Raskaus vai ovulaatio?

hämmentynytmamii

Raskauden ja imetyksen jälkeen minulla on ollut kuukautiskierto todella sekaisin. No eilen ajattelin tehtailla ovulaatio sekä raskaustestillä kun pientä vatsan juilintaa oli ja molempiin tuli kaksi viivaa. Ovulaatio testiin tummempi. Kysynkin siis voiko herkkä raskaustestin reagoida myös ovulaation vai tarkoittaako tämä vain raskautta? Kiitos asiallisista vastauksista.

4

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moikkuliii

      Ovulaatio testi voi näyttää raskauden, mutta raskaustesti ei näytä ovulaatiota vaikka olisikin herkkä. Raskaustesti näyttää vain kohonnutta raskaushormonia, kun taas ovulaatio testi näyttää LH:ta. LH ja hCG ovat lähellä toisiaan ja LH kohoaa usein HCGn kanssa samaan aikaan. Mutta jos on ovulaatio ja LH kohoaa, ei se nosta hCGtä. Ja raskaustesti näyttää vain ja ainoastaan hCGtä.

      • hämmentynytmamii

        Juu ostin digitaalisen raskaustestin ja raskaanahan minä olen nyt 2-3 viikkoa sen mukaan. Maanantaina varailen ajan neuvolaan... On vaan vieläkin niin vaikea uskoa tätä kun koko viime vuoden oli kuukautiskierto ihan sekaisin ja menkat tuli n joka toinen kk. No verikokeesta se sitten selviää ja viimeistään ultrassa.
        Palatakseni vielä tuohon ovulaation kun netistä yritin tietoa etsiä niin yllättävän paljon oli kokemusta että raskaustesti olisi reagoinut ovulaatioon.. Todella todella harhaan johtavaa jos näin testit tehdään ja saatetaan näin aiheuttaa turhaa surua ja pettymystä yrittäville.


      • Moikkuliii

        Itse juuri pähkäillyt täällä että onko totta vai ei että ollaan raskaana. neuvolaan kun soitin, sanoi että jos testi näyttää plussaa ja menkkoja ei kuulu niin ei tarvi verikokeita nykypäivänä. Että määräilee sitten ne kaikki samalla, mutta ei siis tarvinnut mennä toteamaan verikokeilla raskautta. Keskusteluissa kannattaa huomioida päivämäärä ;) 2008 vuoden jututkin kun ovat jo 10 vuotta vanhoja! Nykytestit ovat hyvin tarkkoja :) onnittelut!


      • hämmentynytmamii
        Moikkuliii kirjoitti:

        Itse juuri pähkäillyt täällä että onko totta vai ei että ollaan raskaana. neuvolaan kun soitin, sanoi että jos testi näyttää plussaa ja menkkoja ei kuulu niin ei tarvi verikokeita nykypäivänä. Että määräilee sitten ne kaikki samalla, mutta ei siis tarvinnut mennä toteamaan verikokeilla raskautta. Keskusteluissa kannattaa huomioida päivämäärä ;) 2008 vuoden jututkin kun ovat jo 10 vuotta vanhoja! Nykytestit ovat hyvin tarkkoja :) onnittelut!

        Kiitos 🙂 onnea sinullekin! 🙂 juu minun ensimmäisessäkin rakkaudessa vasta n vko 10 taidettiin ottaa labrat terveyden tilasta johon kuuluu myös tietenkin hCG n nousun seuranta.
        Lähinnä minua ihmetytti tuo että voiko tosiaan raskaustesti reagoida ovulaatioon... 🤔 omalla kohdallani ei siis näin ollut mutta kuten aiemmassa viestissäkin kirjoitin niin löysin tällaisia tapauksia muilta keskustelupalstoilta. Ja ihmetyttää voiko näin tosiaan olla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe