Kansalaisaloite Perintöverosta luopuminen

Ei_Kuoleman_Verolle

9

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dorelai

      Kuinka on, jos voi antaa perillisilleen velkaa joka kuitataan maksetuksi vuosien kuluessa sopivin summin. Silloinhan ei perintöveroa joudu maksamaan. Etenkin pienempien omaisuuksien kannalta se olisi järkevääkin.

    • Muistan tuon v1992 kriisin jolloin Ahon johdolla kokoonnuttiin päättämään Suomen tilanteesta. Silloin firmat menivät konkurssiin javanhemmat ja ystävät jotka olivat lähteneet takaaaa lainoja menettivät omaisuuttaan. Toivottavasti siitä ajasta jotain opittiin

      • PieniPiruVasempaan

        Ahon hallitus joutui pesemään pyykin, joka sille jätettiin. Devalvoinnin syynä oli valuuttavarannon loppuminen jolloin markkaa ei voitu enää suojella ostamalla sitä ulkomailta.
        Syy markan arvon alenemiseen oli tietenkin talouden ylivelkaantuminen, joka taas oli seurausta valuuttalainojen säännöstelyn holtittomasta loppumisesta.

        Kannattaa perehtyä asiaan enemmän, jos siitä haluaa kirjoitaa. Tässä tapauksessa olisi hyvä myös perehtyä kansantalouden teoriaan ettei puhu ihan mitä sattuu :D


      • NähtyJaTodettu

        Ahon hallituksessa valtionvarainministeri Iiro Viinanen oli niin vakuuttava ja toisti jatkuvasti että nyt säästetään ja se meni kansaan ja kaikki lakkasivat kuluttamasta, ja kukaan ei uskaltanut ostaa normaalihintaisia asuntoja, joka sitten koitui kotimarkkinoilla yritysten kohtaloiksi, työttömyysluvut räjähtivät nousuun ja monet asuntovelalliset työnsä menetettyään joutuivat myymään pilkkahintaan kotinsa. Moni jäi myös kahden asunnon loukkuun ja kansa säästi.
        Taas sen pyykin pesi SDP, kuten aina kun porvarihallitukset ovat aikansa sössineet.
        Kun saatiin SDP pääministeripuolueeksi, niin toivo palasi ja investoinnit kasvoivat, ja kun seuraava hallitus aloitti sen jälkeen, niin maan talous kukoisti.


      • PieniPiruVasempaan
        NähtyJaTodettu kirjoitti:

        Ahon hallituksessa valtionvarainministeri Iiro Viinanen oli niin vakuuttava ja toisti jatkuvasti että nyt säästetään ja se meni kansaan ja kaikki lakkasivat kuluttamasta, ja kukaan ei uskaltanut ostaa normaalihintaisia asuntoja, joka sitten koitui kotimarkkinoilla yritysten kohtaloiksi, työttömyysluvut räjähtivät nousuun ja monet asuntovelalliset työnsä menetettyään joutuivat myymään pilkkahintaan kotinsa. Moni jäi myös kahden asunnon loukkuun ja kansa säästi.
        Taas sen pyykin pesi SDP, kuten aina kun porvarihallitukset ovat aikansa sössineet.
        Kun saatiin SDP pääministeripuolueeksi, niin toivo palasi ja investoinnit kasvoivat, ja kun seuraava hallitus aloitti sen jälkeen, niin maan talous kukoisti.

        Muistat väärin :D
        Demareiden aikana kriiis laitettiin alulle ja Aholle ei jäänyt kuin pyykin peseminen.


      • omaisuudenuusjako

        Pankit ja maatilat pelastettiin ja monien omaisuudet jaettiin uudelleen konkurssien kautta.
        Konkurssipesien hoitajista tuli miljonäärejä , monista yrittäjistä miljoonavelallisia.


    • Kohtuuskaikessa

      Tämä voisi mennä varallisuuden mukaan. Varakkaammille on varaa verot maksaa. Köyhillä ei ole ja perintöeurotkin tulee tarpeeseen ja menee elämiseen.
      Kohtuullisuutta tähänkin. Ei ennestään jo hyväosainen tarvitse elämäänsä helpotuksia. Köyhä ei sensijaan rikastu edes perimällä.

    • vähävarainen

      Pois perintövero! Nyt perinnönsaaja joutuu maksamaan veron, vaikka omaisuutta ei voisi myydä. Tilalle luovutusvoittovero.

      Allekirjoittaaka aloite ja kertokaa tutuille kanssa!

    • hfjklashfl

      Perintövero Hus Nevadaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe