Olin iltapäivän auringossa kävelemässä täällä Paimiossa ja kuulin tien eteläpuolen kuusikosta merkillistä vienoa liverrystä kuin joku taitava matkija olisi ollut. liikkeellä. Välillä se rääkäisi kovemmin ja kirkkaammin kuin papukaija kesken liverryksen. Se matki mm. kottaraisen ja räkättirastaan ääniä ja välillä päästi melkoisen matalan onton kurkkuäänen. Yritin katsella, mistä kuusesta äänet tulevat, muttei sitä näkynyt, kunnes yhdestä kuusesta lähti lentoon isohko harakankokoinen tumma lintu ja toinen perässä, mutta niitäkään en nähnyt selvästi kuusen läpi. En ole ennen moista havainnut, vaikka 60 vuotta olen lintuja seurannut.
Outoja lintuja liikkeellä.
havainnoitsija
4
209
Vastaukset
- rutakurppa
Kuulit varmaan närhen, soidinlaulua.
- alkuperäinenkin
No sitähän se saattoi ollakin. Onkin aikamoinen matkija ja joku muukin oli epäillyt papukaijaksi. Soidinääni on tosi hiljaista ja vaimeää ja ainoastaan ne närhimäiset rääkäisyt välillä kuuluvat kovempaa. Kiitos vinkistä.
- rutakurppa
Joo, se on sellaista, hiljaista lemmenlurittelua. Tosiaan, melkoinen matkija.
- rutakurppa
Harva kuullut, miten varis osaa hiljaista lemmenlauluaan. se ei ole juurikan matkimista, mutta muuten kyllä, ei uskoisi ko linnun sellaisia ääniä pitävän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865407- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032116- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191673
- 191627