Hyväksikäyttö ja lihavuus

Abusedeater

Onkohan tutkittu kuinka monen ylipaino johtuu seksuaalisesta hyväksikäytöstä? Ainakin amerikkalaisessa sarjassa jossa oli sairaalloisen lihavia oli usean syömishäiriön taustalla lapsuuden trauma joka oli monella juuri hyväksikäyttö. Itsekin olen ns. lohtusyöjä eli kun en halua hakea lohtua huumeista ja alkoholista niin haen sitä sitten syömisestä. Jos joku on rohkea olisi hienoa että uskallettaisiin tästäkin puhua. Pahoittelut yhteen putkeen tekstistä mutta istun kaupan penkillä ja puhelimella näpyttelen.

5

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RSR

      Itsellä ainakin alkoi raiskauksen jälkeen vielä entisestään pahenemaan lohtusyöminen. Ajatteli ettei kokisi sitä enää uudelleen, kun olisi vähemmän viehättävä.

    • Kulttuurin.kääntöpuoli

      Hyväksikäytön uhriksi joutuminen on varmasti kova pala. Ei olisi ihme, jos joku alkaisi sen takia lohtusyömään tai tahallisesti lihottamaan itseään.

    • Outohiihtäjä

      Olisi hyvä tutkia.

      Olen esiteininä hyväksikäytetty. Jälkeenpäin sairastuin anoreksiantapaiseen. En halunnut naisellisia muotoja. Mitään diagnoosia ei silloin tehty.

      Koko aikuisikäni olen säätänyt syömisen kanssa. Bulimiaa ja ahmintaa. Vain ruoka rauhoittaa epämääräistä pahaa oloa.

      Mielessäni on ristiriita, kun toisaalta haluaisin näyttää hyvältä, toisaalta haluan olla huomaamattoman tai vastenmielisen näköinen.

      Enimmäkseen pukeudun säkkimäisiin vaatteisiin. Yksin voin käyttää kauniita, istuvia vaatteita ja meikkiä.

      Kerran sattui niin, että olin kotona laittautunut ja yhtäkkiä oli pakkotilanne lähteä kaupungille. En ehtinyt vaihtaa vaatteita enkä pestä meikkejä.

      Oli aivan kauhea kokemus, kun miehet tuijottivat minua ja ehdottelivat treffejä.

      Kun pääsin kotiin, pesin meikit ja vedin pieruverkkarit jalkaan ja söin koko loppupäivän.

      Olen kohta kolmekymppinen, mutta ikinä en ole oikeasti seurustellut.

      Tällä hetkellä päällimmäinen syömishäiriö on bulimia ja bulimia vain lihottaa, kun sitä jatkuu pidempään. Nyt olen ylipainoinen.

      Käyn keskustelemassa psykiatrian hoitajan kanssa, vaikka keskustelut ovat vain kiusallisia, koska hoitaja haluaa puhua vain kepeistä asioista.

      Olen usein yrittänyt ottaa puheeksi hyväksikäyttötapauksen, mutta hoitaja menee tosi vaikeaksi. Änkyttää ja punoittaa ja yhtäkkiä alkaa puhua säästä!

      Samoin käy, kun olen sanonut, että nämä minun syömishäiriöt on menneet jo liian pitkälle ja tarvitsisin asiantuntevaa hoitoa. Hoitaja sopertelee, että enhän minä näytä syömishäiriöiseltä.

      Miltä syömishäiriöinen näyttää?

      Mulle on määrätty masislääkkeitä, mutta ei niistä mitään hyötyä ole, enkä enää syö niitä. En edes ole masentunut.

      Tiedän, että jotenkin henkisesti erittäin sekaisin ja epätasapainossa olen kyllä, mutta en varsinaisesti masentunut. Jos elämä jatkuu näin, enkä saa apua, kyllä minä tästä masennunkin.

      Tulipa tästä pitkä juttu! Mutta aloitus osui ja uppos.

      Mikäköhän tv-sarja on kysymyksessä?

      • sinuntarpeesikyseessä

        Eiköhän se ole tuo "Hengenvaarallisesti lihava" jenkkien sarja. Älä syö niitä mielialalääkkeitä, kun et tunne edes tarvetta niille. Sekoittavat vain pään entistä enemmän. Olikohan sun syytä vaihtaa se hoitaja?


    • aloittajapuhuuasiaa

      Aloittaja puhuu asiaa. Minulla on sisko, joka on vanhemmalla iällä paljastanut koko suvulle oman isämme käyttäneen häntä lapsena hyväksi. Järkyttynyt suku ei usko siskoa, vaan pitää häntä mielisairaana. Isämme tietysti kiistää koko jutun. Minä uskon siskoa. Uskon, koska minulla on taustalla sellainen lapsuus muisto, että isä ei koskaan tehnyt minulle mitään, koska minä olin lihava, ja hän ei kuulemma tykännyt lihavista tytöistä. Tämän hän kertoi lapsena minulle, halveksien. Tästä sain sellaisen omituisen trauman, että koin jotenkin, että niin kauan, kun olen lihava, olen turvassa. Minä vain söin ja söin ja söin ja lihavasta tytöstä kasvoi lihava aikuinen.

      Voi, luoja, miten minua on yritetty painostaa laihtumaan. Sukulaiset, tuttavat, jopa työnantajat vuosien varrella. On yritetty neuvoa, miten syödään terveellisesti. Ihan niinkuin minä olisin jotenkin vajaaälyinen, enkä tietäisi, miten terveellisesti syödään. Eivät nämä ihmiset voi kuvitellakaan, mikä hirveä syy tässä on taustalla. Minä en vain yksinkertaisesti uskalla laihtua. Asiaa käsitellään nyt terapiassa, ammattiauttajan kanssa. Hankin apua, koska haluan laihtua, mutta en uskalla. Aloittajan teksti kolahti. Ylipainolla on usein tavalla tai toisella yhteys lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe