemmat kyseessä ja vaikka en asu lähelläkään heitä he keksivät mitä erikoisempia salaliittoteorioita elämästäni. Mietin päättyykö se koskaan ja joudunko aina olemaan varuillaan milloin he laittaa viestiä jolla he yrittävät kontrolloida minua. Aina tuntuu löytyvän jotakin uutta opittavaa miten he toimivat jotka tulevat täysin yllätyksenä miten tuokin oli mahdollista. Kuvittelin että se olisi päättynyt siihen kun elän toisella puolen suomea enkä ole tekemisissä kuin pakollisen mitä pitää.

Täytyy ilmeisesti miettiä toimintamalli kuinka heidän kanssa toimii kun välejä ei voi laittaa katki fyysisesti. Viimeksi sanoin kyllä että lopeta tuo salaliittoteorioiden luominen mutta he ovat sen jälkeenkin jatkaneet samaa vanhaa touhua.

• osaatkorajata

Ilmeisesti eivät luota sinun osaavan elää oikealla tavalla ilman jatkuvaa seurantaa. Vedä rajat siihen mitä hyväksyt heiltä. Ei se sen vaikeampaa ole.

• nähtyon
        osaatkorajata kirjoitti:

Ilmeisesti eivät luota sinun osaavan elää oikealla tavalla ilman jatkuvaa seurantaa. Vedä rajat siihen mitä hyväksyt heiltä. Ei se sen vaikeampaa ole.

Narsisti ei välitä toisten asettamista rajoista. Se vain yllyttää häntä lisää. Asia ei ole niin simppeli vaikka itse on henkisesti irti.

• cscsaa

Jos esimerkiksi nyt otat "eron" narsistivanhemmastasi ja olet poissa vaikka viisi vuotta ja haluat sen jälkeen olla taas hänen kanssaan yhteydessä, narsisti käsittää asian niin että oletkin epäonnistunut siinä toisessa elämässsäsi ja palaat häntä koipien välissä hänen jalkojensa juureen. Entistä pahempi tilanne. Mikään asia ei muutu sinun suhteesi hänen mielessään, arvostusta et tule saamaan häneltä koko hänen elinaikanaan.

• narsistieihäpeä

Narsisti menee kouluun , etsii johtajan ,ilmoitta aineet ,mitä hänen lapselleen täytyy opettaa. Narsisti viittaa kintaallan koulujen opetussuunnitelmiin ,hän ja vain hän tietää mitä lapsensa tarvitsee.

• poiuytresxcvb

Noinhan se menee.
      Ja tänään läpikäyn kyseistä ongelmaa todella rankasti.
      Miltei tuntuu että narsisyivanhempi yrittää johdatella lapsensa epäjumalanpalvelukseen mikä tuntuu minulle todella vaaralliselle.

• läheisriippuvaiset

Höpön höpön. Narskuista pääsee eroon, jos on itsellä siihen tahtoa.

• poiuytdvghj

Itseasiassa minut pitää riippuvaisena se valtava kauhu joka vanhempieni henkisestä riippuvuudesta minusta ja minun kärsimyksestäni aiheutuu.
        Kun koen tuota kauhua soitan vanhemmilleni vaikka kauhu on aiheutunut heidän henkisestä tilastaan ja käytöksestään. Mitään muuta yhteyttä minulla ei heihin ole.

• poiuytrsxcvb

Mun vanhemmat tavallaan kai yritrtää pitää minut riippuvaisena esiintymällä niin karmaisevina minulle, että lamaannun toimintakyvyttömäksi ja tunnustelen vain kauhuissani sitä karmeaa tunne-energiaa joka heistä lähtee.

• imba

Jos lapselle selviää vanhemman narsismi vaikka aikuisiällä onko aina tilanne se että kaikki mitä vanhemmat on tehny lapsena on vain heitä itseä varten? Käytännössä kyseenalaistaa koko elämä heidän kanssa.

• poiuytrsdfg

Mulle on selvinnyt erittäin kirkkaasti että mitä mun vanhemmat mulle tekee on tasan tarkkaan rakkauden vastakohta. Tiedän sen ilman pienintäkään epäilystä.
        Silti jotkut on niin irvokkaita, että nimittää sitä rakkaudeksi, vaikka ei tosin minun vanhemmat itse nimitä., koska inhoavat koko sanaa. Tai äitini inhoaa ja isälleni sana rakkaus on vitsi

• poiuytrsxcvb

Olen elänyt tämän päivän helvetissä, mutta ainakin olen saanut itsevarmuutta siihen etten enää jatkossa ryhdy irvokkaisiin lässykeskusteluihin, joissa rakkauden vastakohtaa nimitetään rakkaudeksi. Sen verran mä kyllä tiedän mitä rakkaus on.
        Jos tuota mitä minun vanhemmat tekee uskoisi rakkaudeksi, siinä tapauksessa en voisi oikeasto rakastaa ketään. Olis kiva löytää semmoinen mies, joka ei lässytä jotain että kyllä sun pitää rakastaa sun äitiä kun hän varmasti rakastaa sua tosi paljon. Tollasen lässytyksenkin takia on pitänyt elää sinkkuna koko elämä.

• poiuytrdsdfgh

Mä en halua olla tuon narsisti/psykopaattipariskunnan porukkaa.
        Voiko kukaan ymmärtää että on aivan kauheaa olla sellaisten porukkaa, jos ei ole itse narsisti tai psykopaatti...

• poiuytrsdfgh

Mä haluan elää totuudessa. Tuo mitä mun vanhemmat tekee ei ole mitään rakkautta vaan hirveä tuhon ja vihan voima, joka on naamioitu.!
        On vaarallista luulla tuota rakkaudeksi ! Mulla jo leuat kalisee.
        Tuohon menoon mun ei pidä sotkeutua enää.

• poiuytrdgh

Kysyjälle.
        Kyllä kaikki aivan kaikki on vain heitä itseään varten. En tiedä tajuaako he edes oikeasti toisen ihmisen olemassaoloa.
        Voihan selittää: "Mutta antoihan he sulle ruokaa ?"
        No jos haluaa että itsellä on lapsi, on sille annettava ruokaa, mutta sitten jos ei enää kiinnosta että itsellä olisi lapsi, sen voivat jättää riutumaan jos se onnistuu jotenkin niin ettei syytetä heitteillejätöstä. (siis narsisteille noin. Mun mielestä toi on selkäpiitä karmivaa.)

• poiuytrdsvb

Mä joskus lapsena kun kävelin koulusta kotiin ja pohdiskelin, niin tiedostin kuinka jokaisella on oma kokija sisällään niinkuin minulla.

• poiuytdsxcvb

Mun vanhemmat on kuin paholainen joka koittaa eksyttää mun mielen kaikella mahdollisella kaasuvalotuksella, ihan hullua että tämmöstä on maailmassa mutta näköjään on !

• poiuytfdsxcvb

Vaikeeks tän tekee se että niin moni muukin suosittelee kaasuvalotukselle alistumista. ..kun he irkokkaasti nimittää kaasuvalotusta toisen hyvän haluamiseksi.
        Mun huijaaminen on niin jaloa ja hienoa varsinkin kun tietää että mulla on autististisia piirteitä .
        Kohta mun huijaajia varmaan aletaan palkita jollain kunniamitaleilla.

• aivovammainen
        poiuytfdsxcvb kirjoitti:

Vaikeeks tän tekee se että niin moni muukin suosittelee kaasuvalotukselle alistumista. ..kun he irkokkaasti nimittää kaasuvalotusta toisen hyvän haluamiseksi.
        Mun huijaaminen on niin jaloa ja hienoa varsinkin kun tietää että mulla on autististisia piirteitä .
        Kohta mun huijaajia varmaan aletaan palkita jollain kunniamitaleilla.

Joko sua kuunnellaan ilmavaihtokanavien kautta?

• nykynykynyky

Narsistiäiti ei anna lastensa tavata isäänsä. Lasten on pidettävä yhteyttä isäänsä äidiltä salaa. voiko olla julmempaa?

• Niin nää on näitä, kun erotaan niin riidellään lapsista ja huoltajuuksista ja mustamaalataan sitä toista ja estetään tapaamisia keinolla jos toisella.

Julmaahan se toki on, mutta jos toisella sapuolella on ihan "puhtaat jauhot" pussissa, niin surkuttelun lisäksi voisi asialle myös yrittää tehdä jotain.

Mutta kommenttisi oli lyhyt, ettei tiedä taustoja, millainen huoltajuussopimus on tehty ja miten on sovittu tuosta tapaamisoikudesta.

Nykyään puhutaan lapsen oikeudesta tavata vanhempaansa. Kyllä näissä tapauksissa ihan sanktiota ja sakkojakin tulee jos ei ole mitään pätevää syytä estää noita tapaamisia, esim vanhemmn väkivaltasuuden yms. seikan takia.

Ilmeisesti myös tässä nykynykyn tapauksessa lapset ovat jonkin verran vanhempia, kun pystyvät pitämään salaa tuota yhteyttä, mikä salailu toki on lapsen kannalta ikävää sekin, kun salailuun sitte liitty monesti se valehteleminen. Mutta kun tuota ikää tosiaan karttuu niin Suomessa käsittääkseni jo 12-vuotias lapsi saa itse päättää noista asioista.

Mutta sitä ennenkin voi yrittää korjata tuota asiaa, käsittääkseni mahdollisuudet on hyvät, jos etävanhemmalla ei sen kummempia ongelmia ole taustoissaan ja lapset todistetuksi haluavat noita tapaamisia etävanhemman kanssa.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1983/19830361

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      170
      2071
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      37
      1455
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      132
      1154
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      902
    5. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      846
    6. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      250
      814
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      782
    8. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      735
    9. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      713
    10. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      198
      634
    Aihe