Raskauden ja imetyksen jälkeen minulla on ollut kuukautiskierto todella sekaisin. No eilen ajattelin tehtailla ovulaatio sekä raskaustestillä kun pientä vatsan juilintaa oli ja molempiin tuli kaksi viivaa. Ovulaatio testiin tummempi. Kysynkin siis voiko herkkä raskaustestin reagoida myös ovulaation vai tarkoittaako tämä vain raskautta? Kiitos asiallisista vastauksista.
Raskaus vai ovulaatio?
4
630
Vastaukset
- Moikkuliii
Ovulaatio testi voi näyttää raskauden, mutta raskaustesti ei näytä ovulaatiota vaikka olisikin herkkä. Raskaustesti näyttää vain kohonnutta raskaushormonia, kun taas ovulaatio testi näyttää LH:ta. LH ja hCG ovat lähellä toisiaan ja LH kohoaa usein HCGn kanssa samaan aikaan. Mutta jos on ovulaatio ja LH kohoaa, ei se nosta hCGtä. Ja raskaustesti näyttää vain ja ainoastaan hCGtä.
- hämmentynytmamii
Juu ostin digitaalisen raskaustestin ja raskaanahan minä olen nyt 2-3 viikkoa sen mukaan. Maanantaina varailen ajan neuvolaan... On vaan vieläkin niin vaikea uskoa tätä kun koko viime vuoden oli kuukautiskierto ihan sekaisin ja menkat tuli n joka toinen kk. No verikokeesta se sitten selviää ja viimeistään ultrassa.
Palatakseni vielä tuohon ovulaation kun netistä yritin tietoa etsiä niin yllättävän paljon oli kokemusta että raskaustesti olisi reagoinut ovulaatioon.. Todella todella harhaan johtavaa jos näin testit tehdään ja saatetaan näin aiheuttaa turhaa surua ja pettymystä yrittäville. - Moikkuliii
Itse juuri pähkäillyt täällä että onko totta vai ei että ollaan raskaana. neuvolaan kun soitin, sanoi että jos testi näyttää plussaa ja menkkoja ei kuulu niin ei tarvi verikokeita nykypäivänä. Että määräilee sitten ne kaikki samalla, mutta ei siis tarvinnut mennä toteamaan verikokeilla raskautta. Keskusteluissa kannattaa huomioida päivämäärä ;) 2008 vuoden jututkin kun ovat jo 10 vuotta vanhoja! Nykytestit ovat hyvin tarkkoja :) onnittelut!
- hämmentynytmamii
Moikkuliii kirjoitti:
Itse juuri pähkäillyt täällä että onko totta vai ei että ollaan raskaana. neuvolaan kun soitin, sanoi että jos testi näyttää plussaa ja menkkoja ei kuulu niin ei tarvi verikokeita nykypäivänä. Että määräilee sitten ne kaikki samalla, mutta ei siis tarvinnut mennä toteamaan verikokeilla raskautta. Keskusteluissa kannattaa huomioida päivämäärä ;) 2008 vuoden jututkin kun ovat jo 10 vuotta vanhoja! Nykytestit ovat hyvin tarkkoja :) onnittelut!
Kiitos 🙂 onnea sinullekin! 🙂 juu minun ensimmäisessäkin rakkaudessa vasta n vko 10 taidettiin ottaa labrat terveyden tilasta johon kuuluu myös tietenkin hCG n nousun seuranta.
Lähinnä minua ihmetytti tuo että voiko tosiaan raskaustesti reagoida ovulaatioon... 🤔 omalla kohdallani ei siis näin ollut mutta kuten aiemmassa viestissäkin kirjoitin niin löysin tällaisia tapauksia muilta keskustelupalstoilta. Ja ihmetyttää voiko näin tosiaan olla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856284
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283130Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11936Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46929Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849