Raskauden ja imetyksen jälkeen minulla on ollut kuukautiskierto todella sekaisin. No eilen ajattelin tehtailla ovulaatio sekä raskaustestillä kun pientä vatsan juilintaa oli ja molempiin tuli kaksi viivaa. Ovulaatio testiin tummempi. Kysynkin siis voiko herkkä raskaustestin reagoida myös ovulaation vai tarkoittaako tämä vain raskautta? Kiitos asiallisista vastauksista.
Raskaus vai ovulaatio?
4
522
Vastaukset
- Moikkuliii
Ovulaatio testi voi näyttää raskauden, mutta raskaustesti ei näytä ovulaatiota vaikka olisikin herkkä. Raskaustesti näyttää vain kohonnutta raskaushormonia, kun taas ovulaatio testi näyttää LH:ta. LH ja hCG ovat lähellä toisiaan ja LH kohoaa usein HCGn kanssa samaan aikaan. Mutta jos on ovulaatio ja LH kohoaa, ei se nosta hCGtä. Ja raskaustesti näyttää vain ja ainoastaan hCGtä.
- hämmentynytmamii
Juu ostin digitaalisen raskaustestin ja raskaanahan minä olen nyt 2-3 viikkoa sen mukaan. Maanantaina varailen ajan neuvolaan... On vaan vieläkin niin vaikea uskoa tätä kun koko viime vuoden oli kuukautiskierto ihan sekaisin ja menkat tuli n joka toinen kk. No verikokeesta se sitten selviää ja viimeistään ultrassa.
Palatakseni vielä tuohon ovulaation kun netistä yritin tietoa etsiä niin yllättävän paljon oli kokemusta että raskaustesti olisi reagoinut ovulaatioon.. Todella todella harhaan johtavaa jos näin testit tehdään ja saatetaan näin aiheuttaa turhaa surua ja pettymystä yrittäville. - Moikkuliii
Itse juuri pähkäillyt täällä että onko totta vai ei että ollaan raskaana. neuvolaan kun soitin, sanoi että jos testi näyttää plussaa ja menkkoja ei kuulu niin ei tarvi verikokeita nykypäivänä. Että määräilee sitten ne kaikki samalla, mutta ei siis tarvinnut mennä toteamaan verikokeilla raskautta. Keskusteluissa kannattaa huomioida päivämäärä ;) 2008 vuoden jututkin kun ovat jo 10 vuotta vanhoja! Nykytestit ovat hyvin tarkkoja :) onnittelut!
- hämmentynytmamii
Moikkuliii kirjoitti:
Itse juuri pähkäillyt täällä että onko totta vai ei että ollaan raskaana. neuvolaan kun soitin, sanoi että jos testi näyttää plussaa ja menkkoja ei kuulu niin ei tarvi verikokeita nykypäivänä. Että määräilee sitten ne kaikki samalla, mutta ei siis tarvinnut mennä toteamaan verikokeilla raskautta. Keskusteluissa kannattaa huomioida päivämäärä ;) 2008 vuoden jututkin kun ovat jo 10 vuotta vanhoja! Nykytestit ovat hyvin tarkkoja :) onnittelut!
Kiitos 🙂 onnea sinullekin! 🙂 juu minun ensimmäisessäkin rakkaudessa vasta n vko 10 taidettiin ottaa labrat terveyden tilasta johon kuuluu myös tietenkin hCG n nousun seuranta.
Lähinnä minua ihmetytti tuo että voiko tosiaan raskaustesti reagoida ovulaatioon... 🤔 omalla kohdallani ei siis näin ollut mutta kuten aiemmassa viestissäkin kirjoitin niin löysin tällaisia tapauksia muilta keskustelupalstoilta. Ja ihmetyttää voiko näin tosiaan olla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407895Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251980- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822